Päätin lähteä Suomesta. Mulle riitti.
Jos meinaat vastata että siitä vaa, ei jäädä kaivaamaan niin älä vastaa ollenkaan.
Kaipaan kypsää keskustelua ja onko muilla samaa fiilistä kuin mulla? Mielestäni Suomessa ei oi mitään järkee elää
Ei jaksa enää tätä väsynyttä ja ylimielistä ilmapiiriä. Lakia rikotaan joka asiassa. Terveysasioissa, työelämän asioissa. 20 vuoden jälkeen mulle riitti pätkätyöt, jatkuvaa epävarmuus, ikäviä juttuja. Joustamattomuutta ja vaatimuksia. Ihmiset on kuin epävirallisia poliiseja täällä.
Valitsen parempaa kurjuutta! Eli lähden maailmalle etsimässä asioita. Etsin paikkoja jossa ihmiset vetävät yhteishengellä, jossa asioista voi sopia. Etsin kivempia ihmisiä jolla on halu tehdä asioita.
Mul on ihan sama vaikka joudun hetkeksi elää hostellissa kunhan tuntuu hetken ees kivalta.
Tunnetasoltaan olen ollut niin väsynyt tähän ettei mikään vedä eikä mee eteenpäin.
Tsemppiä teille ja mulle
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Näitä "lähden Suomesta, koska Suomi on paska maa ja täällä on paskat ihmiset. Tee sinäkin niin, varsinkin jos olet nuori, ja siinä iässä, että olisit sodassa mukana"- ketjuja alkoi tulla palstalle päivittäin sen jälkeen, kun Suomi liittyi Natoon.
Yhteensattuma? Enpä usko 😄
Tämä. Koskaan eivät nämä lähtijät "muista" kertoa minne ovat lähtemässä kun silloin joku voisi verrata tuota uutta väitettyä onnelaansa Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni muuttivat jo työn perässä ulkomaille 🤗. Molemmilla on korkeakoulututkinto ja hyvät työpaikat. Heidän kautta voin ostaa tuotteita edullisemmin kuin täältä 😁. On se vaan niin ihanaa kun säästyy rahaa. Parin vuoden kuluttua muutan myöskin mutta käyn suomessa pari kertaa vuodessa hoidattamassa itseäni 😄
🗨 POKS! Sitten heräsit.👁👁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä "lähden Suomesta, koska Suomi on paska maa ja täällä on paskat ihmiset. Tee sinäkin niin, varsinkin jos olet nuori, ja siinä iässä, että olisit sodassa mukana"- ketjuja alkoi tulla palstalle päivittäin sen jälkeen, kun Suomi liittyi Natoon.
Tämä. Koskaan eivät nämä lähtijät "muista" kertoa minne ovat lähtemässä kun silloin joku voisi verrata tuota uutta väitettyä onnelaansa Suomeen.
Sehän se onkin - juksaavat lähtevänsä.😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se onkin - juksaavat lähtevänsä.😆
Valehtelun avulla näissä lähtöintoilyissa ja sodalla pelotteluissa yritetään vähentää Suomen kykyä vastustaa Venäjän aggressioita. Tämä ei ole mikään vauva.fi palstalle rajoittuva ilmiö vaan samaa on nähtävissä muuallakin
Ikävää Venäjän ja Venäjää komppaavien kannalta on se, että asiasta yleensä huomautetaan varsin nopeasti.
Huvittaa mää lähtijät.
Kukaan niistä ei saa mitään työlupaa missään. Menestyneet ihmiset ehkä saa ja ne ehkä lähtee ulkomaille kun ura on siinä vaiheessa, mutta eivät suutuspäissäån sen takia että eivät pärjää Suomessa. Ne kuuluu muutenkin sellaiseennkermapersusluokkaan ettei köyhän kansan hätä heihin osu.
Vierailija kirjoitti:
Olen huolissani onko AP:eella varaa? 👵🏻
Jospa miehesi p u p p a piffaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkki kiinni, lasi vettä ja nukkumaan. Laskuhumalassa kaikki tuntuu olevan pielessä, se on ihan normaalia.
Ei pliis tällaisia vastauksia. Jos ei oo parempaa niin älkää kommentoiko mitään.
Niiihh... En oo ikinä juonu elämäni aikana. Oon urheillut, lukenut, opiskellut.
Ihminen joka käyttää sanaa niihhh, ei todennäköisesti ole kovin paljon sitä elämää ehtinyt näkemäänkään.
Mutta se on kyllä kumma juttu, että oli kyseessä sitten lusmu tai mikä tahansa valittaja, niin aina heidän elämänsä on omalta tekemiseltä kaikin puolin nuhteetonta, kympin oppilaita jne, joku muu vain aina tekee ikävästi heitä kohtaan ihan syyttä suotta.
-eri
Ja siinäkin epätodennäköisessä tapauksessa, että ap ei olisi venäläinen trolli, mitä se tietysti on, niin ei ihmisluonnetta pääse pakoon muuttamalla toiseen maahan.
Suomessa on vähän korruptiota ja vähän rikollisuutta, esimerkiksi Venäjään verrattuna, eli jos se ei miellytä, niin itään mars, raja on tuolla
Ja ikäviä ihmisiä on ihan kaikkialla, joten ei auta, vaikka muuttaisi Nauru-saarille.
Vierailija kirjoitti:
Länsimaista ei löydä enää sitä yhteen henkeen tekemistä eli saat lähteä johonkin, missä on alhainen elintaso ja puutteita meidän länsimaisten hyvinvointitasosta. Hyvinvoinnin lisääntyessä myös itsekeskeisyys lisääntyy ja länsimaat ja länsimaalaiset ovat rikkaita. Itse en ole alhisen elintason maissa käynyt, mutta etköhän löydä sellaisen jossa viihdyt.
Aikamoista yleistämistä. Ainakin täällä Baijerissa on todella aktiivisia ihmisiä, yhteishenkeä, ihmiset tekee paljon vapaaehtoistyötä, ihan tavalliset arjen kohtaamisetkin on ystävällisiä ja niistä tulee hyvä mieli. Aspat tervehtii ystävällisesti ja esim kun menee salille pukuhuoneeseen, tervehditään muita vaikka ei tunnettaisi. Naapureiden kanssa jutustellaan ja autetaan toisiamme. Suomessa käydessä tosiaan tuntuu aika synkältä se kun ihmiset suorastaan välttelee toisiaan. Jos vahingossa sattuu vaikka hississä hymyilemään tai jopa tervehtimään vierasta ihmistä, saa hän melkein sydärin. Uskallan väittää ettämelkein missä vaan länsimaassa on positiivisempi perustunnelma ja enemmän yhteisöllisyyttä kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaista ei löydä enää sitä yhteen henkeen tekemistä eli saat lähteä johonkin, missä on alhainen elintaso ja puutteita meidän länsimaisten hyvinvointitasosta. Hyvinvoinnin lisääntyessä myös itsekeskeisyys lisääntyy ja länsimaat ja länsimaalaiset ovat rikkaita. Itse en ole alhisen elintason maissa käynyt, mutta etköhän löydä sellaisen jossa viihdyt.
Aikamoista yleistämistä. Ainakin täällä Baijerissa on todella aktiivisia ihmisiä, yhteishenkeä, ihmiset tekee paljon vapaaehtoistyötä, ihan tavalliset arjen kohtaamisetkin on ystävällisiä ja niistä tulee hyvä mieli. Aspat tervehtii ystävällisesti ja esim kun menee salille pukuhuoneeseen, tervehditään muita vaikka ei tunnettaisi. Naapureiden kanssa jutustellaan ja autetaan toisiamme. Suomessa käydessä tosiaan tuntuu aika synkältä se kun ihmiset suorastaan välttelee toisiaan. Jos vahingossa sattuu vaikka hiss
Höpö höpö. Kyse on tavoista, ja kultturieroista, eikä mistään eroista positiivisuudessa tai yhteisöllisyydessä.
Suomessa muutetaan suurkaupunkiin, jos halutaan erakoksi, mutta pikkukylissä on edelleen yhteisöllisyyttä.
Pysy päätöksessäsi.
Tuttuni lähti suurieleisesti kannat kopisten tästä pas-kasta maasta Amerikkaan, mutta palasi sitten parin vuoden päästä hoidattamaan rintasyöpänsä. Vähän noloa jopa...
Vierailija kirjoitti:
Päätit lähteä. Lähde. Muista pärjätä. Äläkä tule takaisin.
Suomi on pullollaan tälläsiä, jotka ei osaa edes aloitusta lukea.
Tätäpä just!! Miksi pitää aina kieltää toisen tarina ja miten muualla ollaan? Suomessa ollaan niin nyrpeitä ja masentuneita. Ei mitään yhteishenkeä.
Mun porukassa ollaan kaikki matkusteltu ja ihmiset ovat muualla sydämmellisempiä. Heti ne kutsuu perheillalliselle, johonkin aktiviteettiin.
Kannattaa olla rutosti rahaa ja kunnon suunnitelma
Vierailija kirjoitti:
Pysy päätöksessäsi.
Tuttuni lähti suurieleisesti kannat kopisten tästä pas-kasta maasta Amerikkaan, mutta palasi sitten parin vuoden päästä hoidattamaan rintasyöpänsä. Vähän noloa jopa...
Ei sinällään ole noloa lainkaan. Nolompaa on jumittaa Suomessa työttömyydessä. Amerikassa syöpähoito on kallista. Varmasti siksi tuli takaisin.
Loogista jopa.
Täällä on vähän ankea ja kuiva ilmapiiri. Mutta on meissä hyviäkin puolia. Ihmiset voi olla tosi rasittavia muuallakin mutta täällä sentään on aika paljon aitoutta. Mutta siis ymmärrän fiiliksesi hyvin, maisemanvaihto kyllä auttaa. Pessimismi kyllästyttää ja se että kaikki on Suomessa ihan samasta keskiluokkaisesta kaavasta tai sitten wt kiusaajaporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy päätöksessäsi.
Ei sinällään ole noloa lainkaan. Nolompaa on jumittaa Suomessa työttömyydessä. Amerikassa syöpähoito on kallista. Varmasti siksi tuli takaisin.
Loogista jopa.
Mäki oon miettiny et miten tosi moni kehtaa lojua työttömänä, kun muualla on töitä tarjolla?
Nolompaahan on jumittaa maassa jossa on laaja työttömyys ja tän ympärille on kehitetty koko kansakunnan suuri valhe, että töitä on mutta työttömät on laiskoja...
Töitä ei ole kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätit lähteä. Lähde. Muista pärjätä. Äläkä tule takaisin.
Suomi on pullollaan tälläsiä, jotka ei osaa edes aloitusta lukea.
Huolestuttavaa on ettei aikuiset ihmiset osa enää lukea. Tätä näkee joka paikassa.
Meinaatko ihan tyhjätaskuna lähtä ulkomaille? Eikö sulla pitäs ensin olla se työ? Norjaanhan nuo kaikki hoitsut lähtee ja osa Dubaihin.
Olen huolissani onko AP:eella varaa? 👵🏻