HS: Naisiin kohdistuva väkivalta on suomalainen rakenteellinen ihmisoikeusongelma
Naisiin kohdistuvan väkivallan torjuntaa on Suomessa parannettava, sanoo apulaisoikeuskansleri Mikko Puumalainen.
Suomessa pitäisi hänen mukaansa ryhtyä ripeästi valmistelemaan lakimuutoksia, jotta viranomaisten toiminta vastaisi Suomea sitovia kansainvälisiä velvoitteita.
Naisiin kohdistuva väkivalta ja lähisuhdeväkivalta ovat suomalainen rakenteellinen ihmisoikeusongelma, joka aiheuttaa pysäyttävän määrän inhimillistä kärsimystä ja tuskaa, apulaisoikeuskansleri sanoo.
Parisuhdeväkivalta on Suomessa selvästi yleisempää kuin muissa Pohjoismaissa.
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
"Minä en suostu kantamaan vastuuta toisten miesten tekemisistä, etenkään kun se on nimenomaan naisten tehtävä jättää sellaiset miehet yksin."
Selkärangatonta toimintaa. Hiljainen hyväksyntä on melkein yhtä paha kuin itse teko.
Olkoon vaan, mutta viimekädessä naiset itse päättää millaiset miehet pääsee parisuhteeseen ja perustamaan perheen. Olenko muka väärässä?
Korrektia puhua vain suomalaisesta. Suomessa on niin hyvät naisoikeudet että usein perheväkivalta on oma valinta. Kun tutustuu enemmän muidenkin maiden tilanteisiin, ei naisten kokema väkivalta ole mitenkään harvinaista. Pitäisi verrata oikeuksia ja menettelytapoja eri maissa, ja tehdä kyselytutkimuksia. Jo trad-wifen voi Suomessa nähdä taloudellisena väkivaltana, ja sen myötä kaikki muu.
Vierailija kirjoitti:
"Minä katson toisaalle kun nainen jota useammankin kerran pyysin treffeille kohtaa nyt jatkuvaa väkivaltaa mieheltään. Ollut turvakodissakin mutta palannut aina miehen luokse lapsineen ja sama meno jatkuu. Minä en ole ikinä ollut väkivaltainen toisillekkaan miehille ja pelkään väkivaltaa. Sen verran fyysisesti heikkona en myökään olisi vaaraksi juuri kenellekkään..."
Se että hän ei lähtenyt kanssasi treffeille oli reilua sinua kohtaan, jos häntä ei oikeasti kiinnosta. Johtopäätöksesi että sitten hänestä ei tarvi välittää ihmisenä kertoo sinusta jotain.
Ilmeisesti häntä kiinnostaa sitten se väkivaltainen mies? Ei kai nyt muuten olisi yhdessä sellaisen kanssa ja sai selkäänsä yhtenään jo ennen perheen perustamistakin.
Vierailija kirjoitti:
"Minä en suostu kantamaan vastuuta toisten miesten tekemisistä, etenkään kun se on nimenomaan naisten tehtävä jättää sellaiset miehet yksin."
Selkärangatonta toimintaa. Hiljainen hyväksyntä on melkein yhtä paha kuin itse teko.
Ai minäkö siis tuntemettomana miehenä olen syyllinen omaan parinvalintaasi?
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä Suomelle todella häpeäksi, edustaa toiseksi vaarallisinta Eu-maata naiselle, tulla pahoinpideltyksi tai menettää henkensä ja vaarallisin paikka suomalaiselle naiselle on oma koti ja tekijä puoliso.
Lähes viikottain, joku nainen menettää henkensä pahoinpitelyn seurauksena omassa kodissa tai sitä käsitellään tuomioistuimessa.
Mikä suomalaisia miehiä vaivaa?
Ylisukupolvinen trauma. Aiheesta löytyy googlaamalla runsaasti tutkittua tietoa.
Sekä geenit ja mallit. Miksi lisäännytään väkivaltaisten kanssa?
Kyllä taas eilen näki baarissa millaiset miehet kelpuutetaan suhteeseen. Voi hyvä jumalla mitä tonttuja. Limaisia juttuja, pilkaa ja haukkumista sitä mukaa kun humalatila kasvoi. Välillä lähti nainen tuohduksissa tupakalle ja kohta palasi takaisin ja huoritelu jatkui. Muissakin pöydissä välillä nousi äänensävy humalaisten miesten toimesta ja naiset vaikeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi apulaisoikeuskansleria ei kiinnosta toinen iso ihmisoikeusongelma Suomessa eli miesten palkaton asevelvollisuus vankeuden uhalla? Suomessa voi joutua vankilaan vain siksi että on syntynyt mieheksi.
Missä luki ettei häntä kiinnosta? Yleensä vastataan vain siihen mistä kysytään, pysytään siis aiheessa. Tämä ei nyt ollut se aihe.
Miehet on jo pitkään vaatineet naisia armeijaan. Voisi olla hyvä ajatus. Jos miehet on pelkureita ja epäisänmaallisia, täytyy meidän naisten puolustaa tätä maata. Mutta sitten kyllä haetaan miehet muualta. Vässyköitä ei hyysätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä Suomelle todella häpeäksi, edustaa toiseksi vaarallisinta Eu-maata naiselle, tulla pahoinpideltyksi tai menettää henkensä ja vaarallisin paikka suomalaiselle naiselle on oma koti ja tekijä puoliso.
Lähes viikottain, joku nainen menettää henkensä pahoinpitelyn seurauksena omassa kodissa tai sitä käsitellään tuomioistuimessa.
Mikä suomalaisia miehiä vaivaa?
Ylisukupolvinen trauma. Aiheesta löytyy googlaamalla runsaasti tutkittua tietoa.
Sekä geenit ja mallit. Miksi lisäännytään väkivaltaisten kanssa?
Aina tästä aiheesta keskustellaan ja kauhistellaan, mutta sitten vaietaan ja kavahdetaan totuutta että naiset itse ne väkivaltaiset miehensä yleensä kelpuuttaa.
Perheväkivalta saadaan loppumaan, kun ymmärretään, että väkivaltaisissa suhteissa elävät naiset ovat läheisriippuvaisia. Heille pitää järjestää tukea ja apua. Ovat kyvyttömiä itse irtautumaan ja hankkivat äkkiä uuden väkivaltaisen miehen entisen tilalle.
Tämä ei tarkoita, että miehet vapautettaisiin vastuusta. Naisten osuus on rehellisesti tunnustettava ja saatava siihen muutos.
Juurihan vastikään todettiin, että yhtä moni lapsi joutuu kohtaamaan väkivaltaa. Sieltä malli tulee, että väkivallan käyttö on ihan ok. Emme tuomitse väkivaltaa konfliktin ratkaisukeinona käytännössä millään tasolla riittävän painokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tänne sitten kritiikittömästi halataan ihmisiä, joiden perimmäisten arvojen mukaan väkivalta naisia kohtaan on oikeutettua.
Varmaan siksi, että ne on meidän omienkin miesten arvoja. Persut raahaa kaltaisiaan.
Persut? :D ei väkivaltaisuus katso puoluetaustaa. Väkivaltaisin tuntemani mies on vassari.
Yksi kokoomuslainen kansliapäällikkö pahoinpiteli aikoinaan naisystävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Perheväkivalta saadaan loppumaan, kun ymmärretään, että väkivaltaisissa suhteissa elävät naiset ovat läheisriippuvaisia. Heille pitää järjestää tukea ja apua. Ovat kyvyttömiä itse irtautumaan ja hankkivat äkkiä uuden väkivaltaisen miehen entisen tilalle.
Tämä ei tarkoita, että miehet vapautettaisiin vastuusta. Naisten osuus on rehellisesti tunnustettava ja saatava siihen muutos.
Läheisriippuvaiset usein ovat ovat väkivallan uhreja tai joutuneet todistamaan lähiomaiseen kohdistuvaa väkivaltaa. Muodostuu vääristynyt kuva kiintymyssuhteista lapsuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan auta yksinäisiä naisettomia miehikään. Aina vaan toitotetaan sormi pystyssä että olet itse vastuussa itsestäsi ja ota itseäsi nilkasta kiinni, sillä kukaan muu ei tee sitä puolelstasi. Sama homma se on sitten naistenkin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko apulaisoikeuskansleri puolueeton? Miksi katsoo läpi sormien kun miesten ihmisoikeuksia riistetään asevelvollisuuden varjolla?
Itsehän miehet ovat sen asevelvollisuuden halunneet.
Mitäs ajattelitte naiset asialle tehdä muuta kuin valittaa ja syyllistää miehiä? Ratkaisun avaimet on teidän käsissänne ja päätettävissänne. Miksi edes vaaditte miehiä muuttamaan käytöstään, kun vain jätätte sellaiset miehet yksin?
"Suomessa on niin hyvät naisoikeudet että usein perheväkivalta on oma valinta. "
Haluaisin kuulla jonkun naisen omasta suusta, että perheväkivalta on oma valinta. Oletko ihan tosissasi väitteen kanssa? Taidat itse pitää oman vaimosi nyrkin ja hellan välissä, jos sinulla nyt edes on vaimoa. Toivottavasti ei ole. Jos oman tyttäresi mies hakkaisi häntä, niin sanoistko hänelle, että oma valinta? Mieti vähän, millaisia kommentteja viljelet.
Ei ihme, että perheväkivalta on niin yleistä kuin on, jos monet miehet ajattelevat, että se on naisen oma valinta. Eikö yhtään hävetä?
Ymmärtäisin aloituksen väitteen jos kyse olisi vaikka Afganistanista, mutta Suomessa naisella on vapaus valita miehensä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ajattelitte naiset asialle tehdä muuta kuin valittaa ja syyllistää miehiä? Ratkaisun avaimet on teidän käsissänne ja päätettävissänne. Miksi edes vaaditte miehiä muuttamaan käytöstään, kun vain jätätte sellaiset miehet yksin?
Eläinmaailmassa naaras katsoo kuka on vahvin. Ihmisnaiset voisi katsoa kuka on sopivin kumppaniksi perhe-elämään, nimittäin jos sellaista haluaa. Nyt se on mies kuin mies johon on tullut jonkinlainen (typerä) fiksaatio.
Edes perheiden sosiaalityössä ja lastensuojelussa ei tunnisteta tai haluta ottaa kantaa tähän. Asenne on se, että kunhan isä ei koske lapsiinsa kaikki on ok. Äitiä saa pahoinpidellä eikä se liity mitenkään (isän) vanhemmuuteen, isä voi olla erinomainen vaikka olisi väkivaltainen.
Aika järkkyä 😳
Persut? :D ei väkivaltaisuus katso puoluetaustaa. Väkivaltaisin tuntemani mies on vassari.