Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6751)

Vierailija
1961/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei irronnut paikkaa joten mitä nyt, syksyn yhteishaku, täydennyshaku vai onko jossain listattuna paikkoja AMK-aloista / linjoista mihin jää avoimia paikkoja kun opinnot syksyllä alkaa? Kaikki neuvot tervetulleita!

Onnea paikan saaneille!!!

Ellet tullut kokeessa hylätyksi, onhan tässä vielä mahdollisuuksia päästä. Täydennyshaut tulevat heinäkuun puolella, kun on parempi näkymä siihen, missä jää tyhjiä paikkoja. Tänne on jo listattu jotain: https://www.studentum.fi/tietoa-hakijalle/lisahaku-6065#Korkeakoulu

Polkuopinnot ja syksyn yhteishaku ovat hyvin varteenotettavia vaihtoehtoja, jos haluamasi koulutus on niissä tarjolla.

Vierailija
1962/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskakohan hy tuloksia alkaa tippumaan. Kuitenkin melkein kaikki automaattitarkisteisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näkee mitkä on olleet amk pääsykokeen maksimipistemäärät tänä keväänä? Kiinnostaa tekniikan pistemäärä ?

Tekniikalla 400 pistettä. https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…

Jos tarkoitat paljonko yksittäinen hakija on maksimissaan saanut, sitä ei vielä näe mistään. Myöhemmin kesällä näkee hyväksytyistä korkeimman pistemäärän, mutta joku, joka on ensisijaisesti hakenut yliopistoon tai ei muuten ole ottanut paikkaa vastaan, on voinut saada sen ylikin.

Vierailija
1964/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko opiskelupaikasta sähköpostiin viesti välittömästi, kun paikan saa? Jos tulee, tuleeko se koululta vai Opintopolusta tms? Mietin, että riittääkö sähköpostin seuraaminen 😅

Hyvä kysymys, tietääkö joku?

Sähköpostiin kilahti myönteinen vastaus juhannusaaton aattona viime vuonna. Mennyt ei ole tae tulevasta. 

Kun kyse on lähimmäisestä, enpä kysynyt, joko näkyi samaan aikaan opintopolussa, mutta odottaisin sinuna e-postia mieluummin kuin opintopolulla rilluttelua. 

Vierailija
1965/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan sanut vielä tradenomin verkko-opinnoista mitään tietoa? 

Hitsi, että ei millään malttaisi odottaaaaaaaa.

Vierailija
1966/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko yliopistojonot alkaa liikkua nyt jo, kun AMK tuloksia tullut ja joillakin yliopistokohteet alempina hauissa 

No, eiväthän nämä tulokset sillai korreloi. Mutta kun yliopistoista tulokset tulevat, alkaa uusjako: amk-paikkojakin tulee jakoon pilvin pimein. 

Otetaan esimerkki. Olet pyrkinyt hoitsuksi ja lekuriksi, jälkimmäinen ykköstoiveena.

Pääsetkin lekurikouluun, silloin joku hoitsu pääsee hoitsukouluun hänen tilalleen. Tajuut sä? Ykköstoive toteutuessaan vapauttaa kaikki muut. 

Tajuan. Mutta osa kertoo laittaneensa amk-kohteet ylemmäs ja yliopistokohteet alemmas. Niin kun amk-paikkoja nyt on tullut ja vastaanotetaan, niin alemmat, tässä tapauksessa yliopistokohteet, vapautuvat ja jonot alkavat liikkua jo nyt

Aivan. Eipä tullut mieleen, että amkin sijoittaa ennen yliopistoa. Mutta ykköstoiveen laittanut ei voi enää päättää, että vaihdanpa toiveet toisin päin. 

Ykköstoive pudottaa muut pois kuleksimasta, jos kerta sinne ykköstoiveeseen pääsee. 

Mieli on voinut muuttua maaliskuusta kesään tultaessa, mutta ei auta muu kuin pyrkiä seuraavana vuonna siihen ykköstoiveeseen. Sillai jäykkä systeemi on. 

Jos mieliä muutellaan kymmenintuhansin, kansantalous ei kestä. Menee sähläykseksi, joka maksaa myös x summan rahaa. 

Vierailija
1967/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä siitä, että ensikertalaisuus voisi nollautua esim. viiden vuoden välein tai vastaavaa. Joskus teinivuosina hankittu hyödytön kk-tutkinto on aikuiselle tarpeeton riippakivi nykyisessä hakusysteemissä . Oma moka varmaan, juu, mutta harvapa sitä elämänsä parhaita valintoja kaksikymppisenä muutenkaan tekee. Kaipa olisi parempi, että ihmiset tekisivät työtä ja olisivat hyödyksi systeemille, menisivät eteenpäin ja käyttäisivät taitojaan ja potentiaaliaan. Nyt moni todella kompetentti työkykyinen hiutuu vanhojen valintojen seurauksena työttömänä hakukierteessä ja toivoo voivansa parantaa tilannettaan edes jossain vaiheessa.

Ei monella kyse ole edes omasta mokasta vaan ihan vaan siitä että maailma muuttuu ja tällä hetkellä se muuttuu todella nopeasti. Miksi koulutushaut eivät voi mukautua muutokseen vaan ihmiset pakotetaan tässä olemaan menneisyyden vankeja?  <

Hallitus ei halua, että hoitsut lähtee pois alalta. Palkkakuopassa ollaan, lakkoilu kielletty ja alanvaihto hankalaa xD 

Vierailija
1968/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, 

oamk, jamk, samk ja vamk  tullu mulle tulokset! 

pääsin ite Vaasaan!

Muissa ei sit menny ihan nappiin se valintakoejakso. 

Laurean tulokset uupuu vielä. 

Vierailija
1969/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, 

pääsin ite Vaasaan!

tämä siis piti olla vastaus tuohon onko tradenomi verkko-opintoihin tullu tuloksia :D

Vierailija
1970/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan sanut vielä tradenomin verkko-opinnoista mitään tietoa? 

Hitsi, että ei millään malttaisi odottaaaaaaaa.

Ei, Samkiin hain. Moodlesta näkee pisteet mutta en usko että niillä sisälle pääsen. Opintopolussa ei edes palkkeja vielä.

Vierailija
1971/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, 

pääsin ite Vaasaan!

tämä siis piti olla vastaus tuohon onko tradenomi verkko-opintoihin tullu tuloksia :D

Näkyykö sulla siis Samkin verkkototeutus tradenomin valintakurssin tulokset jo opintopolussa? Jos niin mitkä oli pisterajat?

Vierailija
1972/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloituspaikkoja on 15, valittuja 30 ja olen varasijalla 1. niin pitääkö siis noista 30:stä 15:sta perua ennen kuin minua otettaisiin varasijalta kouluun? 

Vierailija
1973/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla varasijalla 72, kun ensikertalaisia hakijoita oli 60? 

Vierailija
1974/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloituspaikkoja on 15, valittuja 30 ja olen varasijalla 1. niin pitääkö siis noista 30:stä 15:sta perua ennen kuin minua otettaisiin varasijalta kouluun? 

Ei vaan kun 1 peruu niin pääset, onnea paikasta.

Vierailija
1975/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla varasijalla 72, kun ensikertalaisia hakijoita oli 60? 

Kaikki paikat ei ole varattu ensikertalaisille.

Vierailija
1976/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, 

pääsin ite Vaasaan!

Näkyykö sulla siis Samkin verkkototeutus tradenomin valintakurssin tulokset jo opintopolussa? Jos niin mitkä oli pisterajat?

Joo näkyy! 

Alin hyväksytty:

75.42 samk 

74.82 Oamk 

74.14 Jamk

Vierailija
1977/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko tämä varma tieto? Stressaa niin pirusti ja luin jotain vanhaa ketjua jossa joku selitti että menis tuolla tavalla ja meinasin tippua tuolilta 🤣 mutta kiitos! Itseasiassa kahdella alalla mennään 1. varasijalla joten jospa sitä pääsis opiskelemaan 😊

Vierailija
1978/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko tämä varma tieto? Stressaa niin pirusti ja luin jotain vanhaa ketjua jossa joku selitti että menis tuolla tavalla ja meinasin tippua tuolilta 🤣 mutta kiitos! Itseasiassa kahdella alalla mennään 1. varasijalla joten jospa sitä pääsis opiskelemaan 😊

En ole ihan varma miten menee tilanteessa jossa valittuja on noin paljon enemmän luin paikkoja. Tietäisikö joku varmasti?

Vierailija
1979/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raportoikaahan, millä valintakoepisteillä olette päässeet sisään ja minne. 

Vierailija
1980/6751 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, 

pääsin ite Vaasaan!

Joo näkyy! 

Alin hyväksytty:

75.42 samk 

74.82 Oamk 

74.14 Jamk

Kiitos! Ei riitä itsellä pisteet kun jäi alle 70p. Onnea valituille! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme