Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
4861/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tamkiin rtg-hoitajaksi. Silti niiiin suuri toive vielä, että 6. varasijalta nousisin terkaksi.

Jos joku siis hylkäämässä paikkansa terkan koulutukseen, niin saapi kertoa 😊

Vierailija
4862/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa... apua pelottaa 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4863/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen enska, jäin varasijalle 16. Vähän jännittää ja ahdistaa vuodella siirtyminen, kumminkin ajatus takaraivossa että entä jos ensi vuonna ei mene niin hyvin. Mutta noh, tämä oli aidosti ensi kerta kun hain yliopistoon ja yllätyin miten hyvin tuo koe meni. En kuitenkaan ole siis ihan junnu enää ja ihan hyvässä työssä ulkomailla esihenkilöasemassa. CV on siis ihan asiallinen, en ole lähtenyt palmun alle puhelinmyyjäksi. Missä ei siinäkään toki ole mitään vikaa. Paluu suomeen ja korkeakoulututkinto olisi nyt 15 vuotta muista "jäljessä" suunnitelmana. Ympäristöni ehkä pyörittelee silmiään tässä kohtaa että vielä haaveilee oikiksesta, mutta noh. Miksi ei. Ei tässä ennenkään ole tehty asioita niinkuin muut. 

Vierailija
4864/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vipusessa on paikkoja vastaanotettu, niin ovatko sitovia, vai myös niitä, joista ollaan jonossa ylempään kohteeseen?

Vierailija
4865/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis vastaus allaolevaan;       

Vierailija kirjoitti:

Olen enska, jäin varasijalle 16. Vähän jännittää ja ahdistaa vuodella siirtyminen, kumminkin ajatus takaraivossa että entä jos ensi vuonna ei mene niin hyvin. Mutta noh, tämä oli aidosti ensi kerta kun hain yliopistoon ja yllätyin miten hyvin tuo koe meni. En kuitenkaan ole siis ihan junnu enää ja ihan hyvässä työssä ulkomailla esihenkilöasemassa. CV on siis ihan asiallinen, en ole lähtenyt palmun alle puhelinmyyjäksi. Missä ei siinäkään toki ole mitään vikaa. Paluu suomeen ja korkeakoulututkinto olisi nyt 15 vuotta muista "jäljessä" suunnitelmana. Ympäristöni ehkä pyörittelee silmiään tässä kohtaa että vielä haaveilee oikiksesta, mutta noh. Miksi ei. Ei tässä ennenkään ole tehty asioita niinkuin muut. 

Vierailija kirjoitti:

Minäkin käyn yhteiskuntatieteiden paikan hylkäämässä, ei ollutkaan se mihin sielu vei kun oikikseen jäin pienille varasijoille. Joku saa haaveilemansa paikan ja itse jaksaa sillä ajatuksella ensi kevääseen. :)

Ensi keväänä uusiksi jos on tarkoitus oikikseen, oletko ensikertalainen?

Vierailija
4866/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina haaveillut oikiksesta ja koen, että olen varmaan liian vanha ja nyyh nyyh, mutta taas joku kytee mielessä, että pitäisikö ensi vuonna kuitenkin. Olen jo 36-vuotias, mutta en pääse tuosta haaveesta. Aikoinaan nuorena juristihaaveelleni naurettiin niin paljon, että jätin sen haaveen taakseni. Edelleen haaveena on päästä työntekijäliiton juristiksi eräälle tietylle liitolle, tai työoikeusasioihin muuten. 

Vierailija
4867/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on kolme, nyt se kirje tänne! 😂😂

Vierailija
4868/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 vuotiaana, siihen 5 vuotta koulua lisää ja on työuraa vaikka kuinka jäljellä. :) Ehtii nyyhkiä juristina hyvinkin vielä 30 vuotta ja vähän päälle.

Vierailija
4869/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä viimeiset 2 viikkoa: tulisi jo 3.7. että saa otettua paikan, jokojokojokohoko, MIKÄ KESTÄÄ, vauhtia Merja

Minä nyt: yhyy en halua tehdä päätöksiä 

Hahaha mitä paikkaa pohdit ja miksi? 😅

Tarjotaan yhtä Hki Viikin alaa joka on ihan ok. Ylempi vaihtoehto ns. ykkösala ja hyvillä varasijoilla mutta aivan liian kaukana nykyiseen elämäntilanteeseen eikä etäily onnistu. Muihin lähempänä oleviin ei riitä pisteet. Ei-enskaisuudella ei toisaalta ole isoa eroa koepisteissä, yo-todistus on mallia vanha reaali eli roskiskamaa. Todennäköisesti otan tuon silti vastaan, kunhan kriiseilen ja ikäkriiseilen :D

Vierailija
4870/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

36 vuotiaana, siihen 5 vuotta koulua lisää ja on työuraa vaikka kuinka jäljellä. :) Ehtii nyyhkiä juristina hyvinkin vielä 30 vuotta ja vähän päälle.

Hehe se on totta. Yritän myös ajatella, että nykyisestä urasta on jo paljon hyötyä hr:ssä johdossa, eli en ole aivan untuvikko sitten. 

Vierailija
4871/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä viimeiset 2 viikkoa: tulisi jo 3.7. että saa otettua paikan, jokojokojokohoko, MIKÄ KESTÄÄ, vauhtia Merja

Tarjotaan yhtä Hki Viikin alaa joka on ihan ok. Ylempi vaihtoehto ns. ykkösala ja hyvillä varasijoilla mutta aivan liian kaukana nykyiseen elämäntilanteeseen eikä etäily onnistu. Muihin lähempänä oleviin ei riitä pisteet. Ei-enskaisuudella ei toisaalta ole isoa eroa koepisteissä, yo-todistus on mallia vanha reaali eli roskiskamaa. Todennäköisesti otan tuon silti vastaan, kunhan kriiseilen ja ikäkriiseilen :D

Ootko siis ei-enska?

Meinaa mieti ny viel tarkkaa et mitä haluut :D

Vierailija
4872/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi paikka jaossa ei-ensikertalaiselle. Paikkaa ei ole vielä vastaanotettu ja olen sijalla 1.!! Jännittäääää!!

Vierailija
4873/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi paikka jaossa ei-ensikertalaiselle. Paikkaa ei ole vielä vastaanotettu ja olen sijalla 1.!! Jännittäääää!!

Mihin?

Vierailija
4874/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin

Vierailija
4875/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis varasijalla 1.! 

Vierailija
4876/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos todistus on muuten hyvä, sen voi päivittää kirjoittamalla reaalin.

Vierailija
4877/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko siis ei-enska?

Meinaa mieti ny viel tarkkaa et mitä haluut :D

Jos jos et meinaa sitä opiskel vaa vaihtaa vuoden pääst, ni mieti ny et kannattaako iha oikeesti viedä paikka joltakulta joka oikeesti haluaa sen paikan :D

Vierailija
4878/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonia amk, sosionomi 

Vierailija
4879/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen 

1. Peruuntunut

2. Varasija 2 

3. Hyväksytty

Niin onko sillä mitään merkitystä, hyväksyykö tuon kolmosen ehdollisena nyt vai vasta 10.7.? 

Vierailija
4880/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina haaveillut oikiksesta ja koen, että olen varmaan liian vanha ja nyyh nyyh, mutta taas joku kytee mielessä, että pitäisikö ensi vuonna kuitenkin.

Paljon yli 40 v opiskelee oikiksessa