Mies löi minua nyrkillä "vitsillä"
Kehoon 2 kertaa. Sanoin että lopeta, sattuu ja mies lopetti. Onko mahdollista että kyseessä oikeasti oli vitsi? Melko kovaa löi kuitenkin. Ahdistaa
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Joko mies on väkivaltainen tai sitten hän on idiootti, joka luulee, että olet nyrkkeilysäkki.
Pidä tiukka puhuttelu ja ellei sillä tokene, sitten pistät ukon ulos.
Eikö sun vaihtoehdot ole yksi ja sama asia? Ei mitään puhutteluja vaan jalat alle, nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mies on autismin kirjoilla. Mietin ettei siksi ehkä oikeasti ymmärtänyt ettei noin tehdä.
Ap
Tää on just tätä... Se oli kännissä, ei se tarkoittanut, sillä on vaikeaa, se on autisti.. Loputon selittely väkivallalle, koska muuten tuntisit itsesi epäonnistuneeksi. Et ole, se ukko on sekaisin, eikä sinulla ole velvollisuutta kouluttaa sitä tavoille oman henkesi uhalla.
P.S. Sille on varmaan äiti, päikky ja opet muutaman kerran aiemmin kertoneet, että lyöminen ei ole ok.
Hanki hautapaikka ja mieti hautajaiset valmiiksi, onpahan sitten yksi huoli vähemmän. Älä suotta ajattele, että mies on yksi kantajista, ei ne päästä sitä ilman vartijaa paikalle.
Testaa rajoja, et mitä voi tehdä ja reagoitjkko mitenkään. Tää on niin nähty juttu ja usko pois ajan myötä jos tollasen sallit niin pahenee käytös ja teot vaan. Pikku pojatkin testaa aina äidin ja isän rajoja, et mitä saa tehdä ja mitä ei. Mistä on seuraamukset ja mistä ei.
Parasta olisi, että jättäisit. Jos et jätä, niin sitten keksit jonkun veen nöyryyttävän jutun, mikä hänen pitää tehdä. Esim. nuole mun hikisiä jalkoja. Jos ei tee niin sit sanot et sayoonara.
Kaapin paikka pitää näyttää, jos kehtaa edes leikliläänkään lyödä. Vitsi ei ole mikään vitsi, jos se ei naurata.
Vierailija kirjoitti:
Yritin mennä nopeasti nukkumaan ja välttää katsekontaktia etten provosoisi. Löi takaapäin.
Kyseessä mies josta kaikki pitävät. Kohtelias, korkeakoulutettu, huomaavainen.
Erään ystäväni ex oli juuri tuollainen. Lähipiirin rakastama kultapoju. Avulias ja ystävällinen. Huolehtivainen ja kiltti.
Omalle perheelleen järjesti kunnon helvetin. Vieraiden läsnä ollessa oli ystävällinen ja kohtelias. Mutta kun paremmin opin häntä tuntemaan, aloin havaitsemaan kommenteissa jotain, mikä kertoi, että ei pidä vaimoaan ja perhettään minkään arvoisina. Koko totuutta en minäkään tiennyt ennen kuin ystäväni erosi hänestä ja uskaltautui kertomaan, mitä heillä oli tapahtunut.
Kun lapsi ilmestyy sitten perheeseen hänestä tulee se seuraava vihan purkamiseen tarvittava kohde. Lähde suhteesta kipinkapin jos siihen liittyy väkivalta. Narsisti osaa junailla kaiken itselleen edulliselle radalle. Pikkuhiljaa salakavalasti on sitten pahasti nalkissa. Sydänhän siinä särkyy ja pahalta tuntuu, mutta elämä on arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on autismin kirjoilla. Mietin ettei siksi ehkä oikeasti ymmärtänyt ettei noin tehdä.
Ap
Olen suhteen alussa miettinyt noin, ja ajatellut että mies on niin hyväsydäminen ja kyllä varmasti korjaa tapansa, kun ymmärtää ettei toiselle voi tehdä/sanoa asiaa X. Mutta ei ne opi tai muuta käytöstään, vaan se vain pahenee.
Jos sinä annat hänen kohdella itseäsi väkivaltaisesti, annat hänelle "luvan" olla väkivaltainen. Ei hän opi muunlaiseksi itsestään.
Onko miehesi muutenkin kovin vitsikäs, vai oliko tämä vasta ensimmäinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos autisti on väkivaltainen, se johtuu jostain muusta kuin autismista. Sammalla ihmisellä voi olla useampia erilaisia ongelmia. Autismin lisäksi esim. persoonallisuushäiriö, mt-ongelma tai kusipäisyys.
Olisiko sellainen mahdollista, että aloittaisitte jonkin kamppailulajin harrastamisen?
Autistin väkivaltaisuus voi johtua siitäkin, että hänen on annettu lapsena käyttäytyä väkivaltaisesti "koska hän on autisti". Eli diagnoosiin vedoten hänelle on "annettu lupa" väkivaltaisuuteen.
Mikään diagnoosi ei anna oikeutta väkivaltaisuuteen.
Myös se kannattaa muistaa, että mustasukkaisuus ei ole autismin kirjon piirre. Eli myöskään sitä hän ei voi selittää autismilla.
Katselin lapsuuteni, kun isäni hakkasi äitiäni ja mun ainoa ajatus on, että lyö sitä kusipäätä takaisin. Ja kunnolla.
Ap, kuulostat läheisriippuvaiselta kynnysmatolta. Miksi edes mietit jääväsi? Nyt ihan kaikki paukut itsesi kouluttamiseen (rajat, tarpeiden tunnistaminen, riman korkeus jne.) ja anna miehen etsiä uusi kiusattava. Muutos tapahtuu vain pahempaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Autismi ei ole mikään tekosyy sille, että lyö toista! Minä olen itse autismin kirjon ihminen ja tiedän erittäin hyvin, että ketään ei saa lyödä. Päinvastoin olen aina vihannut kaikenlaista väkivaltaa ja kun olen ollut tekemisissä muiden autismikirjon ihmisten kanssa, niin olen huomannut, että melko moni meistä vihaa väkivaltaa. Selvästi monella meistä autismikirjon ihmisillä on vahva oikeudenmukaisuuden käsite ja inho väkivaltaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vitsi, mutta silloin on kyse vajaaälyisestä miehestä, jolla ei ole mitään käyttäytymisentajua. Saattaa lätkäistä kasvosi myös kakkuun tai pizzaan, kaivaa takapuoltaan ja haistattaa sulla sormeaan, kaahata autolla sinä kyydissä hullun naurua nauraen jne.
Tuo autolla kaahaminen pelottaakseen toista on ihan tyypillinen henkisen väkivallan muoto. Moni narsistin ex-kumppani on maininnut siitä.
Autolla kaahaamista tosiaan joillekin tapahtuu. Itselläni eksä yritti käpälöidä auton vaihteita moottoritiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin että jos kävisi kerran parisuhdeterapiassa. Mies kuuntelee ns auktoriteetteja. Toivoisin olevani poikkeus, että ei enää toistuisi jos joku tarpeeksi "korkea-arvoinen" sen sanoisi.
Ap
Provoiletko?
Ei välttämättä. Vaikka en parisuhteessa ole ollut, tunnistan vähän itseäni tästä ap:n vänkäämisestä. Minulla oli yksi ystävä joka kohteli minua toksisesti. Ahdistuneena siitä sitten puhuin ystävilleni, jotka olivat että blokkaa jo tuo tyyppi! Itse jankutin että mutta jos minussa onkin syy. Jos en vaan ymmärrä, jos olenkin tehnyt väärin, provosoinut. Että niin... terapeuttini mukaan minulla on ongelmia rajojen vedon kanssa ja vaarana on että annan ihmisten kohdella minua miten mielivät.
Vierailija kirjoitti:
Otan nyt kyllä selän ruhjeesta varmuudeksi kuvan.
Ap
Lääkärin lausunto täytyy olla. Kuva itse otettuna on yhtä tyhjän kanssa.
Huono vitsi.
Minäkin olen ollut pari vuotta terapiassa opettelemassa rajoja. Suosittelen.
Niin niin. Jää siihen suhteeseen vaan. Juttelette kunnolla seuraavan kerran kun näette ja mies on taas päässyt ihosi alle. Onhan teillä hyviäkin hetkiä ja mies muutoin niin ihana ja kiltti.