Päätin lähteä Suomesta. Mulle riitti.
Jos meinaat vastata että siitä vaa, ei jäädä kaivaamaan niin älä vastaa ollenkaan.
Kaipaan kypsää keskustelua ja onko muilla samaa fiilistä kuin mulla? Mielestäni Suomessa ei oi mitään järkee elää
Ei jaksa enää tätä väsynyttä ja ylimielistä ilmapiiriä. Lakia rikotaan joka asiassa. Terveysasioissa, työelämän asioissa. 20 vuoden jälkeen mulle riitti pätkätyöt, jatkuvaa epävarmuus, ikäviä juttuja. Joustamattomuutta ja vaatimuksia. Ihmiset on kuin epävirallisia poliiseja täällä.
Valitsen parempaa kurjuutta! Eli lähden maailmalle etsimässä asioita. Etsin paikkoja jossa ihmiset vetävät yhteishengellä, jossa asioista voi sopia. Etsin kivempia ihmisiä jolla on halu tehdä asioita.
Mul on ihan sama vaikka joudun hetkeksi elää hostellissa kunhan tuntuu hetken ees kivalta.
Tunnetasoltaan olen ollut niin väsynyt tähän ettei mikään vedä eikä mee eteenpäin.
Tsemppiä teille ja mulle
Kommentit (270)
On totta, että Suomessa on tällä hetkellä ankeata ja tulevaisuuden usko on viety. Ei luovuutta, eikä innovointia arvosteta. Työttömyys on masentavissa lukemissa, eikä Orpo, Purra, Satosta kiinnosta tehdä mitään työttömyyden taltuttamiseksi. Huolestuttavaa on myös sote-alan korkea työttömyys, kuten Helsingin Sanomissa tänään kerrottiin. Sote-alalle tarvitaan tekijöitä, on sen verran henkisesti ja fyysisesti raskas ala. Vaan kun ei palkata uusia työntekijöitä, mutta kaukomaista haalitaan väkeä kyllä. Kannattaa ehdottomasti hylätä Suomi. Kun Suomineito on hylännyt omat lapsensa, niin miksi jäädä suremaan. Täällä menee tavallisilla ihmisillä elo aina vaan ankeammaksi. Kun on tuo itärajan läheisyyskin sellainen uhkatekijä, että rahaa on laitettava puolustukseen. Niin, voisihan sitä rekrytoida kaikki työttömäksi valmistuvat sote-työläiset sotateollisuuden palvelukseen.
Täältä vwrohelvetistä onkin syytä poistua pikaisesti, kun vielä pääsee.
Passi kannattaa hommata ennenkuin alkaa rytinät..
Vierailija kirjoitti:
On totta, että Suomessa on tällä hetkellä ankeata ja tulevaisuuden usko on viety. Ei luovuutta, eikä innovointia arvosteta. Työttömyys on masentavissa lukemissa, eikä Orpo, Purra, Satosta kiinnosta tehdä mitään työttömyyden taltuttamiseksi. Huolestuttavaa on myös sote-alan korkea työttömyys, kuten Helsingin Sanomissa tänään kerrottiin. Sote-alalle tarvitaan tekijöitä, on sen verran henkisesti ja fyysisesti raskas ala. Vaan kun ei palkata uusia työntekijöitä, mutta kaukomaista haalitaan väkeä kyllä. Kannattaa ehdottomasti hylätä Suomi. Kun Suomineito on hylännyt omat lapsensa, niin miksi jäädä suremaan. Täällä menee tavallisilla ihmisillä elo aina vaan ankeammaksi. Kun on tuo itärajan läheisyyskin sellainen uhkatekijä, että rahaa on laitettava puolustukseen. Niin, voisihan sitä rekrytoida kaikki työttömäksi valmistuvat sote-työläiset sotateollisuuden palvelukseen.
Miten muu maapallo on pystynyt hoitamaan sotensa niin, että ei tarvitse puolta kansakunnasta palkata sille ja siten luoda aivan järjetön himmeli? Miksi sote-alan ihmiset ei kykene tekemään töitä kuten muut ihmiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut tänne aiemminkin. Pääsin pois. Suomesta en saanut töitä, vaikka hyvät koulutukset alla. Aina tuli vastaus "kiitos, mutta kiitos ei". Laitoin työhakemuksen Puolaan, heti seuraavana päivänä tuli soitto pääsenkö haastatteluun, firma hyvitti lentoliput. Siitä viikko, toinen soitto tuli, että milloin pääsen aloittamaan. Ja nyt olen täällä. Enkä ole katunut. Firma auttoi asunnon saannissa sekä muutossa, mutta enpä ottanut suomesta mukaani kuin vaatteet. Uskaltakaa hypätä tuntemattomaan, katukaa myöhemmin. Itse en halua miettiä vanhana, että olisi pitänyt sittenkin.
Vautsi! Tuo on minun unelma, kun ei kotimaasta löydy töitä ja jos löytyy niin lyhyttä pätkää jos sitäkään. :( Onko Puolassa minkälainen terveydenhoitojärjestelmä?
Puolassa on parempi kuin Suomessa. Riittää kun menet ensiapuun, niin saat apua.
Täällä joudut jonottamaan yöhön asti.
Jos on mahdollista kannattaa lähteä ..seuraava viherpunikki hallitus ottaa suut täyteen velkaa jälleen ja lisää surkeutta edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä. Joku haluaa lähteä tästä pikku pohjois-koreasta muualle niin heti on lauma louskuttamassa leukoja ja ivaamassa henkilöä. Ihan sairas asenne. Eiköhän monikin häipyisi HETI jos pystyisi, minä mukaan lukien. Tässä maassa ei ole oikein enää mitään minkä vuoksi pitäisi olla onnellinen.
Aaah, kämpässä saa taaskin palella, ulkona pakkasta ja patterit kiinni koska Suomessa öyhötetään niin paljon ilmastosontaa. Jäädytetään mieluummin asukkaat kuin lämmitetään asuntoja. Kai tämä on sitä suomalaisten "parempaa elämisen tasoa" mistä monet täällä kouhkaavat.
Ilmastosontaa? Mistä lähtien lämpötilan pitäminen vähän alempana on ollut muuta, kuin energiansäästöä?
Nyt äkkiä trollit uudelleenkoulutukseen. Teidän jutut alkaa olla älyttömiä.
&n
Jos kerrostalossa on PATTERIT KIINNI niin siellä on hyvin nopeasti muutama aste lämmintä. Lakkaapa siis trollukka paasaamasta!
Mutta kun niin se on: ei jäädä kaipaamaan. Soronnoo.
Ap:n olisi syytä opetelle äidinkieli ensin, se on perusta muiden kielien oppimiselle. On aika nihkeää pärjätä muualla pelkällä puutteellisella suomenkielellä. Vai meinaakos ap, jotta muollakin puhutaan suomia?
"Miten muu maapallo on pystynyt"
Jos luulet että "muu maapallo" on hoitanut niin et ole perehtynyt asiaan ja huutelet käytännössä vain mutu-tuntumalta populistista kiukkua.
Vierailija kirjoitti:
Päätin lähteä Suomesta. Mulle riitti.
Hienoa, että rohkenet. On avartavaa nähdä maailmaa ja miten on muualla. Siinä saa asioita oikeisiin mittasuhteisiin. Koeta säilyttää optimistisuus, vaikka välillä sitten tuntuisikin, että maailma potkii päähän.
Jos rajan takaa tulee rytinää, niin käy niin että sotaa käyvässä maassa ei sitten asuntoa saa myytyä, oli se sitte Helsingissä tai Tampereella.. eli nykyiset hinnanalenemiset ovat lastenleikkiä.
Ehtisikö vielä saada asunnon kaupaksi ja sen avulla sitten vähän pesämunaa maailmalle lähtöön.
Hyvää matkaa vain. Vaikka kyllä meillä on vielä ollut aika rauhallista elää. Itse arvostan sitä. Ja jos ei töihin kykene, ei ihan tyhjän päälle jää. Saa toimeentulotukea.
Lukematta läpi tätä ketjua, mihin maahan näiden poismuuttajien mielestä tavallinen suomalainen voi ja kannattaa muuttaa työn perässä? Entä jos on perheellinen?
Suomessa ajetaan niin harvain etua politiikassa, siksi asiat luisuvat hyvin pahasti. Eli kyse on lobbaamisesta, jonka puolueet hyväksyvät. Suomen pärjäämättömyys nykyisin, ja jo vuosia, ei johdu siis puutteellisesta osaamisesta, vaan se johtuu politiikasta, jossa aina suositaan jotain ryhmittymiä enemmistön yleisen edun kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Lukematta läpi tätä ketjua, mihin maahan näiden poismuuttajien mielestä tavallinen suomalainen voi ja kannattaa muuttaa työn perässä? Entä jos on perheellinen?
EU
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskaltaa koettaa ns"siipiä", niin tule tänne Fuengirolaan. Täällä on paljon töitä ja mukavia ihmisiä. Ihan pelkällä suomenkielellä saa työpaikan ja lisää kieliä voi opiskella Sofia opistolla Kaikki on ainakin 30 % halvempaa ellei vieläkin halvempaa,jos kelpaa merkittömät vaatteet. Ravintolassa voi syödä vaikka päivittäin, ei oo roistohinnat,kuten Suomessa. Kerroit,ettet käytä alkoholia,niin urheilla voi vaikka joka päivä auringossa, padelia, pyöräilyä etc. Lääkkeet murto-osassa hinnoissa, melkein ilmaisia. Parturi miehille 10 e ja osaavat todellakin työn.
Ihan eri lailla puhuvat Facen Aurinkorannikko-ryhmässä. Kertovat kovasti kallistuneen, vuokrat ulkkisten takia pilvissä.
Hinnat on nousseet joka paikassa. Espanjalaiset käy Portugalin puolella ruokakaupassa, koska Portugalissa on vielä halvempaa. Samaan aikaan portugalilaiset valittaa, että hinnat on nousseet ja että varsinkin vuokrat on ulkkisten takia kovat. Mutta jos pointti olikin tuo, että Fugessa pärjää suomella ja saa työpaikan pelkällä suomen kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että Suomessa on tällä hetkellä ankeata ja tulevaisuuden usko on viety. Ei luovuutta, eikä innovointia arvosteta. Työttömyys on masentavissa lukemissa, eikä Orpo, Purra, Satosta kiinnosta tehdä mitään työttömyyden taltuttamiseksi. Huolestuttavaa on myös sote-alan korkea työttömyys, kuten Helsingin Sanomissa tänään kerrottiin. Sote-alalle tarvitaan tekijöitä, on sen verran henkisesti ja fyysisesti raskas ala. Vaan kun ei palkata uusia työntekijöitä, mutta kaukomaista haalitaan väkeä kyllä.
Miten muu maapallo on pystynyt hoitamaan sotensa niin, että ei tarvitse puolta kansakunnasta palkata sille ja siten luoda aivan järjetön himmeli? Miksi sote-alan ihmiset ei kykene tekemään töitä kuten muut ihmiset?
Suomessa on enemmän vanhuksia suhteessa nuorempiin ikäluokkiin kuin muualla. Lisäksi Suomessa on pitkät välimatkat, mikä vaikeuttaa kotiin vietävän hoidon järjestämistä, ja asumispalveluissa asuminen on kallista. Vanhukset ovat pääasiassa niin pienituloisia, ettei juuri kukaan pysty maksamaan hoitoaan itse, vaan julkisista varoista maksetaan kaikki. Suomessa on hoitajia aika minimaalisen vähän suhteessa hoidettaviin. Mitoitus 0,6 on vähemmän kuin muualla. Sillä ei voi tarjota kovin hyvää hoitoa, ja se heijastuu myös työoloihin. Esimerkiksi Ruotsissa hoitajamitoitus on 0,8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen nykyiset olosuhteet huomioon ottaen, on täysin ymmärrettävää haluta lähteä täältä. Saatan itsekin niin tehdä päätettyäni opintoni. Ne taas, jotka haukkuvat pois haluavia, ei voi olla heräämättä mielikuva, että nämä ihmiset ovat itse täällä jumissa olevia ja kateellisia, todennäköisesti huonosti kouluttautuneita, tapauksia, jotka saattaisivat myöskin haluta lähteä, muttei kykyä ja uskallusta riitä.
Molemmat aikuiset lapseni ovat nykyisin ulkosuomalaisia 🤗
Mammatrollilla on piiiiiiiiitkät kädet, kun pyrkii halaamaan lapsiaan, onnellinen hymy huulilla siitä, kun asuvat niin kaukana 😁
Kai nyt on äiti on tyytyväinen, jos lapset ovat onnellisia ja heillä menee hyvin. Aika narsistista olisi ajatella ja surkutella itseään lasten kustannuksella. Sivusta.
Kaveri löysi heti Australiasta kahvilatöitä. Toinen Briteistä.
Miksi muissa maissa on niin paljon helpompaa päästä töihin? Ihan vaa kävelemällä sisään?
Suomessa puolen vuoden tenttaus ja monivaiheinen rekryprosessi.