Miten toimitte pihien ihmisten kanssa?
Väitän että jokainen tuntee tai on tuntenut pihin ihmisen. Miten toimitte näiden kanssa?
Annatko jossain kohdassa potut pottuina? Oletko välittämättä toisen piheydestä? Vai unohdat koko tyypin?
Kyläilyt, itsellä hyvät tarjoilut jotka toiselle maistuvat mutta vasta vierailulla et saa vettä kummempaa?
Lahjat, itse hankit jotain fiksua ja toinen ei mitään tai jotain täysin ihme kräsää, millä antajakaan ei tekisi itse mitään.
Tarkoitan pihiä joka tulee hyvin toimeen mutta mitään ei pysty toiselle tarjoamaan.
Kommentit (220)
Onhan näitä matkan varrelle mahtunut. Mutta teen kuten he, jos heillä on kahvin kanssa esim yksi keksi kullekin niin ei meilläkään sen enempää ole. Toimin heidän normaalin mukaan. Ei he jatkuvasti kyläile jos eivät jotenkin hyödy,vaikka lokkeiluksi tuota ei voi sanoa. Ovat vain saitoja. Muutama tällainen tuttava meillä on. Minä valitan heille rahttomuuta joten ollaan jotenkin tasoissa.
Entä sitten kun ei osaa ostaa tarpeeksi nuukia tuliaisia? Jos vie kukkakimpun niin valitetaan että kukkia ei kannata ostaa kun niissä menee rahat turhuuteen.
Olen yli kuusikymppinen, enkä tunne ketään, joka ei tarjoaisi vastavuoroisesti.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten kun ei osaa ostaa tarpeeksi nuukia tuliaisia? Jos vie kukkakimpun niin valitetaan että kukkia ei kannata ostaa kun niissä menee rahat turhuuteen.
Hirveää tuollainen
Muutenkin sellainen jatkuva puhe ethän sä tuota tartte on raastavaa
Vierailija kirjoitti:
Hyvin olet jyvät akanoista erottanut
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla menet käsiä heilutellen sanoen että kukkakauppa olikin kiinni.
Itsellä ei ole pihvejä ihmisiä tuttavapiirissä, mutta jos olisi, niin ehkä itsekin laskisin rimaa pihin kanssa toimiessa: pienemmät tarjoilut ja lahjat. Tyyliin pihin näyttämän mallin mukaan.
Muutama pihi on tajunnut kun vuodesta toiseen olen kärsivällisesti ollut vieraanvarainen ja avulias. Ovat alkaneet tarjota takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se pihi lopulta jää yksin. Mikään sanominen, näpäytys tai vihje, ei mene perille. Kokemusta on, nykyisin tarjoan kerran ja katson miten toinen vastaa. Sitten mennään sen mukaan jos enää kiinnostaa, kukaan mitään vesilasi leikkejä jaksa.
Miksi pihi ihminen pitäisi jättää yksin? Jos ei tykkää käyttää rahaa, niin ei sitten tykkää. Mitä ihmettä se minuun vaikuttaa?
Mite teet oikeasti pihin kanssa? Sä maksat ja tarjoat saamatta koskaan mitään takaisin? Ja se on ok? Kyllä se aivan varmasti jotenkin vaikuttaa.
Minä tapaan ystäviäni metsälenkillä enkä missään kahvilassa tai baarissa. Ei todellakaan vaikuta heidän mahdollinen pihyis minuun mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Muutama pihi on tajunnut kun vuodesta toiseen olen kärsivällisesti ollut vieraanvarainen ja avulias. Ovat alkaneet tarjota takaisin.
Helvetti siis jäätyi sittenkin?!
Rikkaat pihit on ärsyttäviä. En ole mielelläni tekemisissä koska se pihiys määrittää vähän kaikkea heidän toimintaansa. Lasketaan senttejä ravintolalaskussa ym. Kerran pyydettiin syömään ja santsatessa tuli kommenttia että siinä meni miehen huominen lounas (kyseessä sikarikas perhe).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se pihi lopulta jää yksin. Mikään sanominen, näpäytys tai vihje, ei mene perille. Kokemusta on, nykyisin tarjoan kerran ja katson miten toinen vastaa. Sitten mennään sen mukaan jos enää kiinnostaa, kukaan mitään vesilasi leikkejä jaksa.
Miksi pihi ihminen pitäisi jättää yksin? Jos ei tykkää käyttää rahaa, niin ei sitten tykkää. Mitä ihmettä se minuun vaikuttaa?
Mite teet oikeasti pihin kanssa? Sä maksat ja tarjoat saamatta koskaan mitään takaisin? Ja se on ok? Kyllä se aivan varmasti jotenkin vaikuttaa.
Miksi kaikki tekeminen pitäisi liittyä jotenkin rahaan?
Mulle yks pihi pösilö jakaa jouluna ja ystävänpäivänä omia, turhia ja vanhoja (käyttämättömiä / saatuja) tavaroitaan eteenpäin.
Heitän kaikki suoraan roskiin tarpeettomana.
ainakin seurustelusuhteessa ollessa pitää olla selvät pelisäännöt, että esim. jos yökyläilee toisen luona, niin hankitaan sitten omat eväät eikä syödä siellä kylässä ollessa tyttöystävän/poikaystävän ruokia. ja synttärinä/jouluna ei hankita lahjoja, koska se kyrsii, jos itse olet ostanut vaikka 50€ lahjakortin ja toinen ei ole ostanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tapaan ystäviäni metsälenkillä enkä missään kahvilassa tai baarissa. Ei todellakaan vaikuta heidän mahdollinen pihyis minuun mitenkään.
Et tee muuta kuin metsälenkkejä? Eikä vaikuta mitenkään 🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tekeminen pitäisi liittyä jotenkin rahaan?
Kotona tarjottu kahvi/tee/mehu ja toinen ei mitään takaisin. Joku tossa metsälenkin sanoi mutta aika vähiin jää tekeminen jos mihinkään ei saa rahaa mennä
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut nuuka koko ikäni. Tiedostin ongelman jo kauan sitten ja esimerkiksi mennessäni baariin kavereideni kanssa, tarjoan aina ensimmäisen kierroksen, etten jäisi kavereilleni velkaa.
Miksi pitää tarjoilla ristiin? Miksi jokainen ei vain voisi ostaa itse itselleen, mitä haluaa? En käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin olen. Tunnen monta, jotka eivät tarjoa koskaan mitään. Koska tiedän sen, en itsekään koskaan tarjoa heille mitään. Pihien kanssa pitää elää heidän ehdoillaan. Yleensä heidän kanssaan ei kannata lähteä mihinkään, mikä maksaa, koska siitä tulee tylsää.
Mun veli on pihi, mitään ei vain voi tehdä ja mihinkään yhdessä tekemiseen ei voi mennä rahaa, lahjoja turha odottaa siis koskaan, mitään muuta ei tarjoa kuin kraanavettä.
Jos tyyliin ehdotti että mennään kahville niin ei suostunut maksamaan edes itselleen koska mä ehdotin niin silloin mun piti tarjota. Jos maksoin vain omat niin tuli tyhjin käsin pöytää naputtelemaan. Ja ei todellakaan ole mistään köyhästä tyypistä kyse.
Kerran voin erehtyä panostamaan sellaisen henkilön kohdalla joka ei itse vaivaudu tikkua ristiin panemaan toisen eteen. Johtui se sitten saituudesta tai jostain muusta luonneviasta. Toista kertaa ei tule. Mulle on siunaantunut lähisukuun saitureita oikein urakalla. Kun tietää ja hyväksyy ettei tietyltä suunnalta mitään kannata odottaa niin ei pety. Heille sen sijaan toisinaan tulee yllätyksenä että niinmetsä vastaa kuin sinne huudetaan.