Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6751)

Vierailija
2061/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24 valittuja mutta 1-4 paikan vastaanottaneita. olen sijalla 6. voikohan vielä olla mahdollista? Mitä ne kaikki odottaa? 

Ylempiin hakukohteisiin jonottavat 

Vierailija
2062/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24 valittuja mutta 1-4 paikan vastaanottaneita. olen sijalla 6. voikohan vielä olla mahdollista? Mitä ne kaikki odottaa? 

Valituista suurin osa voi olla muulta kuin ykköstoiveelta hyväksyttyjä, eli ei ne voi ottaa paikkoja vastaan eivätkä ole tulleet hyväksytyksi myöskään mihinkään ylemmälle toiveelle. Mun kohteissa on paljon myös ensikertalaisia, jotka ei ole ottaneet paikkaa vastaan. Aika haluttuja koulutuskohteita ni ihmettelen tätä, mutta eihän se mulle kuulu. Voin vain odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2063/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

peruuntuuko kohde kun kaikki ovat vastaanottaneet paikkansa?

Peruuntuu, mutta se tapahtuu vasta myöhemmin kesällä. Vain ykköstoiveet voi toistaiseksi ottaa vastaan, alemmat vain, jos ylemmissä on hylätty, esim. hakenut opettajaksi ja ei päässyt soveltuvuuskokeeseen. IB-tutkintojen tulokset lopulliset tulokset tulevat vasta elokuussa, joten tämänvuotisella tutkinnolla hakeneet eivät pääse hyväksymään edes ykköspaikkojaan.

Vierailija
2064/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen päivittynyt tältä päivältä, lukumäärät muuttuneet.

Vierailija
2065/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen päivittynyt.

Vierailija
2066/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan Vipuseen päivittyy valintakoepisteiden osalta alimmat pisteet? Kävin alle puoli tuntia sitten katsomassa, mutta näkyi vain todistusvalinnan pisteitä.

Vierailija
2067/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkohan Vipuseen päivittyy valintakoepisteiden osalta alimmat pisteet? Kävin alle puoli tuntia sitten katsomassa, mutta näkyi vain todistusvalinnan pisteitä.

https://vipunen.fi/fi-fi/yliopisto/Sivut/Tietojen-p%C3%A4ivittymisen-ai…

9.7.

Vierailija
2068/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laurean tulokset tullu, edelleen olen varasijalla kuusi :/

Joo. :( Ne oli sijoiteltu jo pari päivää sitten, kun näkyivät jo eilen Vipusessa. Eivät siksi tänään paranna varasijoja, se oli jo tapahtunut.

Laurea yamk puuttuu Vipusesta vielä. Onko nekin tulleet?

Mikä linja? Katsotko varmasti sitä päivittyvää raporttia? 7 yamk linjaa näkyy Vipusessa, myös siis valitut ja paikan vastaanottaneiden määrät näkyy.

Haku ja valinta - korkeakoulu - live lukee sivun yläreunassa. Päivittyvää rapsaa klikkasin kun tuonne menin.

Edelleen Laurean tradenomi-yamk valitut ja vastaanottaneet näyttää mulla kaikki tyhjää. Päivitin sivun myös äsken uudelleen.

En ole itse sinne hakenut, mutta mielenkiinnosta olen seurannut, kun ne tulokset saattavat muuttaa omiani.

Tulevatko siis tänään vai jo eilen? Nimenomaan tradenomi-yamk.

Vierailija
2069/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. :( Ne oli sijoiteltu jo pari päivää sitten, kun näkyivät jo eilen Vipusessa. Eivät siksi tänään paranna varasijoja, se oli jo tapahtunut.

Mikä linja? Katsotko varmasti sitä päivittyvää raporttia? 7 yamk linjaa näkyy Vipusessa, myös siis valitut ja paikan vastaanottaneiden määrät näkyy.

Haku ja valinta - korkeakoulu - live lukee sivun yläreunassa. Päivittyvää rapsaa klikkasin kun tuonne menin.

Edelleen Laurean tradenomi-yamk valitut ja vastaanottaneet näyttää mulla kaikki tyhjää. Päivitin sivun myös äsken uudelleen.

En itse ole hakenut ko. koulutukseen mutta minullakin näyttää Vipusessa nuo tyhjää. Eikös siellä ole 4 kpl eri tradenomi yamk linjaa.

Vierailija
2070/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan muistaa aiemmilta vuosilta oliko niin, että todistusvalintajonot liikkuvat useimmiten valintakoejonoja enemmän? Vai oliko siinäkin jotain alakohtaista vaihtelua? 

Vierailija
2071/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan kertoa: onko kuinka helppoa, jos ottaa päiväopiskelupaikan vastaan, vaihtaa se verkko-opintoihin opintojen edetessä?

Vierailija
2072/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku varmaan muistaa aiemmilta vuosilta oliko niin, että todistusvalintajonot liikkuvat useimmiten valintakoejonoja enemmän? Vai oliko siinäkin jotain alakohtaista vaihtelua? 

Joo liikkuvat. Todistusvalintakohteen kun lähtökohtaisesti saa seuraavana vuonna uudestaan, kunhan vaan hakee.

Vierailija
2073/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan kertoa: onko kuinka helppoa, jos ottaa päiväopiskelupaikan vastaan, vaihtaa se verkko-opintoihin opintojen edetessä?

Helppoa hölmö, tarkoitin siis että onko mahdollista.

Vierailija
2074/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näkee mitkä on olleet amk pääsykokeen maksimipistemäärät tänä keväänä? Kiinnostaa tekniikan pistemäärä ?

Tekniikalla 400 pistettä. https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…

Jos tarkoitat paljonko yksittäinen hakija on maksimissaan saanut, sitä ei vielä näe mistään. Myöhemmin kesällä näkee hyväksytyistä korkeimman pistemäärän, mutta joku, joka on ensisijaisesti hakenut yliopistoon tai ei muuten ole ottanut paikkaa vastaan, on voinut saada sen ylikin.

Minun lapseni oli saanut 357/400 ja sai Laboratoriotekniikan paikan TAMKsta. Siinä samassa taisi olla maininta että alimmat hyväksytyt pisteet kys.linjalle oli 260 paikkeilla

Vierailija
2075/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen Laurean tradenomi-yamk valitut ja vastaanottaneet näyttää mulla kaikki ty

Hain Laurean yamkiin ja minulla molemmat hakukohdat on vielä "opiskelijavalinta kesken" maininnalla.

Vierailija
2076/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylempiin hakukohteisiin jonottavat 

Ensikertalisen ykköskohde on vaikkapa oikkis ja ei pääse sinne seuraava on joku muu jne. Eikö kannata pyrkiä uudelleen varsinkin jos on lähellä pääsy. Ei ota muuta paikkaa ettei menetä ensikertalaisuutta. Sekin voi vaihtua kun vuoden makustelee mitä sitä todella halua. Töitä ja matkustelua.

Vierailija
2077/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään kiinnostaa IT-ala niin esim Jyväskylän yliopisto tarjoaa enemmän aloituspaikkoja ei ensikertalaisille TKT:LLE ja TJT:LLE kun ensikertalaisille.

Katselin justiinsa Vipusesta Jyväskylän lukuja tämän kevään haulta. 120 aloituspaikkaa tietojärjestelmätieteeseen (kandi+maisteri), hakijoita 432 ja VALITTUJA 60. Mistä voi johtua, että valittuja on puolet vähemmän mitä aloituspaikkoja?

Mielenkiintoinen lukema myös viime vuoden tietojärjestelmätieteen maisterihaussa (KTM), että sisäänpääsyprosentti oli muistaakseni 47. Ero on huikea kun vertaa kauppakorkeakoulun KTM:ään, joissa sisäänpääsyprosentti taitaa olla reippaasti alle 10.

Vierailija
2078/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laurean tulokset oli tullut Vipuseen. Löysin itseni sieltä ja sen mukaan en ainakaan olisi pääsemässä. Opintopolku tsekkaamatta. Jos olisin ollut ensikertalainen, niin olisin helposti päässyt todistuksella. 

Hakukohde Laurean estenomi-koulutus

Ei-ensikertalainen

Todistuksella 26. varasija

Valintakokeella 2. varasija pisteillä 387.69. Alin hyväksytty 362.284

Aloituspaikkoja 35, valittuja 39 ja 9 (kaikilla ykköshakukohde) ottanut paikan vastaan. Ei-ensikertalaisia on valittu sisään 1-4 (vähintään 2, kun klikkailin Vipusta), sama määrä ottanut paikan vastaan ja niille se on ollut myös ykköshakutoive. Muutoin kaikissa valituissa 12 on sellaisia, joille paikka ei ole ykköshakukohde, joten paikkoja voi vielä mahdollisesti irrota.

Vierailija
2079/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään kiinnostaa IT-ala niin esim Jyväskylän yliopisto tarjoaa enemmän aloituspaikkoja ei ensikertalaisille TKT:LLE ja TJT:LLE kun ensikertalaisille.

Katselin justiinsa Vipusesta Jyväskylän lukuja tämän kevään haulta. 120 aloituspaikkaa tietojärjestelmätieteeseen (kandi+maisteri), hakijoita 432 ja VALITTUJA 60. Mistä voi johtua, että valittuja on puolet vähemmän mitä aloituspaikkoja?

Mielenkiintoinen lukema myös viime vuoden tietojärjestelmätieteen maisterihaussa (KTM), että sisäänpääsyprosentti oli muistaakseni 47. Ero on huikea kun vertaa kauppakorkeakoulun KTM:ään, joissa sisäänpääsyprosentti taitaa olla reippaasti alle 10.

Tietenkin valittuja on puolet vähemmän koska Vipusessa näkyy toistaiseksi vain todistusvalinnalla valitut, ei koepisteillä. Eli puoliakaan ei ole vielä valittu.

Vierailija
2080/6751 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hain Laurean yamkiin ja minulla molemmat hakukohdat on vielä "opiskelijavalinta kesken" maininnalla."

Ok, kiitos tiedosta.

Laskin omasta varasijakohteestani Vipusesta, että muita kuin ykköshakukohteen paikkoja olisi vielä ehkä yli 10 kpl vastaanottamatta ja ykkösiäkin 2-4 kpl. Et teoreettinen mahdollisuus vois olla päästä varasijalta seitsemän sisään, jos kuu ja tähdet ovat oikeassa asennossa.