Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmin kommentti tai neuvo minkä olet saanut sairauteen tai vaivaan liittyen?

Vierailija
08.03.2025 |

Oletko saanut ns. hyvää tarkoittavia neuvoja ihmisiltä, jotka eivät tiedä asiasta mitään tai esim. tökeröitä kommentteja sairauksiin liittyen? 

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuossa on vähän pelaamisen makua" psykiatrin suusta- olihan siinä, yritin pelata korttini niin etten sekoaisi tai tekisi itsaria.

Kaikin puolin uskottavista taustatapahtumista huolimatta siis meinasi, että esitän saadakseni etuisuuksia.

Ja tämä siis johtava psykiatri.

ei hän kuule noita tyhjästä hatusta vedä vaan se perustuu kokemuksiin muista naisista. 

enkä minä omia kokemuksiani, jollaiset usein riittävät sekoamiseen. mutta auktoriteetti- uskovainenkin kai tietää, että ihminen voi erehtyä? tai olla asenteellinen?

Vierailija
22/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuossa on vähän pelaamisen makua" psykiatrin suusta- olihan siinä, yritin pelata korttini niin etten sekoaisi tai tekisi itsaria.

Kaikin puolin uskottavista taustatapahtumista huolimatta siis meinasi, että esitän saadakseni etuisuuksia.

Minun psykiatri antoi jonkun hyvinvointi kirjan käteen ja sanoi "lue siitä vähän neuvoja". Kirjoitin myös tusseilla värikkäisiin kartongin paloihin hyviä puolia itsestäni. Olin silloin 36v.. tuli vähän eskari ajat mieleen. Vaihdoin psykiatria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krooninen hermokipu, kaikki mahdollinen yritetty enkä enää etsinyt epätoivoisen kuumeisesti parannusta esim. ruokavalioista, kun tosiaan kaikki oli kokeiltu jo niidenkin osalta. Kaveri moitti "Sähän olet LUOVUTTANUT, kyllä tuohon joku parannus jostain löytyy, oletko googlettanut sitä sun tätä!" Otin niin ettei kyennyt hyväksymään sitä ettei kaikkea vaan voi parantaa, ehkä se oli hänelle itselleenkin jotenkin pelottavaa eikä kestänyt tosiasioita, joten tuollaista typeröintiä sitten.

Voi kyynel 😢

Vierailija
24/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei hän kuule noita tyhjästä hatusta vedä vaan se perustuu kokemuksiin muista naisista. 

hyvin muuten "tiedät" vaikken kertonut taustojani? ???

Vierailija
25/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkäriin masennuksen takia. Lääkäri sanoi heti, ettet kyllä näytä mitenkään masentuneelta. Tehtiin se testi ja pisteet viittasivat keskivaikeaan masennukseen. 

Vierailija
26/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerroin että olen sairastunut parantumattomaan syöpään, eräs minua vanhempi nainen sanoi etten kuole, kunhan vain päätän niin.

Mistä teitä syöpäakkoja AINA joka ketjuun riittää? 

Ohis mutta noi sun multipeukuttelut taas 🤣 

Vierailija
27/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 20v kun kävin ekan kerran gynellä. Gyne ihmetteli että olen vasta nyt ekan kerran gynellä enkä ollut vielä ollut yhdynnässä. Mistä lähtien seksielämä alkoi kaikilla viimeistään 18-vuotiaana ja gynellä on tarve arvostella jos näin ei tapahdu. Tämä tapahtui keski-pohjanmaalla missä vieläpä paljon kristillisiä piirejä joissa esiaviollinen seksi ei oo ok. 

Vierailija
28/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaushaava aukes kotona. Päivystys ei uskonut, laastaria ehdotti ja nukkua yön yli. No uskoin, ja aamulla kun tietysti edelleen auki, terkkariin. Siellä näytin niin het oikoselleen ja ompeluun. Oli kuulemma hirmu tuuri ettei pahempaa ehtinyt. 

Miten ihmeessä ei voi tollasta uskoa? Itse olisin mennyt paniikkiin kun olen niin heikkohermoinen.

Vierailija
29/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit kai potilaista?

Vierailija
30/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerroin että olen sairastunut parantumattomaan syöpään, eräs minua vanhempi nainen sanoi etten kuole, kunhan vain päätän niin.

Mistä teitä syöpäakkoja AINA joka ketjuun riittää? 

Ohis mutta noi sun multipeukuttelut taas 🤣 

Tuliko yllätyksenä että kaikki eivät halua kuulla ihmisten liioittelu vaivoistaan?

Vierailija
31/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krooninen hermokipu, kaikki mahdollinen yritetty enkä enää etsinyt epätoivoisen kuumeisesti parannusta esim. ruokavalioista, kun tosiaan kaikki oli kokeiltu jo niidenkin osalta. Kaveri moitti "Sähän olet LUOVUTTANUT, kyllä tuohon joku parannus jostain löytyy, oletko googlettanut sitä sun tätä!" Otin niin ettei kyennyt hyväksymään sitä ettei kaikkea vaan voi parantaa, ehkä se oli hänelle itselleenkin jotenkin pelottavaa eikä kestänyt tosiasioita, joten tuollaista typeröintiä sitten.

Voi kyynel 😢

No voihan huomionhakuisuus, koita pärjäillä 💜 Vianhan ei tarvitse olla iso kun se on päässä, siitä olet mitä parhain esimerkki

Vierailija
32/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhytkasvuinen ja kerran eräs treffikamu kysyi, että olenko yrittänyt löytää miestä vertaisistani lyhytkasvuisista. Tätä nykyä olen ollut jo pitkissä suhteissa "normaalipituisten" ja terveiden miesten kanssa ja naimisissakin kerran.

Pääsettekö te 👶🏻kääpiöt Linnanmäelle kaikkiin laitteisiin?

Tämä kiinnostaa minuakin.

Vierailija
33/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua epäiltiin huumeidenkäytöstä. Sairastuin nuorena crohniin, rajussa akuutissa olin yli 2 kk poissa töistä ja palasin saikulta pahasti alipainoisena, kalpeana ja osastohoidon jälkeen käsivarret täynnä neulanreikiä.

Hyvänä kakkosena allergiareaktion kokovartaloihottumassa legendaarinen "et vaan raavi" kun valvoin yöt kutinan vuoksi ja raavin lakanat vereen.

Vierailija
34/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap ensin itse omat kokemuksesi?

Eri. Miksi pitäisi? Jos ei ole omia kokemuksia niin pitäisikö niitä keksiä? Eikö voi olla kiinnostunut asiasta ilman omaa kokemusta?

Vierailija
35/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhytkasvuinen ja kerran eräs treffikamu kysyi, että olenko yrittänyt löytää miestä vertaisistani lyhytkasvuisista. Tätä nykyä olen ollut jo pitkissä suhteissa "normaalipituisten" ja terveiden miesten kanssa ja naimisissakin kerran.

Pääsettekö te 👶🏻kääpiöt Linnanmäelle kaikkiin laitteisiin?

Ainakin ne pääsee sinne esiintymislavalle koska ovat niin hauskoja että kaikki nauraa. 

Tämäkin on ilmoitettu asiattomana ylläpidolle.

Vierailija
36/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkaushaava aukes kotona. Päivystys ei uskonut, laastaria ehdotti ja nukkua yön yli. No uskoin, ja aamulla kun tietysti edelleen auki, terkkariin. Siellä näytin niin het oikoselleen ja ompeluun. Oli kuulemma hirmu tuuri ettei pahempaa ehtinyt. 

Miten ihmeessä ei voi tollasta uskoa? Itse olisin mennyt paniikkiin kun olen niin heikkohermoinen.

Haava ei hirveän iso(tähystysleikkaus)-mutta syvä. Ei kai sitä syvyyttä uskonut, mene ja tiedä miksi.Kuvailin kyllä tarkasti.

Vierailija
37/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no näin kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavana, kun T3 arvo on ihan pohjalukemissa, eikä hoitoa saa, niin kaikki nää : mikset sää mee, mikset sää tee jne jne. No kai mää menisin ja tekisin, jos PYSTYISIN prkl

Että Sattuu juuri olemaan tuo kaikkien naisten trendisairaus 🤣

Lyödäänkö vetoa että sillä on myös alhainen ferritiini?

Vierailija
38/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on atooppinen iho, sain kommentin että syön liikaa sokeria.

Mulle sanottiin, että rasvaan ihoa liikaa. Kuulemma hänkään ei rasvaa yhtään eikä ole ihottumaa, joten siinäpä minullekin ratkaisu.

Vierailija
39/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ole lukenut että alhainen ferritiini on vain  muotisairaus. 

Vierailija
40/126 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä ole lukenut että alhainen ferritiini on vain  muotisairaus. 

Yksi naisten joukkohysterian muoto.