Teepä tieteen kuvalehden älykkyystesti! Siinä mitataan muutakin kuin avaruudellista
hahmotusta. Tosi laaja ja hyvä testi, 4% virhemarginaali esim. verrattuna mensan testeihin. 131 on mensan raja, minä sain 136. Olen kyllä akateemisesti koulutettu.
Kommentit (68)
Minulle on tehty virallinen wais-testi myös, en tiedä vielä tuloksia. Luulen että menee aika lailla samoihin, ainakin testaajan alustavasta arviosta päätellen.
Aika helppoja oli ainakin matemaattisen osion kysymykset. Olen aika huono matikassa, mutta osasin suurimman osan niistä tehdä.
tavallaan pettymys :D. Tokihan sitä haluaisi olla yli 130. Vaikka tälläkin tuloksella kuuluisi 5 prosentin kermaan.
Pärjäsin niissä missä ajattelinkin, huonosti meni ne jotka jo heikoimmiksi tiesinkin.
Tai sitten minä ole älykkäämpi kuin itse ymmärränkään ;-))))
131 on mensan raja, minä sain 136. Olen kyllä akateemisesti koulutettu.
tyhmä ja kouluja käymätön voi olla vaikka kuinka älykäs, kun taas joku ihan ahkera ja perushyvän muistin omaava, ei niin älykäs voi vaikka väitellä tohtoriksi.
ja napsautin yhden matikkatehtävän väärin... (takaisin ei pääsyyn, kun tajusin).
No, ei ollut ylläri, tuollaisissa olen hyvä (koulutus FT, opinnot matematiikkaa ja fysiikkaa)
Vai tajusiko joku teistä esim miten ne kaksi viimeistä piti mennä?
Ja muistini ei vain riitä tuollaiseen.. Ne opikeinpäin -luvut vielä meni jotenkin, mutta ne takaperin... huoh.
Sanasto-osioista täydet.
Olen luonnontieteilijä (maisteri).
T. maisteri-kotiäiti
Siinä numeroiden muistamisessa olin ihan surkea.
pelkkä yo olen. Outoa, että sanallinen osuus vaikuttaa niin paljon, ja se oli naurettavan helppo. Mitä ihmettä sellainen osuus tekee älykkyystestissä?
Ei musta tosin hirveen hyvä testi, koska just sanastoihin vaikutti mm. koulutus. Voihan joku kouluja käymätön olla sanallisesti tosi älykäs vaikkei tietäiskään mikä on röyhy. Sitäpaitsi siellä oli virheitä, koska tarkkaan ottaen mansikka ei ole marja.
pelkkä yo olen. Outoa, että sanallinen osuus vaikuttaa niin paljon, ja se oli naurettavan helppo. Mitä ihmettä sellainen osuus tekee älykkyystestissä?
Mä olin aina ihan surkea matikassa koulussa, mutta tämän testin matikan tehtäväthän olivat ihan helppoja! Sanalliset taasen olivat yllättävän "vaikeita".
Vähän jo sitten luovutinkin,kun tajusin etten vaan muista... :) Mutta kuiviotehtävät oli kivoja!
22 (FM)
Korkeakoulutettujen keskiarvo näkyi olevan 115 ja tohtoreillakin vain 125. Mä oon vissiin onnistunut taitavasti kätkemään älykkyyteni :)) myös itseltäni...en näet ole edes ylioppilas...
Se nyt vaan on niin, että älykkyystestien pointti on seuloa populaan jonkinlaista eroa. Jos kaikki saa yli 130 eli loistavia tuloksia, niin jossain mättää.
Olen yo-pohjainen siivooja-kotiäiti :o)
Siis oikeesti, mä en ole mikään ruudinkeksijä. Oliskohan jossain joku luotettavampi testi. Sen verran alkoi kuitenkin kiinnostaa.
25
Tai ainakin se antaa poikkeuksellisen hyviä tuloksia, tätä on vatvottu täällä monta kertaa. Tuon testin mukaan av-mamman keskimääräinen älykkyysosamäärä on jossakin 120 hujakoilla.
Lisään vielä, että Mensan raja ei ole 131. Saan Mensan epävirallisesta testistä 149 tms, enkä pääsisi Mensan jäseneksi.