Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
2461/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin yamkiin opiskelemaan!

Vierailija
2462/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö jostain, että mitä hakukohteita on ollut aiempina vuosina kesän lisähaussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2463/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuloksia, mutta jostain syystä multa nyt poistettu todistusvalintapisteet sosiaalityön hakukohteesta. Ehkä siellä sitten jotain jo näppäillään ja multa näpätty tuo kohta umpeen ainakin tilapäisesti. Katoin äsken ja totesin että missä mun pisteet :D

Vierailija
2464/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy lisähaku-tiedot? Löytyykö ne pläräämällä eri amk:n verkkosivuja joka päivä/viikko? Vai tuleeko ne johonkin kootusti?

Lisähakuja tulee vasta sitten, kun paikkoja jää tyhjäksi. Muutama pikkukoulun ei-niin-suosittu ala pystyy jo nyt sanomaan, että lisähakuun tullaan menemään.

Opintopolkuun tulee kaikista tiedot heinäkuussa.

katsoin nuo aiemmin mainitun Karelian restonomitutkinnon tiedot ja heillä on ollut tarjolla 40 paikkaa, mutta valittu 30. Lisähakuun siis jäänyt 10 paikkaa. Hakijoita ollut 108, ylimääräiset ehkä eivät ole läpäisseet valintakoetta tai ovat hakeneet vain todistuksella mutta pisteet ei ole riittäneet.

Vierailija
2465/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö jostain, että mitä hakukohteita on ollut aiempina vuosina kesän lisähaussa?

Vipusesta

Vierailija
2466/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipusessa on hakutapana Lisähaku. Sieltä näkee.

Vierailija
2467/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuloksia, mutta jostain syystä multa nyt poistettu todistusvalintapisteet sosiaalityön hakukohteesta. Ehkä siellä sitten jotain jo näppäillään ja multa näpätty tuo kohta umpeen ainakin tilapäisesti. Katoin äsken ja totesin että missä mun pisteet :D

Tämä on se ns. palkkiteoria! Pääsit siihen ylemmäksi, onnea! <3

Vierailija
2468/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy lisähaku-tiedot? Löytyykö ne pläräämällä eri amk:n verkkosivuja joka päivä/viikko? Vai tuleeko ne johonkin kootusti?

Lisähakuja tulee vasta sitten, kun paikkoja jää tyhjäksi. Muutama pikkukoulun ei-niin-suosittu ala pystyy jo nyt sanomaan, että lisähakuun tullaan menemään.

Opintopolkuun tulee kaikista tiedot heinäkuussa.

katsoin nuo aiemmin mainitun Karelian restonomitutkinnon tiedot ja heillä on ollut tarjolla 40 paikkaa, mutta valittu 30. Lisähakuun siis jäänyt 10 paikkaa. Hakijoita ollut 108, ylimääräiset ehkä eivät ole läpäisseet valintakoetta tai ovat hakeneet vain todistuksella mutta pisteet ei ole riittäneet.

Eikä kun heillä ei ole tarpeeksi ensisijaisia hakijoita. Ne, joilla se on alempana varman päälle kohteena, pääsevät kuitenkin kivempaan kaupunkiin/alaan.

Ei se kokonaishakijamäärä yksistään kerro yhtään mitään, millekään alalle. Ei lääkikseen tai oikikseen ole siksi vaikea päästä, että sinne on paljon hakijoita. Pääsy on vaikeaa siksi, että todella hyviä hakijoita on useita satoja. Pääsy olisi ihan yhtä vaikeaa, vaikka ne viisi tuhatta muuta eivät hakisi ollenkaan.

Vierailija
2469/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten se tarkoittaisi, että D-koetta käyttäneillä aloilla on jo jotain tietoa pääsykoetuloksista tms., sillä mulla on sosiaalityön yläpuolella vain ns. D-kohteita. Juma!

Vierailija
2470/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten se tarkoittaisi, että D-koetta käyttäneillä aloilla on jo jotain tietoa pääsykoetuloksista tms., sillä mulla on sosiaalityön yläpuolella vain ns. D-kohteita. Juma!

Itä-Suomeen tuli jo terveystiedettä, joten kyllä, D-koe on tarkistettu. Eikö se pelkkää monivalintaa ollut koko koe?

Vierailija
2471/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomeen tuli jo terveystiedettä, joten kyllä, D-koe on tarkistettu. Eikö se pelkkää monivalintaa ollut koko koe?

Lähes kaikki kokeet olivat monivalintoja. Ei kerro siis mitään.

Vierailija
2472/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh pah. AMK tulokset tuli🤣🤣

Vierailija
2473/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

G:ssä näkyy vain todistusvalintapisteet ja itse en siinä ollut kun en ole ensikertalainen eli vielä saa odotella, saa nähdä meneekö juhannuksen yli.

Vierailija
2474/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pelkästään sosiaalityön hakuja ja missään ei vielä mitään lisätieto kohtia 🤣 

Vierailija
2475/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin sosiaalityön maisterihakuun tuli palkki yön aikana. 

Vierailija
2476/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin yamkiin opiskelemaan!

Mihin?

Vierailija
2477/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nihkeästi liikkuvat varasijat tällä hetkellä ainakin tekniikan puolella. 

Edelleen mistään yliopistosta ei ole tullut tuloksia ja vain 1. kohteita voi ottaa vastaan. Eli ne ei liiku koska eivät voi liikkua.

Tänää on tullu yliopiston palkkeja sekä osaan suoraan tulokset 

Se että yhdestä (tai kahdesta) on tulokset ja kolmannesta palkit ei juuri liikuta mitään varasijoja. 

Ei liikutakkaan, mutta en myöskään niin väittänyt jos luet viestini uudestaan. Kommentoin vaan väitettä siitä, että mistään yliopistosta ei olis tullut tuloksia.

Vierailija
2478/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro mihin

Vierailija
2479/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasijalta pääseminen riippuu koulutusohjelmasta (toiset paljon suositumpia kuin toiset), koulusta/kaupungista (jälleen kerran toiset paljon suositumpia kuin toiset) ja siitä, onko itse ensikertalainen. Sekä siitä, jonottaako todistuksella vai valintakokeella. Todistuksella helpompi päästä.

Muut kuin ehkä joku Teatterikorkeakoulu ei enää julkaise sisäänpäässeiden nimiä netissä. Sille ei ole enää tarvetta, kun jokainen näkee oman tilanteensa itse Opintopolusta.

Lisähaussa ei ole ensikertalaiskiintiöitä. Tarkoituksena on saada kaikki paikat täyteen.

Se on juuri näin. Kaikkia paikkoja ei saadakaan täyteen. Keskeytyksiä vielä pitkin matkaa tulee ja vaihtoja niin sanotusti parempaan paikkaan sekä yliopistoissa että amkeissa. Lääkis harvoin keskeytetään ja paikat täyttyvät. 

Tiedättekö, että amispaikkojakin otetaan vastaan, jotta saadaan

Kuumaa yhtyeen laulajan veli oli päässyt

Vierailija
2480/6747 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijalta pääseminen riippuu koulutusohjelmasta (toiset paljon suositumpia kuin toiset), koulusta/kaupungista (jälleen kerran toiset paljon suositumpia kuin toiset) ja siitä, onko itse ensikertalainen. Sekä siitä, jonottaako todistuksella vai valintakokeella. Todistuksella helpompi päästä.

Muut kuin ehkä joku Teatterikorkeakoulu ei enää julkaise sisäänpäässeiden nimiä netissä. Sille ei ole enää tarvetta, kun jokainen näkee oman tilanteensa itse Opintopolusta.

Lisähaussa ei ole ensikertalaiskiintiöitä. Tarkoituksena on saada kaikki paikat täyteen.

Riippuu minne hakee todistuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän