KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Paljonkojan ollu tänävuonna maksimi pistemäärä pisteitä amk? Olin saanut 245 pistettä tekniikan pääsykokeesta?
Mun muistaakseni viime vuonna joku kirjoitti, että todistusvalintajono olisi aina ensisijainen, eli jos joku hakija tulee valituksi molemmissa, menisi sisään todistusvalintajonossa. Tietääkö joku tarkemmin? Tämä mun muistikuva, mutta syytä en tiedä.
Vauhtia nyt Metropolia! Muutkin julkaisee tuloksiaan, joten älä jää jälkeen!
Alakohtaiset maksimipisteet löytyy täältä: https://www.ammattikorkeakouluun.fi/amk-valintakoe-syksyn-2025-yhteisha…
Ääh, menin jo Opintopolkuun jännitystä täynnä että nyt olisi palkit tulleet kun monet saaneet jo lopullisia tuloksiakin. Ja ei mitään. Jatketaan odottelua siis mutta on tämä tuskaista.
Näkyykö jostain tarkemmin AMK-valintakokeen osioiden omat pisteet?
Vierailija kirjoitti:
Alakohtaiset maksimipisteet löytyy täältä: https://www.ammattikorkeakouluun.fi/amk-valintakoe-syksyn-2025-yhteisha…
Mutta noihan vielä skaalataan, eli 50 pistettä englannista ei välttämättä ole suoraan 50 pistettä lopullisesta tuloksesta.
Onks joku saanut jo jotain tuloksia TAMKista?
Kuolen tähän odotuskidutukseen😆😆
Vierailija kirjoitti:
Ääh, menin jo Opintopolkuun jännitystä täynnä että nyt olisi palkit tulleet kun monet saaneet jo lopullisia tuloksiakin. Ja ei mitään. Jatketaan odottelua siis mutta on tämä tuskaista.
Sama juttu, odottelen Samkin tradenomin verkkototeutuksen tuloksia. Ei mitään hajua miten verkkokurssi meni, sen tiedän että jatkoon pääsin.
Tamk / Tradenomi, hr ja esihenkilötyön tulokset tuli. Itse jäin varasijalle.
Tamk / Tradenomi, tietojen käsittely, ei näy tuloksia.
Mulla ei näy myöskään Haaga-Helian Tradenomin tuloksia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkojan ollu tänävuonna maksimi pistemäärä pisteitä amk? Olin saanut 245 pistettä tekniikan pääsykokeesta?
400 pistettä oli maksimi ymmärtääkseni kaikille aloille, mutta ainakin tekniikan aloille.
Jamk sosionomi (sosiaaliohjaus, monimuoto) tulokset tulleet, valintakoe alimmat hyväksytyt pisteet 346.177. Ärsyttää, kun hyväksyttiin aiemmin jo alempaan vaihtoehtoon Jamk kuntoutuksen ohjaajaan (valintakurssilla sisään, alin hyväksytty pistemäärä 55/70) ja se olisikin ollut mieluisampi, ja siitä olin hyväksytty jo AHOT-polulle jolla saa sen 30 opintopistettä hyväksilukuja. Nyt pitää miettiä ankarasti otanko paikan vastaan vai mitä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta noihan vielä skaalataan, eli 50 pistettä englannista ei välttämättä ole suoraan 50 pistettä lopullisesta tuloksesta.
Aivan, niinpä olikin! Mistäs tuosta skaalauksesta löytyy tiedot?
Vierailija kirjoitti:
Tamk / Tradenomi, hr ja esihenkilötyön tulokset tuli. Itse jäin varasijalle.
Tamk / Tradenomi, tietojen käsittely, ei näy tuloksia.
Mulla ei näy myöskään Haaga-Helian Tradenomin tuloksia vielä.
Haaga-Helian monimuotototeutuksen tulokset tulleet, ehkä ei sitten muita. Monimuodon valintakokeen pisteraja on n. 203.
Palkkiteoria piti paikkansa 🙏🏻 Täältä tullaan, insinööriopinnot! 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vauhtia nyt Metropolia! Muutkin julkaisee tuloksiaan, joten älä jää jälkeen!
Mulle oli tullut Metropolian tulokset bio- ja kemiantekniikasta ainakin.
Haaga-Helia tradenomi liiketalous päivätoteutus Porvoo . Alin pistemäärä 177.514
Haaga-Helia tradenomi tietojenkäsittely päivätoteutus Pasila. Alin pistemäärä 185.767
Mitä tulee jonojen ensisijaisuuteen, ainakin TAMK opintopolussa lukee:
Yhteishaun aloituspaikat täytetään seuraavassa järjestyksessä:
1. Ylioppilaiden todistusvalinta
2. Ammatillisen perustutkinnon suorittaneiden todistusvalinta
3. AMK-valintakoe
Kysymys: minut hyväksyttiin AMK-valintakokeen perusteella. Todistusvalinnassa olen varasijalla. Mitä, jos todistusvalintajono liikkuu niin, että pääsisin sitäkin kautta sisään? Vapautuuko silloin valintakoejonosta paikka toiselle? vai tipunko todistusvalintajonosta?
Ei vaikuta elämääni, mutta kiinnostaa, miten jonot toimii.