Perhetyön tarjoama "apu",joku tulee istumaan sohvalle pariksitunniksi. Voiko tämä tosiaan mennä näin?
Maanantaina olisi taas "apua" tulossa ja koko touhu tuntuu ihan vitsiltä.
Kommentit (754)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapurin yh-äidillä oli joka toinen viikonloppu lapsi isällään, kun minä hoidin omat lapset ja kotityöt 365 päivää vuodessa. Ei ollut edes yhtä iltaa vuodessa, että olisi ollut vain omaa aikaa ilman lapsia.
Ja lisäksi parisuhteessa harrastetaan seksiä vasta sitten, kun lapset nukkuvat ja välillä yöllä.
Lisäksi joka päivä pyörii kodissa naapurin lapsia.
Muut harrastavat seksiä lasten ollessa valveilla?
No, ei tietenkään, mutta yh voi harrastaa seksiä uuden miehen kanssa päivällä, kun lapset ovat isällä.
Pariskunnalla taas se on aina yöllä, koska ei lapset ole koskaan missään hoidossa vapaapäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei tee mitään kotitöitä.
Jos minä en tee niin koti on siivoamatta ja pyykit pesemättä joten pakko vaan pestä pyykkiä ja siivota itse.
Veronmaksajien varoilla ei pidä paikata laiskojen miesten tekemättä jättämisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä en tee niin koti on siivoamatta ja pyykit pesemättä joten pakko vaan pestä pyykkiä ja siivota itse.
Miksi sitten jossain perheessä avustaja siivoaa, vaikka puoliso esim. mies on terve?
Naapurin yh harrastaa välillä päivällä uuden miehen kanssa seksiä, kun sen lapset on lasten biologisella isällä. Noi seksiäänet kuuluu meidän asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten jossain perheessä avustaja siivoaa, vaikka puoliso esim. mies on terve?
Jossain perheissä mies ei osallistu ja nainen tekee kaikki kotityöt yksin.
Ja joissain perheessä avustaja siivoaa, koska puoliso sairas ja kaikki jäisi miehelle yksin.
Suomen systeemit on kummallisia.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin yh harrastaa välillä päivällä uuden miehen kanssa seksiä, kun sen lapset on lasten biologisella isällä. Noi seksiäänet kuuluu meidän asuntoon.
So? Onko se nyt jotenkin väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain perheissä mies ei osallistu ja nainen tekee kaikki kotityöt yksin.
Ja joissain perheessä avustaja siivoaa, koska puoliso sairas ja kaikki jäisi miehelle yksin.
Suomen systeemit on kummallisia.
Ja jos asuu yksinkin tai yh niin ei kukaan tule siivoamaan. Ja osassa perheistä mies ei vain kertakaikkiaan siivoa ja nainen siivoaa aina yksin.
Mutta jos on pariskunta joista toisella vaikka ms-tauti niin avustaja siivoaa.
"Siinäpä hyvä neuvo. Mitä niille lapsille sitten tehdään, jos jaksaminen loppuu, kun ne ovat jo olemassa? Eikös aloittaja sanonut, ettei koe tuota avuksi, joten miksi siitä pitää olla kiitollinen?"
Jos on lapset tehnyt, niin silloin pitää jaksaa, piste. Ei selityksiä. Sitä kun on vastuussa jo ihan lainkin edessä siitä toisesta elävästä ihmisolennosta. Kannattaa harrastaa rehellistä itsetutkiskelua ennen kuin lähtee perhettä perustamaan. Itse jätin lapset tekemättä, koska epäilin juurikin tuota omaa jaksamista ja rankkaa olisi kyllä ollut jos lapsia olisin tehnyt/ saanut.
Säälittää hirveästi ne lapset joiden vanhemmat vatvoo jotain omia tunteitaan niin paljon, että lapset jäävät vaille normaalia lapsuutta ja joutuvat olemaan sijaiskärsijöinä vanhempien jaksamattomuudesta. Jotain vastuunkantoa tähänkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli vastaava kokemus. Sain perhetyötä kun jäin yksinhuoltajaksi kun lapset olivat pieniä ja yhdellä oli diagnosoitu aspergerin oireyhtymä.
Tätit tulivat kahvittelemaan ja istumaan sohvalle. Siinä se.Nyt on jo isot lapset mutta vieläkin mietin että sosionomit sohvalla on kyllä varmasti helpoin työ ikinä.
Sosionomi sohvalla viisastelemassa.
Parhaassa tapauksessa nää ovat entisia lasun asiakkaita ja päihdeongelmaisia.
Koulutuksessa arvostetaan omaa "elämänkoulua".
Tuskin siis osaavat siivota tai tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So? Onko se nyt jotenkin väärin?
Ei, tosin meillä lapset kuulevat nuo.
Mutta sanoin vaan, että perheissä harrastetaan yöllä seksiä.
Naiset haluu kaikki olla esihenkilöitä siksi.
Jos perheessä toinen vanhempi sairas niin avustaja siivoaa, että se toinen vanhempi ei uuvu.
Jos toisessa perheessä taas mies ei osallitu kodinhoitoon eikä lasten hoitoon niin nainen siivoaa yksin ja hoitaa lapset yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jos perheessä toinen vanhempi sairas niin avustaja siivoaa, että se toinen vanhempi ei uuvu.
Jos toisessa perheessä taas mies ei osallitu kodinhoitoon eikä lasten hoitoon niin nainen siivoaa yksin ja hoitaa lapset yksin.
Suomi on ihan kummallinen maa.
Vierailija kirjoitti:
Ja töissä mitataan ihmisten työtehoa, vaikka joku sinkku voi huilata kaikki illat, kun äiti taas tekee joka päivä työpäivän jälkeen lämmintä ruokaa, pesee pyykkiä, tiskaa tiskit ja vahtii lapset.
Minua ihmetyttää sosiaalisen avun olemattomuus. Kela kuntouttaa, terveydenhuolto kuntouttaa, ehkä lisäksi eläkelaitoskin, mutta potilas ei saa mitään sosiaalipuolen tukea ja näin muidenkin panosten tuotto kärsii.
"Et sinä voi pakottaa toista vanhempaa tekemään kotitöitä tai hoitamaan lapsia, jos toinen ei suostu. Kaikki ei silti eroa. On naisia jotka hoitaa lapset ja kodin 365 päivää vuodessa. Kun siivoaa kotia, samalla pitää vahtia taaperoita ja seksiä myös voi olla vaikka yöllä, kun lapset nukkuvat. Lisäksi pyörii vielä päivisin naapurin lapsi ovikelloa soittamassa.
Ei ole koskaan sellaista päivää, että olisi vaikka 2 h omaa aikaa."
Tässä olisi ihmisellä emansipaation tarve, ei kotiavun tarve. 😑😩
Työssä jaksamiseen voi kyllä vaikuttaa se, että kaikki vapaa-aika on lasten hoitoa ja kodin hoitoa.
Joku sinkku voi nukkua, käydä kuntosalilla ja harrastaa omia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja töissä mitataan ihmisten työtehoa, vaikka joku sinkku voi huilata kaikki illat, kun äiti taas tekee joka päivä työpäivän jälkeen lämmintä ruokaa, pesee pyykkiä, tiskaa tiskit ja vahtii lapset.
Kuka sille sinkulle käy kaupassa, tekee ruoan, tiskaa ja pesee pyykit, kun sinkku huilailee? Lisäksi, jos ei ole introvertti, seura on haettava jostain.
Jostain syystä se perheenäiti on vaihtanut sinkkuuden perheenäitiyteen ja on todella vaikea uskoa, että iso osuus ihmisistä tekisi tietoisesti valinnan, joka heikentää heidän loppuelämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
"Et sinä voi pakottaa toista vanhempaa tekemään kotitöitä tai hoitamaan lapsia, jos toinen ei suostu. Kaikki ei silti eroa. On naisia jotka hoitaa lapset ja kodin 365 päivää vuodessa. Kun siivoaa kotia, samalla pitää vahtia taaperoita ja seksiä myös voi olla vaikka yöllä, kun lapset nukkuvat. Lisäksi pyörii vielä päivisin naapurin lapsi ovikelloa soittamassa.
Ei ole koskaan sellaista päivää, että olisi vaikka 2 h omaa aikaa."
Tässä olisi ihmisellä emansipaation tarve, ei kotiavun tarve. 😑😩
Niin, ja sut sinkkuna saisi pistää lasten tarhaan iltaisin ja viikonloppuisin töihin valtion viraston päivätyön lisäksi.
Eikä tunti kuntosalia ja soffalle loppu illaksi.
Jos asuu yksin ja jalka ja käsi murtuu esim. jos liukastuu niin ei silloinkaan mitään ilmaista kotiapua tule.
Ja sairaala laittaa nykyään tosi nopeasti kotiin leikkauksen jälkeen.