Lapsettomat naiset kenelle jää teidän perintö kun ei ole omia lapsia?
Käytte koko ikänne töissä ja jotku omistaa asunnon ja tilille jää rahaa niin kenelle ne jää kun lähtö koittaa?
Kommentit (130)
Äitini oli leski ja olen vanhimpana lapsena koko ikäni töihin menon jälkeen auttanut taloudellisesti palkkatuloillani minuakin heikommin pärjänneitä läheisiäni enkä ole saanut kerättyä itselleni omaisuutta enkä mainittavia säästöjä. Olen eläkkeellä ja sen verran mitä minulla on muille kuten sisarusten jälkikasvulle antaa annan nyt eläessäni jolloin voin itsekin nauttia antamisen ilosta. Kenelle sinä nyt annat omistasi sen mitä sinulta jää yli oman tarpeen?
Lastensuojelulaitosten lasten harrastusmaksuihin testamenttasin jo.
N58
Miksi otsikossa kysytään lapsettomien NAISTEN perinnön perään eikä lapsettomien ylipäänsä? Luultavasti aloittaja ei kummemmin edes miettinyt asiaa mutta jotenkin paistaa läpi asenne että miesten omaisuus on miesten omaa mutta naisten omaisuus on "perheen" omaisuutta ja jos ei ole perhettä (=lapsia) niin siinä on jokin tyhjiö tai poikkeama.
Mutta vastauksena kysymykseen: En ole vielä päättänyt, pohtinut asiaa tottakai. Jossain vaiheessa testamentin laatiminen tulee ajankohtaiseksi. Jos olen kuollessani naimisissa niin ensisijainen perijäni on tietenkin aviopuolisoni. Jos en ole, niin kummilapseni voisi olla vaihtoehto. On myös paljon hyväntekeväisyysjärjestöjä joille voisin mielelläni testamentata omaisuuteni.
Mun perheelle, kumppanille, siskon lapsille tai vanhemmilleni.
Tarkoitus kyllä elää niin, että hautajaisrahat jemmassa, mutta muutoin ei perintöjä.
Tämäkin on jännä, että miksi lapsettomien perintöasiatkin niin kiinnostavat ja huolestuttavat.
Todella monella lapsiperheellisellä on nykyään vain yksi lapsi ja jos tämä lapsi kuolee ennen vanhempiaan, niin onko se perinnön jakaminen silloin tosi outo ja mutkikas juttu.
Eiköhän ne omaisuudet saa aika helposti jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Äitini oli leski ja olen vanhimpana lapsena koko ikäni töihin menon jälkeen auttanut taloudellisesti palkkatuloillani minuakin heikommin pärjänneitä läheisiäni enkä ole saanut kerättyä itselleni omaisuutta enkä mainittavia säästöjä. Olen eläkkeellä ja sen verran mitä minulla on muille kuten sisarusten jälkikasvulle antaa annan nyt eläessäni jolloin voin itsekin nauttia antamisen ilosta. Kenelle sinä nyt annat omistasi sen mitä sinulta jää yli oman tarpeen?
Viimeinen virke on hyvesignalointia.
Ei jää yli, koska lähden pian työelämästä ja elän säästöilläni.
Erään sinkkunaisen hyvä toteama. Hänen ei tarvi säästää kenellekään. Omilta vanhemmiltaan saamansa perintö hupeni aikanaan osakekurssien laskun myötä ( sijoitti pankin neuvojan suosituksesta)
Johonkin hyväntekeväisyyteen kuten eläintensuojeluun, jos perintöä on jäämässä.
Mä elän siihen malliin että mitään ei jää, eikä ole ketään kenelle jättäisin. Ohjeet olen kirjoittanut ylös hänelle joka huolehtii kaikesta kuolemani jälkeen. Ja se kannattaisi jokaisen tehdä..
George Lucasille uuden Star Warsin tuottamiseksi.
Jos jotain jää niin aivan sama mihin ne roposet menee.Minulla ei ole eikä todennäköisesti tule olemaan omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
CERNille. Olen melko varakas.
N44
ps. Unohtakaa hyväntekeväisyysjärjestöt (ml. Luonnonsuojelusäätiö ym. vastaavat). Niissä tapahtuu systemaattista varojen väärinkäyttöä. Testamentatkaa tieteeseen ja tutkimukseen mielummin. Siinä on mahdollisuus viedä ihmiskuntaa eteenpäin.
Tää on totta. Myös harvinaisten sairauksien tutkimiseen tarvitaan rahaa. Niihin on vaikea saada mistään rahoitusta, just sen harvinaisuuden takia. Eli sellaisiin kannattaa myös laittaa.
Veljen tytär käy viikoittain nuoleskelemassa yksinäistä varakasta tätiään.
Saas nähdä kuinka onnistuu.
Sisaruksia mulla on ja heillä on lapsia, mutta keneenkään en ole voinut kiintyä/tutustua kunnolla koska sisko/velipuolta/kokonaisia ja vanhempani yms sotkenut kaikki ja kaikkien välit jo ajat sitten, niin perintöni menee puolisolleni ja kun meistä molemmat kuollut niin kaikki menee eläinten hyväksi. Lapsia ei tullut yrityksestä huolimatta.
Kummilapselle ja eläinsuojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Veljen tytär käy viikoittain nuoleskelemassa yksinäistä varakasta tätiään.
Saas nähdä kuinka onnistuu.
Sun mielestä viikottain sukulaisen kanssa ajan viettäminen on "nuoleskelua"?
Oletko sitten tämän sukulaisnaisen kuollessa valittamassa siitä miten perintö meni sille yhdelle joka jaksoi pitää aktiivisesti yhteyttä, kun itse et viitsinyt eikä kiinnostanut?
Ei sillä väliä.