Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
4761/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän yllättynyt, että HY tt-maisterin on ottanut vastaan vain 30/50, on ollut isolla osalla muu kuin ykköstoive. Kuitenkin Jyväskylän kilpailevat maisterit on jo täynnä. Itse olen niin isolla varasijalla etten kyllä enää pääse ellei tapahdu ihmettä. Onneksi kakkosvaihtoehtoni YAMK on ehdollisesti hyväksytty, joten voin jäädä hyvillä mielin odottelemaan.

Sama on kaikilla aloilla, myös Aallossa. Liekö paljonkin sellaisia, jotka eivät käy opintopolussa hakkaamassa F5:tä, vaan odottavat rauhassa tuloskirjettä - ja kun se tänään viimein kolahtaa postilaatikkoon, käyvät sen jälkeen sitten tuon paikan kuittaamassa....

Vierailija
4762/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta ne tuloskirjeet tulee sähköpostiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4763/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesalaisilla ykkösenä se valtsikan sote-palvelujen kehittäminen. VTM on arvokkaampi maisterintutkinto kuin TtM ja tuo mainittu maisterihaku on yksi suosituimmista, jos ei kaikkein suosituin.

Aaa, aivan. Tätä en ottanut huomioon. Hyvä pointti!

Vierailija
4764/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän yllättynyt, että HY tt-maisterin on ottanut vastaan vain 30/50, on ollut isolla osalla muu kuin ykköstoive. Kuitenkin Jyväskylän kilpailevat maisterit on jo täynnä. Itse olen niin isolla varasijalla etten kyllä enää pääse ellei tapahdu ihmettä. Onneksi kakkosvaihtoehtoni YAMK on ehdollisesti hyväksytty, joten voin jäädä hyvillä mielin odottelemaan.

Hesalaisilla ykkösenä se valtsikan sote-palvelujen kehittäminen. VTM on arvokkaampi maisterintutkinto kuin TtM ja tuo mainittu maisterihaku on yksi suosituimmista, jos ei kaikkein suosituin.

Mm, Orpo ja Purra VTM

Vierailija
4765/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelta ne tuloskirjeet tulee sähköpostiin?

Varmaksi hankala sanoa, mutta -23 ja -24 on tullut 15.00-16.30 välillä ainakin mun meiliin.

Vierailija
4766/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu pystyi nyt jo ottamaan vastaan ei 1. vaihtoehdon, mutta mä en. Ilmeisesi jotenkin porrastaen tulee

Vierailija
4767/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuopus sai eilen tiedon paikasta iltapäivällä yhdeltä.

Pääsykokeen kautta pääsi.

Vierailija
4768/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu pystyi nyt jo ottamaan vastaan ei 1. vaihtoehdon, mutta mä en. Ilmeisesi jotenkin porrastaen tulee

Tutullasi varmaan oli peruuntuneina ne ylemmät kohteet, ts. ei ole mahtunut rajattuun varasijajonoon (esim. 30). Silloin ei ole enää mitään mahista päästä sinne, joten alempi tulee otettavaksi.

Vierailija
4769/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutullasi varmaan oli peruuntuneina ne ylemmät kohteet, ts. ei ole mahtunut rajattuun varasijajonoon (esim. 30). Silloin ei ole enää mitään mahista päästä sinne, joten alempi tulee otettavaksi.

Aivan, tästähän se johtuukin. En tullut ajatelleeksi

Vierailija
4770/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuloskirjeitä jollain jo kolahdellut?

Vierailija
4771/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole kusti polkenut. Josko tänään kuitenkin.

Vierailija
4772/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunenkaan ei näytä olevan päivittynyt eilisen jälkeen

Vierailija
4773/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm, Orpo ja Purra VTM

Purra FM tai KM? Opettaja s2 ollut.

Vierailija
4774/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm, Orpo ja Purra VTM

Purra FM tai KM? Opettaja s2 ollut.

Purra on VTM. Opettajanahan voi toimia kuka tahansa epäpätevänä.

Vierailija
4775/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensikertalainen ja varasijalla 11 koulutukseen, johon otetaan 20 opiskelijaa. Vipusen mukaan kukaan valituista ei ole ottanut paikkaa vastaan. Suuri osa nyt valituista on laittanut tuon koulutuksen vaihtoehdoksi 4-6. Varasijat eivät ole liikkuneet moneen viikkoon. Onkohan mahdollista, että varasijat alkaisivat liikkumaan pian?

Vierailija
4776/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra on VTM ja oli Turun yliopiston tohtorikoulutettava. Väitöskirja, joka jäi kesken, käsittelee normatiivisen teorian määrittymistä käytännön kansainvälisessä politiikassa.

Vierailija
4777/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opintopolku päivittynyt jo tänään?

Vierailija
4778/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra on VTM ja oli Turun yliopiston tohtorikoulutettava. Väitöskirja, joka jäi kesken, käsittelee normatiivisen teorian määrittymistä käytännön kansainvälisessä politiikassa.

Miten tämä liittyy yhteishakuun.

Vierailija
4779/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ensikertalainen ja varasijalla 11 koulutukseen, johon otetaan 20 opiskelijaa. Vipusen mukaan kukaan valituista ei ole ottanut paikkaa vastaan. Suuri osa nyt valituista on laittanut tuon koulutuksen vaihtoehdoksi 4-6. Varasijat eivät ole liikkuneet moneen viikkoon. Onkohan mahdollista, että varasijat alkaisivat liikkumaan pian?

Kuulostaa siltä, että kukaan ei ole päässyt ylemmäksikään. Jos koulutus on kuitenkin sellainen haluttava, useimmat sisäänpääsijät ottanevat paikan vastaan. Jos se on joku kokkolan restonomi, saattavat luopua kokonaan.

Vierailija
4780/6747 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy yhteishakuun.

Lue ketjun aiempia viestejä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi