Miksi jotkut naiset luulevat näyttävänsä reilusti ikäistään nuoremmalta?
Taas on joku reilut nelikymppisen näköinen nainen iltapulussa ihmettelemässä, miten kaikki luulevat häntä pari-kolmikymppiseksi. No tuskin luulee, ihan ikäiseltään näyttää hänkin, kuten kaikki muutkin lehtien palstoilla samaa asiaa julistavat ikäkriiseilijät. Myötähäpeä.
Kommentit (621)
Ensin haukuttiin, kun 40 - vuotiaat luulee itseään nuoremmiksi ja on rumia.
Ja nyt on itku, kun tajuttiin, että ollaankin jo nuorena rumia ja lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on sen ihmisen itsensä "ongelma" jos MUUT hänelle niin sanovat. Sehän on vain fakta.
Täällä on aina logiikka ihan hukassa ja syytellään väärää puuta katkeran oloisina.
Kyllä minuakin luullaan usein paljon nuoremmaksi. Aina kun menen alkoon kysytään paperit. Olen ilman meikkiä. Oikeasti olen kohta 42 v.
35 vuotiaana poikani ei halunnut liikkua minun kanssa koska tutut kyselivät kenen tytön kanssa poika oli ollut. Poika oli ala-asteella. Mitä sitten!?
No siinähän sitä..ala-asteikäinen on n 7-12v, ja äiti 35v, ettäkö oikein "kavereiksi" tutut luulivat. Vähän vissiin överiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vähän alle nelikymppisenä mukana poikani kutsuntatarkastuksessa ja hoitaja kysyi olenko pojan avustaja.
Samoihin aikoihin kävin nuoremman poikani kanssa päivystyksessä ja lääkäri kysyi huoneeseen kutsuessaan "tuleeko kaveri mukaan?" viitaten minuun.
Mutta ehkä hekin ovat vaan halunneet imarrella vanhaa mammaa?
Kuinka moni äiti menee kutsuntatarkastukseen mukaan? Sama lääkäriin, nuoren kanssa?
Nuori/lapsi kun voi itse päättää 12v mitä toimenpiteitä tehdään ja luovutetaanko terveystietoja vanhemmille/huoltajille.
Miten nuori olisi päässyt yksin murtuneen käden kanssa lääkäriin 20 km päähän? Maalaiset kyllä menevät isompienkin lastensa mukaan lääkäriin, kun he tarvitsevat joka tapauksessa kyydin sinne. Vähintään odotushuoneeseen mennään mukaan ja jos lapsi haluaa niin mukaan vastaanottohuoneeseen. Ei tuossa minusta ole mitään ihmeellistä. Kysymättä ei tietenkään tungeta huoneeseen.
Tunnen jostain syystä sisäisesti olevani jo pitkästi yli 70 niin ilahdun aina kun peilistä näkyykin vasta viiskymppiseltä näyttävä naama. -Kohta 50-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vähän alle nelikymppisenä mukana poikani kutsuntatarkastuksessa ja hoitaja kysyi olenko pojan avustaja.
Samoihin aikoihin kävin nuoremman poikani kanssa päivystyksessä ja lääkäri kysyi huoneeseen kutsuessaan "tuleeko kaveri mukaan?" viitaten minuun.
Ei ole kutsuntatarkastuksiin tapana mennä äidin tai kenenkään muun kanssa. Olettamus avustajasta syntyi varmaan siitä.
Onpa ikävää avustajien vähättelyä sanoa, etteivät he ole ketään.
Vierailija kirjoitti:
Miten edes pääsit poikasi kutsuntatarkastukseen? Olitko poikasi mukana myös armeijassa? Ei ihme, jos kysytty, oletko avustaja.
Monet lääkärit/hoitajat ovat tarkkoja jo 12v. yksityisyydensuojasta ja kysytään 12v lupa terv.tietojen luovutukseen vanhemmille.
' Voi jeesus kun tietäisi. Viimeksi tämän teki naapurin rouva. Ei, hän ei ollut 80 kuten arvioin, vasta 74. Sanoin 70, melkein liian riskaabelia. "
Mä puhun heistä jotka ei kysele! Miksi sä kuvittelet kaikkien tekevän noin?!!!
Ihmiset ei yleensä kiinnitä huomiota toisen ikään, joten jos yhtään käyttäytyy "nuoremmin" kuin mitä oman ikäisensä yleensä, niin helposti moni ajattelee, että on nuorempi. Tai harva ihminen varmaan analysoi jokaisen vastaantulevan ikää, jostain silmäkulman, kaulan ja käsien rypyistä, vaan katsotaan sitä yleiskuvaa.
Mulle kyllä sattui hauska juttu muutama viikko sitten, kun olin pienen lapseni kanssa leikkimässä. Siinä oli joku ala-asteikäinen tyttö myös ja puuhailtiin samassa liukulaitteessa vuoronperään. Yhtäkkiä hän kysyy, onko lapseni minun lapseni. Vastaan kyllä, ja hän sanoo, että näytän niin nuorelta, että hän luuli minua lapseni isosiskoksi. Kiitin kauniisti, mutta ajattelin kyllä, että tarvitseekohan se lapsi jo lasit, kun olen jo 40-vuotias ja omasta mielestäni näytänkin ihan siltä.
Mä en ainakaan luule, 30 vuoden univelkojen ja työstressin seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
' Voi jeesus kun tietäisi. Viimeksi tämän teki naapurin rouva. Ei, hän ei ollut 80 kuten arvioin, vasta 74. Sanoin 70, melkein liian riskaabelia. "
Mä puhun heistä jotka ei kysele! Miksi sä kuvittelet kaikkien tekevän noin?!!!
No en kuvittele, juuri aiemmin totesin ettei onneksi ole montaa tullut vastaan ja tästä viimeisimmästäkin on jo vuosia. Sitkeä mummu.
Ne ei kestä vanhenemista, kuvittelevat olevansa nuoria. Vanheneminen on luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten edes pääsit poikasi kutsuntatarkastukseen? Olitko poikasi mukana myös armeijassa? Ei ihme, jos kysytty, oletko avustaja.
Monet lääkärit/hoitajat ovat tarkkoja jo 12v. yksityisyydensuojasta ja kysytään 12v lupa terv.tietojen luovutukseen vanhemmille.
Miten en olisi päässyt? Poika sai vapautuksen palveluksesta ja juuri siksi olinkin mukana, että tuo vapautus varmasti saadaan ja sain tietää mitä papereihin kannattaa kirjoittaa jne. Sulla ei taida olla paljoa kokemusta vammaisista?
Nolointa oli kuva, jonka alla luki, että nainen näyttää siinä Omasta Mielestään teini-ikäiseltä... Toimittaja ymmärtänyt sarkasmin.
Se, että pukee nuorekkaat vaatteet ja irvistelee kuvissa, kuten teinit, ei saa ketään näyttämään nuoremmalta, vaan nololta.
Vierailija kirjoitti:
Nolointa oli kuva, jonka alla luki, että nainen näyttää siinä Omasta Mielestään teini-ikäiseltä... Toimittaja ymmärtänyt sarkasmin.
Se, että pukee nuorekkaat vaatteet ja irvistelee kuvissa, kuten teinit, ei saa ketään näyttämään nuoremmalta, vaan nololta.
Eihän tuossa kuvassa juuri näkynyt vaatteita eikä hän irvistellyt. Mitä nyt sekoilet?
En löydä tuollaista "iltapulusta". Oikeasti, miksi te ihmiset, aloittajat, ette laita linkkiä juttuun? Iltasanomien ja iltalehtien fiidit on kaikille ihmisille erilaiset ja minulle tuollaista tarinaa ei tule. Pitäisi siis vaivalla etsiä se jommastakummasta, kun aloittaja ei vaivautunut laittaa edes lehteä.
Kun nainen vanhenee, niin heidän kuulonsa muuttuu valikoivammaksi. Kun mies sanoo 4-kymppiselle naiselle, että tämä näyttää pukeutuvan kuin 2-kymppinen, niin nainen kuulee silloin näyttävänsä 2-kymppiseltä.
Kannattaa nuorena pitää lyhyttä hametta ja bikineitä, ei niitä 40- vuotiaana vanhana ämmänä enää voi pitää.
Onneksi Suomessa on kylmä ilmasto ja käytetään peittäviä vaatteita suurin osa vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nuorena pitää lyhyttä hametta ja bikineitä, ei niitä 40- vuotiaana vanhana ämmänä enää voi pitää.
Onneksi Suomessa on kylmä ilmasto ja käytetään peittäviä vaatteita suurin osa vuodesta.
En käyttänyt hametta tai bikineitä nuorena ja en käytä nytkään.
Pistä korkki kiinni jo. Eihän tuosta mokelluksesta ota enää mitään selvää.