KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakijasta itsestään riippumattomat tekijät vaikuttavat ja määräävät liikaa näitä opiskelijavalintoja. Julmaa on myös sanoa, että hakija ei ole tarpeeksi hyvä, jos ei saa haluamaansa opiskelupaikkaa. Liian monen kohtalona on myös joutua työttömäksi tai lähihoitajaksi tahtomattaan. Joillekin hyvää koulutusta tai hyvää työpaikkaa ei vaan suoda, vaikka kuinka yrittää. Toisten kohtalo on ilman omaa syytä julma ja tuntuu, että jotkut joutuvat jo ennen syntymäänsä jollekin mustalle listalle kohtalon tai onnettaren mustalle listalle, joka tekee ihan kaikessa elämässä todella vaikeaa ja julmaa. Olen itse tällaisia ihmisiä. Kaikki elämässäni on mennyt pieleen ja se tilanne, johon olen tahtomattani joutunut on kamala. Ehkä kamalinta tässä on se, että kukaan ei suostu uhmaamaan omaa parempaa kohtaloaan auttamalla ja se, kuinka kaikki on omaa syytäni ja että en muka ansaitse parempaa ja että pitää
Työ on merkittävä osa elämää.
Nyt saisi kirjeessä lukea, että sainkin paikan, kun aamun jälkeen tapahtunut vielä muutos!
t. varasija 1. 😂😂
En tiedä, onko tuo kirje edes sen päivitetympi kuin opintopolku, mutta ainahan sitä unelmoida saa😂
Tulisi nyt, niin lähtisi myös varasijat vielä viimeisen toivon kierrokselle
Nyt pääsee ottamaan paikkoja vastaan.
Uuu eli aamulla voi varasija sitten olla liikkunut? Vai päivitteleleekö ne opintopolkua tässä vaiheessa useammin? Ei varmaan automaattisesti sinne tule muutoksia heti
Eiköhän se kirje tule siis heti perään
Hitto ku Vipunen just päivitty, huomiseen pitää odotella moniko ottanut paikan vastaan nyt heti😂😂
Vierailija kirjoitti:
Hitto ku Vipunen just päivitty, huomiseen pitää odotella moniko ottanut paikan vastaan nyt heti😂😂
Minä otin ihan välittömästi. Oon sisällä psykalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot ollut jo pitkään, mutta nyt se on virallista! Onnea!! <3
En ole itse ikinä noin hienoon paikkaan päässyt, mutta se vähemmän hieno (ykkös)toivekin tuntui hitokseen hyvältä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetken aikaa kesti tajuta, luulin että sut on otettu sisään psykiatriselle osastolle :D Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse ikinä noin hienoon paikkaan päässyt, mutta se vähemmän hieno (ykkös)toivekin tuntui hitokseen hyvältä!
Kiitos, ihanasti sanottu! Ja onnea myös sulle niin paljon!!
ja nyt nautitaan kesästä <3
Tule nyt jo kirje, ei tästä työstä tule mitään😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetken aikaa kesti tajuta, luulin että sut on otettu sisään psykiatriselle osastolle :D Onnea!
:DDD katsotaan mihin sit joutuu tällä matkalla!! Kiitos <3
Ai kamala. 7 paikkaa jäljellä enskoille sinne minne hain ja oon 3 varasijalla. Toivo tuntuu hiipuvan.... Onnea kaikille jotka ovat jo päässeet!
Varasijalla 1 odottelu on ihan hirveetä. Etenkin kun viimeksi jäin varasijalle 1
Tein juuri jonkun varasijalla olevan onnelliseksi hylkäämällä opiskelupaikan. Toivottavasti meni sellaiselle, kuka juuri sen tutkinnon haluaa opiskella <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
Voihan siinä kirjeessä olla päivitetympää tietoa, joka opintopolun aamuyön päivityksen jälkeen on vielä tullut, mutta varmaan aika epätodennäköistä