Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Naisiin kohdistuva väkivalta on suomalainen rakenteellinen ihmisoikeusongelma

Vierailija
08.03.2025 |

Naisiin kohdistuvan väkivallan torjuntaa on Suomessa parannettava, sanoo apulaisoikeuskansleri Mikko Puumalainen. 

Suomessa pitäisi hänen mukaansa ryhtyä ripeästi valmistelemaan lakimuutoksia, jotta viranomaisten toiminta vastaisi Suomea sitovia kansainvälisiä velvoitteita.

Naisiin kohdistuva väkivalta ja lähisuhdeväkivalta ovat suomalainen rakenteellinen ihmisoikeusongelma, joka aiheuttaa pysäyttävän määrän inhimillistä kärsimystä ja tuskaa, apulaisoikeuskansleri sanoo.

Parisuhdeväkivalta on Suomessa selvästi yleisempää kuin muissa Pohjoismaissa.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011082388.html

Kommentit (453)

Vierailija
381/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten itsensä aiheuttama ongelma kun aina ottavat tuollaisia miehiä. Sitten selitellään ettei muka tiedetty millainen mies todellisuudessa oli. Tietävät kuitenkin aina sadan prosentin varmuudella sen ettei minun kanssa tai muidenkaan kaltaisteni hiljaisempien, ujompien ja vähän pyöreiden miesten kanssa kannata seurustella sekunttiakaan?

Ihan v itun oikein naisille.

Niin siis luulet, että nämä miehet heti kättelyssä kertovat että "mä muuten tykkään vetää naisia pataan, onhan se okei?".

Ei sitä kukaan tiedä ennen ensimmäistä iskua. Osa on niin vahvoja ja osaa arvostaa itseään niin että lähtee heti. Jotkut tosissaan haluaa antaa mahdollisuuden ja joskus se jopa saattaa jäädä siihen kertaan. Yleensä kuitenkin se uhri on jo henkisesti nujerrettu ja aivopesty, parhaillaan uskotellaan että oma vika.

Mun pahoinpitelij

Kumma kun aina ne kiltit ja kivat miehet muuttuu juuri suomalaisten naisten kanssa suhteessa ollessaan hirviöksi. Kumma myös että se tapahtuu jokaiselle miehelle, jotka sen naisen kanssa on.

Vierailija
382/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keskustelu. Tiedoksi provomiehelle, itse hyppään viestisi yli lukematta. Säästä siis hinkusi alistaa naisia ketjussa, jossa käsitellään naisten kokemaa väkivaltaa. Teet itsestäsi vain pellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä on oma ratkaisusi tilanteeseen?

Vain sinä voit löhteä. Jos et lähde, niin ota sitten pataasi. Minä en ole miehenä sinua kotoasi pois hakemassa."

Olisikin niin helppoa. Kaltoinkohdeltu ihminen lamaantuu. Ensin häntä lyödään, sitten hän jähmettyy, sitten häntä syytetään siitä pahoinpitelyn seurauksesta. Hän on uhri. Kestää aikansa nousta ylös ja lähteä. Ymmärrätkö? Et ymmärrä. Ymmärrä edes poistua keskustelusta, johon sinulla ei ole mitään hyvää ja positiivista annettavaa. -eri

Eli jäät itse siihen väkivaltaiseen suhteeseen. 

Kenen valinta se silloin on? 

Mitään ratkaisuakaan et esitä. 

Sinulla tässä ei ole muuta annettavaa kuin uhriutuminen

No mietipä sitten vaikka hen

Siinä mitään aleta syyllistämään vaan pidetään huoli ettei saa luotia omaan jalkaansa ja sama on lähiduhdeväkivallan kohdallakin. Ihmiset pitää huolen omista asioistaan ja ihmisillä on omatkin ongelmansa.

Vierailija
384/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten asiaan puututaan kun ei naista voi pakottaa suhteesta poiskaan. Tässä individualismin ajassa naisen oma tahto menee joka hänen hyvinvoinnin edelle ja jos mies ei ole ottamassa henkeä naiselta, niin kukaan ulkopuolinen ei voi auttaa.

Naista kaltoin kohtelevia miehiä ei arvosta kukaan ja heitä pidetään pohjasakkana jo nyt joten asenteiden muutos ei juuri vaikuta, joten miten siihen voisi puuttua?

Miehet sekä arvostavat että tarvitsevat miehiä jotka kohtelevat naisia kaltoin. He haluavat että naiset pelkäävät, jotta naisia on helpompi kontrolloida.

Miehet myös hyötyvät siitä että näyttävät itse paremmilta vain siksi että eivät ole väkivaltaisia, vaikka ovat muuten todella huonoja kumppaneita.

Miehet eivät halua muutosta. Siksi ne nyt huutavat tässäkin ketjussa ja syyllistävät naisia.

Tuollaista miesvihapaskaa kirjoitat ja sitten vielä ihmettelet minkälaisen vastaanoton saat. Aivan kuin me miehet eivät osattaisi lukea ja etsiä tietoa mitä naiset todella ajattelevat ja puhuvat miehistä keskenään. Rahaahan te haluatte ensisijaisesti, ja sen jälkeen terapeuttia ja ilmaista remonttireiskaa.

Vierailija
385/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa näistäkin naisnarsistien kirjoituksista, että manipuloivat kiltit ja kunnolliset miehet hermoraunioiksi, ja huutamalla saavat miehen yrittämään laittaa kättä suun eteen, jonka voi tarkoituksenmukaisesti tulkita väkivallaksi. Itse en voi muuta kuin opettaa poikani pysymään erossa suomalaisista naisista. Itse ainakin näytän hyvää esimerkkiä seurustelemalla ulkomaalaisten kanssa.

Joo. Opeta poikasi pysymään erossa naisista. On nimittäin niin kieroon kasvatettu että ei siitä ole ihmisten seuraan.

Vierailija
386/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa näistäkin naisnarsistien kirjoituksista, että manipuloivat kiltit ja kunnolliset miehet hermoraunioiksi, ja huutamalla saavat miehen yrittämään laittaa kättä suun eteen, jonka voi tarkoituksenmukaisesti tulkita väkivallaksi. Itse en voi muuta kuin opettaa poikani pysymään erossa suomalaisista naisista. Itse ainakin näytän hyvää esimerkkiä seurustelemalla ulkomaalaisten kanssa.

Joo. Opeta poikasi pysymään erossa naisista. On nimittäin niin kieroon kasvatettu että ei siitä ole ihmisten seuraan.

Kyllähän se synnyttäjä sitä on yrittänyt, mut ei pysty. Minut muuten "kasvatti" yksinhuoltaja.

Vierailija
387/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten asiaan puututaan kun ei naista voi pakottaa suhteesta poiskaan. Tässä individualismin ajassa naisen oma tahto menee joka hänen hyvinvoinnin edelle ja jos mies ei ole ottamassa henkeä naiselta, niin kukaan ulkopuolinen ei voi auttaa.

Naista kaltoin kohtelevia miehiä ei arvosta kukaan ja heitä pidetään pohjasakkana jo nyt joten asenteiden muutos ei juuri vaikuta, joten miten siihen voisi puuttua?

Poliiseissa voisi olla esim. naisia, joille lähisuhdeväkivaltaa kokeva nainen voi tehdä rikosilmoituksen. Todella uhria alentavaa joutua puhumaan asioista miespoliisille, anteeksi vaan, etenkin jos miehen asenteessa vikaa. Usein väkivaltaan liittyy myös seksuaalista väkivaltaa. Avaudu siitä sitten siellä tiskillä poliisimiehelle, pahimmillaan muiden kuullessa.

Vie motivaation mennä puhumaan seuraavalla kerralla. Tulee piesty, vähätelty olo.

Sama kokemus. Suorastaan omituista, ettei tällaista ole otettu jo huomioon tasa-arvon mallimaassa. Rikoksen uhrin ja rikoksen luonteen huomioiminen. Poliisien koulutuksen tulisi olla korkeampaa ja jonkinlainen kiintiö naisia tai kokonaan uusi koulutus tai ammatti, jonka tarkoitus olisi naispuolisen uhrin rikosilmoituksen tekemisen helpottaminen ja auttaminen.

Vierailija
388/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä on oma ratkaisusi tilanteeseen?

Vain sinä voit löhteä. Jos et lähde, niin ota sitten pataasi. Minä en ole miehenä sinua kotoasi pois hakemassa."

Olisikin niin helppoa. Kaltoinkohdeltu ihminen lamaantuu. Ensin häntä lyödään, sitten hän jähmettyy, sitten häntä syytetään siitä pahoinpitelyn seurauksesta. Hän on uhri. Kestää aikansa nousta ylös ja lähteä. Ymmärrätkö? Et ymmärrä. Ymmärrä edes poistua keskustelusta, johon sinulla ei ole mitään hyvää ja positiivista annettavaa. -eri

Eli jäät itse siihen väkivaltaiseen suhteeseen. 

Kenen valinta se silloin on? 

Mitään ratkaisuakaan et esitä. 

Sinulla tässä ei ole muuta annettavaa kuin uhriutuminen

Olisi sinunk

Eli viranomaisille lupa erottaa ihmisiä vastoin heidän tahtoaan ja laittaa heille lähestymiskielto vaikei sitä kumpikaan halua?

Vierailija
389/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen periaatteessa ja käytännössäkin hyvin jyrkästi naisten kokemaa väkivaltaa vastaan, ja myös sitä mieltä, että siihen pitäisi puuttua entistä tarkemmin.

Itse en kuitenkaan aio tähän panostaa - muuten kuin oman toimintani kautta tietenkin, mutt yhtään sen enempää en. Olen nimittäin saanut sen verran paljon kuonooni tässä maassa, eikä kukaan ole siitä välittänyt lainkaan, ja syynä on nimenomaan sukupuoleni.

Ok. Minäkään en aio tehdä mitään muuta sinun hyväksesi kuin menen miesten ongelmista kertoviin keskusteluihin huutamaan, miten huonosti naisia kohdellaan.

Vierailija
390/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen periaatteessa ja käytännössäkin hyvin jyrkästi naisten kokemaa väkivaltaa vastaan, ja myös sitä mieltä, että siihen pitäisi puuttua entistä tarkemmin.

Itse en kuitenkaan aio tähän panostaa - muuten kuin oman toimintani kautta tietenkin, mutt yhtään sen enempää en. Olen nimittäin saanut sen verran paljon kuonooni tässä maassa, eikä kukaan ole siitä välittänyt lainkaan, ja syynä on nimenomaan sukupuoleni.

Ok. Minäkään en aio tehdä mitään muuta sinun hyväksesi kuin menen miesten ongelmista kertoviin keskusteluihin huutamaan, miten huonosti naisia kohdellaan.

Mihin miesten ongelmista kertoviin keskusteluihin?

Vierailija
391/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet eivät käy töissä joten ei niillä rahaakaan ole. Remontoimaan ovat liian laiskoja. Ryyppääminen sujuu.

Vierailija
392/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se synnyttäjä sitä on yrittänyt, mut ei pysty. Minut muuten "kasvatti" yksinhuoltaja.

Kommentistasi ei saa kukaan selvää. Mutta ei ole väliksikään.

Vierailija
393/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne korkeasti koulutetutkin miehet osaavat. Henkisen väkivallan, naisen lyömisen ja muun.

Säälittäviä otuksia.

Vierailija
394/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentistasi ei saa kukaan selvää. Mutta ei ole väliksikään.

Älä yleistä, jos et osaa lukea.

Vierailija
395/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ole säälittäviä, naisia lyövät? Ok, oikein mukavia ja herttaisia miehiä ovat. Kannattaa tutustua.

Vierailija
396/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko apulaisoikeuskansleri puolueeton? Miksi katsoo läpi sormien kun miesten ihmisoikeuksia riistetään asevelvollisuuden varjolla?

Puhumattakaan jos joutuu toisipaikkaan niin tapetaan.

Vierailija
397/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne korkeasti koulutetutkin miehet osaavat. Henkisen väkivallan, naisen lyömisen ja muun.

Säälittäviä otuksia.

Kuinka monta tällaista miestä olet itse itsellesi valinnut?

Paskat miesvihayleistyksenne ovat juuri sitä itseään

Vierailija
398/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yhteiskunta on todella julma miehiä kohtaan. Jos miehillä on ongelmia niin käsketään vaan ryhdistäytymään ja ottamaan itseä niskasta kiinni. Ne käsittelemättömät ongelmat sitten purkautuu puolisoon.

Vierailija
399/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat ummistaa silmäsi aivan vapaasti, jos tahdot. Mutta kuten totesin: en nihiloi naisten pahoinpitelyjä. Mutta saatte hoitaa asianne ilman apuani. Ei ole paukkuja, sorkke.

Vierailija
400/453 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä yhteiskunta on todella julma miehiä kohtaan. Jos miehillä on ongelmia niin käsketään vaan ryhdistäytymään ja ottamaan itseä niskasta kiinni. Ne käsittelemättömät ongelmat sitten purkautuu puolisoon.

Varsinkin kun se puoliso sanoo samaa, kuin yhteiskunta: "hae apua, tai sit ero", vaikka mies olisi juuri 2 vuotta toiminut terapeuttina ja voimaannuttajana naiselle. Ehkä sitä kannattaa arvioida miksi nainen on niin paskana exästä vuosikausia. Ehkä se exä pääsi juuri oikealla hetkellä pakoon.