Päätin lähteä Suomesta. Mulle riitti.
Jos meinaat vastata että siitä vaa, ei jäädä kaivaamaan niin älä vastaa ollenkaan.
Kaipaan kypsää keskustelua ja onko muilla samaa fiilistä kuin mulla? Mielestäni Suomessa ei oi mitään järkee elää
Ei jaksa enää tätä väsynyttä ja ylimielistä ilmapiiriä. Lakia rikotaan joka asiassa. Terveysasioissa, työelämän asioissa. 20 vuoden jälkeen mulle riitti pätkätyöt, jatkuvaa epävarmuus, ikäviä juttuja. Joustamattomuutta ja vaatimuksia. Ihmiset on kuin epävirallisia poliiseja täällä.
Valitsen parempaa kurjuutta! Eli lähden maailmalle etsimässä asioita. Etsin paikkoja jossa ihmiset vetävät yhteishengellä, jossa asioista voi sopia. Etsin kivempia ihmisiä jolla on halu tehdä asioita.
Mul on ihan sama vaikka joudun hetkeksi elää hostellissa kunhan tuntuu hetken ees kivalta.
Tunnetasoltaan olen ollut niin väsynyt tähän ettei mikään vedä eikä mee eteenpäin.
Tsemppiä teille ja mulle
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska ja maailman korruptoitunein maa nykyisin. Kehitysmaa verrattuna Ruotsiin ja Norjaan.. Itsekin lähtisin heti, jos lapset ois vanhempia.
Pienten lasten kanssa on helppo muuttaa, sopeutuvat ja oppivat kielen nopeasti.
Mutta pelkuri keksii tekosyyt, vaikka sitten lapsensa jos ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Viikinki menestyi maailmalla. Elokuvatähti ja menestynyt vapaatappelija.
Hänen esimerkki houkuttaa tuhansia suomalaisia nuoria miehiä muuttamaan paremman perässä kultaa louhimaan.
Kuka? Olen asunut ulkomailla 90-luvun alusta, en ole koskaan kuullut kenestäkään Viikingistä. Eli ainakaan täällä USA:ssa ei ollut mikään isompi stara.
Tässä KETJUSSA OLI AAMUPÄIVÄLLÄ paljon kommentteja > ap on IIGOR-ZUHNA KUPPA-TROLLI haisevalta Petroskoin kujalta.
Mutta, Iigor poisti nuo kommentit, niitä ei enää siellä näy...kun paljastui Trolliksi.
Ap , nyt tur*pa kiinni rotta.
Sä olet ONGELMAJÄTETTÄ.
Kaikki, joka ainoa venäläinen sekä Venäjän kaksoiskansalaiset laitetaan Suomesta Venäjälle.
Vinkukaan Venäjällä.
Ai että ihan "riitti" 🤣.
Eikö Venäjän helvetillinen kurjuus "riittänyt" ?
Venäläiset pois Suomesta. Välittömästi.
Ja painahan Iigor mieleesi , ja levitä tätä infoa Venäjällä : Jos rauha joskus tulee, se ei todellakaan merkitse sitä , että Suomen itäraja avautuisi !
Ei ikinä ukrainalaisten teurastajille.
Ap on pelkkä Ludmilan pentu. Siellä Ludmila ja Ludmilan mummo näkevät Petroskoissa NÄLKÄÄ.
Pruit pruit Petroskoin viemärirotta.
Sulla sitä ei ole valinnanvaraa mitä ostat kaupasta.
Petroskoissa kaupan hyllyllä on pari kertaa viikossa jotain myytävää... Siis jotain... Tällä viikolla se voi olla vaikka kaalia ja silakoita.
Tällä palstalla sitä sivistys kohoaakin, oikein kohisemalla, ja kaunopuheisuus kehittyy kun tätä lukee !
Kyllä on niin viisaita ja omaperäisiä ajattelijoita tässä 'ajatushautomossa'...
Minä olla Svetlana ja käydä 5 vuotta sitten Helsinki.
Se olla kuin paratiisi.
Täällä Käkisalmessa ei olla mitään muuta ruokaa kuin kalaa. Me käymme pilkillä.
Kaupassa ei olla ruokaa myytävänä.
Täällä on aina nälkä.
Kummasti näille tulee harva se päivä mieleen muuttaa maasta, ja se eka teko sen jälkeen on aina tulla palstalle kertomaan miten hirveä paikka Suomi on 😁
Ollaan uskovinaan, ja iigorit ovat muuttavinaan jonnekin sieltä kellarista.
Bye bye. Et osaa edes suomea, joten ei jäädä "kaivaamaan" (p.o. kaipaamaan).
Kun et pärjää täällä, et pärjää sielläkään mihin menet. Älä kerjää konsulaatista apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaista ei löydä enää sitä yhteen henkeen tekemistä eli saat lähteä johonkin, missä on alhainen elintaso ja puutteita meidän länsimaisten hyvinvointitasosta. Hyvinvoinnin lisääntyessä myös itsekeskeisyys lisääntyy ja länsimaat ja länsimaalaiset ovat rikkaita. Itse en ole alhisen elintason maissa käynyt, mutta etköhän löydä sellaisen jossa viihdyt.
Aikamoista yleistämistä. Ainakin täällä Baijerissa on todella aktiivisia ihmisiä, yhteishenkeä, ihmiset tekee paljon vapaaehtoistyötä, ihan tavalliset arjen kohtaamisetkin on ystävällisiä ja niistä tulee hyvä mieli. Aspat tervehtii ystävällisesti ja esim kun menee salille pukuhuoneeseen, tervehditään muita vaikka ei tunnettaisi. Naapureiden kanssa jutustellaan ja autetaan toisiamme. Suomessa käydessä tosiaan tuntuu aika synkältä se kun ihmiset suorastaan välttelee toisiaan. Jos vahingossa sattuu vaikka hiss
Äläpäs nyt yleistä sinäkään. Minä asun pikkukaupungissa Pohjanmaalla. Kyllä meidän kerrostalossa kaikki kohtaamani asukkaat tervehtivät. Samoin uimahallin pukuhuoneessa ja suihkutilassa tervehditään ja saunassa jopa rupatellaan ystävällisessä hengessä. Onko sinun omassa ilmeessä ja asenteessa jotain, mikä saa kanssaihmiset karttelemaan sinua? Oletko muka niin erinomaisen kultturelli ja kansainvälinen?
Vierailija kirjoitti:
Hänen esimerkki houkuttaa tuhansia suomalaisia nuoria miehiä muuttamaan paremman perässä kultaa louhimaan.
😂 perseseksi-Halme. Pyh.
Lähdin yli 10 v sitten, ja koko aikuiselämä mennyt ulkomailla - alunperin sen takia, että muualta oli monin kerroin helpompaa aaada työ.
En itse asiassa asu Suomea rikkaammasta maassa, mutta silti sellaisessa maassa, jolla on paljon tarjota, jossa on helppoja saada töitä, vaihtaa töitä, löytää kivoja menoja, sosiaalista elämää, voi oppia/puhua eri kieliä arjessa, ja terveydenhoito pelaa. Rakastan uutta kotimaatani. Puhun paikallista kieltä ongelmitta ja aina on mielenkiintoista.
Käkisalmi kaunis kaupunki. Vettä ja järvi ympärillä.
Me haluta että Suomi tulee , ottaa ja liittää Käkisalmi SUOMEEN.
Suomi rikas ja voi hyvin.
Käkisalmessa voimme huonosti ja mitään ei olla kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Routa porsaa kotiin ajaa 🐷
Eipä ole monia maita, joissa olisi enemmän routaa kuin Suomessa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Routa porsaa kotiin ajaa 🐷
Eipä ole monia maita, joissa olisi enemmän routaa kuin Suomessa. :)
Esimerkiksi Venäjä.