HS: Naisiin kohdistuva väkivalta on suomalainen rakenteellinen ihmisoikeusongelma
Naisiin kohdistuvan väkivallan torjuntaa on Suomessa parannettava, sanoo apulaisoikeuskansleri Mikko Puumalainen.
Suomessa pitäisi hänen mukaansa ryhtyä ripeästi valmistelemaan lakimuutoksia, jotta viranomaisten toiminta vastaisi Suomea sitovia kansainvälisiä velvoitteita.
Naisiin kohdistuva väkivalta ja lähisuhdeväkivalta ovat suomalainen rakenteellinen ihmisoikeusongelma, joka aiheuttaa pysäyttävän määrän inhimillistä kärsimystä ja tuskaa, apulaisoikeuskansleri sanoo.
Parisuhdeväkivalta on Suomessa selvästi yleisempää kuin muissa Pohjoismaissa.
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että en ole koskaan todistanut väkivaltaa naista kohtaan miehen toimesta. Naisten välisiä kahakoita olen nähnyt. Eli en tiedä miten tukisin naisia tässä asiassa. En ole koskaan ollut väkivaltainen ketään kohtaan, joten miten voin auttaa?
Puolassa 60 % naisista on sitä mieltä, että naisiin kohdistetaan väkivaltaa hyvin usein, Suomessa vain 9 %, ja se on EU:n matalin taso. Tämä kuvaa hyvin yhteiskunnassa esiintyvän, naisiin kohdistuvan väkivallan todellista tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tänne sitten kritiikittömästi halataan ihmisiä, joiden perimmäisten arvojen mukaan väkivalta naisia kohtaan on oikeutettua.
Milläs runkkari selität sen, että esim. Ruotsissa sitä naisiin kohdistuvaa vökivaltaa on huomattavasti vöhemmön, vaikka sillä asuu moninkertaisesti nöitä runkkarin mainetsemia " vääränkulttuurin" ihmisiä?
Ruotsissa asuu valtavat määrät näitä kyseisiä vährmmistöjä täysin omilla säännöillä yhteiskunnan ulkopuolella. Poliisille puhumisesta lähtee henki. Suomessa poliisilla on vielä jonkilainen mahdollisuus saada kiinni näissä yhteisöissä tapahtuvia "kunnia" rikoksia.
Eli asianomaisten mielestä väkivaltaa ei ole mutta sinä päätit keksiä sitä koska rodullistetut ovat mielestäsi väkivaltaisia ja valkoisena terffinä nautit ajatuksesta että olet valkoisena parempi. Hyvä kun myönsit asian minkä me muut tiedettiin jo. :)
Väkivaltahan on yhteiskunnassa vähentynyt. Parisuhteet päättyvät ihan ilman lyömisiäkin.
Mikä suomalaisia miehiä vaivaa? Jo pelkkä asenteet huolestuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltahan on yhteiskunnassa vähentynyt. Parisuhteet päättyvät ihan ilman lyömisiäkin.
Onko parisuhteiden vähentymiseen syy väkivallassa, kun yhä useampi nainen haluaa elää yksin ja olla ilman parisuhdetta ja perustamatta perhettä?
Vierailija kirjoitti:
Edes autatte sitä itse maahan muutolla ja monikulttuurisuudella että pelkää valittako
Asiantuntijoiden mukaan poc miehet tuomitaan itsepuolustuksesta joista valkoinen nainen ei olisi koskaan saanut edes sakkoja jos osat toisin päin. Usein tuomioistuin ei edes huomioi uhriksi väittämänsä naisen tekemää piilorasistista henkistä väkivaltaa tai muita yhteiskunnan mikroaggressioita joka on johtanut itsepuolustukseen. Helpompi syyttää poc miestä ja ruokkia vankilateollisuutta vuosikymmenien väärillä tuomioilla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä Suomelle todella häpeäksi, edustaa toiseksi vaarallisinta Eu-maata naiselle, tulla pahoinpideltyksi tai menettää henkensä ja vaarallisin paikka suomalaiselle naiselle on oma koti ja tekijä puoliso.
Lähes viikottain, joku nainen menettää henkensä pahoinpitelyn seurauksena omassa kodissa tai sitä käsitellään tuomioistuimessa.
Mikä suomalaisia miehiä vaivaa?
Pakollinen armeija vaivaa. Suomessa tasa-Rvo on valikoivaa. Kaikki puolueet ajaa vain naisten etuja samalla kun kannattavat miehen ahdasta mallia ja miesten sortamista.
Ex on DI. Väkivalta alkoi jo raskausaikana ja jatkui lapsen synnyttyä. En kertonut kenellekään. Nukuin Veitsi tyynyn alla kun alkoi uhkailu raiskaamisesta. Haimme diakoniasta ruokaa kun lapsi oli 2, mies säästi itselleen.
En avaudu tähän enempää halusin vaan kirjoittaa ettei se pahoinpitelijä ole aina syrjäytynyt tai työtön. Ex kuului ylimpään tulodesiiliin.
Olemme eronneet mutta edelleen väkivalta jatkuu taloudellisena. Joudumme elämään toimeentulotuella lapsen kanssa kun hän ei suostu maksamaan elatustukea summaa mikä kuuluisi maksaa ( maksaa alle 200 e kk). Itse olen masentunut ja työtön. En syytä pelkästään miwstä mutta kyllä sw vuosien pelossa eläminen jätti jäljensä, ja itsetunto on mennyt täysin.
Ei kukaan tuttava tiedä edelleen asiasta kaverit on kadonneet kun en halunnut pitää yhteyttä. Hävettää edelleen todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei helpoteta aselakeja ja anneta naisille jotain turvaksi?
Ei naiset osaa ampua aseella. Miehet osaavat, koska ovat joutuneet käymään intin tässä muka naisia syrjivässä yhteiskunnassa. Ironista, eikö?
Vuonna 1976 Montrealin olympialaisissa yhdysvaltalainen nainen Margaret Murdock voitti hopeaa 50 metrin pienoiskiväärin kolmiasentokilpailussa. Kisan voittaneella yhdysvaltalaismies Lanny Basshamilla oli sama tulos kuin Murdockilla, mutta kun tuomarit syynäsivät maalitaulua tarkemmin, Basshamin todettiin olleen piirun verran tarkempi.
Naisen voittama olympiahopea oli joillekin liikaa. Wall Street Journalin mukaan lajipiireissä, etenkin Itä-Euroopassa, alettiin Montrealin jälkeen vaatia erillisiä sarjoja miehille ja naisille.
Te feministit jaksatte jauhaa näitä samoja juttuja vuodesta toiseen 😂😂😂
Aina samat jutut
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä Suomelle todella häpeäksi, edustaa toiseksi vaarallisinta Eu-maata naiselle, tulla pahoinpideltyksi tai menettää henkensä ja vaarallisin paikka suomalaiselle naiselle on oma koti ja tekijä puoliso.
Lähes viikottain, joku nainen menettää henkensä pahoinpitelyn seurauksena omassa kodissa tai sitä käsitellään tuomioistuimessa.
Mikä suomalaisia miehiä vaivaa?
Älä jaksa valehdella. Ihan oikeasti.
Niitä päitä kyllä naisilta putoilee, mutta ei kantasuomalaisten miesten toimesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi apulaisoikeuskansleria ei kiinnosta toinen iso ihmisoikeusongelma Suomessa eli miesten palkaton asevelvollisuus vankeuden uhalla? Suomessa voi joutua vankilaan vain siksi että on syntynyt mieheksi.
Näin naistenpäivänä sinäkin voisit luopua tuosta iänikuisesta jankkauksestasi ja keskittyä kerrankin NAISIIN. Loput 364 päivää vuodestahan jankkaat tuota mantraasi.
Jokainen päivä on naistenpäivä. Ollut jo viimeiset 60 vuotta. Miestenpäivää ei mediakaan muista. Naisilla on verorahoitteiset etujärjestöt ajamasaa etuoikeuksia mutta miesjärjestöt saa 0e.
Katsopa STEAn päätöksiä. Miesjärjestöt saa satojatuhansia.
Tästä aiheesta ei pysty käymään asiallista keskustelua tällä palstalla. No ei kyllä monesta muustakaaan aiheesta. Ketju täynnä viestejä, joissa vähätellään ja peitellään ongelmaa. Käännetään huomio maahanmuuttajiin, muihin maihin ja mitä ihmeellisempiin asioihin, jotka eivät liity suoraan asiaan. Miksi miehet uskottelevat itselleen, että ongelmaa ei ole?
Suomessa on todellinen ongelma ihan kantasuomalaisten miesten väkivalta puolisoaan kohtaan. Jokainen joka katsoo toiseen suuntaan sen kohdatessaan tai siitä tietäessään, voisi katsoa peiliin ja miettiä, millaiset arvot itsellä on ja millaisessa arvomaailmassa haluaa elää. Toivotteko samanlaista kohtaloa omalle tyttärelle? Minä en isänä todellakaan toivo sellaista. Minä en anna mitään arvoa miehille, jotka kohtelevat naisia huonosti. Omaa puolisoa kuuluu arvostaa ja kohdella kuin kukkaa kämmenellä. Riidat sovitaan ensin rauhoittumalla ja sen jälkeen puhumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tänne sitten kritiikittömästi halataan ihmisiä, joiden perimmäisten arvojen mukaan väkivalta naisia kohtaan on oikeutettua.
Milläs runkkari selität sen, että esim. Ruotsissa sitä naisiin kohdistuvaa vökivaltaa on huomattavasti vöhemmön, vaikka sillä asuu moninkertaisesti nöitä runkkarin mainetsemia " vääränkulttuurin" ihmisiä?
Ruotsissa asuu valtavat määrät näitä kyseisiä vährmmistöjä täysin omilla säännöillä yhteiskunnan ulkopuolella. Poliisille puhumisesta lähtee henki. Suomessa poliisilla on vielä jonkilainen mahdollisuus saada kiinni näissä yhteisöissä tapahtuvia "kunnia" rikoksia.
Eli asianomaisten mielestä väkivaltaa ei ole mutta sinä päätit keksiä sitä koska rodullistetut ovat mielestäsi väkival
Kukahan tässä "rodullistaa".
Valkoinen suomalainen nainen, joka ei norsunluutornissaan tajua olevansa se kaikkein pahin rasisti 😂
Naisten itsensä aiheuttama ongelma kun aina ottavat tuollaisia miehiä. Sitten selitellään ettei muka tiedetty millainen mies todellisuudessa oli. Tietävät kuitenkin aina sadan prosentin varmuudella sen ettei minun kanssa tai muidenkaan kaltaisteni hiljaisempien, ujompien ja vähän pyöreiden miesten kanssa kannata seurustella sekunttiakaan?
Ihan v itun oikein naisille.
Vierailija kirjoitti:
Tästä aiheesta ei pysty käymään asiallista keskustelua tällä palstalla. No ei kyllä monesta muustakaaan aiheesta. Ketju täynnä viestejä, joissa vähätellään ja peitellään ongelmaa. Käännetään huomio maahanmuuttajiin, muihin maihin ja mitä ihmeellisempiin asioihin, jotka eivät liity suoraan asiaan. Miksi miehet uskottelevat itselleen, että ongelmaa ei ole?Suomessa on todellinen ongelma ihan kantasuomalaisten miesten väkivalta puolisoaan kohtaan. Jokainen joka katsoo toiseen suuntaan sen kohdatessaan tai siitä tietäessään, voisi katsoa peiliin ja miettiä, millaiset arvot itsellä on ja millaisessa arvomaailmassa haluaa elää. Toivotteko samanlaista kohtaloa omalle tyttärelle? Minä en isänä todellakaan toivo sellaista. Minä en anna mitään arvoa miehille, jotka kohtelevat naisia huonosti. Omaa puolisoa kuuluu arvostaa ja kohdella kuin kukkaa kämmenellä. Riidat sovitaan ensin rauhoittumalla ja sen jälkeen puhumalla.
Minä katson toisaalle kun nainen jota useammankin kerran pyysin treffeille kohtaa nyt jatkuvaa väkivaltaa mieheltään. Ollut turvakodissakin mutta palannut aina miehen luokse lapsineen ja sama meno jatkuu. Minä en ole ikinä ollut väkivaltainen toisillekkaan miehille ja pelkään väkivaltaa. Sen verran fyysisesti heikkona en myökään olisi vaaraksi juuri kenellekkään.
Minä en suostu kantamaan vastuuta toisten miesten tekemisistä, etenkään kun se on nimenomaan naisten tehtävä jättää sellaiset miehet yksin. Mutta ei ja aina niille miehille on vientiä toisin kuin minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi apulaisoikeuskansleria ei kiinnosta toinen iso ihmisoikeusongelma Suomessa eli miesten palkaton asevelvollisuus vankeuden uhalla? Suomessa voi joutua vankilaan vain siksi että on syntynyt mieheksi.
Näin naistenpäivänä sinäkin voisit luopua tuosta iänikuisesta jankkauksestasi ja keskittyä kerrankin NAISIIN. Loput 364 päivää vuodestahan jankkaat tuota mantraasi.
Reps🤣 Tässä maassahan ei juurikaan keskitytä naisien kokemiin ongelmiin. Olkoot todelliset eli ei. Ei hyvää päivää...
"Minä en suostu kantamaan vastuuta toisten miesten tekemisistä, etenkään kun se on nimenomaan naisten tehtävä jättää sellaiset miehet yksin."
Selkärangatonta toimintaa. Hiljainen hyväksyntä on melkein yhtä paha kuin itse teko.
"Minä katson toisaalle kun nainen jota useammankin kerran pyysin treffeille kohtaa nyt jatkuvaa väkivaltaa mieheltään. Ollut turvakodissakin mutta palannut aina miehen luokse lapsineen ja sama meno jatkuu. Minä en ole ikinä ollut väkivaltainen toisillekkaan miehille ja pelkään väkivaltaa. Sen verran fyysisesti heikkona en myökään olisi vaaraksi juuri kenellekkään..."
Se että hän ei lähtenyt kanssasi treffeille oli reilua sinua kohtaan, jos häntä ei oikeasti kiinnosta. Johtopäätöksesi että sitten hänestä ei tarvi välittää ihmisenä kertoo sinusta jotain.
Ylisukupolvinen trauma. Aiheesta löytyy googlaamalla runsaasti tutkittua tietoa.