Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
1921/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin Yamk Riskienhallinnan ja vastuullisen liiketoiminnan asiantuntija pisteet 76/81. Varasija 18. Voihan harmitus 😓

Kovia pisteitä saa joihinkin yamk-kohteisiin olla.

Olispa ollut kiva, kun näissäkin olis sekä todistushaku että valintakoeopintojaksohaku erikseen 😄

Harmittaa, kun oma hyvä amk-todistus ei paina mitään tässä pelissä.

Vierailija
1922/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä siitä, että ensikertalaisuus voisi nollautua esim. viiden vuoden välein tai vastaavaa. Joskus teinivuosina hankittu hyödytön kk-tutkinto on aikuiselle tarpeeton riippakivi nykyisessä hakusysteemissä . Oma moka varmaan, juu, mutta harvapa sitä elämänsä parhaita valintoja kaksikymppisenä muutenkaan tekee. Kaipa olisi parempi, että ihmiset tekisivät työtä ja olisivat hyödyksi systeemille, menisivät eteenpäin ja käyttäisivät taitojaan ja potentiaaliaan. Nyt moni todella kompetentti työkykyinen hiutuu vanhojen valintojen seurauksena työttömänä hakukierteessä ja toivoo voivansa parantaa tilannettaan edes jossain vaiheessa.

Mitäs järkeä siinä on että maisteritutkinnon jälkeen olet taas ensikertalainen ja jo yhden tutkinnon suorittaneena olet lukiolaisista valovuosia edellä opiskelutaidoissa. Ensikertalaiskiintiöt on kehitelty aivan syystä ja yksi syy oli juuri se että parikymppiset jäivät vuosia kestävään pääsykoelimboon. Toinen syy oli keskeytetyt opinnot, kun käytiin jotain alaa vuosi pari ennen kuin päästiin mieluisampaan ja sitten jätettiin aloitetut opinnot kesken. Yliopistoille tämä on ihan rahanhukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22 varasijalla ensimmäisen hakukohteeseeni. Minun pisteeni ovat korkeammat, kuin alimmat hyväksytyt pisteet. Olen ensikertalainen.

En nyt täysin ymmärrä että miten tämä menee. Voisiko joku ystävällinen valaista minua.

Vierailija
1924/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai juuri ne amk:it mihin on itse hakenut päivittää ihan viimeisenä... hamk ja xamk.

Xamk kohdalle on ilmestynyt viivat. Huomenna voi näkyä jo pisteet jos on uskominen aiempien vuosien keskustelu ketjuun 

Vierailija
1925/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kareliaan hakeneita? Näkyykö tulokset?

Vierailija
1926/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy ainakaan itsellä. Kovasti odottelen

Vierailija
1927/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa LAB.in tuloksista ilmeisesti tulleet, uskaltaiskohan luottaa että loputkin pian? Onkohan muotoilu puolelta vielä lisäodottelua tiedossa..😅

Vierailija
1928/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä sitten. Omat kokonaispisteet olivat sen verran hyvät, että olisin päässyt Metropoliaan, mutta matikka hylättynä ensi vuoden hakua kohti.

Vierailija
1929/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 22 varasijalla ensimmäisen hakukohteeseeni. Minun pisteeni ovat korkeammat, kuin alimmat hyväksytyt pisteet. Olen ensikertalainen.

En nyt täysin ymmärrä että miten tämä menee. Voisiko joku ystävällinen valaista minua.

Näkemättä opintopolun näkymää on vaikea sanoa. Oletko aivan varma että olet ensikertalainen, et ole koskaan ottanut yliopisto tai amk-paikkaa vastaan? Ja katsot oikeita rivejä? 

Vierailija
1930/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, onko varasijalta 3 edes mahista enää nousta jos paikkoja vain 20?

Vierailija
1931/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LABin tuloksia kans täällä jännätään. Palkkiteorian mukaan pitäis olla pääsemässä sinne, mutta vipusen perusteella en ollutkaan enää yhtään varma. Meneekö ikähaarukka vipusessa syntymävuoden vai tän hetkisen iän mukaan? 

Syntymävuoden mukaan ja tämä on varma tieto. Olen itse vanhempi hakija ja ikäryhmien rajalla, syntymäpäivä vasta myöhemmin syksyllä (täytän 40) ja löysin itseni eilen Vipusesta. Vipusen mukaan olin pääsemässä, palkkiteorian mukaan myös, ja tänään tuli sitten tieto hyväksynnästä 🥳

Miten te näätte jostain Vipusesta tällasia tietoja?

Vierailija
1932/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kuuteen kouluun, kolmessa pääsykoe ja kolme valintakursseilla. Yhtä valintakurssia en suorittanut edes. Jossain kohtaa ilmestyi kahden koulun kohdalle opintopolkuun varasijat, nyt ne on kadonnut. Eli voisiko olla mahdollista, että olisin voinut päästä pääsykokeen kautta kuitenkin johonkin? :o

Vierailija
1933/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai juuri ne amk:it mihin on itse hakenut päivittää ihan viimeisenä... hamk ja xamk.

Xamk kohdalle on ilmestynyt viivat. Huomenna voi näkyä jo pisteet jos on uskominen aiempien vuosien keskustelu ketjuun 

Mulla näkyi aiemmin Xamkissa pisteitä ja varasija, nyt ovat olleet kadoksissa pari päivää.

Vierailija
1934/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain kuuteen kouluun, kolmessa pääsykoe ja kolme valintakursseilla. Yhtä valintakurssia en suorittanut edes. Jossain kohtaa ilmestyi kahden koulun kohdalle opintopolkuun varasijat, nyt ne on kadonnut. Eli voisiko olla mahdollista, että olisin voinut päästä pääsykokeen kautta kuitenkin johonkin? :o

Joo, olet päässyt niitä kahta koulua seuraavaksi ylemmäksi, mihin on jo tullut palkki.

Vierailija
1935/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoniaan hain ja ei vieläkään edes palkkeja ole ilmestynyt. Tulispa tulokset pian

Vierailija
1936/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi olispa hienoa. Mutta mikä palkki? En näe missään palkkeja? 

Vierailija
1937/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LABin tuloksia kans täällä jännätään. Palkkiteorian mukaan pitäis olla pääsemässä sinne, mutta vipusen perusteella en ollutkaan enää yhtään varma. Meneekö ikähaarukka vipusessa syntymävuoden vai tän hetkisen iän mukaan? 

Syntymävuoden mukaan ja tämä on varma tieto. Olen itse vanhempi hakija ja ikäryhmien rajalla, syntymäpäivä vasta myöhemmin syksyllä (täytän 40) ja löysin itseni eilen Vipusesta. Vipusen mukaan olin pääsemässä, palkkiteorian mukaan myös, ja tänään tuli sitten tieto hyväksynnästä 🥳

Vasemman laidan suodattimista saa klikkailtua kaikenlaista. Jos ei ole ison kaupungin nuori ylioppilas hakemassa oman kaupungin koulun suositulle alalle, sieltä löytää itsensä melko luotettavasti.

Vierailija
1938/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemman laidan suodattimista saa klikkailtua kaikenlaista. Jos ei ole ison kaupungin nuori ylioppilas hakemassa oman kaupungin koulun suosi

Okei. Täytyy kokeilla tietokoneella. Puhelimella oli hankala käyttää. 

Vierailija
1939/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savoniaan hain ja ei vieläkään edes palkkeja ole ilmestynyt. Tulispa tulokset pian

Mulla Savonian palkit tuli maanantaina 

Vierailija
1940/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samk tradenomi sama homma, ei edes palkkeja vielä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä