KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla amk varasijat liikkuneet ollenkaan? Mulle tuli kaikista valintakoe tulokset viime keskiviikkona eikä oo sen jälkeen varasijat liikkunu mihinkään
Ei oo liikkunu mihinkään :/
Ei täälläkään. Terveydenhoito / Metropolia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa itse kuumeisesti odotan myös 🤣🙏
Ei tyttörukat vielä tapahdu kuin pieniä norosia pienistä paikoista. Keskiviikkona alkaa tapahtua ja kiihtyy juhannusaattoa kohti hiljentyäkseen viikoksi, jolloin tulee kovia aloja niin ikään.
Sanoma koskee sekä yliopistoja että amkeja. Nykylapset, olette kovin kärsimättömiä.
Minulle kakki heti
Vierailija kirjoitti:
Oon buumeri, enkä seuraa jodelia. Edes tämän takia.
Vipusestakin voi seurailla. Eilen tuli Lapin yliopiston tuloksia ja näin sen Vipusesta.
T gen X, joka jännää oman lapsen tulosta, mutta sitä ei ole vielä tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tyttörukat vielä tapahdu kuin pieniä norosia pienistä paikoista. Keskiviikkona alkaa tapahtua ja kiihtyy juhannusaattoa kohti hiljentyäkseen viikoksi, jolloin tulee kovia aloja niin ikään.
Sanoma koskee sekä yliopistoja että amkeja. Nykylapset, olette kovin kärsimättömiä.
Minulle kakki heti
Jos ei vessakäynti riitä, apteekista saa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kakki heti
Olettaisin, että tässä ketjussa on aika paljon vähän vanhempaakin väkeä. Oletan myös, että aika moni tietää varsin hyvin, milloin tuloksia on aiempina vuosina julkaistu ja milloin niitä oikeasti kannattaa odotella. Mulle ainakin tämä ketju on tällaista puoliyhteisöllistä (vaikkakin kasvotonta) hauskuutusta, joka nostaa mielialaa ja antaa vähän väriä päiviin. On hauskaa vähän hössöttää ja vielä hauskempaa, jos pääsee lopulta jakamaan onnistuneen hakuprosessin tulokset ketjua seuraaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kakki heti
Olettaisin, että tässä ketjussa on aika paljon vähän vanhempaakin väkeä. Oletan myös, että aika moni tietää varsin hyvin, milloin tuloksia on aiempina vuosina julkaistu ja milloin niitä oikeasti kannattaa odotella. Mulle ainakin tämä ketju on tällaista puoliyhteisöllistä (vaikkakin kasvotonta) hauskuutusta, joka nostaa mielialaa ja antaa vähän väriä päiviin. On hausk
Sama juttu täällä. Mukava jännäillä porukalla ja seurailla toisten meininkejä myös :)
Itse olen keski-ikäinen ja hain Tampereelle hoitotieteen maisteriohjelmaan.
Saa näitä jännäillä, olispa tylsää jos ei. Miksi kaikesta pitää tehdä niin vakavaa? Pieni jännäily kuuluu asiaan, kun on itselle tärkeistä asioista ja unelmista kyse. On myös aika hassua tulla olemaan parempi ihminen kun itse luki sanomalehdestä. Ajat ovat muuttuneet :)
Missä vaiheessa Laurea yamk on tullut tulokset aiempina vuosina? Jos vaikka vähän saisi osviittaa, että kannattaako ennen juhannusta elätellä toiveita tuloksista 😅
Ovatko SAMKin tulokset jo tulleet?
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa Laurea yamk on tullut tulokset aiempina vuosina? Jos vaikka vähän saisi osviittaa, että kannattaako ennen juhannusta elätellä toiveita tuloksista 😅
YAMKit vaativat aina jotain käsityötä, kun on valintakurssia, motivaatiokirjettä jne. Eli ei voi päätellä edellisvuosien tilanteista tai muista tuloksista mitään.
UEF Ruotsin tulokset ovat tulleet. Paljonko oli pisteraja tänä vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko SAMKin tulokset jo tulleet?
Vipusessa näkyy SAMKiin yht 1580 aloituspaikkaa, valittuja nyt 1281. Suurin osa valinnoista on tehty, muutama kohde odottaa vielä.
Jaahas, pakko lähteä urheilemaan kun ei tätä jännitystä meinaa muuten kestää! Ei ole vipusessakaan tapahtunut mitään.
Onko muita hakenut LAB amkkiin? :)
Vierailija kirjoitti:
UEF Ruotsin tulokset ovat tulleet. Paljonko oli pisteraja tänä vuonna?
Oon 1. varasijalla ei-ensikertalaisena. Pisteraja kokeen perusteella kaikilla 71.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YAMKit vaativat aina jotain käsityötä, kun on valintakurssia, motivaatiokirjettä jne. Eli ei voi päätellä edellisvuosien tilanteista tai muista tuloksista mitään.
Riippuu amkista. KAMK:lla oli kolmen monivalintentin kurssi, ei mitään käsityötä. Tosin tulokset kun tulivat sitten heti kesäkuun alussa. Nyt olis kiva saada muutkin yamkit valmiiksi, että liikkuisi varasijat.
Tietääkö joku psykan tuloksista, milloin on tullut aiempina vuosina?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku psykan tuloksista, milloin on tullut aiempina vuosina?
Viime vuonna taisi tulla juuri ennen juhannusta.
Vipunen on päivittynyt tältä päivältä. Valittujen määrä nousi 71382 -> 72057. Ei näyttäisi olevan isojen yliopistojen tuloksia vielä.
Ennen aattoa tuli v 2024 pääsikö opiskelemaan viestintää