Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teepä tieteen kuvalehden älykkyystesti! Siinä mitataan muutakin kuin avaruudellista

Vierailija
17.09.2008 |

hahmotusta. Tosi laaja ja hyvä testi, 4% virhemarginaali esim. verrattuna mensan testeihin. 131 on mensan raja, minä sain 136. Olen kyllä akateemisesti koulutettu.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin, että älykkyystestien pointti on seuloa populaan jonkinlaista eroa. Jos kaikki saa yli 130 eli loistavia tuloksia, niin jossain mättää.

Vierailija
42/68 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät että ne, jotka tietävät saavansa huonot tulokset, eivät edes viitsi tehdä testiä

Mutta kyllä toi jakauma silti kuulostaa vähän hassulta. Keskimääräinen akateemisen tulos pitäisi olla 115. Ja täällä joka toinen vetäisee yli 130. Ihana tietysti havaita että täällä av:llä kokoontuu suomen älymystön kerma =).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä nettipalstoilla kirjoittele eikä nettitestejä ylipäätään tee ne, jotka populaatiopohjaisissa tutkimuksissa saisivat niitä heikkolahjaisen ja syvästi kehitysvammaisen tasolla olevia tuloksia jotka vetää keskiarvoja alas.

yleisesti käytössä olevissa äo-testeissäkin testien rakennetta normitusta täytyy aika ajoin uusia koska ne vanhenevat ja tulosten keskiarvo tuppaa hilaamaan ajan kanssa vähän ylöspäin.

Vierailija
44/68 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskustelin samalla kaverin kanssa mesessä enkä jaksanut joka kysymykseen keskittyä

Vierailija
45/68 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa täydet pisteet sanojen keskinäisiä suhteita koskevasta tehtävästä:)

t. 16 vuotta kotiäitiyttä takana ja ainakin vielä 3 edessä:)

Niin ja muutenkin olen "vain" lukion käynyt ja ammattillisen koulutuksen saanut...

Vierailija
46/68 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin hetken jopa iloinen, että niinkin hyvin pärjäsin.. mutta sitten kun luin muiden vastaukset, niin täytyy todeta, että tuskin tuo testi mitenkään todellinen on- kaikilla on niin hyvät vastaukset! Eihän se voi pitää paikkaansa ja muuten en ole koskaan pitänyt itsenäni mitenkään ruudinkeksijänä vaikka maisterinpaperit olen itselleni puristanutkin, joten tuskin olisin erittäin hyvä jossain oikeassa testissä.

Vierailija
47/68 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-alueiden suhde itselläni piti todellakin paikkansa!

Vierailija
48/68 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"peruskoulunopettajalle", muistiosiossa tyrin kun 5-v pölötti vieressä ja piti samalla kirjaimia neuvoa..

Vierailija
49/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pelkkä peruskoulu on pohjalla ja 122 sain, vaikka hyppäsin yli useammasta kysymyksestä yksinkertaisesti siitä syystä, ettei riittänyt viitseliäisyys miettiä lasten kirkuessa vieressä. En ole erityisen älykäs ihminen, sen voin myöntää ilman laskemistakin, joten tuo Tieteen Kuvalehden testi on ala-arvoisen helppo. "Pistemääräsi oli korkeampi kuin 92.88%:lla väestöstä keskimäärin." Näin se väitti. Joko 92,88% väestöstä on täystolloja tai tuohon testiin ei ole uskomista.

Vierailija
50/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvässä ammatissakin.. Onko tuo piste huono?

Vierailija
51/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en mikään fiksu ole, kun joudun töihin menemään tänäänkin.

Vierailija
52/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkari AMK olen koulutukseltani. Numeromuisti on älyttömän huono. Ois ollu hauska nähdä tarkemmat tulokset, että sainko siitä kohtaa juuri mitään pisteitä. Matikkatehtävistäkin kolmessa ehti loppua aika kesken juuri, kun sisäistin tehtävän :D

Vierailija
53/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

numeroiden muistaminen oli vaikeaa.. varsinkin toisinpäin.

Vierailija
54/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en päässyt tuolla linkillä edes siihen testiin. 404 vaan tuli.

Vierailija
55/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siitä silloin 121.

Nyt on ikää 20v, ois jännää tehä uusiksi mut toi linkki ei toiminu.

En ole akateemisesti koulutettu.

Vierailija
56/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä monta kertaa miettiny Mensaan liittymistä, muissa testeissä tulokset samaa suuntaa.

Koulutus FM, teen väikkäriä. Mutta testihän ei mittaa koulutusta, saman tuloksen olisin saanut silloin kun olin vielä amis:D

Vierailija
57/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista saa tavallinen palikakin neron tulokset. Ihan yhtä tyhjän kanssa. Ja sitä paitsi noihin testeihin pystyy opettelemaan. Tieteen kuvalehdessä oli aikanaan läpystä, missä siihen opastettiin :)

Mitä enemmän noita testejä tekee, sitä paremmin menee. Mutta ihan kylmiltäänkin suurin osa saa todella korkeat tulokset. Sitä vartenhan nuo on tehtykin. Tuskin noita moni tekisi, jos tulis yksinkertaisen paperit. Mutta kun saa neron tuloksen, niin siitä hehkuttaa ja saa muutkin kokeilemaan :D

Vierailija
58/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitais mennä kaksinumeroiseksi.

Vierailija
59/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikkatehtävät ovat vaikeita olleet aina ja kuvatehtävät väriyhdistelmineen aiheuttivat migreenin alkua. Ehkä en ole sitten kovin viisas.

Vierailija
60/68 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista saa tavallinen palikakin neron tulokset. Ihan yhtä tyhjän kanssa. Ja sitä paitsi noihin testeihin pystyy opettelemaan. Tieteen kuvalehdessä oli aikanaan läpystä, missä siihen opastettiin :)

Aikoinaan ennen työpaikan psykologisia testejä harjoittelin noita kuvatehtäviä, ja psykologi jälkeenpäin sanoi että aivoni ovat enemmän insinöörin kuin kuin kieli-ihmisen (kielialan työtä hain ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme