Tyhmin kommentti tai neuvo minkä olet saanut sairauteen tai vaivaan liittyen?
Oletko saanut ns. hyvää tarkoittavia neuvoja ihmisiltä, jotka eivät tiedä asiasta mitään tai esim. tökeröitä kommentteja sairauksiin liittyen?
Kommentit (126)
Taas tuo yksi sekopää vinkumassa ketjut täyteen paskaa :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on atooppinen iho, sain kommentin että syön liikaa sokeria.
Mulle sanottiin, että rasvaan ihoa liikaa. Kuulemma hänkään ei rasvaa yhtään eikä ole ihottumaa, joten siinäpä minullekin ratkaisu.
Tämä on kyllä liiankin tuttua. "Kun ei minulla niin ei muillakaan" tai "tämä toimii mulla niin pakkohan sen on toimia myös sulla". Kiesus.
"Ei sulla voinut olla migreeni kun et ole oksennellut"
Näin sanoi siis oma vanhempani kun olin jäänyt kotiin toipumaan. En ole siis ikinä oksennellut migreenissä, mutta päänsärky, silmäsärky ja toispuoleinen puutuminen kyllä auttavat tunnistamaan sen lääkärin diagnosoimaksi migreeniksi.
Lapsi oli saanut diagnoosin verbaalisesta dyspraksiasta ja puheterapeutillakin käytiin, niin aina riitti kommentoijia lapsen puhumattomuuteen, että kyllä se puhe alkaa itsekseen, toisilla menee jo kauemmin kuin toisilla.
En jaksanut avautua tuntemattomille tai puolitutuillekaan kommentoijille. Kyllähän se puhe tuli, mutta ei itsekseen vaan miljoonien ja miljoonien puheharjoitusten toistojen kautta.
Vuosia vaivanneeseen unettomuuteen sain vinkiksi käännä kylkeä, kyllä se uni sit tulee. Just joo.
Parantumaton syöpä täälläkin. Äitini mielestä se ei ole vakavaa, koska lääketiede on nykyään kuulemma niin kehittynyt, että kaikki voidaan parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia vaivanneeseen unettomuuteen sain vinkiksi käännä kylkeä, kyllä se uni sit tulee. Just joo.
😂 Maailman unettomuudesta kärsivien elämät on pelastettu tällä viisaalla neuvolla!
Vierailija kirjoitti:
Parantumaton syöpä täälläkin. Äitini mielestä se ei ole vakavaa, koska lääketiede on nykyään kuulemma niin kehittynyt, että kaikki voidaan parantaa.
Ja taas lisää syäpäakkoja. Huoh!
Ihmiset on ihan uskomattomia. Tämän vuoksi en puhu enää mitään asioistani kenellekään.
Minä kuulemma teeskentelin, että selkäni on kipeä. Tuli pahasta kaatumisesta ja kaupan päälle aivotärähdys. Mun käskettiin soittaa ambulanssi. Oli ilta-aika ja ulko-ovi lukossa. Sain viimeisillä voimillani avattua ulko-oven. Talonmiehen avaamana 55€ vaan.....
Vierailija kirjoitti:
Kai menit kelan kupongilla terapiaan jossa yhdessä senkin ihanan villapaitamiehen kanssa totesitte että äitisi on ilman muuta narsisti?
Ryhdistäydy, tuo on vaan tekosyy ja laiskuutta. Tässä on kuule muilla asiat huonommin. Älä ole noin itsekäs. Toki on myös ollut muutakin tätä tyyppiä olevaa. Olen autisminkirjolla ja kärsin koko ajan pahenevista mielenterveysongelmista. Joudun elämään kamalassa elämäntilanteessa, enkä saa mitään apua mistään. Mielelläni ns. parantuisin, jos se olisi mahdollista ja olisin normaali. Mitään laiskuutta tai tekosyytä tämä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tyhmää tässä on? Atopia on suolistosairaus, joka vain oireilee iholla. Mutta jatka toki valitsemallasi tiellä herkkuja ahmien. Sano nyt vielä, että peset ihoa mahdollisimman harvoin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas lisää syäpäakkoja. Huoh!
Niin, sinua vaivaa tyhmyys. Sekin on parantumaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai menit kelan kupongilla terapiaan jossa yhdessä senkin ihanan villapaitamiehen kanssa totesitte että äitisi on ilman muuta narsisti?
Sinä kyllä kuulostat siltä, että terapia voisi auttaa naisvihaasi.
OCD, ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö ja ajoittainen unettomuus on kyllä sellainen yhdistelmä, että monenlaisia neuvoja "pääsee" aina kuuntelemaan.
Yksi lemppareistani oli kun lääkäri määräsi SSRI-lääkettä, josta tiedettiin jo etukäteen että se pahentaa OCD:tani (mutta lääkäri ei vaivautunut ottamaan selvää muista sopivista lääkityksistä) ja lähetti keskustelemaan psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa. Toinen vanhemmistani oli saanut haimasyöpädiagnoosin ja kaikki nuo listaamani vaivat tulivat yhtäaikaa päälle. Unta en saanut, kun OCD kukki. Mulla pahimpana ongelmana on OCDn kanssa ns. kesken jääneet ajatukset. Mun on saatava käydä läpi tietty ajatuksenkulku, jotta se puristava tunne alkaa helpottaa. Nämä ajatukset sitten tietenkin kiersi kehää, lisäsi ahdistusta ja koko homma päättyi viikkoja kestäneeseen unettomuuteen.
Psykiatrinen sairaanhoitaja kysyi, että olenko kokeillut, jos en vaan miettisi niitä ahdistavia asioita, koska ahdistavien asioiden miettiminen lisää ahdistusta. No, ikävä kyllä jouduin hoitamaan syöpäsairasta vanhempaani ja valmistelemaan hänen hautajaisiaan, niin ei ihan onnistu niiden asioiden miettimättä oleminen. Laittoi myös leikkaamaan lehdestä kuvia ja kokoamaan unelmakarttaa. Jäi kahteen kertaan siellä käynnit. Kävin yksityisellä lääkärillä, joka määräsi sekalaisen setin lääkkeitä, joilla pääsin yli pahimmasta ahdistuskaudesta.
Pari kuukautta hautajaisten jälkeen elämä palasi normaaliksi ja pystyin lopettamaan lääkityksen. Opin kyllä, että tästä lähtien suoraan vaan yksityiselle hakemaan apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tyhmää tässä on? Atopia on suolistosairaus, joka vain oireilee iholla. Mutta jatka toki valitsemallasi tiellä herkkuja ahmien. Sano nyt vielä, että peset ihoa mahdollisimman harvoin..
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Ryhdistäydy, tuo on vaan tekosyy ja laiskuutta. Tässä on kuule muilla asiat huonommin. Älä ole noin itsekäs. Toki on myös ollut muutakin tätä tyyppiä olevaa. Olen autisminkirjolla ja kärsin koko ajan pahenevista mielenterveysongelmista. Joudun elämään kamalassa elämäntilanteessa, enkä saa mitään apua mistään. Mielelläni ns. parantuisin, jos se olisi mahdollista ja olisin normaali. Mitään laiskuutta tai tekosyytä tämä ei ole.
Ja vielä jotkut väittää ettei autistit muka ole mielenterveysongelmaisia!!
Menin ihotautilääkärille selässä olevan aknen takia. Lääkäri katsoi yhden kerran selkääni (oli kamalassa kunnossa) ja loppuajan tutki otsaani (oli täysin finnitön) ja totesi ettei ole tarvetta millekään hoidoille??
Olin vain n.15 vuotias enkä uskaltanut avata suutani että tuo selkähän on se syy miksi täällä olen eikä terve otsani.
Missähän maailmassa tuo lääkäri oikein eli.
Älä päästä päälle!
Työkaverin neuvo kun sain astman.