Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
2481/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa itse kuumeisesti odotan myös 🤣🙏

Ei tyttörukat vielä tapahdu kuin pieniä norosia pienistä paikoista. Keskiviikkona alkaa tapahtua ja kiihtyy juhannusaattoa kohti hiljentyäkseen viikoksi, jolloin tulee kovia aloja niin ikään. 

Sanoma koskee sekä yliopistoja että amkeja. Nykylapset, olette kovin kärsimättömiä. 

Pitäisikö mummelin siirtyä vanhainkodin päiväkaraokeen täältä nykylasten seasta?

Ei sinne wanhainkotiin niin vain pääse. Äitinikään ei vielä pääse. 

Mutta tämä kärsimättömyys on käsin kosketeltavaa. Minä luin aikanaan lehestä, pääsenkö vai en kauppikseen. Enpä päässyt ja heitin lehen kioskin roskikseen. Syyskuussa pääsin varapaikalta samana vuonna. Lokakuussaki

Ennen aattoa tuli v 2024 pääsikö opiskelemaan viestintää

Vierailija
2482/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla amk varasijat liikkuneet ollenkaan? Mulle tuli kaikista valintakoe tulokset viime keskiviikkona eikä oo sen jälkeen varasijat liikkunu mihinkään

Ei oo liikkunu mihinkään :/

Ei täälläkään. Terveydenhoito / Metropolia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2483/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tyttörukat vielä tapahdu kuin pieniä norosia pienistä paikoista. Keskiviikkona alkaa tapahtua ja kiihtyy juhannusaattoa kohti hiljentyäkseen viikoksi, jolloin tulee kovia aloja niin ikään. 

Sanoma koskee sekä yliopistoja että amkeja. Nykylapset, olette kovin kärsimättömiä. 

Minulle kakki heti

Vierailija
2484/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon buumeri, enkä seuraa jodelia. Edes tämän takia.

Vipusestakin voi seurailla. Eilen tuli Lapin yliopiston tuloksia ja näin sen Vipusesta.

T gen X, joka jännää oman lapsen tulosta, mutta sitä ei ole vielä tullut.

Vierailija
2485/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kakki heti

Jos ei vessakäynti riitä, apteekista saa apua.

Vierailija
2486/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kakki heti

Olettaisin, että tässä ketjussa on aika paljon vähän vanhempaakin väkeä. Oletan myös, että aika moni tietää varsin hyvin, milloin tuloksia on aiempina vuosina julkaistu ja milloin niitä oikeasti kannattaa odotella. Mulle ainakin tämä ketju on tällaista puoliyhteisöllistä (vaikkakin kasvotonta) hauskuutusta, joka nostaa mielialaa ja antaa vähän väriä päiviin. On hauskaa vähän hössöttää ja vielä hauskempaa, jos pääsee lopulta jakamaan onnistuneen hakuprosessin tulokset ketjua seuraaville.

Vierailija
2487/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kakki heti

Olettaisin, että tässä ketjussa on aika paljon vähän vanhempaakin väkeä. Oletan myös, että aika moni tietää varsin hyvin, milloin tuloksia on aiempina vuosina julkaistu ja milloin niitä oikeasti kannattaa odotella. Mulle ainakin tämä ketju on tällaista puoliyhteisöllistä (vaikkakin kasvotonta) hauskuutusta, joka nostaa mielialaa ja antaa vähän väriä päiviin. On hausk

Sama juttu täällä. Mukava jännäillä porukalla ja seurailla toisten meininkejä myös :) 

Itse olen keski-ikäinen ja hain Tampereelle hoitotieteen maisteriohjelmaan. 

Vierailija
2488/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa näitä jännäillä, olispa tylsää jos ei. Miksi kaikesta pitää tehdä niin vakavaa? Pieni jännäily kuuluu asiaan, kun on itselle tärkeistä asioista ja unelmista kyse. On myös aika hassua tulla olemaan parempi ihminen kun itse luki sanomalehdestä. Ajat ovat muuttuneet :)

Vierailija
2489/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa Laurea yamk on tullut tulokset aiempina vuosina? Jos vaikka vähän saisi osviittaa, että kannattaako ennen juhannusta elätellä toiveita tuloksista 😅

Vierailija
2490/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko SAMKin tulokset jo tulleet?

Vierailija
2491/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa Laurea yamk on tullut tulokset aiempina vuosina? Jos vaikka vähän saisi osviittaa, että kannattaako ennen juhannusta elätellä toiveita tuloksista 😅

YAMKit vaativat aina jotain käsityötä, kun on valintakurssia, motivaatiokirjettä jne. Eli ei voi päätellä edellisvuosien tilanteista tai muista tuloksista mitään.

Vierailija
2492/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UEF Ruotsin tulokset ovat tulleet. Paljonko oli pisteraja tänä vuonna?

Vierailija
2493/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko SAMKin tulokset jo tulleet?

Vipusessa näkyy SAMKiin yht 1580 aloituspaikkaa, valittuja nyt 1281. Suurin osa valinnoista on tehty, muutama kohde odottaa vielä. 

Vierailija
2494/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, pakko lähteä urheilemaan kun ei tätä jännitystä meinaa muuten kestää! Ei ole vipusessakaan tapahtunut mitään.

Vierailija
2495/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita hakenut LAB amkkiin? :)

Vierailija
2496/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UEF Ruotsin tulokset ovat tulleet. Paljonko oli pisteraja tänä vuonna?

Oon 1. varasijalla ei-ensikertalaisena. Pisteraja kokeen perusteella kaikilla 71.

Vierailija
2497/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YAMKit vaativat aina jotain käsityötä, kun on valintakurssia, motivaatiokirjettä jne. Eli ei voi päätellä edellisvuosien tilanteista tai muista tuloksista mitään.

Riippuu amkista. KAMK:lla oli kolmen monivalintentin kurssi, ei mitään käsityötä. Tosin tulokset kun tulivat sitten heti kesäkuun alussa. Nyt olis kiva saada muutkin yamkit valmiiksi, että liikkuisi varasijat.

Vierailija
2498/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku psykan tuloksista, milloin on tullut aiempina vuosina?

Vierailija
2499/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku psykan tuloksista, milloin on tullut aiempina vuosina?

Viime vuonna taisi tulla juuri ennen juhannusta.

Vierailija
2500/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen on päivittynyt tältä päivältä. Valittujen määrä nousi 71382 -> 72057. Ei näyttäisi olevan isojen yliopistojen tuloksia vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän