Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää olla koko ajan pois töistä lapsen ja oman sairauden takia

Vierailija
13.03.2025 |

Koko alkuvuosi ollut noroa, koronaa, RSV:tä ja nyt paukahti joku influenssa! Siis lähes 2 viikon välein olen joutunut olemaan pois töistä ja kyllä, mieheni on ollut myös eli ei vain minun vastuullani. Tosi kivaa, kun työt seisoo... Onko muilla samaa? Tuntuu, että joulusta asti on etenkin päiväkodissa jyllännyt kaikki mahdolliset taudit. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon järjestänyt lapselle hoitajan, meillä on ollut mummo sellainen onneksi kuka on ehtinyt kun ei ole työelämässä. Itse oon menny töihin Buranan voimin...

Kaikilla ei ole sellaisia mummoja eikä se nyt ole edes reilua tartuttaa ulkopuolisia. Lain mukaan vanhemmalla on oikeus olla sairaan lapsen kanssa kotona/järjestää hoitoa ja parasta on, kun vanhemmat vuorottelevat.

Vierailija
22/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun kohta irtisanominen helpottuu. Saa sarjasaikuttajat pihalle ja sellaisia tilalle ketä työt kiinnostaa

Juu, kyllä näitä huvikseen saikuttelijoita on ihan kaikissa elämäntilanteissa, harvat on mitään pikkulasten vanhempia. Taudit ne vaan lisääntyy ja jyllää, kun porukka potkujen pelossa tulee sairaana töihin ja vie lapsiaan päiväkoteihin/kouluihin tartuttamaan muita! Kyllä ne työtehot laskee sinullakin, kun saat influenssan jälkitautina keuhkokuumeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan työnantajasi ja työkaverisi ovat yhtä innoissaan. Pikkulapsien vanhemmat ovat työkavereina pahimpia mahdollisia. Milloin ei olla kipeitä, ollaan vaatimassa vapaita kun on neuvola, hammaslääkäri, puheterapia... koko ajan jotain. Ja lomat pitää tietysti saada tiettyyn aikaan, ja muiden pitää aina joustaa.

Höpö höpö taas. Vaatiahan aina voi, mutta kaikkeen ei tarvitse suostua. Pikkulapsivanhemmuus ei ole mikään tekosyy vaatia, eikä ihmisestä tule kpäätä sen takia, vaan luonne on jo valmiiksi ikävä. Tuollainen tilanne työpaikalla on paitsi johtamisongelma, se on olemassa myös siksi, että muut mahdollistavat sen joustamalla aina yhden tyypin takia, ja tämä tyyppi alkaa pitää muiden joustamista saavutettuna etuna. Neuvolat yms eivät edellytä koko päivän vapaita.

Sairastumisille ei voi mitään, ja alle kouluikäisillä se on hyvin yleistä. Se on kuitenkin aina toivottavaa, että molemmat vanhemmat hoitavat suunnilleen yhtä paljon sairastuneita lapsiaan. Omalla työpaikallani on käytetty myös sitä keinoa, että jos toinen vanhemmista on töissä 8-16, ja toinen tekee vuorotyötä, niin se vuorotyötä tekevä voi mennä töihin klo 16:n jälkeen.

Vierailija
24/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan työnantajasi ja työkaverisi ovat yhtä innoissaan. Pikkulapsien vanhemmat ovat työkavereina pahimpia mahdollisia. Milloin ei olla kipeitä, ollaan vaatimassa vapaita kun on neuvola, hammaslääkäri, puheterapia... koko ajan jotain. Ja lomat pitää tietysti saada tiettyyn aikaan, ja muiden pitää aina joustaa.

Ohiksena, meillä saikuttaa eniten lapseton (sinkku)mies. Etenkin maanantait ovat yleisiä saikkupäiviä, ellei nyt satu olemaan etänä...

Mulla myös yksi mieskollega, joka lähes joka maanantai saikulla. On ihan myöntänyt, että menee viikonloput pitkäksi. 

Vierailija
25/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun kohta irtisanominen helpottuu. Saa sarjasaikuttajat pihalle ja sellaisia tilalle ketä työt kiinnostaa

Sori, mutta melkoinen haloo siitä syntyisi, jos alettaisiin pikkulasten vanhempia syrjimään. Ei ole kyse siitä, etteikö työt kiinnosta. Eri juttu ne, jotka saikuttaa terveenä.

Eikä tunnollista työntekijää sen takia heitetä pihalle, että muutama saikkupäivä tulee silloin tällöin pienen lapsen takia. Lapsi ei ole kauaa pieni eikä olisi mitään järkeä aina potkia osaavaa tekijää pihalle siksi, että tämä perheellistyy. Lyhytnäköistä. 

Vierailija
26/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse irtisanouduin vastaavassa tilanteessa. Ei ollut enää perussairaana varaa leikkiä terveydellä enempää, kun jokainen infektio alkoi vaatia sairaalahoitoa. Karenssi tuli, mutta oli pieni hinta siitä, että veronmaksajat ovat säästäneet kymmeniä tuhansia euroja, kun en enää makaa sairaalan osastolla vähän väliä.

Vierailija
27/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko selvittänyt ja tehnyt laskelmat siitä, miten taloudellinen tilanne muuttuisi, jos jäisit kokonaan pois töistä ja olisitko oikeutettu joihinkin tukiin? Tuossahan poistuisivat samalla myös työmatkakulut ja päivähoitomaksut. Jos irtisanoutuisit itse ja ilmoittautuisit työttömäksi olisit karenssin jälkeen todennäköisesti oikeutettu ainakin työttömyyskorvaukseen ja tässä tilanteessa työn saaminen on lähes mahdotonta. Kukaan ei myöskään palkkaa jatkuvasti sairaana olevaa ja paljon poissaoleva pienen lapsen äitiä, joten töihin joutumisesta ei ole pelkoa. Ainahan voi myös selittää työpaikalla tilanteen ja pyytää, että antavat potkut niin, että potkujen syyksi laitetaan ns. tuotannolliset ja taloudelliset syyt, jolloin ei joudu karenssiin. Jos tilanne jatkuu viestissä kuvattuna niin kohtahan ne ns. oikeat potkutkin uhkaavat ja nimenomaan jatkuvista poissaoloista johtuvat.

Luitko aloitusta? Myös lapsen isä pitää lapsisairas-vapaita. Ehdottaisitko isille samaa?

Vierailija
28/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkeen tämä on taas pahentunut... Ihmiset ei välitä hygieniasta ja kuljetaan sairaana ympäri kyliä.

Vierailija
29/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse irtisanouduin vastaavassa tilanteessa. Ei ollut enää perussairaana varaa leikkiä terveydellä enempää, kun jokainen infektio alkoi vaatia sairaalahoitoa. Karenssi tuli, mutta oli pieni hinta siitä, että veronmaksajat ovat säästäneet kymmeniä tuhansia euroja, kun en enää makaa sairaalan osastolla vähän väliä.

Niin. Meillä ei onneksi ole tarvinnut sairaalassa maata. Ap

Vierailija
30/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mummeli joka viime kesästä asti ollut lähes tauotta sairaana..että ei aina pelkästään lapset sairasta!

Vierailija
31/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko selvittänyt ja tehnyt laskelmat siitä, miten taloudellinen tilanne muuttuisi, jos jäisit kokonaan pois töistä ja olisitko oikeutettu joihinkin tukiin? Tuossahan poistuisivat samalla myös työmatkakulut ja päivähoitomaksut. Jos irtisanoutuisit itse ja ilmoittautuisit työttömäksi olisit karenssin jälkeen todennäköisesti oikeutettu ainakin työttömyyskorvaukseen ja tässä tilanteessa työn saaminen on lähes mahdotonta. Kukaan ei myöskään palkkaa jatkuvasti sairaana olevaa ja paljon poissaoleva pienen lapsen äitiä, joten töihin joutumisesta ei ole pelkoa. Ainahan voi myös selittää työpaikalla tilanteen ja pyytää, että antavat potkut niin, että potkujen syyksi laitetaan ns. tuotannolliset ja taloudelliset syyt, jolloin ei joudu karenssiin. Jos tilanne jatkuu viestissä kuvattuna niin kohtahan ne ns. oikeat potkutkin uhkaavat ja nimenomaan jatkuvista poissaoloista johtuvat.

Mitä v ittua minä juuri luin 😂

Vierailija
32/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta melkoinen haloo siitä syntyisi, jos alettaisiin pikkulasten vanhempia syrjimään. Ei ole kyse siitä, etteikö työt kiinnosta. Eri juttu ne, jotka saikuttaa terveenä.

Eikä tunnollista työntekijää sen takia heitetä pihalle, että muutama saikkupäivä tulee silloin tällöin pienen lapsen takia. Lapsi ei ole kauaa pieni eikä olisi mitään järkeä aina potkia osaavaa tekijää pihalle siksi, että tämä perheellistyy. Lyhytnäköistä. 

Juu. Siis ei todellakaan. Kyllä ne on ihan muut asiat, jotka irtisanomisiin vaikuttaa. T. esihenkilönä työskentelevä

Vierailija
33/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä löydän paljon pahempia vaihtoehtoja kuin yleistettynä "pikkulasten vanhemmat". 

Vierailija
34/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni on joutunut olemaan monta kertaa poissa töistä tai tekemään etäpäivän lasten takia. En tietenkään sano suoraan päin naamaa sisarelleni, mitä tästä sanoisin. Voisin koska vaan mennä tekemään sisareni työt,oma koulutukseni kelpaisi noihin hommiin, vaikka on siis eri kuin sisareni, sisareni etm, itse tradenomi luultavasti paremmalla työtehollakin, jos vaan pääsisin, mutta en pääse. Olen työtön, vela sinkku. 

Vierailija
35/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni on joutunut olemaan monta kertaa poissa töistä tai tekemään etäpäivän lasten takia. En tietenkään sano suoraan päin naamaa sisarelleni, mitä tästä sanoisin. Voisin koska vaan mennä tekemään sisareni työt,oma koulutukseni kelpaisi noihin hommiin, vaikka on siis eri kuin sisareni, sisareni etm, itse tradenomi luultavasti paremmalla työtehollakin, jos vaan pääsisin, mutta en pääse. Olen työtön, vela sinkku. 

Hohhoijaa. Ehkä sille on syynsä miksi olet työtön ja vela sinkku. 

Vierailija
36/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on... Nyt varmaan juurikin pahentunut, kun porukka käy sairaana töissä (etätyötkin vähentyneet) ja raahaa sairaita lapsia päiväkoteihin. Tälläkin hetkellä olen töissä samassa tilassa sellaisen ihmisen kanssa, joka yskii keuhkot pihalle ja valittaa väsymystä. Tosi kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä