Tyhmin kommentti tai neuvo minkä olet saanut sairauteen tai vaivaan liittyen?
Oletko saanut ns. hyvää tarkoittavia neuvoja ihmisiltä, jotka eivät tiedä asiasta mitään tai esim. tökeröitä kommentteja sairauksiin liittyen?
Kommentit (126)
Mulla on ristiluussa vamma joka aiheuttaa säännöllisesti kävelykyvyttömyyttä. Siis ihan halvausoireita eli jalat ei tottele eikä tunnu, ei voi edes nousta tai seistä. Ja se tyhmin asia mitä minulle on sanottu asian suhteen on se että se menee ohi kävelemällä. Vau! Enpä olisi itse keksinyt. Täytyykin muistaa seuraavalla kerralla lähteä kävelylle, jaloilla jotka ei edes nytkähdä!
Ärsyttää marisijat, jotka eivät tee terveyden eteen yhtään mitään. Sitten luulevat , ettei minulla ole mitään vaikeuksia kun kerran harrastan liikuntaa, enkä koko ajan valita. "Kyllä mullakin on astma" On on, mutta sen lisäksi sulla on hirveä ylipaino, tupakoit ja liikut ainoastaan sohvalta vessaan ja jääkaapille.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaikea aurallinen migreeni, johon esto- ja täsmälääkitys ja nekään eivät aina auta. Neuvoksi olen saanut mm. seuraavia ohjeita:
- älä syö suklaata
- minulla aina auttaa puolikas burana, tai jos kovin särkee päätä niin otan kokonaisen
- sulla on varmaan vaan hartiat jumissa
ja paras vähättely, joka toimii aina: kyllä meillä muillakin särkee päätä, mutta ei me sen takia olla töistä poissa tai maata koko päivää.
Tästä tulikin mieleen oma kokemukseni. Mulla on leikkausvirheen aiheuttama CRPS II ja mun kannattaisi kuulemma kokeilla mielikuvaharjoittelua, jossa kipu kuvitellaan paperiksi, joka rytistetään ja heitetään pois. Toimii kuulemma hänen päänsärkyynsä joka kerta :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on atooppinen iho, sain kommentin että syön liikaa sokeria.
Sokeri tutkitusti kyllä pahentaa kaikenlaisia oireita ihossa, oli sitten mikä vaiva tahansa mutta tuskin se nyt tosiaan suoraan atopiaa aiheuttaa :)
Sokerin vähentäminen on ihan aiheellista, hyvinvointi paranee kaikin tavoin.
Minulla todettiin lihassairaus mikä vaikuttaa tosi paljon liikkumiseen/yleisvointiin. Neurologi totesi, että yritä vaan unohtaa nyt tämä sairaus ja jatkaa elämää niin kuin ennenkin, että asennekysymys vaan. On se vaikeeta välillä unohtaa kun kärsin kivuista ja pyörtyilen yms.
Minulla on vaikea aurallinen migreeni, johon esto- ja täsmälääkitys ja nekään eivät aina auta. Neuvoksi olen saanut mm. seuraavia ohjeita:
- älä syö suklaata
- minulla aina auttaa puolikas burana, tai jos kovin särkee päätä niin otan kokonaisen
- sulla on varmaan vaan hartiat jumissa
ja paras vähättely, joka toimii aina: kyllä meillä muillakin särkee päätä, mutta ei me sen takia olla töistä poissa tai maata koko päivää.