Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
1781/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAMK tuloksia ilmestyy! Tamk tradenomi tietojenkäsittely päivätoteutus alin pisteraja 215.767

Tamk tradenomi liiketalous päivätoteutus alin pisteraja 224.132

Vierailija
1782/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan tiedot tullut opintopolkuun. Kävi niinkuin pelkäsin, todella hyvät pisteet ja olisin ollut heittämällä sisällä mutta englannin osio hylätty. Pisteet reilu 50enemmän kuin alin hyväksytty määrä. Ketuttaa ihan sairaasti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasan tiedot tullut opintopolkuun. Kävi niinkuin pelkäsin, todella hyvät pisteet ja olisin ollut heittämällä sisällä mutta englannin osio hylätty. Pisteet reilu 50enemmän kuin alin hyväksytty määrä. Ketuttaa ihan sairaasti 

Voi ei, ite pelkään ihan samaa.. oamk, vielä ei tuloksia näy.

Vierailija
1784/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tullut yhteisöpedagogi, monimuoto, TAMK. 

Varasija 27😏Eli sinne en ainakaan tuu pääsemään. 5 mahista vielä jäljellä..kyllä jännittää!

Mut näköjään sit oon ainakin kokeen päässyt hyväksytysti läpi😌

Vierailija
1785/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolian talotekniikan tulokset tulleet. Alimmat hyväksytyt pisteet 198.408. Pääsin sisään vaikka ei-ensikertalaisia otettiin opiskelemaan vain kolme!

Vierailija
1786/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, todistusvalinta on kaikille siihen kuuluville ensisijainen valintatapa ja siellä pysyy jonottamassa, vaikka olisi päässyt kokeella sisään. Näin saadaan ne viimeiset sisäänpääsijät oikeasta jonosta.

Vierailija
1787/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäslaisia kokemuksia ja näkemyksiä on varasijoihin? Itse jäin kuudenneksi ja mietin, onko realistisesti mitään mahiksia.

Vierailija
1788/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikkailkaa, kun Lappiin ja Laureaan tulee yamk-tradenomituloksia.

Vierailija
1789/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäslaisia kokemuksia ja näkemyksiä on varasijoihin? Itse jäin kuudenneksi ja mietin, onko realistisesti mitään mahiksia.

Sehän riippuu koulusta ja mille linjalle hait, ei siihen voi mitenkään yleisellä tasolla ottaa kantaa. Joihinkin pääsee tyyliin ehkä juuri ja juuri varasijoilta 1-2 ja joihinkin pääsee helposti vielä varasijalta 75.

Vierailija
1790/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se AMK-kokeen enkku on ihan sairaan vaikea ja tänä vuonna se tuntui vielä viime vuotista hankalammalta. Mä olen asunut neljä vuotta Skotlannissa ja suorittanut siellä tutkinnon. Lisäksi luen lähes kaiken englanniksi, joten mun enkku on tosi vahva, ja mäkin jouduin pohtimaan muutamaa kohtaa tän vuoden kokeessa. Et ihan perseestähän toi sun tilanne on, mutta se enkku vaatii tosi paljon, eli älä moiti itseäsi sen suhteen.

Vierailija
1791/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusen laskenta menee kolmen tarkkuudella, niin ei voi luottaa täysin, jos on monta samoilla spekseillä kuin itse. Mun hakukohteen kohdalla Vipusessa on joku bugi, koska en ymmärrä, miten voin olla varasijalla 4 ei-enskojen todistusvalinnassa, jos hakijoita kyseisellä hakutavalla on Vipusen mukaan ollut 1-4 (eikä 9, mikä kävis järkeen), ja jonosta otetaan 3 ei-enskaa.

Vierailija
1792/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu koulusta ja mille linjalle hait, ei siihen voi mitenkään yleisellä tasolla ottaa kantaa. Joihinkin pääsee tyyliin ehkä juuri ja juuri varasijoilta 1-2 ja joihinkin pääsee helposti vielä varasijalta 75.

Tampereen amk ja tradenomi, monimuotona

Vierailija
1793/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle oli tänään tullut TAMKista pisteet!! pääsin kouluun :)!!

Vierailija
1794/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!!! Olin käynyt eilen katsomassa vipusesta, että minut oltaisiin hyväksymässä 5. hakukohteeseen kun klikkasin siitä iän, sukupuolen, hakutoiveen numeron 5, ensikertalaisuuden, kotikunnan ja ylioppilaaksi valmistumisvuoden ja kaikkia myöten täsmäsi siihen, että olen saamassa opiskelupaikan. Nyt opintopolkuun on päivittynyt "hyväksytty odotetaan ylempien hakukohteiden tuloksia"!🤠 Jäin 4. kohteeseen varasijalle 29. ja edellisvuoden pisteisiin verrattuna vaikuttaa siltä, että en ole sitä paikkaa saamassa vai miten paljon nuo varasijat yleensä vielä liikkuvat?

Vierailija
1795/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johonkin pitäisi valittaa siitä, että kielen osaaminen vaikuttaa opiskelemaan pääsyyn, eikä muu osaaminen. Nyt englanninosaajia suositaan suomenkielisissä koulutuksissa, vaikka englanninkielisille on omat koulutusohjelmat ja pääsykokeet. 

Vierailija
1796/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteestasi. Ellei ole joku pieni hakukohde tai sinulle pieni kiintiö (ei-ensikerltainen tai amistodistus), oikeastaan kaikkialle pääsee tuosta.

Vierailija
1797/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytty, Haaga-Helia, Restonomi (AMK), ruokatuotannon johtaminen, päivätoteutus, alin pisteraja 120,53

Metropolia, Insinööri (AMK), bio- ja kemiantekniikka, bio- ja elintarviketekniikka, päiväopinnot, alin pisteraja 200,625

Vierailija
1798/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LABin tuloksia kans täällä jännätään. Palkkiteorian mukaan pitäis olla pääsemässä sinne, mutta vipusen perusteella en ollutkaan enää yhtään varma. Meneekö ikähaarukka vipusessa syntymävuoden vai tän hetkisen iän mukaan? 

Vierailija
1799/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 5 Jamkin Tieto-ja viestintätekniikka valintakokeella, onko mahdollisuuksia päästä?

Vierailija
1800/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasijalla 3, YAMK. kuumottelen, nouseeko varasija tuosta enää kun 2 jo noussut.

Ootko katsonut Vipusesta, että moniko valituista on laittanut tuon muuksi kuin ykköstoiveeksi? Silloin voi olla toivoa vielä, että pääsevät ylempään hakutoiveeseen ja paikkoja vapautuu.

330 ensisijaista ja 717 hakijaa kokonaisuudessaan. Vielä on hyväksymättömiä paikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan