Lapsettomat naiset kenelle jää teidän perintö kun ei ole omia lapsia?
Käytte koko ikänne töissä ja jotku omistaa asunnon ja tilille jää rahaa niin kenelle ne jää kun lähtö koittaa?
Kommentit (130)
Muistakaa, että testamenttia ei kannata sälyttää vain kotona lipaston laatikossa, vaan se pitäisi toimittaa digitaaliseen tallennukseen esim, mahdollisen tulvan tai jonkun muun onnettuumuuden vatalta.
Tein jo yhden testamentin, jossa jaettiin oikeudenmukaisesti lähiomaisille ja pitkän linjan yhtiökumppaneille mutta lähiomaiset on jo kuolleet ja yhtiökumppanitkin jatkaneet matkaansa. Revin sen testamentin. Samanaikaisesti omat yksityissijoitukseni tuottavat nyt 1500-5000eur päivässä, kieltämättä vähän puskista, ja vuosien kovalla omalla riskillä. Olen viimeeksi käynyt lomareissulla ulkomailla 1995 ja nyt aion kiertää maailmaa. Jos mahdollista, niin aion käyttää omaisuuteni itsekkäästi pääasiassa itseeni.
Suomen Luonnonsuojeluliitto lukee testamentissa toissijaisena saajana sen jälkeen, kun mies ja minä ollaan kuolleet.
Eipä minua sitten enää kiinnosta kuka rahat saa.
Ensisijainen perijä mieheni. Jos jotenkin ihmeellisesti elän pidempään kuin mieheni, niin rahat menevät kummilapsilleni.
Ihan perintökaaren mukaan saa mennä, ei tarvita testamenttia.
Vierailija kirjoitti:
Tein jo yhden testamentin, jossa jaettiin oikeudenmukaisesti lähiomaisille ja pitkän linjan yhtiökumppaneille mutta lähiomaiset on jo kuolleet ja yhtiökumppanitkin jatkaneet matkaansa. Revin sen testamentin. Samanaikaisesti omat yksityissijoitukseni tuottavat nyt 1500-5000eur päivässä, kieltämättä vähän puskista, ja vuosien kovalla omalla riskillä. Olen viimeeksi käynyt lomareissulla ulkomailla 1995 ja nyt aion kiertää maailmaa. Jos mahdollista, niin aion käyttää omaisuuteni itsekkäästi pääasiassa itseeni.
Minkä ikäinen olet, jos saa udella?
Itse kohta eläkeiässä ja näitä mietin.
Jää puolisolle tietenkin. Ei ole mikään uusio puoliso vaan ihan alkuperäinen. 🥰
Vierailija kirjoitti: Mitkä säästöt? Jos ei lapsia, niin hoitokodithan ne lapsettomien rahat imevät kuiviin.
Tutustuppa asiaan tarkemmin. Hoitokoti ei vie rahojasi. Ellet sitten halua yksityiseen hoitokotiin.
Vierailija kirjoitti:
Jää puolisolle tietenkin. Ei ole mikään uusio puoliso vaan ihan alkuperäinen. 🥰
Niin tietenkin. Vaan entä jos kuolette samassa onnettomuudessa, kuka sitten perii?
Vierailija kirjoitti:
Suvun mustalle lampaalle. Kaikki muut ovat ainakin aineellisesti onnistuneet elämässään. Tämä yksi poloinen ei oikein ole saanut otetta mistään. Elää tuilla
Aion yllättää hänet. Toivottavasti hän ei kuole ennen minua.
Hyvä, itsekin mietin samaa. Hyvin pärjänneille ja etuoikeutetuille sisaruksille jälkeläisineen ei mitään. Tai sitten syöpäjärjestölle.
lol, mikä perintö? koko elämän töissä valmistumisen jälkeen 18-v asti ja esim tilillä tällä hetkellä 6 euroa. ei mun pskaduunin palkasta (alle 2000 e/kk) jää senttiäkään säästöön. omaisuutta ei ole. jos tilillä sattuu rahaa olemaan kun minusta aika jättää eikös nuo veljelleni mene.
Puolisolle, keskinäinen testamentti tehty, tosin peritty omaisuus on suljettu pois. Avioliiton aikana hankittu yhteinen omaisuus on tarkoitus törsätä tappiin ja loput menee omalta osaltani veljentyttärelle.
Teoriassa on mahdollisuus että saan vielä omia lapsia (olen alle 40) mutta se ei vaikuta todennäköiseltä. Syyt ei kuulu tähän keskusteluun. Mulla on yksi sisarus joka ei varmaan haluakaan perhettä. Joten hän perii mun omaisuudet jos elää mua kauemmin. Kummilapsille voisi jättää testamentilla jotakin ja metsiä lahjoittaa suojeluun. Osan metsistä myyn pohjineen ja käytän rahat omaan hyvinvointiin, ostan tarvitsemiani palveluita ja apuvälineitä.
Edunvalvojalleni, joka mielellään vastaa siitä roolista perintöäni odotellessa.
Osa miehelleni ja osa veljeni lapselle.
Voisi lahjoittaa kissoille, joku kissataloyhdistys, jos nyt paljoa jää
Jos nyt kuolisin, niin perintö jaettaisiin mutsin ja veljen kesken.
Miehelle kaikki. Jos hän kuolee ensin niin sitten sisarusten lapsille.
Mä ite yritän vanhana tuhlata kaiken rahan tai sitten teen testamentin että mun omaisuus menee löytöeläinkotiin. Testamenttiin kirjoitan että mun rahat ei saa mennä rikkaiden tai hyväosaisten taskuun.
M34
Eläinsuojeluyhdistykselle. :3