Apua!! Mikä minua vaivaa!! Maistan kumman emäksisen maun suussa. Ilmeisesti makuharha tai häriö.
Ensin join kahvia kaverilla ja maistoin jotain outoa. Tuli olo, että onkohan tämä ihan turvallista juoda. Sellainen ällö sivumaku, vähän emäksinen. Tai ei niinkään emäksinen maku vaan vetinen maku, mutta emäksinen ällötys tunne...
Aloin miettiä mikä tuossa kahvissa on. Join sen kuitenkin kohteliaasti.
Nyt sitten kotona aloin syödä ja maistoin saman maun riisissä ja mehussa.
Nyt tiedän, että tämä ei ole todellista. Vika on suussani. Tämä tunne saa minut epäilemään, että onko syöminen ihan turvsllista. Ihan ku ois pesuainetta lorahtannu pienen pieni tippa ruokaan.
Apua!!
Kommentit (21)
Mulla on aina välillä sellainen mentolin maku suussa, vaikka en ole syönyt tai käyttänyt mitään. Saattaa kestää montakin päivää ja sitten menee itsestään pois. En tiedä mistä johtuu 😟
Muisto lapsuudesta? Pesty suu saippualla kiroilun vuoksi. Omatunto kolkuttaa.
Maistoin jaffa tuttifrutti Rings keksejä ja on outo jälkimaku suussa. Kääk. Joku sivumaku. En saanut muutenkaan selvää mausta. Onko joku greippiaromi tai keinoaromi. Tumman suklaan sijaan voisi olla vaaleaa tai ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Poskiontelon tulehdus.
"Hajunenä" on myös olemassa, jos googlaa. Johon on tippoja.
Vierailija kirjoitti:
Maistoin jaffa tuttifrutti Rings keksejä ja on outo jälkimaku suussa. Kääk. Joku sivumaku. En saanut muutenkaan selvää mausta. Onko joku greippiaromi tai keinoaromi. Tumman suklaan sijaan voisi olla vaaleaa tai ei mitään.
Sulla on korona. Vääristää makuaistia, heikentää sitä tai jopa poistaa makuaistin. Sama hajujen kanssa. Haistatko normaalisti?
Kun mulla oli korona, kaikki maistui oudolle. Hapokkaalle tai väärälle. En moneen päivään tajunnut, että se olikin koronaa. Sitten teinkin positiivisen koronatestin, kun tuli muita oireita. Yksi oire oli helvetinmoiset polttavat jalkasäryt, jonka paikka vaihteli minuutin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poskiontelon tulehdus.
"Hajunenä" on myös olemassa, jos googlaa. Johon on tippoja.
Google:
"Kyse on kroonistuneesta nuhasta, joka näivettää nenän pintasolukon. Se johtaa infektioon ja hajun muodostumiseen. Vaiva on harvinainen enkä pidä sitä todennäköisenä selityksenä."
Eli ei kovin yleinen, poskiontelon tulehdus on aika yleinen ja se kannattaa tarkistaa. Aiheuttaa "pahaa" tms. hajua.
Minulla korona teki makuhäiriöitä. Muuten lievät oireet mutta esimerkiksi leipä maistui pahvilta parin viikon ajan. Kaikista mausta hävisivät tuoksi ajaksi vivahteet.
Viimeisin kova flunssa tuotti yhtäkkiä hyvin voimakkaan imelän kemikaalihajun, joka ei ollut todellinen. Haju tuntui kun hengitti voimakkaasti nenän kautta. Hitaasti hengittäessä se ei tuntunut. Kolmen neljän päivän kuluessa oireet lievenivät ja lopulta hävisivät. Koronatestin mukaan ei ollut koronasta kyse.
Kotona teki mulla samaa, sekä myös koronarokote. Nyt oli kuukausi sitten uudelleen korona jossa mulla ei ollut muuta oireita kuin tuo maku ja parina iltana tuntui että tulenko kipeäksi. En tullut. Maku kesti pari viikkoa.
Olisikohan kaverisi pessyt kahvinkeittimen ja jättänyt sen huuhtelematta? Sinne on jäänyt keittimen sisälle sitä pesuliuosta.
Pelkään aivokasvainta. Siihenhän voi liittyä makuharhat.
Ap