Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päätin lähteä Suomesta. Mulle riitti.

Vierailija
07.03.2025 |

Jos meinaat vastata että siitä vaa, ei jäädä kaivaamaan niin älä vastaa ollenkaan.

Kaipaan kypsää keskustelua ja onko muilla samaa fiilistä kuin mulla? Mielestäni Suomessa ei oi mitään järkee elää 

Ei jaksa enää tätä väsynyttä ja ylimielistä ilmapiiriä. Lakia rikotaan joka asiassa. Terveysasioissa, työelämän asioissa. 20 vuoden jälkeen mulle riitti pätkätyöt, jatkuvaa epävarmuus, ikäviä juttuja. Joustamattomuutta ja vaatimuksia. Ihmiset on kuin epävirallisia poliiseja täällä. 

Valitsen parempaa kurjuutta! Eli lähden maailmalle etsimässä asioita. Etsin paikkoja jossa ihmiset vetävät yhteishengellä, jossa asioista voi sopia. Etsin kivempia ihmisiä jolla on halu tehdä asioita. 

Mul on ihan sama vaikka joudun hetkeksi elää hostellissa kunhan tuntuu hetken ees kivalta. 

Tunnetasoltaan olen ollut niin väsynyt tähän ettei mikään vedä eikä mee eteenpäin.

Tsemppiä teille ja mulle

Kommentit (270)

Vierailija
161/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen nykyiset olosuhteet huomioon ottaen, on täysin ymmärrettävää haluta lähteä täältä. Saatan itsekin niin tehdä päätettyäni opintoni. Ne taas, jotka haukkuvat pois haluavia, ei voi olla heräämättä mielikuva, että nämä ihmiset ovat itse täällä jumissa olevia ja kateellisia, todennäköisesti huonosti kouluttautuneita, tapauksia, jotka saattaisivat myöskin haluta lähteä, muttei kykyä ja uskallusta riitä. 

Vierailija
162/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä. Joku haluaa lähteä tästä pikku pohjois-koreasta muualle niin heti on lauma louskuttamassa leukoja ja ivaamassa henkilöä. Ihan sairas asenne. Eiköhän monikin häipyisi HETI jos pystyisi, minä mukaan lukien. Tässä maassa ei ole oikein enää mitään minkä vuoksi pitäisi olla onnellinen. 

Aaah, kämpässä saa taaskin palella, ulkona pakkasta ja patterit kiinni koska Suomessa öyhötetään niin paljon ilmastosontaa. Jäädytetään mieluummin asukkaat kuin lämmitetään asuntoja. Kai tämä on sitä suomalaisten "parempaa elämisen tasoa" mistä monet täällä kouhkaavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti on trolli alapeukuttamassa asiallisia viestejä missä ihmiset kertovat faktoja. Mitä te trollit kuvittelette saavanne tuosta? Mitä se yleensäkkään teidän percettä kutittaa jos joku haluaa muuttaa täältä pois? 

Vierailija
164/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne ap lähdit? Minne kannattaisi lähteä?

Vierailija
165/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä. Joku haluaa lähteä tästä pikku pohjois-koreasta muualle niin heti on lauma louskuttamassa leukoja ja ivaamassa henkilöä. Ihan sairas asenne. Eiköhän monikin häipyisi HETI jos pystyisi, minä mukaan lukien. Tässä maassa ei ole oikein enää mitään minkä vuoksi pitäisi olla onnellinen. 

Aaah, kämpässä saa taaskin palella, ulkona pakkasta ja patterit kiinni koska Suomessa öyhötetään niin paljon ilmastosontaa. Jäädytetään mieluummin asukkaat kuin lämmitetään asuntoja. Kai tämä on sitä suomalaisten "parempaa elämisen tasoa" mistä monet täällä kouhkaavat. 

Ilmastosontaa? Mistä lähtien lämpötilan pitäminen vähän alempana on ollut muuta, kuin energiansäästöä?

Nyt äkkiä trollit uudelleenkoulutukseen. Teidän jutut alkaa olla älyttömiä.

Vierailija
166/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne ap lähdit? Minne kannattaisi lähteä?

En minnekään. Aloitin vain ketjun ja hyvin on idarit jatkaneet!😁😁😁😁

Vierailija
167/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut tänne aiemminkin. Pääsin pois. Suomesta en saanut töitä, vaikka hyvät koulutukset alla. Aina tuli vastaus "kiitos, mutta kiitos ei". Laitoin työhakemuksen Puolaan, heti seuraavana päivänä tuli soitto pääsenkö haastatteluun, firma hyvitti lentoliput. Siitä viikko, toinen soitto tuli, että milloin pääsen aloittamaan. Ja nyt olen täällä. Enkä ole katunut. Firma auttoi asunnon saannissa sekä muutossa, mutta enpä ottanut suomesta mukaani kuin vaatteet. Uskaltakaa hypätä tuntemattomaan, katukaa myöhemmin. Itse en halua miettiä vanhana, että olisi pitänyt sittenkin.

Vierailija
168/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastosontaa? Mistä lähtien lämpötilan pitäminen vähän alempana on ollut muuta, kuin energiansäästöä?

"Ilmastosontaa? Mistä lähtien lämpötilan pitäminen vähän alempana on ollut muuta, kuin energiansäästöä?

Nyt äkkiä trollit uudelleenkoulutukseen. Teidän jutut alkaa olla älyttömiä."

Pattereiden lämmityksen KIINNI PITÄMINEN on vähän eri asia kuin "vähän alempi lämpö" Kässäätkö? Moni joutuu palelemaan asunnoissaan ja sairastelemaan infektioita koko kylmän kauden ajan koska asunnoissa on kylmää ja kosteaa. Suomi on KYLMÄ maa jossa tarvittava lämmitys pitäisi olla itsestään selvä asia. Mutta kun tämä ilmstopelleily tuli mukaan kuvioihin, yhtiöt liittyivät mukaan vaikka mihin "haasteisiin" laski tavallisten ihmisten asumismukavuus roimasti. Nykyään jatkuva paleleminen SISÄTILOISSA on normaali olotila täällä Suomessa ja siitä ei saisi muka valittaa koska oih "säästäminen" ja ilmastonmuutos. Järkyttävää kiduttaa näin pientä kansaa tällaisella. Samaan syssyyn menee vesi-naccit jotka ovat sitä mieltä että suihkussa saa olla vain muutaman minuutin koska juuri Suomessa pitää säästää vettä. Niin, kenelle? 

Vierailija
169/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinivammainen on haukkana heti paikalla alapeukuttamassa uusia oikeita viestejä. Kertoo aika paljon palstan tasosta..

Vierailija
170/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&n

Nyt on kyllä väärinymmärtämisen maailmanennätys, jos luulee, että lämpötilan pitäminen alhaalla ja veden säästäminen ovat jotain ilmastohumppaa.

Ja jos asunto on liian kylmä ja kostea, niin ilmoitus isännöitsijälle, jos osaat niin pitkälle menevää operaatiota. Jos olisi oma asunto, niin tietäisit mitä tehdä.

Vierailija
171/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaa, ei jäädä kaivaamaan 👋🏻

Sinua asia jäi selvästi kaivelemaan.

Vierailija
172/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen nykyiset olosuhteet huomioon ottaen, on täysin ymmärrettävää haluta lähteä täältä. Saatan itsekin niin tehdä päätettyäni opintoni. Ne taas, jotka haukkuvat pois haluavia, ei voi olla heräämättä mielikuva, että nämä ihmiset ovat itse täällä jumissa olevia ja kateellisia, todennäköisesti huonosti kouluttautuneita, tapauksia, jotka saattaisivat myöskin haluta lähteä, muttei kykyä ja uskallusta riitä. 

Molemmat aikuiset lapseni ovat nykyisin ulkosuomalaisia 🤗

Vierailija
173/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat aikuiset lapseni ovat nykyisin ulkosuomalaisia 🤗

Mammatrollilla on piiiiiiiiitkät kädet, kun pyrkii halaamaan lapsiaan, onnellinen hymy huulilla siitä, kun asuvat niin kaukana 😁

Vierailija
174/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin sanottiin, että ettehän tule sitten maitojunalla takaisin, kun ulkomaille muutettiin. Ei ole vielä maitojunaa näkynyt, yli 30 vuotta on mennyt, mutta olisi kyllä kiva päästä maitojunaan ;). 

Vierailija
175/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillekin sanottiin, että ettehän tule sitten maitojunalla takaisin, kun ulkomaille muutettiin. Ei ole vielä maitojunaa näkynyt, yli 30 vuotta on mennyt, mutta olisi kyllä kiva päästä maitojunaan ;). 

Ja joka ikinen päivä ulkomailla asuvat tulevat tänne kertomaan, miten ihanaa ulkomailla on asua, kun eihän niillä ole mitään muuta elämää. Ei auta, vaikka asuisivat hiekkarannan lähellä, tai viinitarhassa, niin silti mielessä polttaa vain päästä kertomaan, miten kauheaa Suomessa on 😄

Vierailija
176/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova uho taas päällä että lähdenpä pois mutta maa(t) mihin haluat lähteä ja missä on asiat paremmin niin jää kummasti mainitsematta. Voin auttaa sinua vähän. Harkitse esimerkiksi jotain Bangladeshin slummia. Siellä ihmiset on ystävällisiä toisille ja välittävät toisista ja auttaa kaikin mahdollisin tavoin. Unohtamatta pitkiä ja kuumia kesiä.

Vierailija
177/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on kyllä eräs niistä Suomen nykyisistä epäkohdista...

Vierailija
178/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin n 4 vuotta sitten ja aina kesäisin piipahdan suomessa mutta asumaan takaisin suomeen? I dont think so...

Mutta vietät kaikki päiväsi av:lla? Jep jep.

Ota asioista selvää pentu! Ja katso google missä on bohol..pysy siellä vanhempiesi hoivassa kun olet vielä keskenkasvuinen ja turvallinen jääkaappi millä lihoa.

Vierailija
179/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita suomeksi idiootti, tämä on suomenkielinen palsta. Raivostuttavaa että sun pitää tänne tulla tuputtamaan pakkoruotsias. We'd be better off conversing in English anyway if you must insist on not using our own, beautiful language. No one likes to be forced to use Swedish when using a Finnish speaking forum. Oppure in Italiano, vai via adesso, qui parliamo finlandese - la Lingua piu Bella del Mondo.

Vierailija
180/270 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanut tänne aiemminkin. Pääsin pois. Suomesta en saanut töitä, vaikka hyvät koulutukset alla. Aina tuli vastaus "kiitos, mutta kiitos ei". Laitoin työhakemuksen Puolaan, heti seuraavana päivänä tuli soitto pääsenkö haastatteluun, firma hyvitti lentoliput. Siitä viikko, toinen soitto tuli, että milloin pääsen aloittamaan. Ja nyt olen täällä. Enkä ole katunut. Firma auttoi asunnon saannissa sekä muutossa, mutta enpä ottanut suomesta mukaani kuin vaatteet. Uskaltakaa hypätä tuntemattomaan, katukaa myöhemmin. Itse en halua miettiä vanhana, että olisi pitänyt sittenkin.

Vautsi! Tuo on minun unelma, kun ei kotimaasta löydy töitä ja jos löytyy niin lyhyttä pätkää jos sitäkään. :( Onko Puolassa minkälainen terveydenhoitojärjestelmä?