Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan yleistä on, että nainen ei tahdo parisuhteeseen?

Vierailija
12.03.2025 |

Hieman taustaa. Rohkaisin mieleni ja pyysin kahville naista, johon olen ollut jo jonkin aikaa salaa ihastunut. Hän tuumasi tähän, että periaatteessa voisi lähteäkin, mutta ei tahdo antaa vääriä signaaleja. Sen jälkeen hän selvensi vielä asiaa sanomalla, että hän pitää miehistä ystävinä, mutta parisuhteeseen ei kuulemma ala mistään hinnasta, koska haluaa säilyttää vapautensa. Harmitti tällainen vastaus. 

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viitisen prosenttia suomalaisista ei halua parisuhdetta. Eli kyllä sellaiseen ihmiseen parinhaussa kuitenkin törmää helpohkosti, vaikka ei se valtavirta-ajatus ole. Mitä vanhempi ihminen on niin varmaan sitä todennäköisemmin hän ei parisuhdetta halua.

En minäkään halunnut enää uutta suhdetta kunnes tapasin nykyisen mieheni. Mieli voi muuttua kun tapaa sen oikean.

50+

Ap vaan ei ole sille naiselle se oikea, tästähän oli kyse.

Ei, vaan nainenhan oli sanonut, ettei halua suhdetta lainkaan. Ei liity miesten laatuun tai edes miehiin sukupuolena mitenkään, vaan naisen omiin prioriteetteihin ja haluihin elämässä. Kaikki ei pyöri miesten ympärillä.

Vierailija
102/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällaisia naisia on. Minulla on loistava, pitkä avioliitto rakastamani miehen kanssa mutta jos tämä syystä tai toisesta joskus päättyy, valitsen yksinolon. Ensiksi siksi, että en usko olevani niin onnekas, että löytäisin enää mitään vastaavaa, enkä halua yrittääkään, ja toiseksi siksi, että viihdyn erinomaisesti myös yksin ja ilman parisuhdetta elämä yksinkertaisesti on helpompaa.

Ainakin voit lohduttautua sillä, että sinussa todennäköisesti ei ollut mitään vikaa vaan kyseessä on hänen oma, omaa elämäntapaa koskeva päätös. Sitä toki tulee kunnioittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mukava pulahtaa työpäivän päätyttyä kuumaan vaahtokylpyyn, nauttia sen jälkeen hyvästä ruuasta ja lähteä illalla harrastuksiini. Mies ei toisi mitään lisäarvoa elämääni. 

Toisipa. Ihanan, kovan paisuvaisen.

Seksissä on paljon parempia asioita kuin tuo. Suuseksi on taivaallista, mutta ei sitä varten tarvitse omaa miestä ottaa. 

Vierailija
104/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä naisilla helppoa. Voi olla yksikseen, ei ole pakottavaa tarvetta seksiin ja miestä saa aina, jos haluttaa. En minä kyllä teinä alkaisi valittaa ihan pienestä.

Missä kukaan oli valittanut?

Vierailija
105/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitisen prosenttia suomalaisista ei halua parisuhdetta. Eli kyllä sellaiseen ihmiseen parinhaussa kuitenkin törmää helpohkosti, vaikka ei se valtavirta-ajatus ole. Mitä vanhempi ihminen on niin varmaan sitä todennäköisemmin hän ei parisuhdetta halua.

Naisista. Miehet kyllä haluaa parisuhteen, koska se hyödyttää heitä.

Vierailija
106/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halunnut parisuhdetta kenen tahansa halukkaan kanssa, eräänä päivänä sitten tuli se juuri sopiva vastaan. 

Kaikki ei halua sen sopivankaan kanssa

Vierailija
107/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua tällä hetkellä suhdetta. Monesti oon huomannut että sillä mahdollisella kumppanilla onkin ihan erilainen moraali. Mulle tärkeintä on mun oma lapsi. Haluan että hän kasvaa onnellisena ja turvassa. 

Vierailija
108/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se yleistä on. Varsinkaan varakkaammat naiset eivät halua sitoutua. Ei haluta riippakiveä/elättiä/vähättelijää. Oma kokemus että kun mies ymmärtää olevansa se huonompituloinen niin alkaa minun työni vähättely ja naljailu. Näitä miehiä omalle kohdalkeni osui useampikin. Jättäydyin siis suosiolla koko parisuhderumbasta pois. Nyt jo eläkeikää lähestyn. 

Vierailija
109/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se yleistä on. Varsinkaan varakkaammat naiset eivät halua sitoutua. Ei haluta riippakiveä/elättiä/vähättelijää. Oma kokemus että kun mies ymmärtää olevansa se huonompituloinen niin alkaa minun työni vähättely ja naljailu. Näitä miehiä omalle kohdalkeni osui useampikin. Jättäydyin siis suosiolla koko parisuhderumbasta pois. Nyt jo eläkeikää lähestyn. 

Sama kokemus täällä. Ja jos mies sattuu olemaan myös hyvätuloinen, alkaa kuitenkin jokin omituinen itsetunto-ongelma jyllätä ja sitten alkaa se naljailu/vähättely. Ihan sama mikä miehen tilanne on, nainen ei saa olla itsenäinen ja riippumaton. Ei vaan jaksa.

Vierailija
110/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halunnut enää uutta suhdetta kunnes tapasin nykyisen mieheni. Mieli voi muuttua kun tapaa sen oikean.

50+

Toisaalta miten se mieli voi muuttua, jos ei halua edes tutustua. Ja tämä on kannanotto sen puolesta, ettei halua parisuhdetta missään tapauksessa. Ei kaikki halua ja sitä sopii kunnioittaa. 

Tässähän on se paradoksi, että eihän meistä kukaan (?) hyppää jo lähteissään huonoon suhteeseen, vaan luulee toisen olevan hyvä tyyppi. Myöhemmin- josta sitten kumpuaa halu/päätös pysyä sinkkuna- selviää, ettei se ollutkaan sitä, mitä toivoi tai halusi. Jos oikeasti tahtoo pysyä sinkkuna, välttelee toiseen tutustumistakin, jottei tule taas pettyneeksi. 

Vierailija
111/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat suhteeseen, jos tapaavat siihen sopivaksi katsomansa miehen. Nykyään on ok olla sinkku, joten tuo ettei edes halua parisuhdetta on helppo valkoinen valhe, joka ei loukkaa miestä. 

Eivät välttämättä halua, vaikka tulis mikä mies vastaan. Ei siis välttämättä ole mikään valhe, eivät kaikki naisten olemiset, tekemiset ja päätökset pyöri miesten ympärillä. Kyse ei siis ole miehestä lainkaan vaan siitä naisesta itsestään. 

Esim itse en ole koskaan halunnut parisuhdetta, koska mitä ihmettä siitä saisin itselleni muuta kuin vaivaa ja velvollisuuksia, ja etenkin nuorempana olisin saanut kyllä aivan kenet tahansa miehen.

Typerää ajattelua että kaikessa aina olisi pelkästä miehestä kiinni. Pikkasen egosentristä.

Niinhån se tuo aloituskin meni. Mies on ihmeissään, että miten se nainen ei nyt halua parisuhteeseen ja vielä hänen kanssaan. Ihan kuin se olisi joku naisen elämän huippukohta.

Vierailija
112/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos oikeasti arvostat häntä ihmisenä, jatka ihmeessä tutustumista ja yhdessäoloa hänen ehdoillaan. Kunnioita sitä mitä hän kertoo toiveistaan. On mahdollista että mieli muuttuu kun hän tajuaa sinun olevan muunkin kuin pelkän seksin perässä, mutta yhtä hyvin on mahdollista että ei muutu. Sinun pitää pystyä aidosti hyväksymään kumpi tahansa tilanne jotta voitte olla onnellisia yhdessä."

Kysyin häneltä suoraan, kun asia jäi kovasti vaivaamaan, että ei kai tarvitse välien muuttua mitenkään, vaikka ihastumiseni paistaa taatusti kuuhun saakka. Hän tuumaili, että hassu kysymys. Haluan olla hänen ystävänsä, jos ei muuta. En ole ollenkaan sitä tyyppiä, josta saa pahimmillaan riesan itselleen tai joka katkeroituneena pakeista heittäytyisi hankalaksi.

Ap

Vierailija
113/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat suhteeseen, jos tapaavat siihen sopivaksi katsomansa miehen. Nykyään on ok olla sinkku, joten tuo ettei edes halua parisuhdetta on helppo valkoinen valhe, joka ei loukkaa miestä. 

Eivät välttämättä halua, vaikka tulis mikä mies vastaan. Ei siis välttämättä ole mikään valhe, eivät kaikki naisten olemiset, tekemiset ja päätökset pyöri miesten ympärillä. Kyse ei siis ole miehestä lainkaan vaan siitä naisesta itsestään. 

Esim itse en ole koskaan halunnut parisuhdetta, koska mitä ihmettä siitä saisin itselleni muuta kuin vaivaa ja velvollisuuksia, ja etenkin nuorempana olisin saanut kyllä aivan kenet tahansa miehen.

Typerää ajattelua että kaikessa aina olisi pelkästä miehestä kiinni. Pikkasen egosentristä.

Niinhån se tuo aloituskin meni.Mies on ihmeissään, että miten se nainen ei nyt halua parisuhteeseen ja vielä hänen kanssaan. Ihan kuin se olisi joku naisen elämän huippukohta.

Ja sitten loput huutaa kuorossa, että no okei se ei ollut tämä mies, mutta aivan pakosti se on joku muu mies, koska onhan sen nyt oltava mies! Nimenomaan just tuo, että ihan kuin nainen eläisi ja olisi olemassa vain sitä varten, että tulisi joku mies.

Vierailija
114/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos oikeasti arvostat häntä ihmisenä, jatka ihmeessä tutustumista ja yhdessäoloa hänen ehdoillaan. Kunnioita sitä mitä hän kertoo toiveistaan. On mahdollista että mieli muuttuu kun hän tajuaa sinun olevan muunkin kuin pelkän seksin perässä, mutta yhtä hyvin on mahdollista että ei muutu. Sinun pitää pystyä aidosti hyväksymään kumpi tahansa tilanne jotta voitte olla onnellisia yhdessä."

Kysyin häneltä suoraan, kun asia jäi kovasti vaivaamaan, että ei kai tarvitse välien muuttua mitenkään, vaikka ihastumiseni paistaa taatusti kuuhun saakka. Hän tuumaili, että hassu kysymys. Haluan olla hänen ystävänsä, jos ei muuta. En ole ollenkaan sitä tyyppiä, josta saa pahimmillaan riesan itselleen tai joka katkeroituneena pakeista heittäytyisi hankalaksi.

Ap

Naiseen ihastunut mies haluaisi jäädä edes ystäväksi...olet jo täällä harmistuneena ihmettelemässä asiaa, joten en usko hetkeäkään, että sinusta ei tulisi riesaa naiselle, jos näkisit hänet vaikka kahvilla toisen miehen kanssa.

Vierailija
115/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa tosiaan siltä että arvostat häntä ihmisenä. Hyvä ystävyys on todella arvokas asia vaikka se ei koskaan sen enemmäksi muuttuisikaan. Valitettavan harva vain kykenee ihastuneena kunnioittamaan toisen osapuolen toivetta olla vain ystäviä. Onnittelut sinulle jos sinä kykenet! Saat elämästä enemmän irti näin. :)

Vierailija
116/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap että uskaltauduit kuitenkin!

Aina ne tunteet vaan ei mene yksiin. Eikö kaverisuhde mahdollisilla etuuksilla kiinnosta?

Naisella on varmaan tilanne tuollainen eikä halua siitä luopua. 

En ole se**in perässä, mitä häneen tulee. Olen vaan niin kokonaisvaltaisen ihastunut, että pelkkä hänen läsnäolonsa saa sydämen ylikierroksille. Hän tulee aamulla ensimmäisenä ajatuksiini ja illalla on viimeisenä mielessä. Hän on hyvä keskustelija, älykäs, läheisistään välittävä ja uskomattoman kaunis nainen. Semmoinen liian täydellinen ollakseen totta. 

Ap

Jos oikeasti arvostat häntä ihmisenä, jatka ihmeessä tutustumista ja yhdessäoloa hänen ehdoillaan. Kunnioita sitä mitä hän kertoo toiveistaan. On mahdollista että mieli muuttuu kun hän tajuaa

Ei on ei. Se ei ole ehkä vaan ei. Missään nimessä siihen ei jäädä kärkkymään ja roikkumaan mielen muuttumista odotellessa, vaan hyväksytään pakit ja mennään elämässä eteenpäin. Kaveriksi voi jäädä, mutta se on kaveruus vain sitten, ei muodostumassa miksikään muuksi. Nainen sanoi jo, ettei halua parisuhdetta.

Vierailija
117/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ne tunteet vaan ei mene yksiin. Eikö kaverisuhde mahdollisilla etuuksilla kiinnosta?

En ole se**in perässä, mitä häneen tulee. Olen vaan niin kokonaisvaltaisen ihastunut, että pelkkä hänen läsnäolonsa saa sydämen ylikierroksille. Hän tulee aamulla ensimmäisenä ajatuksiini ja illalla on viimeisenä mielessä. Hän on hyvä keskustelija, älykäs, läheisistään välittävä ja uskomattoman kaunis nainen. Semmoinen liian täydellinen ollakseen totta. 

Ap

Kerro nyt rehellisesti, onko tämä nainen sinua 10+ vuotta nuorempi? Jos on, niin se on naiselle aika paljon helpompi sanoa ettei halua parisuhdetta kuin alkaa loukata miehen egoa joka aika pitkälle saattaa rakentua niin että mies pitää itseään paljon nuorekkaampana ja siten nuorempien kanssa samalla tasolla olevana kuin onkaan.

Vierailija
118/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa osa parisuhteessa olevista naisista ei haluasi olla parisuhteessa. Tämä aihe on valitettavasti tabu.

Vierailija
119/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerro nyt rehellisesti, onko tämä nainen sinua 10+ vuotta nuorempi? Jos on, niin se on naiselle aika paljon helpompi sanoa ettei halua parisuhdetta kuin alkaa loukata miehen egoa joka aika pitkälle sa

Siis minkä takia ei hyväksytä naisen vastausta siitä, ettei tämä halua parisuhdetta kenenkään kanssa? 

Vierailija
120/161 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä varsinkin jos on keski-ikäinen nainen. Itse olen 50+ ja olen onnellisesti pitkässä parisuhteessa. Mutta jos tämä liitto päättyy eroon tai miehen kuolemaan niin en todellakaan aloita alusta kenekään kanssa. Se oli tässä. Olen ollut parisuhteessa 17v alkaen ja olen nyt 56v. En ole edes ikinä asunut yksin. Lapset ovat jo aikuisia.