KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näkee montako aloituspaikkaa oli mihinkin koulutukseen tarjolla?
Opintopolusta kunkin kohteen tiedoista sekä Vipusesta, mutta siihen ei ole aina muutokset päivittyneet.
En vaan löydä kummastakaan. Vipusta en osaa käyttää ollenkaan. Eli olisiko tarkempia ohjeita, missä näkyy aloituspaikkojen määrä?
Kyseinen yamk ei ilmeisesti ole ilmoittanut missään aloituspaikkojen määrää. Miten voivat siinä tapauksessa asettaa hakijoita varasijoille jos eivät edes tiedä montako ottavat sisään..?
Tamk, sairaanhoitaja monimuoto pääsin. Eli palkkiteoria täälläkin päti
Vierailija kirjoitti:
Onko paikalla valintatulosmeedio?! Haluan tietää milloin kasvatusalan tulokset tulee, osaatko kertoa myös yksittäisten hakijoiden tulokset :D No juu, vitsit sikseen, viime vuoden aikataulusta voinee päätellä paljon tästä vuodesta. Toivon mukaan uudet valintakokeet ei aiheuta ylimääräistä lagia.
Ne tulevat aina suunnilleen yhtä aikaa opettajatulosten kanssa, vaikka tulokset ovat jo valmiina.
Soveltuvuuskokeet alkoivat tänään ja kestävät perjantaihin asti.
Se sit oli siinä viiminen hakukohde kerto että matikka oli hylätty😭. Eli tarkottaa et tää oli täs vai. Mut sit samaan aikaan oon varasioilla🤔
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas näky kaikki palkit vaikka pääsin
Onkohan turha enää tänään odotella tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Se sit oli siinä viiminen hakukohde kerto että matikka oli hylätty😭. Eli tarkottaa et tää oli täs vai. Mut sit samaan aikaan oon varasioilla🤔
Olet varasijoilla todistuksella tai hakenut sellaisellekin alalle, jossa matikan koetta ei ole (kasvatus ja kulttuuri).
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä siitä, että ensikertalaisuus voisi nollautua esim. viiden vuoden välein tai vastaavaa. Joskus teinivuosina hankittu hyödytön kk-tutkinto on aikuiselle tarpeeton riippakivi nykyisessä hakusysteemissä . Oma moka varmaan, juu, mutta harvapa sitä elämänsä parhaita valintoja kaksikymppisenä muutenkaan tekee. Kaipa olisi parempi, että ihmiset tekisivät työtä ja olisivat hyödyksi systeemille, menisivät eteenpäin ja käyttäisivät taitojaan ja potentiaaliaan. Nyt moni todella kompetentti työkykyinen hiutuu vanhojen valintojen seurauksena työttömänä hakukierteessä ja toivoo voivansa parantaa tilannettaan edes jossain vaiheessa.
Ei monella kyse ole edes omasta mokasta vaan ihan vaan siitä että maailma muuttuu ja tällä hetkellä se muuttuu todella nopeasti. Miksi koulutushaut eivät voi mukautua muutokseen vaan ihmiset pakotetaan tässä olemaan menneisyyden vankeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla toiset yliopistokohteista? Mullakin näkyi kaikki palkit, vaikka pääsin kakkoskohteeseeni Metropoliaan. Alemmat ovat yliopistojen kohteita ja niissä ei ole varmaan vielä alettu syöttää tietoja pääsykokeista Opintopolkuun.
Joo kyllä mulla on mahdollisuus lähteä ja sitä tuossa mietittiinkin, mutta jotenkin tuntuu, ettei se ole niin"ansaittu" paikka sitten. Vähän hölmöä ehkä ajatella noin, mutta kun ajattelen, että koe kertoo miun valmiuden siihen kouluun. Ja nimenomaan Lapin AMK ois se, kun itse täältä perältä kotoisin niin on se lähin koulu, jos jossain vaiheessa tarvitseekin käydä paikanpäällä, vaikka verkko-opintoina pitääkin koulu kun koulu suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapin AMK alimmat pisteet 213.12 ja LABissa 233.806, itellä 144.119 :(
Oon lapin amk varasijallaa 32 todistuksella, mutta tuskimpa pääsee. Alotin matikan opiskelun aika nollasta eli ihan ala-aste matikasta niin siihen nähden meni hyvin, mutta en nyt ihan ajatellu, että noin huonosti. Kyllä harmittaa.
Miten muut jotka ei nyt vielä näillä päässy, ehkä varasijoilta vielä, niin millasia suunnitelmia teillä on jatkon suhteen?
Voi hitsit. :( Voi todistus tuosta vielä Lappiin nousta, ei ole suosituin koulu.
Olisiko sinun mahdollista lähteä polkuopintoihin? Tosi monia aloja on Lapissa tarjolla. Ilmoittautuminen alkaa heinäkuun lopussa. On myös muissa kouluissa kuin Lapissa, jos se on turhan kaukana.
Tuo ylempi viesti piti olla siis vastaus tähän :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla toiset yliopistokohteista? Mullakin näkyi kaikki palkit, vaikka pääsin kakkoskohteeseeni Metropoliaan. Alemmat ovat yliopistojen kohteita ja niissä ei ole varmaan vielä alettu syöttää tietoja pääsykokeista Opintopolkuun.
Joo mullakin alempi oli yliopistokohde
Näkyykö jollain jo Hamkin palkkeja?
Lapin Yamk Riskienhallinnan ja vastuullisen liiketoiminnan asiantuntija pisteet 76/81. Varasija 18. Voihan harmitus 😓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oamk varasija 22
Alin 324.46 ja omat pisteet 323.718
Eli lähelle meni, mutta ei taida riittää, kun vaan 13 pääsee pääsykokeilla sisään, joten ei taida varasija 22 riittää.
Mutta meni paremmin kuin odotin.
Täällä kohtalotoveri samaan hakukohteeseen. Omat pisteet 347.784 ja 16. varasija. Olis kiva kuulla muidenkin pisteitä 😊
Mistä hakukohteesta näissä pisterajoissa on kyse? Mikä oli Oamk insinööriopintojen alaraja?
Oamk bioanalyytikko monimuoto. Insinööripuolen pisteistä en itse tiedä.
(Sori jos lainaus näkyy pöhkösti!)
Mää pääsin valintakokeella oamk bioanalyytikkoon ei-ensikertalaisena, pisteet 429,21.
Oon tosi tyytyväinen :)
Voiko yliopistojonot alkaa liikkua nyt jo, kun AMK tuloksia tullut ja joillakin yliopistokohteet alempina hauissa
Kukaan muu odottelemassa Metropolian rakennusmestarin hakukurssin tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Voiko yliopistojonot alkaa liikkua nyt jo, kun AMK tuloksia tullut ja joillakin yliopistokohteet alempina hauissa
Jos on päässyt todistuksella sisään yliopistoon, olisi kyllä päässyt AMKiinkin. Yliopiston koevalintoja ei ole vielä tullut.
Tottakai juuri ne amk:it mihin on itse hakenut päivittää ihan viimeisenä... hamk ja xamk.
Varasijalla 1. Centrian tieto- ja viestintätekniikan insinööriksi 😬 ei-ensikertalaisena jännittää!!!