Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
1801/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAMK Autotekniikka

Todistusvalinta YO: omat pisteet 86, alimmat hyväksytyt 121, varasija 71

Todistusvalinta AMM: omat pisteet 101, alimmat hyväksytyt 101, varasija 1

AMK-valintakoe: omat pisteet 307.5, alimmat hyväksytyt 233.267, tulos Hyväksytty 🥳

Jos jotain niin uskoin pääseväni tosta ammatillisen varasija 1 ennemmin ku kokeella, ku tuntu et koe meni penkin alle kun en ehtinyt kaikkee ees vastaamaan ja osa meni arvaamalla. Mut mielestäni vielä varsin hyvät pisteet, en ois uskonu noin paljon tulevan vaiks oiski menny omasta mielestä hyvin!!

Vierailija
1802/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen yliopiston hakijapalveluista vastattiin, että maisterihakujen tulokset tulevat aikaisintaan juhannuksen jälkeen eli näiden tietojen valossa voidaan olettaa maisterihakujen tuloksien tulevan vasta viikolla 26. Pari viikkoa saa siis jännittää vielä.

Eii, kiva ku oon asennoitunu et ois tullu ens viikolla🥲 mihin hait?

Hain johtamisen ja tietotekniikan, automaatiotekniikan ja sähkötekniikan DI-ohjelmiin.

Onko sulla plakkarissa se yliopistotason matikoista saatavat 10 lisäpistettä? Itse hain ilman niitä muutaman DI-ohjelmaan, jos ei sen takia pääse, niin pitänee tehdä ensi vuodeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö vipusesta jotenkin että mitkä on ollu KORKEIMMAT pisteet mitä valittu sisään valintakokeesta? 😊 opintopolussa kun näkyy vain omat pisteet ja alin.

Vierailija
1804/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tilastoissa ikä on henkilön ikä vuoden viimeisenä päivänä eli ikäsi Vipusessa on tilastovuosi 2025-syntymävuotesi = ikäsi.

Vierailija
1805/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jamk sosionomi (sosiaaliohjaus, monimuoto) tulokset tulleet, valintakoe alimmat hyväksytyt pisteet 346.177. Ärsyttää, kun hyväksyttiin aiemmin jo alempaan vaihtoehtoon Jamk kuntoutuksen ohjaajaan (valintakurssilla sisään, alin hyväksytty pistemäärä 55/70) ja se olisikin ollut mieluisampi, ja siitä olin hyväksytty jo AHOT-polulle jolla saa sen 30 opintopistettä hyväksilukuja. Nyt pitää miettiä ankarasti otanko paikan vastaan vai mitä teen.

Eli pääsitkö tuohon ylempään? Jos et ota sitä vastaan, onko niin että haet ensi vuonna uudelleen?

Mulla kävi niin, että odotan ykkösvaihtoehdon tulosta. Olen päässyt toiseen hakutoiveeseen. Nyt sitten kevään ja kesän aikana olen tajunnut, että 2. vaihtoehto sopisikin paremmin mulle. No, jos ykkösvaihtoehto menee läpi, mennään sitten sillä. Voihan sitä myöhemmin elämässä tehdä muutoksia.

Vierailija
1806/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LABin tuloksia kans täällä jännätään. Palkkiteorian mukaan pitäis olla pääsemässä sinne, mutta vipusen perusteella en ollutkaan enää yhtään varma. Meneekö ikähaarukka vipusessa syntymävuoden vai tän hetkisen iän mukaan? 

Syntymävuoden mukaan ja tämä on varma tieto. Olen itse vanhempi hakija ja ikäryhmien rajalla, syntymäpäivä vasta myöhemmin syksyllä (täytän 40) ja löysin itseni eilen Vipusesta. Vipusen mukaan olin pääsemässä, palkkiteorian mukaan myös, ja tänään tuli sitten tieto hyväksynnästä 🥳

Vierailija
1807/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalta 58 ei varmaan ponnisteta opiskelemaan? 😢

Vierailija
1808/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä se vanhus. Jälkikasvuni pääsi jokaiseen hakemaansa (inssi)pääsykokeen perusteella. Tokihan se eka on sitten mikä realisoituu. Pääsen vapaaehtoiseksi palkattomien opintovapaiden sponsoriksi.🥳

Vierailija
1809/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oamk tuloksia on nyt tullut! Itse 16. varasijalla

Vierailija
1810/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla tuo koevalinta jono toimii? Itse varasijalla 41. Vaikka itsellä Koepisteet n.10pistettä korkeammat kuin alimmat hyväksytyt. En ole ensikertalainen. Haaga-Helia kyseessä.

Vierailija
1811/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla tuo koevalinta jono toimii? Itse varasijalla 41. Vaikka itsellä Koepisteet n.10pistettä korkeammat kuin alimmat hyväksytyt. En ole ensikertalainen. Haaga-Helia kyseessä.

Alimmat hyväksytyt on ensikertalaisten pisteet. Ei-ensikertalaiset tarvitsee yleensä paljon korkeammat pisteet päästäkseen sisään, koska paikkoja on vähemmän, mutta noissa ei ole ilmoitettu ei-enskojen pisteitä.

Vierailija
1812/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alimmat hyväksytyt pisteet = alin pistemäärä, jolla ensikertalainen päässyt sisään. Ei-ensikertalaisten pisteraja on paljon korkeampi. En tiedä, löytyykö kyseistä rajaa mistään.

Vierailija
1813/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin yamk tiedolla johtaminen, tulokset tulleet, alimmat hyväksytyt pisteet 86,5. Omat 73 pistettä ja varasija 65. Ei mahiksia. Oulun rakennus- ja yhdyskuntatekniikan DI  jää voimaan. Sinne siis.

Vierailija
1814/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun pisteet +10 korkeammat kuin kaikilla hakijoilla vai korkeammat, kuin ensikertalaisilla? Niillä on oma jononsa, jossa on eri pisteet, sun pisteet pätee vain kaikkien jonossa.

Vierailija
1815/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö vipusesta jotenkin että mitkä on ollu KORKEIMMAT pisteet mitä valittu sisään valintakokeesta? 😊 opintopolussa kun näkyy vain omat pisteet ja alin.

Pistevipusesta näkee, mutta vasta kuukauden päästä. Siellä lukee, että seuraava päivitys on 9.7.

Vierailija
1816/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan viikon päästä jo odotella yliopistotuloksia? Viime vuonna ollut noin viikko väliä amk/yo ekoissa valintakoetuloksissa. Monia yliopistotuloksiakin tuli jo ennen juhannusta, joten toiveikkaana veikkailen arvailen ja toivoilen, että ensi viikon puolivälissä opintopolun päivitysnappi raivokkaan näpytyksen kohteena.

Vierailija
1817/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulleet AMK-valintakoepisteet ainakin Haaga-Helian osalta! Pisterajat laskeneet viime vuodesta jo nyt ainakin tradenomin osalta. Tulevat laskemaan lisää, kun varasijoilta tulee väkeä. Oletan, että valintakoe oli tänä vuonna siis vaikeampi.

Kiitos tiedosta! Mikä on tämän vuoden pääsykokeen pisteraja?

Vierailija
1818/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oamk, centria ja lapin amk konetekniikan tulokset tuli valintakokeelle. Sisään pääsin ensimmäiseen hakuvaihtoehtoon. Jännä tunne kun päivittelin opintopolkua ja yhtäkkiä oli ylin rivi vihreänä.

Vierailija
1819/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oamk, centria ja lapin amk konetekniikan tulokset tuli valintakokeelle. Sisään pääsin ensimmäiseen hakuvaihtoehtoon. Jännä tunne kun päivittelin opintopolkua ja yhtäkkiä oli ylin rivi vihreänä.

Näistä jää pysyvä muistikuva! Kiva, että tulee erilaisia tapoja!

Omat vanhempani kävivät katsomassa listasta yliopiston ovesta. Minä sain paksun kirjeen (kirje vieläkin tallella!) - ja 20 vuotta myöhemmin peukunkuvan Opintopolkuun. Oma lapsi tiesi jo heti syksyn yo-kirjoitusten jälkeen, että tulee pääsemään todistuksella haluamaansa kohteeseen.

Lapsenlapset (joita ei vielä ole) taitavat vuorollaan ostaa opiskelupaikkansa...

Vierailija
1820/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laureasta ei vieläkään mitään tuloksia. Odottavan aika on pitkä.. Ihmetyttää, kun hakijoitakaan ei ollut mitenkään hirveästi ja puolet kokeesta oli monivalintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi