Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
3221/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestintään ei vaan tule tuloksia eikä palkkejakaan, höh. Vai näkyykö jollain?

Ei näy. Melko turhauttavaa tämä odottelu.

Vierailija
3222/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha valitus sikseen. Pääsykokeessa menetät heti pisteitä, jos kirjoitat yhteen pötköön ilman välilyöntejä. Ei-ensikertalaisena tarvitset jokaisen mahdollisen pisteen! Ei millään pahalla, mutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3223/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha valitus sikseen. Pääsykokeessa menetät heti pisteitä, jos kirjoitat yhteen pötköön ilman välilyöntejä. Ei-ensikertalaisena tarvitset jokaisen mahdollisen pisteen! Ei millään pahalla, mutta

Itselläsikin on unohtunut piste lauseen lopusta. Että ei millään pahalla vaan. Kai sen nyt tyhmäkin näkee, että olet minulle kateellinen. Itselläsoi ei ole elämässä kaikki hyvin ehkä? Hyvää kesää vaan itse kullekin palstalaiselle.

Vierailija
3224/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläsikin on unohtunut piste lauseen lopusta. Että ei millään pahalla vaan. Kai sen nyt tyhmäkin näkee, että olet minulle kateellinen. Itselläsoi ei ole elämässä kaikki hyvin ehkä? Hyvää kesää vaan itse kullekin palstalaiselle.

Vierailija
3225/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alanvaihtajana todella vaikea päästä yliopistoon ensikertalaiskiintiön takia 😞

Jep Hieno tunne kun oma ala ei työllistä ja uutta et pääse opiskelemaan kovasta yrityksestä huolimatta :D ollaan sitten työttöminä.

Sama. Olisi kyllä hienoa, että Suomessa pystyisi helpommin täydennys- ja muuntokouluttautumaan. Tässä kohtaanto-ongelmassa tämä nykyinen koulutusjärjestelmä ei toimi. Voisi ajatella, että kun on jo koulutus alla, niin sitä voisi muuntaa helpommin kuin alusta aloittamalla uusille aloille sopivaksi. Samalla nuoret ensikertalaiset saisivat rauhassa opiskella ensimmäistä tutkintoaan.

Vierailija
3226/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei unohtunut, vaan käytin kolmea pistettä, jotka vauvan oma koodi hukkasi. Sinullakin näyttää olevan vaikeuksia vastata viestiin lainausta käyttäen. Treenaa vielä muutaman kerran, kyllä se kohta onnistuu!

Vierailija
3227/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö teidän (aikuisten ihmisten) vähän rauhottaa tätä kommentointia? Ei tarvi alkaa pätemään ja jos joku alkaakin, ni sille ei tarvi vastata. Ystävällisyys& turhien kommenttien ignooraaminen vie kyllä pitkälle elämässä trust me😃

Vierailija
3228/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän esseetä nyt ole. Pääasia että vastaus on oikea. Nimim. Ei akateeminen

Vierailija
3229/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö teidän (aikuisten ihmisten) vähän rauhottaa tätä kommentointia? Ei tarvi alkaa pätemään ja jos joku alkaakin, ni sille ei tarvi vastata. Ystävällisyys& turhien kommenttien ignooraaminen vie kyllä pitkälle elämässä trust me😃

Kyllä minä olin ihan rauhallinen. Mutta se on tuo kielipoliisi ketä haastaa riitaa.

Vierailija
3230/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei tänä vuonna edes ollut mitään kirjoitustehtäviä pääsykokeessa. Pelkästään monivalintaa. Siitä näkökulmasta tuon kielipoliisin pääsykoeargumentti ontuu. Ota selvää asioista seuraavalla kerralla. Kyllä se siitä.

Vierailija
3231/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tänään mikään päivittynyt vielä?

Vierailija
3232/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tänään mikään päivittynyt vielä?

Ei tietääkseni. Varmaan kannattavinta katsoa huomenna uudestaan.

Vierailija
3233/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin samaa. Mulla on viimeksi torstaina varasija liikkunut yhdellä, koko aikana kolmella. Mitään ei tapahdu ja se ärsyttää. Vipunen päivittyy ja sen mukaan paikkoja ei ole kukaan ottanut enempää vastaan kuin viikko sitten omalta hakemaltani alalta.

Rytiseeköhän jonot sitten vauhdilla heinäkuun alussa?

Rytisee ja helemat paukkuu

Vierailija
3234/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin samaa. Mulla on viimeksi torstaina varasija liikkunut yhdellä, koko aikana kolmella. Mitään ei tapahdu ja se ärsyttää. Vipunen päivittyy ja sen mukaan paikkoja ei ole kukaan ottanut enempää vastaan kuin viikko sitten omalta hakemaltani alalta.

Rytiseeköhän jonot sitten vauhdilla heinäkuun alussa?

Rytisee ja helemat paukkuu

Pakko kai se on. Heinäkuussa ne viimeiset liikkumiset varasijoilta tapahtuu käytännössä.

Vierailija
3235/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään mitään avoimen väylän hausta?

Vierailija
3236/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei tänä vuonna edes ollut mitään kirjoitustehtäviä pääsykokeessa. Pelkästään monivalintaa. Siitä näkökulmasta tuon kielipoliisin pääsykoeargumentti ontuu. Ota selvää asio

Viestintään oli essee. Sitä osaamista ei voi monivalinnoilla seuloa.

Vierailija
3237/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olin ihan rauhallinen. Mutta se on tuo kielipoliisi ketä haastaa riitaa.

Oletko Turusta? Sitten ymmärrän, jos suomen kieli on hankalaa  :D

Vierailija
3238/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vieläkään mitään avoimen väylän hausta?

Tullut jo ajat sitten, sinun hakukohteistasi en tiedä

Vierailija
3239/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas mentiin henkilökohtaisuuksiin:DD

Vierailija
3240/6747 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas mentiin henkilökohtaisuuksiin:DD

Sori, en voinut vastustaa :D ketäkansan tunnistaa aina