Teepä tieteen kuvalehden älykkyystesti! Siinä mitataan muutakin kuin avaruudellista
hahmotusta. Tosi laaja ja hyvä testi, 4% virhemarginaali esim. verrattuna mensan testeihin. 131 on mensan raja, minä sain 136. Olen kyllä akateemisesti koulutettu.
Kommentit (68)
Kokonaispistemäärä: 137
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa
Kielellinen osio: 143.1
Suoritusosio: 128.9
Kuviot: 16
Sanasto: 20
Muisti: 17
Sanojen suhteet: 19
Matemaattiset: 18
Jooo no, huonomuistinen laborantti..
Numeroitten muistaminen peffasta, tartteis sen valokuvamuistin, jota ei ole
Mä oon tehnyt ton joskus, ja sain 130, "hyvin lahjakas". Testin mukaan korkeampi kuin 97,72%:lla väestöstä keskimäärin. En mä mikään tolvana ole, mutta jotenkin en jaksa uskoa että myöskään olisin ihan noin huippuluokkaa. Kovasti tuossa kyllä mainostetaan että on ihan pätevä testi, mutta silti tulee vähän tunne että halutaan tehdä ihmisille hyvä mieli ja saada tilaamaan Tieteen kuvalehti :D
132. Olen peruskoulun käynyt sekatyömies, kroonisesti sairas. Ikää lähes 40. Olen ilmeinen alisuoriutuja ollut aina. Toki olen lukenut maailmankirjallisuuden klassikoita ja harrastanut jonkin verran kirjoittamista itsekin.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2012 klo 12:52"]
Niille, joilla ei linkki toiminut, oikeassa sivussa on Luetuimmat-linkki, sieltä se älykkyystesti-osio.
[/quote]
Ei toimi (ainakaan vuonna 2014). Vain rekisteröityneille käyttäjille. Tai sitten älykkyystesti oli se, että saako linkin auki jollain kepulikonstilla. :)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 00:34"]
132. Olen peruskoulun käynyt sekatyömies, kroonisesti sairas. Ikää lähes 40. Olen ilmeinen alisuoriutuja ollut aina. Toki olen lukenut maailmankirjallisuuden klassikoita ja harrastanut jonkin verran kirjoittamista itsekin.
[/quote] Tein nyt perään mensan kotitestin ja 117 tuli siitä. Se lienee lähempänä oikeaa kuin yllä oleva 132. Ja Tieteen Kuvalehden testi tosiaan vaatii nykyään kirjautumisen.
132, ei-akateeminen olen. Mensan testissä sain 114.
Tulos 123. Hauska tehtävä, mutta eipä tuo oikeaa älykkyyttä mittaa. Voisin oikeasta Mensan teettämästä testistä saada "pikkuisen" alemmat pisteet.
Niille, joilla ei linkki toiminut, oikeassa sivussa on Luetuimmat-linkki, sieltä se älykkyystesti-osio.