Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
1401/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja LAB YAMK:ssa on alimmat hyväksyt pisteet laskeneet eilisestä, eli jotain tuloksia on päivittynyt tänään.

Jotkut kieltäytyneet opiskelupaikasta?

Vierailija
1402/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään pisteet ovat noin korkea tai maksipipistemäärä noussut?

Noin kolme vuotta sitten taisi maksimipisteet olla 100.

Miten noita nyt voisi verrata jos pohtii alinta pisterajaa?

Itse olen laskenut sillein montako prosenttia täysistä pisteistä olen saanut. Joissain ei vaan edes löydy koko tilastoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa tää odottelu. Onko täällä muita jo hyvästi aikuisia ei-ensikertalaisia joilla iso haave elämän suunnan muuttamisesta ja siksi opiskelemaan pääseminen on melkein elämän ja kuoleman kysymys?

Vierailija
1404/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko varhaiskasvatuksen soveltuvuuskoe täsmälleen samanlainen, kuin luokanopettajan soveltuvuuskoe?

On. Jokainen hakija ylipäänsä suorittaa vain yhden sovarin, vaikka olisi päässyt kokeeseen sekä vakaan että LO:ksi.

Kokeessa ei siis mitata kiinnostustasi olla lasten kanssa. Kaikkia opettajaksi hakeutuvia se (toivottavasti) kiinnostaa!

Vierailija
1405/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko varhaiskasvatuksen soveltuvuuskoe täsmälleen samanlainen, kuin luokanopettajan soveltuvuuskoe?

On. Jokainen hakija ylipäänsä suorittaa vain yhden sovarin, vaikka olisi päässyt kokeeseen sekä vakaan että LO:ksi.

Kokeessa ei siis mitata kiinnostustasi olla lasten kanssa. Kaikkia opettajaksi hakeutuvia se (toivottavasti) kiinnostaa!

Kiitos!

Vierailija
1406/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa tää odottelu. Onko täällä muita jo hyvästi aikuisia ei-ensikertalaisia joilla iso haave elämän suunnan muuttamisesta ja siksi opiskelemaan pääseminen on melkein elämän ja kuoleman kysymys?

Täältä löytyy! Olen vuosimallia -85 ja tässä keski-iän kriisissä tämä kouluttautumisasia on kyllä melkolailla elämän ja kuoleman kysymys. Ensikertalainen olen kyllä. Olen hakenut jo useampana vuonna yliopistoon, mutta tänä vuonna hain myös amkiin ja aion ottaa paikan vastaan, jos pääsen.

Vierailija
1407/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko palkkiteoria silloinkin, kun kaikki koevalintapalkit ei ole vielä tulleet? Itselle ilmestynyt palkit vaihtoehtoihin 2, 3 ja 5, mutta ei 1 ja 4 (sama koulu). Voiko tästä siis jo nyt päätellä, etten päässyt kokeella mihinkään? Jos olisin päässyt 1. vaihtoehtoon, niin sittenhän olisi kadonnut alemmat, ja jos 4. vaihtoehtoon, niin viimeisestä olisi kadonnut? 

Vierailija
1408/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä löytyy! Olen vuosimallia -85 ja tässä keski-iän kriisissä tämä kouluttautumisasia on kyllä melkolailla elämän ja kuoleman kysymys. Ensikertalainen olen kyllä. Olen hakenut jo useampana vuonna yliopistoon, mutta tänä vuonna hain myös amkiin ja aion ottaa paikan vastaan, jos pääsen.

Iso kannustus täältä, toivottavasti onnistuu! Olen samaa ikäluokkaa. Aiempi tutkinto ei ole työllistänyt ja nyt olen kitunut vuosia umpitylsässä suorittavassa työssä. Kaipaan haasteita niin että meinaan tulla ihan hulluksi. Haluan aloittaa vielä jotain uutta. En tiedä miten kestän jos koko loppuelämä on vaan tätä. t: se jota lainasit

Vierailija
1409/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso kannustus täältä, toivottavasti onnistuu! Olen samaa ikäluokkaa. Aiempi tutkinto ei ole työllistänyt ja nyt olen kitunut vuosia umpitylsässä suorittavassa työssä. Kaipaan haasteita niin että meinaan tulla ihan hulluksi. Haluan aloittaa vielä jotain uutta. En tiedä miten kestän jos koko lopp

Tsemppiä myös sulle! Itse myös vuosia suorittavaa työtä tehneenä nyt on sellanen fiilis, että jo riittää tätä laatua 👍🏻 Saako kysyä, mitä hait opiskelemaan? Itse hain hammaslääkäriksi ja inssiksi, hammaslääkikseen en ole pääsemässä.

Vm' -85

Vierailija
1410/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi, monen käänteen jälkeen vihdoin tuntuu että oma ala löytyi ja nyt vaan sormet ristissä, että koulupaikka aukeaa! Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville! 

Vierailija
1411/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on nyt viidestä hakukohteesta neljässä palkit näkyvissä, mitään pisteitä ei tietenkään ole missään ( kolme on saman koulun ja 2. vaihtoehto eri). Voiko tästä päätellä etten päässyt mihinkään, kurjuuden kurjuus mikä pettymys. 

Vierailija
1412/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tsemppiä myös sulle! Itse myös vuosia suorittavaa työtä tehneenä nyt on sellanen fiilis, että jo riittää tätä laatua 👍🏻 Saako kysyä, mitä hait opiskelemaan? Itse hain hammaslääkäriksi ja inssiksi, hammaslääkikseen en ole pääsemässä.

Vm' -85"

Lainaus ei toiminut niin vastaan näin. Hain kolmelle eri alalle humanististisiin tieteisiin ja amk:hon tradenomikoulutukseen kirjastopuolelle. Siis mikäänhän näistä ei työllistä hyvin mutta päätin että jos otan opiskelun kaikki riskit haen sitä mikä nyt eniten kiinnostaa. Jos ei pelaa ei voittaakaan.

Vierailija
1413/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi, monen käänteen jälkeen vihdoin tuntuu että oma ala löytyi ja nyt vaan sormet ristissä, että koulupaikka aukeaa! Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville! 

Sinulle myös! 

Vierailija
1414/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa milloin Vaasan maisteriohjelmista on tullu tuloksia aiemmin? Itä-Suomen sama kiinnostaa myös.

Vaasasta ihan viime tipassa 🙄

No voihan perseensuti. Kiitos tiedosta, ei tuu turhaan odoteltua sit vielä :D

Vierailija
1415/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi -89, joka ensikertalainen. Hain tradenomiksi useampaan eri kouluun.

Sisäänpääsy ei ole elämän ja kuoleman kysymys, jatkaisin koulutuksesta huolimatta samalla alalla kuin nyt, mutta se avaisi paljon uusia ovia. Toivon todella pääseväni.

Mulla on palkit ilmestyneet osaan hauista, mutta ei kaikkiin.

Vierailija
1416/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko palkkiteoria silloinkin, kun kaikki koevalintapalkit ei ole vielä tulleet? Itselle ilmestynyt palkit vaihtoehtoihin 2, 3 ja 5, mutta ei 1 ja 4 (sama koulu). Voiko tästä siis jo nyt päätellä, etten päässyt kokeella mihinkään? Jos olisin päässyt 1. vaihtoehtoon, niin sittenhän olisi kadonnut alemmat, ja jos 4. vaihtoehtoon, niin viimeisestä olisi kadonnut? 

Ei

Vierailija
1417/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään tietoa milloin Turun yliopiston valinnat on aiempina vuosina tulleet? Meneeköhän juhannus jännätessä?

Vierailija
1418/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään tietoa milloin Turun yliopiston valinnat on aiempina vuosina tulleet? Meneeköhän juhannus jännätessä?

Riippuu alasta. Viimeistään 3.7. 

Vierailija
1419/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin alakohtaista. Yhteisvalinnat, eli esim psyka, oikis, lääkis, kauppis tulevat lähes yhtä aikaa kaikkiin kaupunkeihin.

Vierailija
1420/6747 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon hakenut Tampereelle johtamisen ja tietotekniikan, automaatiotekniikkan ja sähkötekniikan DI- ohjelmiin. Turkuun taas hain tietotekniikan ja konetekniikan ohjelmiin ja Vaasan sähkö- ja energiatekniikkaan. Vaasa ilmoittaa nähtävästi aivan viime tipassa, mutta mitens on noiden Turun ja Tampereen laita? Pitääkö jännittää myös Juhannuksen yli vai ovatko ne ilmoittaneet jo aikaisemmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän