Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
1821/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy toivoa että ihmiset pystyy vastaanottamaan paikkoja nyt enemmän ja varasijat alkaa liikkua tai kiintiöt täyttyy, haluaisin jo vastaanottaa alemman kohteen koulupaikan ja alkaa suunnittelemaan muuttoa :D 

Vierailija
1822/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis +10 alimpiin hyväksyttyihin tällä hetkellä, mutta kiitos kaikille selvennyksestä, tätä ajattelinkin että pakko se on olla ensikertalaisten pisteet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut Oulusta monimuodosta opiskelupaikkaa :/

Vierailija
1824/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin yamk tiedolla johtaminen, tulokset tulleet, alimmat hyväksytyt pisteet 86,5. Omat 73 pistettä ja varasija 65. Ei mahiksia. Oulun rakennus- ja yhdyskuntatekniikan DI  jää voimaan. Sinne siis.

Lapin YAMK Hyvinvoinnin analytiikan alimmat hyväksytyt pisteet 72/100. Tämä mulla ykkösenä, ja sinne pääsin sisään "heittämällä". Toisena oli mullakin tuo tiedolla johtaminen, sinne ei ois pisteet riittänyt mullakaan. Käsittääkseni Lapin YAMK:ssa oli kaikkiin koulutuksiin sama valintakurssi.

LAB YAMK, digitaalisen kokemuksen muotoilu ja johtaminen, johon kaksi eri hakujonoa: kulttuurialan jonossa alimmat hyväksytyt pisteet 42,5/50 ja liiketalouden jonossa 44/50. Sinnekin olisi omat pisteet riittäneet sisäänpääsyyn, mutta oli vasta tosiaan 3. vaihtoehtona. Nyt jos saisi uudelleen valita, niin siirtäisin 3. vaihtoehdon ykköseksi, kun oli niin mielenkiintoinen valintakurssi, mutta näillä nyt mennään. :D

Vierailija
1825/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain tietoa kasvatustieteen maisterihaun pisterajoista ?

Vierailija
1826/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä tullut.

Vierailija
1827/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin voi ottaa vastaan alempien hyväksyttyjä paikkoja vastaan? Pitääkö odottaa loppuun asti? Pääsin kuudenteen haluamaani opiskelupaikkaan ja muissa olen varasijoilla.

Vierailija
1828/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies hakenut Lapin Yamk:iin. Eikö nyt ookin niin ettei ne sieltä koulun Moodlesta ne lopulliset tulokset näy, vaan Opintopolusta? Näin ainakin hänelle väitin... Kirjautui Opintopolkuun, siellä lukee että valinta kesken. Eikä siis vielä olla odotettukaan tuloksia, kunhan mietittiin että mistä ne sitten näkyy.

Moodlessa näkyy vain ne ko. kurssista saadut pisteet ja kurssin arviointi, ne tuli ainakin mulle viime viikolla sinne näkyviin. Opintopolkuun tulee näkyviin sitten valintatilanne ja niitä ei siis vielä näy Lapin Yamkin osalta, lukee tosiaan että valinta kesken. Mihin koulutukseen miehesi haki?

Tiedolla johtamiseen ja sinne myös pääsi 👍🏻

Vierailija
1829/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen tälle päivälle päivittynyt (ainakin paikan vastaanottaneiden määrä pompannut).

Vierailija
1830/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin voi ottaa vastaan alempien hyväksyttyjä paikkoja vastaan? Pitääkö odottaa loppuun asti? Pääsin kuudenteen haluamaani opiskelupaikkaan ja muissa olen varasijoilla.

Heinäkuun alussa, kun kaikki tulokset ovat tulleet. Jos sitä ennen pääset johonkin noita ylemmistä kohteistasi, katoaa kuudes kohde kokonaan ulottuviltasi. Lähes kaikilla aloilla ja kouluilla jonot liikkuvat vielä rutkasti.

Vierailija
1831/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyyhyyy, en päässyt TEakiin enkä lukemaan psykaa 😭

- Aada24v

Vierailija
1832/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä taas yksi uuuuuupumusta ja kuormitusta ruikuttava naisopettaja tulossa?

Vierailija
1833/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samk tradenomi verkkototeutus valintakurssin pisteet on julkaistu moodleen, kiinnostaisi millaisia pisteitä porukka on saanut?

Viimeinen esseetehtävä osottautui aika vaikeaksi, ja yhteispisteet jäi alle 70, harmittaa.

Vierailija
1834/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin amk it-insinööri verkkototeutus tuli,

alin hyväksytty pistemäärä 213.12

Pääsin hienoilla pisteillä ei-ensikertalaisena sisään

Vierailija
1835/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hauku muita.

Vierailija
1836/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAB Lappeenranta ensihoitaja hyväksytty 🤩

alin hyväksytty pistemäärä 340,234.

Vierailija
1837/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajatuloksia ei ole vielä aikapäiviin tulossa, eikä alkuperäinen viestinkirjoittajakaan sellaisia ollut vailla.

Vierailija
1838/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipuseen on päivittynyt esim. Laureaa ja Metropoliaa koepisteillä valitut, en tiedä kaikista kohteista mutta useampia kuitenkin.

Vierailija
1839/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jamk sosionomi (sosiaaliohjaus, monimuoto) tulokset tulleet, valintakoe alimmat hyväksytyt pisteet 346.177. Ärsyttää, kun hyväksyttiin aiemmin jo alempaan vaihtoehtoon Jamk kuntoutuksen ohjaajaan (valintakurssilla sisään, alin hyväksytty pistemäärä 55/70) ja se olisikin ollut mieluisampi, ja siitä olin hyväksytty jo AHOT-polulle jolla saa sen 30 opintopistettä hyväksilukuja. Nyt pitää miettiä ankarasti otanko paikan vastaan vai mitä teen.

Eli pääsitkö tuohon ylempään? Jos et ota sitä vastaan, onko niin että haet ensi vuonna uudelleen?

Mulla kävi niin, että odotan ykkösvaihtoehdon tulosta. Olen päässyt toiseen hakutoiveeseen. Nyt sitten kevään ja kesän aikana olen tajunnut, että 2. vaihtoehto sopisikin paremmin mulle. No, jos ykkösvaihtoehto menee läpi, mennään sitten sillä. Voihan sitä myöhemmin elämässä tehdä muutoksia.

Just näin eli pääsin sosionomiksi joka oli 1. vaihtoehto ja jos en ota sitä vastaan, niin pitää hakea ensi vuonna uudestaan kun se alempi hakukohde on nyt peruuntunut. Vaihtoehtona toki joku avoimen väylän kikkailu... 

Vierailija
1840/6747 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa ärsyttämään tämä odottelu. Xamk hurry up!!