Perhetyön tarjoama "apu",joku tulee istumaan sohvalle pariksitunniksi. Voiko tämä tosiaan mennä näin?
Maanantaina olisi taas "apua" tulossa ja koko touhu tuntuu ihan vitsiltä.
Kommentit (754)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kukaan jolla on omia lapsia jaksaisi alkaa toisten kotia siivoamaan. Hyvä kun jaksaa oman kodin siivota.
No ne siivoavat, joiden työ se on.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset on väsynyitä eikä jaksa siivota toisten fyysisesti terveiden kotia, hyvä kun jaksaa oman kodin siivota ja hoitaa omat lapset.
Ai että mitä järjen ilotulitusta. Töissä ei tarvi siivota ja hoitaa lapsia jos tekee sitä kotona? Töissä siitä maksetaan palkkaa ja työnantaja direktio-oikeudellaan määrää mitä tehdään. Jos ei jaksa, hankkii muuta työtä. Kummasti on kuitenkin olemassa vaikka kuinka paljon siivoojia, jotka siivoavat töissä, vaikka oma kotikin pitää siivota. Ja päiväkodissa hoitajia jotka hoitavat lapsia vaikka omatkin on hoidettava.
No, mutta kun Suomessa ei ole mitään kotisiivojia paitsi jos saa avustajan eli esim. vaikka pyörätuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kukaan jolla on omia lapsia jaksaisi alkaa toisten kotia siivoamaan. Hyvä kun jaksaa oman kodin siivota.
No ne siivoavat, joiden työ se on.
Ei sellaisia työntekijöitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset on väsynyitä eikä jaksa siivota toisten fyysisesti terveiden kotia, hyvä kun jaksaa oman kodin siivota ja hoitaa omat lapset.
Ai että mitä järjen ilotulitusta. Töissä ei tarvi siivota ja hoitaa lapsia jos tekee sitä kotona? Töissä siitä maksetaan palkkaa ja työnantaja direktio-oikeudellaan määrää mitä tehdään. Jos ei jaksa, hankkii muuta työtä. Kummasti on kuitenkin olemassa vaikka kuinka paljon siivoojia, jotka siivoavat töissä, vaikka oma kotikin pitää siivota. Ja päiväkodissa hoitajia jotka hoitavat lapsia vaikka omatkin on hoidettava.
Sairaalasiivous on erilaista, kun ei ole mattoja eikä lasten leluja kaikki paikat täynnä.
Jos mies ei osallistu lasten eikä kodin hoitoon niin pitää hoitaa lapsia ja tehdä kotitöitä ympäri vuoden.
Ja seksiä harrastetaan yöllä. Päivällä ei voi harrastaa seksiä, koska jos omat lapset saa päiväunille niin naapurin lapset soittavat koko ajan ovikelloa, osa antaa alle kouluikäisten liikkua yksin pihalla.
Onko ne perhetyön tavoitteet jo kerrottu?
Jos mietitte vaikka supernannyn jaksoa; olisiko perheessä mikään muuttunut,jos sinne lähetettäisiin joku pariksi tunniksi joka viikko tiskaamaan ja imuroimaan...
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei osallistu lasten eikä kodin hoitoon niin pitää hoitaa lapsia ja tehdä kotitöitä ympäri vuoden.
Ja seksiä harrastetaan yöllä. Päivällä ei voi harrastaa seksiä, koska jos omat lapset saa päiväunille niin naapurin lapset soittavat koko ajan ovikelloa, osa antaa alle kouluikäisten liikkua yksin pihalla.
Jos lapsella ei ole päiväkotipaikkaa esim. jos on kotihoidontuella niin lapset hoidetaan myös influenssassa, koska mies ei osallistu.
Vaipanvauhtoalusta lattialle ja kosteuspyyhkeet on keksitty niin lapsi ei putoa, kun vaihtaa vaippaa 40 asteen kuumessa.
Itse olen hoitanut lapsia ollessani itse monta kertaa kipeänä influenssassa ja noroviruksessa jne.
Onneksi ei tee. Siivousapua lastenhoito apu pitäis pistää yhteiskunnassa ihan minimiin.
toski tilanteet jossa huoltajalla on vakava sairaus, syöpä, leikkaus yms tilapäinen apu on ok. Mut nykyisin pistetään paukkuja ihan liikaa näihin lapsiperhe arki kuormittaa niin en saa edes pyykkejä koneeseen vanhemmille.
ja kyllä tiedän mitä on erityislasten vanhemman arki omia erityisiä on kaksi.
arki rullaa kun niitä rutiineista ja hommista pidetään kiinni. Opetellaan sietämään pettymyksiä ja tekemään juttuja jota ei aina huvittaisi. Nettiä ja ruutua vähemmälle ja ulos pihalle myös aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ei ne tule sun kotitöitä tekemään.
Miksi ei? Ennen vanhaan kodinhoitaja tuli juurikin kotitöitä tekemään.
Kotihoitajia ei enää ole.Nämä perhetyöntekijät ovat eri asia. Tarkoitus antaa henkistä apua, tsempata jaksamaan.
Ennen oli eri asia, kun perheet olivat suuria, useita lapsia, eikä ollut edes kodinkoneita, kuin nyt.
Toimi oli kodinhoitaja, ei kotihoitaja. Hän antoi henkistä tukea samalla kun auttoi konkreettisesti. Nämä sohvalla istujat pelkästään tuhlaavat aikaasi ja yhteiskunnan varoja.
Kysynpä; miksi monessa perheessä ulkomail
Monessa perheessä mieskin siivoaa.
Turha naisten kiillottaa sädekehää tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ei ne tule sun kotitöitä tekemään.
Miksi ei? Ennen vanhaan kodinhoitaja tuli juurikin kotitöitä tekemään.
Kotihoitajia ei enää ole.Nämä perhetyöntekijät ovat eri asia. Tarkoitus antaa henkistä apua, tsempata jaksamaan.
Ennen oli eri asia, kun perheet olivat suuria, useita lapsia, eikä ollut edes kodinkoneita, kuin nyt.
Toimi oli kodinhoitaja, ei kotihoitaja. Hän antoi henkistä tukea samalla kun auttoi konkreettisesti. Nämä sohvalla istujat pelkästään tuhlaavat aikaasi ja yhteiskunnan varoja.
Juu, monessa perheessä mies voi siivota, mutta ei kaikissa.
Itse olen tottunut pesemään pyykkiä kaksi koneellista päivässä oli influenssa tai ei. Ja olen aina siivonnut kodin yksin.
Meillä ei mies edes tiedä miten pyykkikonetta käytetään. Jos minä en pese niin ne pyykit on pesemättä. Pyykkikone on nytkin päällä.
Jos mies ei osallistu kodin hoitoon tai lasten hoitoon niin ei siitä Suomessa mitään rangaistusta tule. Toki eron voi ottaa, mutta sitten ne lapset on ainakin ilman ruokaa ja puhtaita vaatteita joka toinen viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitte vaikka supernannyn jaksoa; olisiko perheessä mikään muuttunut,jos sinne lähetettäisiin joku pariksi tunniksi joka viikko tiskaamaan ja imuroimaan...
juu ei olis mikään muuttunut kotiapua sais antaa entistä enemmän, kun sitä vähääkään ei jaksais enää.
surullista katsoa noita supernannya kun mitään ihmeellistä sen ei tarvii siellä tehdä. Perheiden uudet säännöt pitäis olla ihana perus huttua joka kodissa.
Selkeät rutiinit hankaliin kohtiin ja enemmän yhteistä tekemistä.
Minä olisin aikoinaan halunnut KONKREETTISTA apua ja tukea meidän kaoottiseen tilanteeseen missä ns "katto oli täynnä reikiä mistä tippuu vettä sisälle" . Ainoastaan keskustelua keittiön pöydän ääressä, osin itsestäänselvyyksiä, osin täysin turhaa liipaalaapaa josta ei mitään apua. Täysin hyödytöntä ajanhukkaa ja mistä koko perhe stressaantui entisestään ja ne oikeat ongelmat vain kasvoivat.
Läheiset odottivat myös että ammattilaiset auttavat ammattitaidolla. Läheiset päättivät sitten jokainen ottaa yhden osa-alueen jota lähtivät meidän kanssa purkamaan ja saatiin amatööri konkkaronkalla jotenkin meidän elämää paremmaksi.
Edelleen kyllä paha maku suussa ammattilaisten ei mistään avusta. On oppinut jälkeen päin sen, että jos tulee elämässä jotain vastoinkäymisiä niin tuolta suunnalta ei saa apua vaikka niin voisi kuvitella.
Meillä mies ei tee mitään kotitöitä.
Jos minä en tee niin koti on siivoamatta ja pyykit pesemättä joten pakko vaan pestä pyykkiä ja siivota itse.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei tee mitään kotitöitä.
Jos minä en tee niin koti on siivoamatta ja pyykit pesemättä joten pakko vaan pestä pyykkiä ja siivota itse.
Olen myös päättänyt, että lapset saa tulla aikuisenakin kotiin, jos niillä on rahat loppu.
Minä pesen pyykkiä niin kauan, kun olen elossa, vaikka lastenlastenkin pyykit.
Vierailija kirjoitti:
Siivous- ja lastenhoitopalvelua voi myös itse hankkia kotitalousvähennyksellä. Vaikka vain joskus.
Apua tarvitaan kotitalouksissa, jotka ovat jonkun tuen tai päivärahan varassa. Itsekin ostin paljon apua aikanaan. Nyt, kun tarvitsisin sitä työkyvyn palauttamiseen, ei ole varaa hankkia.
Ei teidän arjesta väsyneiden kannata olla kateellisia, tämä on PALJON pahempaa. Jos minua autettaisiin paranemaan, olisin sitten taas puolestani yhteiskunnan tukipilarina, kun teistä väsyneistä osa sairastuu.
Vierailija kirjoitti:
Muuttuiko mikään sillä, että joku istui pari tuntia sohvalla? Apu tulee vasta siitä toimenpiteestä, jota tarjotaan sen jälkeen,
Jos joku siivoaisi ja tiskaisi joka viikko pari tuntia, koti pysyisi siistimpänä ja muutenkin mukavampana, vaikka vanhemmat olisi kuinka uupuneita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapurin yh-äidillä oli joka toinen viikonloppu lapsi isällään, kun minä hoidin omat lapset ja kotityöt 365 päivää vuodessa. Ei ollut edes yhtä iltaa vuodessa, että olisi ollut vain omaa aikaa ilman lapsia.
Ja lisäksi parisuhteessa harrastetaan seksiä vasta sitten, kun lapset nukkuvat ja välillä yöllä.
Lisäksi joka päivä pyörii kodissa naapurin lapsia.
Muut harrastavat seksiä lasten ollessa valveilla?