Miksi jotkut naiset luulevat näyttävänsä reilusti ikäistään nuoremmalta?
Taas on joku reilut nelikymppisen näköinen nainen iltapulussa ihmettelemässä, miten kaikki luulevat häntä pari-kolmikymppiseksi. No tuskin luulee, ihan ikäiseltään näyttää hänkin, kuten kaikki muutkin lehtien palstoilla samaa asiaa julistavat ikäkriiseilijät. Myötähäpeä.
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Kauniit ja hoikat vaikuttaisivat olevan nuoremman näköisiä kuin rumat ja lihavat kanssasisarensa?
En nyt tiedä. Musta lyhyet ja vähän pullukat naiset näyttävät ikäistään nuoremmilta. Lyhyydestä ja pyöreistä poskista tulee väistämättä nuoruus mieleen ja pieni pyöreys estää rypytkin. Rennosti pukeutuminenkin vaikuttaa paljon.
Hoikka kroppa voi olla nuorekas, mutta kasvot ja etenkin kaula ja kädet kertovat sitten todellisen iän. Todella hoikka voi näyttää ikäistään vanhemmaltakin.
Kaunis on aina kaunis, minkä ikäinen tahansa.
Ihmisillä ei välttämättä ole käsitystä, että miltä jonkin ikäinen yleensä näyttää. Minuakin luullaan nuoremmaksi koko ajan, mutta en kyllä ole ikätovereitani nuoremman näköinen. Minun ikäiset vaan eivät yleensä näytä kovin vanhoilta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jotkut näyttävätkin ikäistään nuoremmilta. Se liittyy osin tyttömäiseen tyyliin. Mutta suurelta osin siihen, milloin vaihdevuodet tulevat. Ne kun muuttavat ihon. Ja vaihtarit voivat olla jo 43 v, tai vasta 58 v. 15 vuotta on iso ikähaitari.
Totta puhut.
Mä oon niitä jotka on pysynyt samannäköisenä pitkään. Olen todennut tämän valokuvista ja uudet ja vanhat tuttavat äimistelee tätä. Mua luultiin 13-vuotiaana jo kolmekymppiseksi. Mutta nyt ku oon 30+ niin mua luullaan yhä kolmekymppiseksi. :D Jotkut on veikkaillu mun olevan jopa vähän päälle 20 mut se on varmaan vaa kohteliaisuutta. Mielenkiinnolla odotan, näytänkö samalta vielä 20v päästä.
Lasketaanko reilusti nuoremmalta näyttämiseen se että olen 30-vuotiaana alanvaihtajana kuullut harkoissa kysymyksiä kuten: Tulitko suoraan lukiosta? Asutko vielä vanhemmilla? Sulla ei varmaan vielä aiempaa tutkintoa ole kun olet niin nuori? 🤨
Mitäs sitten. Mistä tiedätte, mitä kukaan kuvittelee? Jos on voimissaan, niin antakaa olla. Kyllä ihmisillä on ihan tarpeeksi kärsimyksiä elämässään. Ja aina sekään ei päälle päin näy. Ei kaikkille ole todellakaan tärkeää näyttää nuoremmalta kuin on. Jotkut kuitenkin vain näyttävät. Joistakin kärsimykset näkyvät toisista ei. Ja vuodet kuluvat, ihmiset vanhenevat. Senkin voi vain hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoititko Ilta-Sanomien juttua?
Selkeästi näytti ikäistään nuoremmalta tuo nainen (vain lippiskuvassa näytti noin 40 v). Olisin arvioinut iäksi 35. Ilkeilijöille tiedoksi (luin koko jutun)
- henkilö ei pyri näyttämään ikäistään nuoremmalta
- ei ikinä ostaisi kallista tuotetta ihon hoitoon
Itse arvelin jutun otsikkokuvien perusteella että 42, mutta kun tollain kerta otsikoitu niin varmaan sitten 50v :D Pukeutuminenkin tollaista Tumblr-muotia mikä oli 15 vuotta sitten nuoriso muodissa.
Mutta samaa mieltä monen muun keskustelijan kanssa. Mitä väliä minkä ikäiseltä näyttää? Ihan tyylikäs ja hyvän näköinen nelikymppinen hän on. Ei se "nuorekkuus" ulkonäössä tuo mitään lisäarvoa tavallisen ihmisen elämään.
Samaa mieltä, hän on oikein kivannäköinen mu
Jep. Tuo on juuri sitä tyyliä, mitä näkee paljon milleniaali perheenäideillä tänä päivänä. Ei nykynuorilla tuollaisia ruutuliivejä, hellehattuja tai tuollaista lyhyttä blondattua tukkaa näe enää oikein koskaan. Se vanha kuva jossa on 31v niin vähän jo vaikeampi arvioida, mutta ei todellakaan teinistä eli alle kaksikymppisestä mene siinäkään kuin omasta mielestään.
Mutta kaunis nainen kokonaisuudessaan. Aikuistunut mutta ei rupsahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta on, että usein laihuuden nuorentavan. Juurikin laihalla näkyy kaikki ikääntymisen merkit helpoiten. Silmätkuopat, rypyt, ja kaulakin usein "ikäkuopilla". Sopivasti vähän pulska on usein nuorekkaampi, koska nuo em asiat ei niin näy.
Laiha on eri asia kuin URHEILULLINEN. Läskeille on olemassa vain läski tai laiha, siltä väliltä on TIMMI. On muotoja, eli vyötärö ja kiinteä kroppa.
Pieni pyöreys tosiaan nuorentaa. Mutta se ei tarkoita 50 kilon ylipainoa.
Lekuri kirjoitti joskus diagnoosiin: "Näyttää ikäiseltään". Seuraavana keväänä kysyttiin paperit raflaan. Ikä 48-vuotias.
Uskon, että on paljon valaistuksesta kiinni, miltä näyttää. Hämärässä valossa voi tapahtua yllätyksiä. Omasta mielestäni olen kauhea lehtokurppa. Mutta huumorintaju pelastaa paljon.
Jos kyse on Anna-Kaisasta, niin en olisi itsekään arvannut nelikymppiseksi. Johtuu hänen tyylistään tai lookistaan eikä ole juuri näkyviä ryppyjäkään. Olen saman ikäinen kuin hän. Olisipa mulla yhtä kiinteä kaula, ja yleensäkin iho. Ehkä hänen ihotyyppinsä on erilainen kuin mulla, mulla kuultaa verisuonetkin läpi.
Minullakin on kamala kurttukaula. Mutta minkäs teet. Parempi että on kurttukaula, kuin että olisi mullan alla.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on kamala kurttukaula. Mutta minkäs teet. Parempi että on kurttukaula, kuin että olisi mullan alla.
Just niin!
Vierailija kirjoitti:
Et hauku itseäsi!
Kerron vain armottomat totuudet. Rakkaudella Kurttukaula
Vierailija kirjoitti:
Jotkut uskovat kun kehutaan nuoremman näköiseksi. Kuinka moni sanoo että näytät ihan ikäiseltäsi 😅 Kasvojen rakenne on nelikympisellä ihan eri kuin parikymppisellä vaikka ryppyjä tms. ei olisikaan
Ei ole.
Olen 39v mies, jolta kysytään paperit joka toinen kerta kun ostan kaupasta alkoholia.
En koe tätä mitenkään enää positiivisena varsinkin kun työtehtävissä minun pitäisi olla jo kokenut johtaja. Olen kärsinyt tästä koko elämäni, opiskeluaikoina se oli yleinen vitsi miten babyfacelta kysytään ainoana koko porukasta paperit.
Baarissa 36-vuotiaana eräs henkilö sai jostain tietää että olen firmassa X johtajana. Hän tuli oikein pilkkaamaan että eihän tuollainen lapsi voi olla johtaja.
Koko aikuisikä on ollut sitä, että pyrin treenaamaan kuin hullu, että posket pysyvät hoikkina ja en näytä missään nimessä pienelle. Haluaisin pukeutua rennosti, mutta se nuorentaisi entisestään.
Koska tuntevat itsensä nuoreksi.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko reilusti nuoremmalta näyttämiseen se että olen 30-vuotiaana alanvaihtajana kuullut harkoissa kysymyksiä kuten: Tulitko suoraan lukiosta? Asutko vielä vanhemmilla? Sulla ei varmaan vielä aiempaa tutkintoa ole kun olet niin nuori? 🤨
Joo voidaan laskea.
Toisaalta em. kysymykset voivat myös tarkoittaa sitä että vaikutat henkisesti nuorelta, et hallitse kokonaisuuksia, omaa päättelykykyä ja tarvitset kovasti tukea perustason työhön. Kuten siis nuori ensimmäisissä työpaikoissaan.
Mutta todennäköisesti tietenkin johtuu nuorekkaasta ulkonäöstäsi pelkästään, sinua luullaan ihan ihmelapseksi ;)