Tyhmin kommentti tai neuvo minkä olet saanut sairauteen tai vaivaan liittyen?
Oletko saanut ns. hyvää tarkoittavia neuvoja ihmisiltä, jotka eivät tiedä asiasta mitään tai esim. tökeröitä kommentteja sairauksiin liittyen?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa nyt joku että pääseekö ne 👶🏻kääpiöt Linnanmäellä kaikkiin laitteisiin vai ei??
Eihän se oo ikäraja vaan pituusraja. Eli ei varmaan?
Sinulla on väärää tietoa. Aikuinen lyhytkasvuinen saa mennä joissakin puistoissa myös vähimmäisrajan vaativiin laitteisiin tietyin ehdoin, joten ei tarvitse tyytyä lasten laitteisiin. Väärää tietoa myös sikäli, että lyhytkasvuisia ihmisiä ei kutsuta kääpiöiksi. Olet varmaan jäänyt jonnekin 1800-luvulle? Miksi tarkerruitte keskustelusta ulkopuolella olevaan asiaan? Tämä ei liittynyt millään tavoin AP:n kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä ole lukenut että alhainen ferritiini on vain muotisairaus.
Mietitääs nyt vähän miksi tästä vaivasta kärsivät juuri naiset. Kuukautisen, varsiinkin runsaat vaikuttavat. Tänään juuri oli myös iltalehdessä juttu, kuinka naiset eivät ennen ole vuotaneet niin paljon, koska ovat olleet ison osan elämästään raskaana tai imettäneet. Ilmiö on siis suhteellisen tuore. Myös raskaus kuluttaa rautavarastoja. En ole kärsinyt alhaisesta ferritiinistä paitsi raskauksien jälkeen. Etä turha miehen on tulla asiasta uikuttamaan, kun ei tarvitse joka kuukausi vuotaa verta tai olla raskaana. Ylipätää ihminen joka vähättelee toisten vaivoja tietämättä faktoja on täys tollo. Siihen ei kyllä taida valitettavasta olla muuta hoitoa kuin karma.
<
Mene yksityiselle vaatimaan niitä ferritiinitestejäsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa nyt joku että pääseekö ne 👶🏻kääpiöt Linnanmäellä kaikkiin laitteisiin vai ei??
Sinulla on väärää tietoa. Aikuinen lyhytkasvuinen saa mennä joissakin puistoissa myös vähimmäisrajan vaativiin laitteisiin tietyin ehdoin, joten ei tarvitse tyytyä lasten laitteisiin. Väärää tietoa myös sikäli, että lyhytkasvuisia ihmisiä ei kutsuta kääpiöiksi. Olet varmaan jäänyt jonnekin 1800-luvulle? Miksi tarkerruitte keskustelusta ulkopuolella olevaan asiaan? Tämä ei liittynyt millään tavoin AP:n kysymykseen.
No vaikka dwarffi tai midgetti jollei käppänä kelpaa. 👶🏻Kääpiö on kyllä ihan suomea.
Oli mulla mikä tahansa nuha, mun kummitäti ostaa mulle yskänlääkepullon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija Mene yksityiselle vaatimaan niitä ferritiinitestejäsi
Niinhän minä meninkin. Tosin en vaatinut mitään, vaan kokeet otettiin lääkärin ehdotuksesta, koska ammattilaisena osasi epäillä oireiden syyksi. Ja oli jopa oikeassa, apua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka dwarffi tai midgetti jollei käppänä kelpaa. 👶🏻Kääpiö on kyllä ihan suomea.
Kããpiöt on ihania ja hauskoja!
Tämä palstsa on täynnä niitä tyhmiä neuvoja. Kysykää oikeasti vakka sairaanhoitajan päivystyksestä.
Lasketaanko huuliherpes sairaudeksi? Koulussa oli aina ihmettelyn päivä, kun mulla oli huuliherpes ja siinä päällä Zoviraxia. Luokan idiootit kerääntyivät joka kerta ympärilleni hämmästelemään eivätkä millään tuntuneet ymmärtävän, että kyseessä on lääkevoide. Paras kommentti oli: Mikset sä nuole sitä pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no näin kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavana, kun T3 arvo on ihan pohjalukemissa, eikä hoitoa saa, niin kaikki nää : mikset sää mee, mikset sää tee jne jne. No kai mää menisin ja tekisin, jos PYSTYISIN prkl
Että Sattuu juuri olemaan tuo kaikkien naisten trendisairaus 🤣
Lyödäänkö vetoa että sillä on myös alhainen ferritiini?
Kuinka kauan ihmiset joutui anella ja vaatia ennenkuin nämä sairaudet alettiin ottaa tosissaan ja pääsivät tutkimuksiin ja saivat hoitoa ja sitten vieläkin on ihmisiä jotka käyttäytyvät näin, huoh. Tottakai löytyi useampia jotka näistä kärsivät koska niitä alettiin vasta hiljattain tutkia ja lääkäritkin uskoa! Nyt ne kuuluvat minullakin jo työterveydessä normaalitutkimuksiin ja saisin apua heti eikä tarvisi vuosia kärvistellä ja ihmetellä mikä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no näin kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavana, kun T3 arvo on ihan pohjalukemissa, eikä hoitoa saa, niin kaikki nää : mikset sää mee, mikset sää tee jne jne. No kai mää menisin ja tekisin, jos PYSTYISIN prkl
Että Sattuu juuri olemaan tuo kaikkien naisten trendisairaus 🤣
Tuskin kaikkien? Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, ja se ilmeni mukavasti nuorena kaulaturvotuksena, julmettuna väsymyksenä ja paleluna sekä painonnousuna. Mutta muutamassa vuodessa saatiin lääkityksellä arvot kohdilleen. En syytä sairaudestani mitään, mutta ei se aika kivaakaan ollut silloin kun arvot oli huonot ja olo surkea. Mielelläni olisin tuosta sairaudesta pysynyt erossa vaikka miten trendi olisikin, sillä vaikuttaa myös vakuutuksiin jne.
Kaikki naisten elämässä perustuu trendeihin. Aivan kaikki, myös sairaudet. Tästä voitte lukea vaikka lääketieteen historiasta.
Jos vaikka ottaisitte ne neuvot vastaan? Tiedän, että syöpään tai unettomuuteen on vaikea antaa neuvoja, mutta sen sijaan tuntuu että osa rakastaa tautiansa niin paljon, ettei ota mitään neuvoja vastaan. Heti jyrkkä vastustus. Jos mun elämän unettomuus tuhoaisi, kääntäisin joka kiven mikä vaan voisi auttaa, vaikka sen rukoilun.
Vaikea paniikkihäiriö ja agorafobia: "Älä mieti että sulla on nuo, niin ne katoavat."
Olisikin noin helppoa.
Pyysin apteekista jotain ripulin varalle Venäjän matkalle. Antoivat maitohappobakteereja(??!). Olin tuolloin nuori, enkä ollut kuullut imodiumista, enkä siksi osannut pyytää sitä. Millainen farmaseutti ei ihan oikeasti tajua myydä imodiumia tai vastaavaa tuossa tilanteessa?!Oikeasti, apua, millaista porukkaa ollut töissä siinäkin apteekissa. Sainkin sitten ruokamyrkytyksen, joka alkoi oireilla paluumatkan aamuna. Olisi imodium ollut siinä vaiheessa kivempi olla mukana kuin maitohappobakteeri.
Sain italian matkalla jonkin ihan hirveän mahataudin, jossa vesikään ei pysynyt sisällä ja tavaraa tuli molemmista päistä. Italialainen lääkäri määräsi pahoinvointilääketta oksentamiseen ja maitohappobakteeria ripuliin. Otin etäyhteyden suomalaiseen lääkäriin, joka oli samaa mieltä kanssani, että maitohappobakteeri ei kyllä riitä siihen, että pitäis saada itsensä mahdollisimman nopeasti siihen kuntoon, että pääsee matkustamaan pois. Venäjän matkasta viisastuneena minulla oli imodiumia, jota aloin syödä, kun olin ensin saanut oksentamisen loppumaan pahoinvointilääkkeellä. Jouduin syömään imodiumiakin pari päivää ennen kuin uskalsin matkustaa pois. Kauankohan olisi mennyt sitä maitohappobakteeria syödessä?
Kävin lääkärissä koko kesän jatkuneen huimauksen takia. Lääkäri sanoi, että varmaan flunssa tulossa (nii-in, ai koko kesän ollut flunssa tulossa?), ja käski tulla uudestaan, jos jatkuu. No jatkui ja menin tarkoituksella eri lääkärille. Tämä totesi ihan mittauslaitetta käyttämällä, että minulla oli niin pahaa limakalvoturvotusta kasvoissa allergian takia, että huimasi. Sain allergialääkkeet.
Mainitsin vaikeista kuukautisoireista sukulaiselleni, joka on ammatiltaan terveydenhoitaja. Vastasi vaan, että "Ai, ei kait mulla oo semmosia oireita."(??!)
Minä: Millä todennäköisyydellä leikkaus epäonnistuu? Kirurgi: Siinä 10-15 prosenttia. Minä: Entä millä todennäköisyydellä kuolen leikkauksessa. Kirurgi, no se on juuri se 10-15 prosenttia.
Minä: Millä todennäköisyydellä halvaannun leikkauksessa? Kirurgi: Ei se kuule ole mitenkään erikoista jos leikkauksessa halvaantuu, elämä vain muuttuu hieman toisenlaiseksi.
Mömmölääkäri: Nyt teidän on aika vierottua näistä Oxycontineista, ei teillä voi enää olla niin kovia kipuja, koska teidät on (keuhkosyöpä) leikattukin. Minä: Ei minua ole leikattu. Mömmölääkäri: No onhan teidät leikattu kun täällä selvästi lukee että teidät on leikattu. Minä: Otin paidan pois ja pyörähdin yläruumis paljaana ympäri, sanoen: On varmasti katsottu jonkun muun papereita. Mömmölääkäri punaisena vinkuen: EI OLE katsottu kenenkään muun papereita.
Raskaana ollessani pahoinvointi jylläsi. Sain ohjeen alkaa joogaamaan ja meditoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka ottaisitte ne neuvot vastaan? Tiedän, että syöpään tai unettomuuteen on vaikea antaa neuvoja, mutta sen sijaan tuntuu että osa rakastaa tautiansa niin paljon, ettei ota mitään neuvoja vastaan. Heti jyrkkä vastustus. Jos mun elämän unettomuus tuhoaisi, kääntäisin joka kiven mikä vaan voisi auttaa, vaikka sen rukoilun.
Tässäpä yksi hyvä vastaus aloittajan kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana ollessani pahoinvointi jylläsi. Sain ohjeen alkaa joogaamaan ja meditoimaan.
Oli takuulla naislääkäri!
Aina on runsaasti noita, jotka kuvittelevat, ettei se sairas ole kokeillut vuosien kuluessa mitään edes alkeellisia parannuskeinoja, ja nyt sitten tulee Hän, neuvojen Herra, joka möläyttää oman parhaan niksinsä että kuule oletko googlannut tai oletko kokeillut olla raapimatta ihoasi, tms.
Mulla oli varmaan paras kun työkaveri ihmetteli miksen peitä ihoani meikeillä kun on niin laikukas ja punainen. (Iho ei siedä minkäänlaisia meikkejä, hyvä kun joitakin salvoja.) Kiitos vaan kun kerroit, tosin en pyytänyt neuvoa.
Toisen kerran tuli naispuolinen työkaveri huoneeseeni, laittoi oikein oven kiinni ja aloitti vaivihkaa että älä nyt loukkaannu kun huomautan tästä kasvojesi iho-ongelmasta.
Hän oli mielestään saanut apua eräältä puolalaiselta lääkäriltä, joka pisti häneen useita annoksia testosteronia. Ja heti hän parani.
Niin varmaan. Olin jo pitkään katsellut naista että onpa hänellä joka päivä todella paksu paklaus naamassa, siis ihan poikkeuksellisen paksu.
En siis pitänyt hänen selostustaan uskottavana. Antoi sen lääkärin osoite- ja puhelintiedotkin... jostain syystä ei tehnyt mieli käyttää sitä ongelmanratkaisua. Taisi olla joku sukulainen potilaiden puutteessa, tiedä häntä.
Minulle kollega kanssa, että ei sinulla sitten migreeniä ole. Kun kerroin, että migreenin kohtauslääkkeet auttavat nopeasti hitaasti eteneviin migreenikohtauksiini, niin että en onnekseni joudu enää lääkityksen saatuani kärsimään päätä halkovasta särystä.
Unihoitaja toisen hoitokerran päätteeksi: on oma vikasi, että sairastat unettomuutta ja on oma vikasi, että et parane siitä. No ei tullut kolmatta hoitokertaa.