Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmin kommentti tai neuvo minkä olet saanut sairauteen tai vaivaan liittyen?

Vierailija
08.03.2025 |

Oletko saanut ns. hyvää tarkoittavia neuvoja ihmisiltä, jotka eivät tiedä asiasta mitään tai esim. tökeröitä kommentteja sairauksiin liittyen? 

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keliakia, sain ohjeen pikkuhiljaa lisätä ruokavalioon gluteenia, kyllä se suoli sitten siedättyy.

Vierailija
102/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla keliakia, sain ohjeen pikkuhiljaa lisätä ruokavalioon gluteenia, kyllä se suoli sitten siedättyy.

Hengenvaarallinen ohje :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on AIDS ja sain kuulla että mitäs panit paljaalla. Ihmiset on törkeitä. 

Vierailija
104/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no näin kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavana, kun T3 arvo on ihan pohjalukemissa, eikä hoitoa saa, niin kaikki nää : mikset sää mee, mikset sää tee jne jne. No kai mää menisin ja tekisin, jos PYSTYISIN prkl

Että Sattuu juuri olemaan tuo kaikkien naisten trendisairaus 🤣

KUKAAN ei tätä sairautta trendin vuoksi "hanki".  Menee työkyky, jokainen sisäelin prakaa ja lopulta masentuu. Ihan vaan sen takia että kukaan ei osaa hoitaa. Saattaa olla yhdellä tosi halvalla minikokoisella pillerillä hoidettavissa mutta kukaan ei sitä määrää. Ja vielä: virus voi tämän aiheuttaa eli ihan minä päivänä tahansa sinäkin voit saada tämän loppuelämän kutsumattoman elämänkumppanin. Toivottavasti saatkin, sitten loppuu nauruhymiöiden käyttö.

Vierailija
105/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea masennus = lähde kävelylle niin piristyt.

Kas kummaa kun en ole aiemmin hoksannut.

Tuo "lähde kävelylle" tuntuu joidenkin mielestä auttavan kaikkiin vaivoihin ja taikomaan vakavimmatkin sairaudet pois. Todella ylimielistä ja tunteetonta jaella tällaisia "neuvoja" sairaille ihmisille. 

Vierailija
106/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaana ollessani pahoinvointi jylläsi. Sain ohjeen alkaa joogaamaan ja meditoimaan. 

Oli takuulla naislääkäri!

Itseasiassa ei ollut. Oli joogaamiseen hurahtanut (pari kuukautta siinä vaiheessa sitä harrastanut ryhmäliikuntatunneilla) kollega. Uuden harrastuksensa myötä oli sitä mieltä, että jooogaaminen ja meditointi on ratkaisu jokaiseen ihmisen ongelmaan. 

Vierailija
107/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atopiaan "oletko kokeillut rasvata?"

No shit Sherlock..🙈😡

Niin tuttua PPPn (PalmoPlantaarinen Pustuloosi) kanssa. Ja mitä tavanomaisempaa tai eksoottisempaa ehdotetut voiteet ovat, sen paremmin ne väitetysti ovat toimineet. Atro-sedän atooppis-psoriaattinen ihosyöpä parani Erisanilla, ja Markareeta-mummolle lähettää serkun kumminkaiman koiranpentu puolivuosittain paahdetuista sikiöistä ja merietanan limasta tehtyä tahnaa halkeilevien kantapäiden hoitoon.

Vierailija
108/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niveteumasta, eräs mies sanoi, että eihän se ole edes kovin paha sairaus. Ja ihan lähihoitaja kaverini väheksyi kipuja jaloissa , kun en lähtenyt baariin hänen kanssaan.

Vierailija
109/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parantumaton syöpä täälläkin. Äitini mielestä se ei ole vakavaa, koska lääketiede on nykyään kuulemma niin kehittynyt, että kaikki voidaan parantaa.

Ja taas lisää syäpäakkoja. Huoh!

Toivottavasti sinäkin saat sen!

Vierailija
110/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterveet aina jauhavat laihduttamisesta vaikka on paljon sairauksia, joilla ei ole mitään tekemistä painon kanssa ja jotka kehittyvät täysin sattumalta tai johtuvat perimästä. Ei paino vaikuta vaikkapa käsien toimintaan ellei kävele jatkuvasti käsillään. 

Jotkut niistä sairauksista sitten saattavat vaikuttaa painoon. Esimerkiksi itse en pysty harrastamaan yhtään nykyistä enempää liikuntaa, koska muuten astma pahenee lääkkeistä huolimatta ja sitten olen täysin kykenemätön mihinkään monta päivää. 

Vierailija
111/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri: Voit syödä masennuslääkettä vaikka loppuelämäsi. Olin 17-vuotias. 

Vierailija
112/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövän viimeiseen hoidonjälkeiseen kuvaukseen valmistautuessa:

*oho, kuulostaa jännittävältä*

Olin kauhusta kankeana, valvoin viikon putkeen, oksensin jännityksestä kaiken ulos.

Vierailija
113/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no näin kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavana, kun T3 arvo on ihan pohjalukemissa, eikä hoitoa saa, niin kaikki nää : mikset sää mee, mikset sää tee jne jne. No kai mää menisin ja tekisin, jos PYSTYISIN prkl

Että Sattuu juuri olemaan tuo kaikkien naisten trendisairaus 🤣

KUKAAN ei tätä sairautta trendin vuoksi "hanki".  Menee työkyky, jokainen sisäelin prakaa ja lopulta masentuu. Ihan vaan sen takia että kukaan ei osaa hoitaa. Saattaa olla yhdellä tosi halvalla minikokoisella pillerillä hoidettavissa mutta kukaan ei sitä määrää. Ja vielä: virus voi tämän aiheuttaa eli ihan minä päivänä tahansa sinäkin voit saada tämän loppuelämän kutsumattoman elämänkumppanin. Toivottavasti saatkin, sitten loppuu nauruhymiöiden käyttö.

Minulla on kyseinen "trendisairaus" lääkärin valitseman hoitotoimenpiteen seurauksena. Radiojodihoito tuhosi kerralla koko kilpirauhasen. Etukäteen sanottiin sen olevan pikku juttu, jos joutuu käyttämään lääkkeitä, mutta oikean lääkeannoksen sain vasta 13 vuotta myöhemmin kun lääkärit ei oikein halunneet puuttua lääkeannokseen. 

Ei paljoa naurata kun olin hoitotoimenpiteen jälkeen vain kaksi vuorokautta terve. Sitten terveys romahti ja palasi lopulta vasta yhdistelmälääkityksellä, mutta senkään reseptiä ei ole suostuttu uusimaan kymmeneen vuoteen. 

Tämä on hankala sairaus koska lääkärien suosima halpapaskalääke ei täysin auta. 

Vierailija
114/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppisesta ihosta kärsivänä oon kuullu varmaan kaikki maailman typerät neuvot, kuten "ootko kokeillu sitä/ tätä/ tuota voidetta?" tai "ootko koittanut jättää pois maidon/ sokerin/ vehnäjauhon/ kaiken mahdollisen, paitsi veden?".

Lääkäreitä on myös tullut tavattua joka lähtöön. Suurin osa uskoo tai on käsketty uskomaan kortisonin voimaan. Kun sanon, että kortisoni auttaa mulla korkeintaan viikon ajan ja sitten teho hiipuu ja ihottuma palaa saman tien takaisin, lääkäri ehdottaa, että käytä sitä 2-3 viikkoa putkeen ja voitele itsesi sillä ihan kunnolla. Juu, sehän varmaan sitten auttaa, kun iho selvästi pahentuu käytön myötä. Jos sanon, että kortisoni on se itse ongelma, niin eivät millään usko. Onneksi nykyään on joitain järkeviäkin ihotautilääkäreitä olemassa.

Vierailija
115/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin sitä kuulee fiksuja kommentteja. Ihan oikeasti, älä ikinä anna mitään neuvoja toisen sairauteen. Jos sinulla on sama sairaus, voit kysyä onko hän kokeillut asiaa x, koska itselle se auttoi ja sitten jättää asia siihen. Sama sairaus voi toisella ihmisellä olla täysin erilaista ja hänen kehonsa on erilainen mitä itsellä, niin samat asiat eivät välttämättä toimi.

Itselle ehkä ärsyttävin ja lähes päivittäinen ongelma on julkisissa istuminen, missä penkit vastakkain, esim metrot ja junat. Itselläni tapaturman jälkeen ollut ongelmaa selkärangan kanssa. En voi pitää jalkojani polvien takana, vaan ne pitää pitää suorassa, eli en voi laittaa jalkojani penkin alle. Enkä nyt tarkoita kipua, vaan selkärangassa ja sen vierässä kulkee myös kehon toimintaa ohjaavia hermoja. Lähes päivittäin joku yrittää väkisin työntää jalkojani pois, vaikka istun invamerkkisellä paikalla. Sitten kun en niitä jalkojani siirrä, niitä aletaan potkimaan. Kun pyydän asiallisesti lopettamaan, ihmiset suuttuvat. Mielestäni ihmisten pitäisi tajuta ihan maalaisjärjellä, että monesti toisella on oikeasti syy tehdä jotain, eikä niin, että olen velvollinen usealle tuntemattomalle kuulijalle kertomaan päivittäin sairaushistoriaani. Ja vaikka ei olisikaan syytä, ei se silti oikeuta potkia toisia.

Vierailija
116/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin sitä kuulee fiksuja kommentteja. Ihan oikeasti, älä ikinä anna mitään neuvoja toisen sairauteen. Jos sinulla on sama sairaus, voit kysyä onko hän kokeillut asiaa x, koska itselle se auttoi ja sitten jättää asia siihen. Sama sairaus voi toisella ihmisellä olla täysin erilaista ja hänen kehonsa on erilainen mitä itsellä, niin samat asiat eivät välttämättä toimi.

Itselle ehkä ärsyttävin ja lähes päivittäinen ongelma on julkisissa istuminen, missä penkit vastakkain, esim metrot ja junat. Itselläni tapaturman jälkeen ollut ongelmaa selkärangan kanssa. En voi pitää jalkojani polvien takana, vaan ne pitää pitää suorassa, eli en voi laittaa jalkojani penkin alle. Enkä nyt tarkoita kipua, vaan selkärangassa ja sen vierässä kulkee myös kehon toimintaa ohjaavia hermoja. Lähes päivittäin joku yrittää väkisin työntää jalkojani pois, vaikka istun invamerkkisellä paikalla. Sitten kun en niitä jalkojani siirrä, niitä al

Äläkä varsinkaan tule tyrkyttämään niitä neuvojasi ihan pyytämättä ja yllättäen vaikka sairaudesta ei olisi ollut edes mitään puhetta. Minä olen saanut neuvoja akneihon käsittelyyn lähes tuntemattomalta ihmiseltä, kun olen ollut viimeisen päälle meikattuna ja tällättynä juhlia varten. Ei todellakaan kohentanut juhlafiilistä että joku vieras piti meikistä huolimatta minua niin rumana että tarvitsen vinkkejä ihonhoitoon. 

Vierailija
117/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atoopikko täälläkin. Oletko kokeillut rasvata? Oletko kokeillut jättää maitotuotteet pois?Oletko kokeillut karppaamista? Oletko kokeillut  kookosöljyn juomista? Oletko kokeillut..

Jestas,tekisin vaikka Elisabeth Bathoryt ja kylpisin neitsyiden veressä jos siitä olisi apua! Olen kokeillut KAIKKEA.

Kunnallisella puolela vielä valohoito lopetettu  ja yksityiselle ei ole varaa.

Vierailija
118/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS tautia sairastavana saan kyllä kaikenlaisia kommentteja. Tai lähinnä ei ymmäretä näkymättömiä oireita ja jopa päivittäin vaihtelevia oireita.  Mutta paras oli tuttava nuoruudesta paasasi maanisesti mesessä, miten minun pitäisi mennä ulkomaille kantasolusiirtoon. Hänen mielestään se onnistuisi suitsait sukkelaan.  Se kun paransi sukulaisensakin. Kysyin, että hänkö maksaa reissuni hoitoinee. Sen 30 000 euroa, mitä se olisi maksanut. Ei sitten luvannut maksaa. 

Vierailija
119/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä päästä päälle!

Työkaverin neuvo kun sain astman. 

Mulle sano lanssi kuski, että " pitää muistaa ottaa säännöllisesti astma lääke, niin ei mene näin ahtaalle henki.

Happisaturaatio 92 , keuhkokuume ja käytössä seretide, montelukast , ventoline ja se joku vihreä lääke . Vaikeaa astma mulla on eikä mikään leikki trendikäs rasitus tai allerginen astma. Te jotka otatte vain ventolinea teillä ei ole astma ettekä ole astmaa nähneetkään . Puhallan pef 250 aina en koskaan pääse yli

Vierailija
120/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä päästä päälle!

Työkaverin neuvo kun sain astman. 

Mulle sano lanssi kuski, että " pitää muistaa ottaa säännöllisesti astma lääke, niin ei mene näin ahtaalle henki.

Happisaturaatio 92 , keuhkokuume ja käytössä seretide, montelukast , ventoline ja se vihreä Serevent flunssa aikaan  . Vaikeaa astma mulla on eikä siis mikään leikki trendikäs rasitus tai allerginen astma. Te jotka otatte vain ventolinea teillä ei ole astma ettekä ole astmaa nähneetkään . Puhallan pef 250 aina en koskaan pääse yli

Nukkuessa happisaturaatio laskee aina 93.

Ja ventolinea otan joka päivä