Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun teet elämänvalintoja, ajatteletko ensimmäisenä itseäsi?

Vierailija
01.10.2025 |

Rehellisesti?

Onko valinnat elämässäsi määräytyneet sen mukaan mikä on itsellesi parasta vai kykenetkö tekemään valintoja muiden parasta ajatellen? 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat, mitkä vaikuttavat mieheeni niin tottakai ajattelen myös miestäni ja käyn keskustelun hänen kanssaan.

Parisuhde on PARIsuhde, ei MINÄsuhde.

Vierailija
2/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä sitten pitäisi ajatella? Ei ole puolisoa eikä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan ainoastaan omaa etuani. Tietenkin käyttäydyn usein tavalla, joissa toimintani näyttää siltä että huomioisin muiden edun, mutta se on vain pelkkää sosiaalista kulissia joka on hyödyllistä minulle.

Vierailija
4/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ajattelen ensimmäisenä, itseäni toisena. Kun lapset lentävät pesästä palaan taas ajattelemaan ensin itseäni.

Vierailija
5/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen sairauttani, sitten itseäni.

Vierailija
6/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketä tahansa. 

Esim. päätät hoitaa lapsesi kotona ja mennä työelämään vasta sitten esim. osa-aikaisesti, ajattelet lapsiasi

Esim. puolisollasi on uusi työ pidemmän matkan päässä ja teillä on yksi auto, voitko mennä pyörällä jotta hän pääsee aloittamaan työnsä autolla kulkien, ajattelet häntä etkä omaa mukavuuttasi

Esim. Tiedät ettet ole täysin vakavissasi jonkin uuden tapailukumppanin kanssa, voitko kertoa heti vai jätätkö portin auki pahan päivän varalle

Esim. Kauppakärryyn jää tavara joka jäi maksamatta, vietkö mukanasi

Jne. 

Vierailija
7/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan ainoastaan omaa etuani. Tietenkin käyttäydyn usein tavalla, joissa toimintani näyttää siltä että huomioisin muiden edun, mutta se on vain pelkkää sosiaalista kulissia joka on hyödyllistä minulle.

Niinpä! Olet huono ihminen. 

Vierailija
8/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn monisairaana töissä, jotta voin tukea opiskelevia nuoriani taloudellisesti.

Vierailija
9/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän vain itselleni ja muut ihmiset ovat minulle yhdentekeviä hyödyn välikappaleita. Jos näen jonkun makaavan maassa, en todellakaan soita apua saati auta itse.

Vierailija
10/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ajattelen itseäni, minunhan elämäni tämä on. Ei siinä ole mitään vikaa että yrittää elää ainoan elämänsä kuten itse parhaiten näkee.

Vierailija
11/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näen toisen hymyilevän, hymyilen itsekin.

Vierailija
12/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Olet huono ihminen. 

Omasta näkökulmastani olen hyvä ihminen. Sinun näkökulmastasi huono, mutta sinä tai sinun mielipiteesi eivät merkitse minulle kerrassaan mitään.

Vierailija
13/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen elämänvalintojani läheisteni parasta ajatellen. Olen niin kiitollisessa asemassa, että myös he välittävät minusta niin paljon, että heidän parhaansa on usein myös minun parhaani.

Vierailija
14/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ajattelen itseäni. Jokainen vastaa itsestään 

kysymys on liian laaja eettisesti sitä ajattelee esim ostaako sikaa, nautaa, kanaa vai kalaa, ostaako tuotetta, joka epäeettisesti tuotettu (usein esim. kertakulutus) 

eipätuohon ole yhtä tai oikeaa vastausta, kun pitäisi tarkentaa, mitä tällä haetaan, mutta tietenkin ensisijaisesti ajattelen omia tarpeitani eettistenkin asioiden valossa. 

Vierailija
15/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi silmiä avaavia vastauksia täällä. Oikeasti on siis ihmisiä, jotka ajattelevat vain itseään. No, muistakaas tämä kun se hetki koittaa että toivoisi apua vaikka joltain. 

Vierailija
16/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, en. Siksi olenkin mestari selviämään vastoinkäymisistä ja elämäni on mielekästä. Narsisti tai psykopaatti ei a) usko, b) ymmärrä ja c) kykene samaan, koskaan.

Vierailija
17/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi silmiä avaavia vastauksia täällä. Oikeasti on siis ihmisiä, jotka ajattelevat vain itseään. No, muistakaas tämä kun se hetki koittaa että toivoisi apua vaikka joltain. 

Sellasia nämä ihmiset ovat olleet kautta aikojen. Ei ihme, että maailmassa vielä soditaan, on kiusaamista jne. Siksi en voi ymmärtää miten ihminen voidaan asettaa eläinten yläpuolelle.. Ihminen kun on eläin, ei mikään pyhä olento.

Vierailija
18/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täysin rehellisesti täytyy sanoa että itse olen elänyt aina niin ja tehnyt valintoja sen mukaan että parin korttelin päässä asuvalla Anterolla, 88 v., on mahdollisimman hyvä olo ja kevyt mieli. Mehän emme toisiamme tunne Anteron kanssa, mutta ilmeisesti Ap:n mittarin mukaan olen nyt todella hyvä ja epäitsekäs ihminen, mitä saan palkinnoksi?

Vierailija
19/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan elämänvalinnoista... äiti teresaako tässä pitäisi larpata?

Vierailija
20/33 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kysytty ajatteletko VAIN itseäsi, eikä kukaan vastannut sillä tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi