Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleva hygieniapassikoe vie mielenterveyden ja yöunet

Vierailija
11.03.2025 |

Olen nyt harjoitellut hygieniapassikoetta varten kolme vuotta. Kyllä, kuulitte oikein KOLME vuotta! Ja nyt kun koe on enää kolmen viikon päässä, en enää tiedä, olenko valmis vai en. Olen lukenut kaiken mahdollisen, katsonut YouTube-videoita, tehnyt satoja harjoitustestejä, mutta silti pelkään epäonnistuvani.

Ongelma on siinä, että en enää pysty rentoutumaan. Päivisin pyörittelen mielessäni salmonellan elinolosuhteita ja elintarvikkeiden säilytyslämpötiloja, öisin herään hikisenä miettien, mikä on oikea järjestys käsienpesulle. Viime yönä näin unta, että olin ravintolassa töissä ja tarjoilin ruokaa ilman käsineitä heräsin paniikissa ja menin tarkistamaan hygieniapassin materiaalin.

Perhe ja kaverit eivät enää jaksa kuunnella minua. Heidän mielestään tämä on "helppo koe" ja "liioittelen turhaan". Mutta mitä jos en pääsekään läpi? Mitä jos kokeessa kysytään jotain täysin odottamatonta? Mitä jos musta vain ei ole tähän? Olen yrittänyt rentoutua kuunnellut musiikkia, käynyt lenkillä, jopa meditoinut (ei auttanut). Silti päässä pyörii vain riskielintarvikkeet ja ruoan lämpötilarajat. Alan olla jo vähän vainoharhainen tämän kanssa.

Onko kellään muulla ollut vastaavaa stressiä tästä kokeesta? Tai jotain vinkkejä, miten rauhoittua ja saada edes vähän unta ennen koepäivää? Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa vastata. Tämä alkaa olla jo hermojen koettelemista.

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sen kokeen sitten uusia jos ei mene ekalla läpi! Uusinta varmaan maksaa sen koemaksun, mutta eiköhän se lopulta läpi mene! Onnea kokeeseen!

Vierailija
62/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sen kokeen sitten uusia jos ei mene ekalla läpi! Uusinta varmaan maksaa sen koemaksun, mutta eiköhän se lopulta läpi mene! Onnea kokeeseen!

Jos huonoa suomea puhuvat maahanmuuttajatkin sen läpäisee, miksei ap:kin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa meikämandoliini pääsi sen läpi 18-vuotiaaba ensimmäisellä yrittämällä 2005. Enkä ole kuuluisa siitä, että varsinainen älyn jättiläinen olisin.

Vierailija
64/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuon suorittamiseen tarvitse kuin muutamilla oppitunneilla käydä korkeintaan.

Eivät kaikki käy oppitunneilla.

Vierailija
65/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygieniapassi kurssi kestää jonkun tunnin ja sitten on koe, josta selviää ihan normaalilla järjellä. 

Vierailija
66/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa mikä syndrooma ap:ta vaivaa?

Idiotismi.

Vierailija
67/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa vaan työturvallisuuskorttia. Siihen pitää treenata kuusi vuotta!

Vierailija
68/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta? on että kaikki unohtuu viikossa parissa testin jälkeen.

TÄMÄ

T: Ex elintarvikealan opiskelija

By the way hygieniapassin suorittavat muutkin kuin elintarvikealan immeiset, pakosta.

Vierailija
69/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vaan kaksi oikein 😭😭😭

Vierailija
70/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotapa vaan työturvallisuuskorttia. Siihen pitää treenata kuusi vuotta!

Jaa kun viiden vuoden väein uusittava.

Vierailija
71/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin vaikea juttu. Jos olet noin hyvin treenannut, niin läpi menee heittämällä

Ja eikö osa väestöstä saa hygieniapassiin ilman koetta.

Vierailija
72/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoristuskielen saa valita. 

Vierailija
73/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hygieniapassi kurssi kestää jonkun tunnin ja sitten on koe, josta selviää ihan normaalilla järjellä. 

Netistä löytyy tarvittava aineisto ilman kurssiakin.

Vierailija
74/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joku 5 tunnin koulutus hygieniapassia varten. Siitä olin poissa 3 tuntia ja meni heti läpi. Paikalla oli tyyppi joka oli yrittänyt jo viisi kertaa...

Vierailija
75/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoristuskielen saa valita. 

No meillä ainakin oli oppimateriaalit suomeksi, tietyille yksinkertaistetut sellaiset. Tosin saatan muistaa omiani? Neljä vuotta sentään jo aikaa.

Vierailija
76/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin vaikea juttu. Jos olet noin hyvin treenannut, niin läpi menee heittämällä

Ja eikö osa väestöstä saa hygieniapassiin ilman koetta.

??

Vierailija
77/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joku 5 tunnin koulutus hygieniapassia varten. Siitä olin poissa 3 tuntia ja meni heti läpi. Paikalla oli tyyppi joka oli yrittänyt jo viisi kertaa...

Olinkohan se minä...? 🙈

Vierailija
78/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yön yli huoneenlämmössä olleet broilerinkoivet tipahtavat vahingossa ulkohuusin reiästä sisään. Onko tämä ruoka vielä tarjoilukelpoista"

Kyllä ( ) Ei ( )

Vierailija
79/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin päivän koulutuksen. Opettaja uhkaili että koe on vaativa mutta tosiasiassa siitä olisi päässyt läpi ihan yleistiedolla ilman mitään lukemista. 

Vierailija
80/138 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset