Kuinkahan yleistä on, että nainen ei tahdo parisuhteeseen?
Hieman taustaa. Rohkaisin mieleni ja pyysin kahville naista, johon olen ollut jo jonkin aikaa salaa ihastunut. Hän tuumasi tähän, että periaatteessa voisi lähteäkin, mutta ei tahdo antaa vääriä signaaleja. Sen jälkeen hän selvensi vielä asiaa sanomalla, että hän pitää miehistä ystävinä, mutta parisuhteeseen ei kuulemma ala mistään hinnasta, koska haluaa säilyttää vapautensa. Harmitti tällainen vastaus.
Kommentit (161)
Hyvä ap että uskaltauduit kuitenkin!
Aina ne tunteet vaan ei mene yksiin. Eikö kaverisuhde mahdollisilla etuuksilla kiinnosta?
Naisella on varmaan tilanne tuollainen eikä halua siitä luopua.
Minä vastaan juuri noin. Ja se on täysin totta.
Muutama kaverimies on. On ihanaa, kun voi kysyä neuvoa johonkin mitä ei itse osaa niin hyvin. Joku hydrauliikan juttu tai vastaavaa.
Mutta on myös ystävättäriä, jotka jäisivät vähemmälle huomiolle jos olisi joku seurustelu. Jäisi moni hauska reissu tekemättä.
Nautin siitä, kun saan tulla kotiin nukkumaan yksin hauskan illan jälkeen ja ei tarvitse huomioida ketään.
Ymmärrän kyllä pettymyksen, jos on rakastunut toiseen.
Vierailija kirjoitti:
On teillä naisilla helppoa. Voi olla yksikseen, ei ole pakottavaa tarvetta seksiin ja miestä saa aina, jos haluttaa. En minä kyllä teinä alkaisi valittaa ihan pienestä.
Kuule, ei ne karvat kasva käsiisi vaikka helpotat itse oloasi. Äitisi valehtelee sinulle.
Ei kovin yleistä. Ainakin minun ikäiseni naiset haluavat epätoivoisesti suhteeseen, kun itse taas en voisi kuvitella edes lähteväni treffeille oman ikäisen naisen kanssa, ainakaan suomalaisen.
M41
Vierailija kirjoitti:
Olen 44-v., työssä ja teen samalla lisäopintoja. Oma asunto ja auto on. Ystäviä ja harrastuksia.
En sanois etten alkaisi parisuhteeseen, mutta se pitäisi olla 100% oikea mies sitten. Huom, ei täydellinen vaan mulle just oikea.
Käytännössä toimin kuitenkin niin, etten etsi parisuhdetta. En deittaile, en ole missään Tinderissä tms. Koska mulla on niin ikäviä kokemuksia miehistä. Pelkkää yhden yhden illan juttua etsiviä, sitten näitä situationshippejä, joissa oikeasti mies etsii parempaa koko ajan. Parisuhde, jossa mua ei kuunneltu yms. Tyyppi, joka jäi häiritsemään, vaikkei mua kiinnostanut.
Oikeastaan vältän paljon draamaa ja seksi on ainoa, mistä jään paitsi, mutta siihen olen tottunut. Elämä on tosi
Olen 56-vuotias ja voisin kirjoittaa täsmälleen samoilla sanoilla oman elämäni.
Olen naimisissa oleva nainen. En ole enää aikoihin kokenut saavani tästä suhteesta niitä asioita, joita parisuhteelta haluaisin. Jos päätyisin eroamaan, en todellakaan kaipaisi uutta parisuhdetta. Mieluumminkin kevyttä tapailua, hyvää seksiä ja vapautta tehdä sitä, mikä itsestä milloinkin hyvältä tuntuu. Haluaisin opetella olemaan itsekäs ja laittaa oman hyvinvointini etusijalle.
Vierailija kirjoitti:
On teillä naisilla helppoa. Voi olla yksikseen, ei ole pakottavaa tarvetta seksiin ja miestä saa aina, jos haluttaa. En minä kyllä teinä alkaisi valittaa ihan pienestä.
Onko tässä joku valittanut? Mulla ainakin lopahtaa intressit siinä vaiheessa kun mies alkaa tätä vinkumaan. Paras oli kun hän itse valitti sitä kun ei kenellekkään kelpaa, ei edes mulle. Just näin, kuulostipa kivalta ja oonpa kyllä tosi spesiaali!
Ja ei tää helppoa ole, mutta aiemmat suhteet on tuoneet enemmän lastia kuin ottaneet sitä pois. Ja kyllä mua vvvvtuttaa kun välillä panettaa aivan saakelisti, mutta eipä tässä nyt ketään ole.
Ei me valtavirtaa olla, mutta kyllä meitä on. Itsekin olen tällainen, ja aina ollut. Jo lapsena oli selvää, etten tule menemään naimisiin enkä tekemään lapsia, vaan elämään yksin. Silloin sitä kaikki naureskeli, että kyllä kun sen oikean kohtaat niin mieli muuttuu. En kohdannut koskaan mitään oikeaa, ja nyt olen 50 ja omasta valinnastani parisuhteeton ja lapseton edelleen. Tuli sitä 20-30 ikävuoden välillä jotain kevytparisuhteita kokeiltua, mutta niissäkin tein heti selväksi, että ei kannata liikaa kiintyä, että mulle ei sovi monogamia.
Mulla oli aiemmin naapurina tällainen ihan kiva nainen, joka ei halunnut parisuhdetta. Oltiin juttuseuraa toisillemme, tein sille pientä remppaa asuntoon ja se ompeli mulle jotain vaatteita.
Peittoakin heiluteltiin silloin tällöin, ilman sen kummempaa velvoitetta suuntaan tai toiseen. Luotti varmaankin muhun sen verran, että mä en oo sit koko ajan vonkaamassa tai vaatimassa nextille levelille menoa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat suhteeseen, jos tapaavat siihen sopivaksi katsomansa miehen. Nykyään on ok olla sinkku, joten tuo ettei edes halua parisuhdetta on helppo valkoinen valhe, joka ei loukkaa miestä.
Eivät välttämättä halua, vaikka tulis mikä mies vastaan. Ei siis välttämättä ole mikään valhe, eivät kaikki naisten olemiset, tekemiset ja päätökset pyöri miesten ympärillä. Kyse ei siis ole miehestä lainkaan vaan siitä naisesta itsestään.
Esim itse en ole koskaan halunnut parisuhdetta, koska mitä ihmettä siitä saisin itselleni muuta kuin vaivaa ja velvollisuuksia, ja etenkin nuorempana olisin saanut kyllä aivan kenet tahansa miehen.
Typerää ajattelua että kaikessa aina olisi pelkästä miehestä kiinni. Pikkasen egosentristä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin yleistä. Ainakin minun ikäiseni naiset haluavat epätoivoisesti suhteeseen, kun itse taas en voisi kuvitella edes lähteväni treffeille oman ikäisen naisen kanssa, ainakaan suomalaisen.
M41
Eivät kaikki halua. En ole koskaan halunnut parisuhdetta, en sinun iässäsi enkä aiemmin. Tosin en ottaisi noin vanhaa miestä seksiinkään kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Lepakko kaapissa
Ei, edelleenkään ei liity miehisyyteen mitenkään. Koko maailma ei pyöri teidän miesten ympärillä.
Just tämmöisten tyyppien takia en jaksais olla parisuhteessa. Miettikää että joutuisi kuuntelemaan päivästä toiseen näin hiton tyhmiä juttuja :D
Vierailija kirjoitti:
Aina ne tunteet vaan ei mene yksiin. Eikö kaverisuhde mahdollisilla etuuksilla kiinnosta?
En ole se**in perässä, mitä häneen tulee. Olen vaan niin kokonaisvaltaisen ihastunut, että pelkkä hänen läsnäolonsa saa sydämen ylikierroksille. Hän tulee aamulla ensimmäisenä ajatuksiini ja illalla on viimeisenä mielessä. Hän on hyvä keskustelija, älykäs, läheisistään välittävä ja uskomattoman kaunis nainen. Semmoinen liian täydellinen ollakseen totta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
M41
Nämä on just niitä kommentteja, joista tajuaa näin alta kolmekymppisenä, että miehen kanssa ei ole mitään mahdollisuutta muodostaa kestävää, hyvää parisuhdetta. Jos mies ei keski-iässä pysty arvostamaan oman ikäistään naista niin suhde on jo lähdössä tuhoon tuomittu.
Liityn siis joukkoon. Tässä yksi nainen, joka ei halua parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei halua parisuhdetta hän on 100% varmuudella lesbo! Ilman poikkeuksia
Juuri tällaisten kommenttien takia ei jaksa olla parisuhteessa. Miettikää kun päivästä toiseen kuuntelisi näin tyhmiä juttuja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se**in perässä, mitä häneen tulee. Olen vaan niin kokonaisvaltaisen ihastunut, että pelkkä hänen läsnäolonsa saa sydämen ylikierroksille. Hän tulee aamulla ensimmäisenä ajatuksiini ja illalla on viimeisenä mielessä. Hän on hyvä keskustelija, älykäs, läheisistään välittävä ja uskomattoman kaunis nainen. Semmoinen liian täydellinen ollakseen totta.
Ap
Jos oikeasti arvostat häntä ihmisenä, jatka ihmeessä tutustumista ja yhdessäoloa hänen ehdoillaan. Kunnioita sitä mitä hän kertoo toiveistaan. On mahdollista että mieli muuttuu kun hän tajuaa sinun olevan muunkin kuin pelkän seksin perässä, mutta yhtä hyvin on mahdollista että ei muutu. Sinun pitää pystyä aidosti hyväksymään kumpi tahansa tilanne jotta voitte olla onnellisia yhdessä.
Kirjoitin tuolla aiemmin että minulla on kauempana asuva ystävämies, jonka kanssa vietämme parisuhteen tapaista elämää mutta kevyemmin (ei tulevaisuuden suunnitelmia ja tapaamme vain harvakseltaan). Itselleni kävisi vakavampikin suhde, mutta koska mies ei halua enempää, hyväksyn tilanteen. Kyseessä on hyvä, älykäs, herkkätunteinen, korkeamoraalinen, huumorintajuinen ja kaikin tavoin kaunis ihminen, joka kuitenkin kokee siinä määrin pahaa kroonista ahdistusta että parisuhde ei tunnu mahdolliselta. Meillä on ehkä myös hieman turhan erilaiset elämäntyylit jotta sopisimme parisuhteeseen keskenämme, mutta sitä on hankala arvioida niin kauan kuin toisen ahdistus värittää hänen kokemusmaailmaansa. Hän on kiitollinen siitä että en painosta ja minä olen kiitollinen siitä että hänen kaltaisensa ihminen on elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvin tyypillistä yli 40-v. naisilla. Ei se parisuhde miehen kanssa yleensä hirveästi anna energiaa elämään, vaan enemmän vie.
Joillekin joo mutta ei ole kaikille naisille noin. Moni 40+ nainen haluaa parisuhteen.
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Kai naiset haluavat kuitenkin parisuhteeseen. Onhan se ykkösaihe täälläkin, miehen puute.
M34
Enemmänkin palstalla kyllä miehet itkevät kun naisille ei kelpaa kukaan
Täytän keväällä 41. Lapset olen hankkinut noin kymmenisen vuotta sitten. En näe tällä hetkellä mitään hyvää syytä miksi haluaisin ryhtyä parisuhteeseen. Joskus myöhemmin voin kenties muuttaa mieleni, kuka tietää. 20 vuoden kokemus miehistä tai parisuhteista. Kertaakaan miehen läsnäolo ei ole parantanut hyvinvointiani. Uskon, että hyviäkin miehiä voi olla olemassa. Oma elämäni on vain parempaa ilman heitä.
Mulle kyllä ei kukaan ole niin oikea, että malttaisin luopua mun omasta täysin riippumattomasta ja vapaasta elämästä. En ikinä alkaisi seurustella, ei ole sen arvoista. Aivan sama millainen ihminen vastassa.
n45