Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää olla koko ajan pois töistä lapsen ja oman sairauden takia

Vierailija
13.03.2025 |

Koko alkuvuosi ollut noroa, koronaa, RSV:tä ja nyt paukahti joku influenssa! Siis lähes 2 viikon välein olen joutunut olemaan pois töistä ja kyllä, mieheni on ollut myös eli ei vain minun vastuullani. Tosi kivaa, kun työt seisoo... Onko muilla samaa? Tuntuu, että joulusta asti on etenkin päiväkodissa jyllännyt kaikki mahdolliset taudit. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi on kohta 4v. ja ollut jo 2v. päiväkodissa, mutta tämä on ollut kyllä pahin kausi! Ap

Vierailija
2/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko selvittänyt ja tehnyt laskelmat siitä, miten taloudellinen tilanne muuttuisi, jos jäisit kokonaan pois töistä ja olisitko oikeutettu joihinkin tukiin? Tuossahan poistuisivat samalla myös työmatkakulut ja päivähoitomaksut. Jos irtisanoutuisit itse ja ilmoittautuisit työttömäksi olisit karenssin jälkeen todennäköisesti oikeutettu ainakin työttömyyskorvaukseen ja tässä tilanteessa työn saaminen on lähes mahdotonta. Kukaan ei myöskään palkkaa jatkuvasti sairaana olevaa ja paljon poissaoleva pienen lapsen äitiä, joten töihin joutumisesta ei ole pelkoa. Ainahan voi myös selittää työpaikalla tilanteen ja pyytää, että antavat potkut niin, että potkujen syyksi laitetaan ns. tuotannolliset ja taloudelliset syyt, jolloin ei joudu karenssiin. Jos tilanne jatkuu viestissä kuvattuna niin kohtahan ne ns. oikeat potkutkin uhkaavat ja nimenomaan jatkuvista poissaoloista johtuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisäksi mahdollista myydä jotain tavaroita tai vaihtaa pienempään asuntoon kulujen karsimiseksi ja kaikki turha lopetettu, jotta lapsen hoitaminen kotona ja työstä irtisanoutuminen olisi mahdollisempia toteuttaa? 

Vierailija
4/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko selvittänyt ja tehnyt laskelmat siitä, miten taloudellinen tilanne muuttuisi, jos jäisit kokonaan pois töistä ja olisitko oikeutettu joihinkin tukiin? Tuossahan poistuisivat samalla myös työmatkakulut ja päivähoitomaksut. Jos irtisanoutuisit itse ja ilmoittautuisit työttömäksi olisit karenssin jälkeen todennäköisesti oikeutettu ainakin työttömyyskorvaukseen ja tässä tilanteessa työn saaminen on lähes mahdotonta. Kukaan ei myöskään palkkaa jatkuvasti sairaana olevaa ja paljon poissaoleva pienen lapsen äitiä, joten töihin joutumisesta ei ole pelkoa. Ainahan voi myös selittää työpaikalla tilanteen ja pyytää, että antavat potkut niin, että potkujen syyksi laitetaan ns. tuotannolliset ja taloudelliset syyt, jolloin ei joudu karenssiin. Jos tilanne jatkuu viestissä kuvattuna niin kohtahan ne ns. oikeat potkutkin uhkaavat ja nimenomaan jatkuvista poissaoloista johtuvat.

Niin mitä? Että pitäisi irtisanoa itsensä IHAN NORMAALEIDEN sairasteluiden vuoksi!? Nyt jyllää kaikki taudit, se on ikävä fakta! Lapset imuroi tauteja eniten ja ei näiltä vaan voi välttyä. Sellaista on pikkulapsiaika monessa perheessä ja jatkuu vielä kouluiässäkin :)

Hienoa, että vanhemmat vuorottelevat eikä ole vain tyyliin äidin vastuulla!

Vierailija
5/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kyllä myös paljon. On päiväkotilainen ja koululainen. Sellaista se on, ei voi mitään. Sairaana ei pidä mennä päiväkotiin, töihin, kouluun jne.

Vierailija
6/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kiitos, mutta ei kiitos. Oletko ihan tosissasi? Ap

Vierailija
7/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan työnantajasi ja työkaverisi ovat yhtä innoissaan. Pikkulapsien vanhemmat ovat työkavereina pahimpia mahdollisia. Milloin ei olla kipeitä, ollaan vaatimassa vapaita kun on neuvola, hammaslääkäri, puheterapia... koko ajan jotain. Ja lomat pitää tietysti saada tiettyyn aikaan, ja muiden pitää aina joustaa.

Vierailija
8/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Tuo sairastelurallihan pahenee koko ajan sitä mukaa kun lapsen elinpiiri kasvaa. Jos jälkikasvu asuu kotona vielä siinä vaiheessa kun menee armeijaan, niin siitä se ilo vasta alkaa. Sen pahempaa tautikierrettä ei ole olemassa.

Vierailija
9/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan päiväkotia enkä ole ollut kahteen vuoteen sairaana. 

Vierailija
10/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan työnantajasi ja työkaverisi ovat yhtä innoissaan. Pikkulapsien vanhemmat ovat työkavereina pahimpia mahdollisia. Milloin ei olla kipeitä, ollaan vaatimassa vapaita kun on neuvola, hammaslääkäri, puheterapia... koko ajan jotain. Ja lomat pitää tietysti saada tiettyyn aikaan, ja muiden pitää aina joustaa.

No, onhan työkavereina muitakin pikkulasten vanhempia. Ja saikuttaa ihan lapsettomat ja aikuisia lapsia omaavatkin ja nämä käyvät myös omilla asioilla sovitusti. Ja ei, koskaan en ole mitään lomia vaatinut tiettyyn aikaan, meillä on kiertävät lomat. Ap

Vierailija
11/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit onnellinen, että on edes jotain pikkulapsia. Maksavat aikanaan sinunkin eläkkeesi. Ihmisellä on elinkaarivaiheita, sille nyt vain ei voi mitään.

Vierailija
12/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudit jyllää kun ihmiset eivät ymmärrä pestä käsiään ja pysyä sairaana kotona.

Vierailija
13/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena, meillä saikuttaa eniten lapseton (sinkku)mies. Etenkin maanantait ovat yleisiä saikkupäiviä, ellei nyt satu olemaan etänä...

Vierailija
14/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun kohta irtisanominen helpottuu. Saa sarjasaikuttajat pihalle ja sellaisia tilalle ketä työt kiinnostaa

Vierailija
15/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taudit jyllää kun ihmiset eivät ymmärrä pestä käsiään ja pysyä sairaana kotona.

Tämä! Siis kyllähän päiväkodista on ihan suoraan sanottu, että on paljon nyt ollut sairaita lapsia hoidossa ja lähteneet kesken päivää pois. Tietenkään aina ei sitä aamulla osaa ennustaa, mutta varmasti on näitä, kun antaa särkylääkettä kuumeiselle lapselle ja sitten, kun lääkkeen vaikutus loppuu, niin... Ap 

Vierailija
16/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapseni sairasteli päiväkoti- ja ala-asteikäisenä paljon ja yksinhuoltajana minä olin aina poissa töistä sen vuoksi. Työkaverit osoittivat mieltään poissaolojen takia, välillä minulle ei puhuttu viikkoihin kuin pakolliset. Kerran menin työterveyteen karmeassa flunssassa hakemaan jotain troppia, jotta jaksaisin olla töissä, kun olin juuri ollut sallitut kolme päivää sairaan lapsen kanssa kotona ja tietenkin saanut taudin itsekin. Tuolloin työterveyshoitaja sanoi, että nyt mars lääkäriin, hän kirjoittaa sairauslomaa. Kipeänä ei olla töissä ja sairaan lapsen kanssa saa olla työehtosopimuksen mukaiset päivät poissa töistä, se on sinulle työtaisteltu oikeus! Sen jälkeen en stressannut lapsen sairauspoissaolosta ja kasvettuaan hänestä tuli harvinaisen terve nuori, nyttemmin aikuinen nainen. 

Vierailija
17/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun kohta irtisanominen helpottuu. Saa sarjasaikuttajat pihalle ja sellaisia tilalle ketä työt kiinnostaa

Sori, mutta melkoinen haloo siitä syntyisi, jos alettaisiin pikkulasten vanhempia syrjimään. Ei ole kyse siitä, etteikö työt kiinnosta. Eri juttu ne, jotka saikuttaa terveenä.

Vierailija
18/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lisäksi mahdollista myydä jotain tavaroita tai vaihtaa pienempään asuntoon kulujen karsimiseksi ja kaikki turha lopetettu, jotta lapsen hoitaminen kotona ja työstä irtisanoutuminen olisi mahdollisempia toteuttaa? 

Näinkö sinä teit?

Vierailija
19/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon järjestänyt lapselle hoitajan, meillä on ollut mummo sellainen onneksi kuka on ehtinyt kun ei ole työelämässä. Itse oon menny töihin Buranan voimin...

Vierailija
20/36 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappobakteerit päivittäiseen käyttöön koko perheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi