KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö jostain mitkä on ollut AMK kokeen ylimmät hyväksytyt pisteet?
Ei vielä. Kolmen viikon päästä näkee pistevipusesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa, milloin Tampereen yliopiston varhaiskasvatuksen tulokset ovat yleensä tulleet?
27.6. tulivat viime vuonna. Kaikki soveltuvuuskoekohteet tulevat suunnilleen yhtä aikaa, kun on sama koekin. Ei voi vielä tällä viikolla tulla, kun kokeet vasta kaksi arkipäivää sitten päättyivät.
Miten muilla amk valintakokeissa oli mennyt pisteet? Osa yllätti itellä, osa ei.
Matikka 70/100 siihen tyytyväinen. Englanti ihan ok kun suurimman osan arvasin 24.112/50. Suomenkieli meni yllättävän huonosti omasta mielestä 34.606/50. Päätöksentekotaidot 50/100.
Sit oli vielä eettiset 80/100 ja tunneäly 65/100. Tuossa tunneälyssä oli yllättävän hankala tulkita niitä ilmeitä..
Ois kyllä ihan kiva tietää ne alkuperäiset pisteet, eikä noita skaalattuja, mutta kyllähän noista suuntaa saa
Vierailija kirjoitti:
Miten muilla amk valintakokeissa oli mennyt pisteet? Osa yllätti itellä, osa ei.
Matikka 70/100 siihen tyytyväinen. Englanti ihan ok kun suurimman osan arvasin 24.112/50. Suomenkieli meni yllättävän huonosti omasta mielestä 34.606/50. Päätöksentekotaidot 50/100.
Sit oli vielä eettiset 80/100 ja tunneäly 65/100. Tuossa tunneälyssä oli yllättävän hankala tulkita niitä ilmeitä..
Ois kyllä ihan kiva tietää ne alkuperäiset pisteet, eikä noita skaalattuja, mutta kyllähän noista suuntaa saa
Siis onko amk-valintakokeessa jotain ilmeiden tulkintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunneälytaidoissa juu.
Vierailija kirjoitti:
Päätöksenteko 37,5/100
Suomi 31,43/50
Englanti 29,46/50
Matikka 68,749/100
Matem.luonnont. 100/100
Päätöksentekotaidoissa ja äikässä alkoi ajatukset olla jo melko puuroa, mutta ei haitannut, sisään pääsin insinöörikouluun💪🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sote ym aloilla on tunneäly ja etiikka, näitä ei ole muilla aloilla. Vastaavasti esim. teknisillä aloilla on matemaattis-luonnontieteellinen osio, jota ei ole muilla.
Täällä tuli tämmöset pisteet:
Päätöksenteko 37,5/100
Suomi 25/50 (luen vaan vauvapalstaa omg)
Englanti 40,625/50
(Vähän yllätyin, että meni näin hyvin. Kokeessa en pystyny enkun kohalla keskittyy kun kokeen valvojat sähläs siinä vieressä jotain. Aina se menee mulla parhaiten mikä tuntuu vaikeimmalta.)
Matikka 45,71/100
Matem.luonnont. 12,5/100 (alimmat hyväksytyt pisteet 😭)
Opiskelupaikka olisi tulossa, mutta ei tekniikassa mikä on ehkä ihan hyvä juttu.
Minkä näköinen se palkki oikein on? Mulla on vain yksi hakukohde ja se on maisteriohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Samk yamk tulokset tullut opintopolkuun.
Tätä on odotettu! Sain paikan Sote puolen tutkintoon. Alimmat hyväksytyt pisteet oli jotain 72. Hain myös tulevaisuuden johtamiseen 2. vaihtoehtona. Mielenkiinnosta, mitkä siihen oli alimmat pisteet?
Mun pisteet oli:
Päätöksentekotaidot 37.5
Suomi 38.57
Englanti 42.965
Matemaattiset 68.749
Eettiset 70
Tunneäly 90
Ihan tyytyväinen, mutta ei näillä pisteillä toiskertalaisena sisään pääse.
Koskakohan biologian (Helsinki) tulokset mahtaa tulla?
Onko kellä tietoa milloin isompien yliopistojen tulokset mahtaavat tulla?
Tunneälytaidot 90/100
Eettiset taidot 81,335/100
Matemaattiset taidot 76,666/100
Englannin kieli 37,72/50
Suomi 31,43/50
Päätöksentekotaidot 51,566/100
Ei-ensikertalainen, jonossa sote alalle
Päätöksentekotaidot 75/100
Opetuskieli (suomi) 50/50
Englannin kieli 37.5/50
Matemaattiset taidot 83.845/100
Eettiset taidot 90/100
Tunneälytaidot 68.648/100
Ensikertalaisena pääsin sisään ykkös hakutoiveeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tunneälytaidot 90/100
Eettiset taidot 81,335/100
Matemaattiset taidot 76,666/100
Englannin kieli 37,72/50
Suomi 31,43/50
Päätöksentekotaidot 51,566/100Ei-ensikertalainen, jonossa sote alalle
Saako udella, monentena hakujonossa olet näillä pisteillä?
Päätöksentekotaidot 12,5/12,5 xD tää yllätti TODELLA
Opetuskieli Suomi 20/15 Tää oli mun mielestä tosi vaikea, keskityin liian pitkään siihen ekaan tehtävään joka oli EU:sta ja tän takia multa jäi ties kuinka monta vastaamatta, kun en tajunnut alkaa vaan suosiolla tehdä niitä muita
Englannin kieli 40,625/12,5 Huomattavasti helpompi ku Suomi
Matemaattiset taidot 33,494/20
Matemaattis-luonnontieteelliset 37,5/12,5
Siis olin todella positiivisesti yllättyny tästä! Vaikka kokonaispisteet jäi vähäiseksi 144 ja jotain niin pääsin kaikista kuiten läpi. Miunkin koulusta on jo kuitenkin monta vuotta aikaa, olin tippunu matikan opetuksesta jo ala-asteella ja aloin kertaamaan kolmos luokan matikkaa muutamaa kuukautta ennen pääsykokeita. Eli siihen nähden oon kyllä ylpeä itestäni, että niin lyhyessä ajassa opettelin ala- ja yläasteen matikan, että pystyin tekemään tän kokeen. Vaikka ihan varmasti meni arvallakin, mutta jos oisin tammi-helmikuussa edes nähny niitä kokeessa olleita tehtäviä niin en ois osannu laskea yhtäkään.
Tällä hetkellä varasijalla 30 ykköstoiveeseen tieto- ja viestintätekniikka verkko-opetus Lapin AMK.
Vierailija kirjoitti:
Päätöksentekotaidot 12,5/12,5 xD tää yllätti TODELLA
Opetuskieli Suomi 20/15 Tää oli mun mielestä tosi vaikea, keskityin liian pitkään siihen ekaan tehtävään joka oli EU:sta ja tän takia multa jäi ties kuinka monta vastaamatta, kun en tajunnut alkaa vaan suosiolla tehdä niitä muita
Englannin kieli 40,625/12,5 Huomattavasti helpompi ku Suomi
Matemaattiset taidot 33,494/20
Matemaattis-luonnontieteelliset 37,5/12,5
Siis olin todella positiivisesti yllättyny tästä! Vaikka kokonaispisteet jäi vähäiseksi 144 ja jotain niin pääsin kaikista kuiten läpi. Miunkin koulusta on jo kuitenkin monta vuotta aikaa, olin tippunu matikan opetuksesta jo ala-asteella ja aloin kertaamaan kolmos luokan matikkaa muutamaa kuukautta ennen pääsykokeita. Eli siihen nähden oon kyllä ylpeä itestäni, että niin lyhyessä ajassa opettelin ala- ja yläasteen matikan, että pystyin tekemään tän kokeen. Vaikka
Ja siis tähän piti vielä sanoa, että en tosiaan opiskellut mitään muuta koetta varten, ku tuota matikkaa :)
Vierailija kirjoitti:
Minkä näköinen se palkki oikein on? Mulla on vain yksi hakukohde ja se on maisteriohjelma.
Tää kiinnostaisi itseäkin että miltä ne palkit oikein näyttää.
Onko tietoa, milloin Tampereen yliopiston varhaiskasvatuksen tulokset ovat yleensä tulleet?