Saako hyvännäköinen ihminen parempaa kohtelua?
Onko hyvältä näyttävän ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että hyvännäköinen ihminen saa aina erityiskohtelua. Pitääkö väittämä mielestäsi paikkansa?
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Työttömät, autistit ja muuten köyhiksi tai sairaiksi oletetut saavat huonointa kohtelua.
Periaatteessa täytän nuo kaikki kriteerit, mutta saan lähes aina erinomaista palvelua. Hymyilen, käyttäydyn kauniisti ja kohtelen muutenkin asiakaspalvelijoita reilusti. Saatan joskus pyytää erikoiskohtelua ja usein sitä saakin, kun ei ahnehdi.
Kaikki saa paskaa palvelua, palvelijana on huonoitsetuntonen itsestään liikaa kuvitteleva henkilö. Luulee olevansa joku missi tai merkonomina joku bisnesmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Päinvastoin, työpaikalla jäät ulkopuolelle porukasta jos olet kaunis ja fiksu. Tyhmänä ja rumana on hauskempaa, ja se ei herätä ihmisten kateutta.
Minusta tuntuu, että osa superkauniista naisista jättäytyy ihan tahallaan ulkopuolelle. Muutama tällainen on tullut vastaan ja vaikka olen itse ollut heille ystävällinen, niin olen saanut takaisin vain ylimielistä ja tylyä käytöstä.
Kyllä ja jättäytyä voi tietoisesti muutenkin ilmaisten asian kohteliaasti tarpeen vaatiessa.
Saa tietenkin! Ulkonäkö vaikuttaa aina siihen, kuinka sinua kohdellaan.
Varmaan saa aikapaljon epämiellyttävää seuraa seksihulluista kakslahkeisista.
Kyllä minä ainakin hyvännäköisenä ihmisenä saan hyvää kohtelua. Tosin se voi johtua myös siitä, että kohtelen hyvin muita ihmisiä itsekin ulkoäköön, varallisuuteen tai ammattiin katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät, autistit ja muuten köyhiksi tai sairaiksi oletetut saavat huonointa kohtelua.
Kisätään listaan lihavat naiset.
Et ole koskaan seissyt kassajonossa hyvän näköisen ihmisen takana ja sitten vertaillut sitä hymyn määrää siihen mitä itse saat??
Sotealan naisporukoissa kauneus on kirous! Joutuu ilkeyden kohteeksi. Ja jos vielä fiksu ja iloinen niin vaino alkaa olla taattu.
Mutta ei hätää voi itse hieman vaikuttaa. Ylipaino helpottaa tilannetta ja väsynyt laittamaton olemus.
Väitän, että ulkomailla kyllä, Suomessa taas huonompaa. Suomalaiset on hemmetin epävarmoja itsestään ja siksi muutkaan ei saa olla kauniita tai huolehtia itsestään, koska muuten tulee negatiivista kommenttia. Onneksi on toki terveen itsetunnon omaaviakin, jotka sitten osaa olla ihan yhtä ystävällinen kaikkia kohtaan, mutta yleisesti sanoisin, että täällä kaunista ihmistä kohdellaan todella ilkeästi. Itseltäni kysyi nuorempana ensimmäisessä työssä työkaveri, että mikä on tulevaisuudensuunnitelmani, ja vastasi siihen itse, että "rikkaan miehen kanssa naimisiin". Ei voisi olla arvoistani kauempana sellainen ajatusmaailma. Ihmiset ei ota kaunista tosissaan, hänestä puhutaan selän takana pahaa ja tarkkaillaan jokaista liikettä, että saadaan jotain juoruttavaa. Mustamaalataan ja tahallaan väärinymmärretään, että saadaan riitoja aloitettua. Ei voida uskoa, että kaunis voi olla myös lempeä ja hyvä ihminen. Tai älykäs.
Komeat miehet saa aina naisilta täysin toisenlaista palvelua kuin tavikset. Naisista en tiedä koska kateus toimii.
Vierailija kirjoitti:
Sotealan naisporukoissa kauneus on kirous! Joutuu ilkeyden kohteeksi. Ja jos vielä fiksu ja iloinen niin vaino alkaa olla taattu.
Mutta ei hätää voi itse hieman vaikuttaa. Ylipaino helpottaa tilannetta ja väsynyt laittamaton olemus.
Tämän uskon täysin vaikken alalla ole.
Mutta lohduksi tämä: huomattavan kauniita ihmisiä on aika vähän. Joskus niitä näkee. Kerran näin älyttömän kauniin tytön Sellon Cittarissa. Oli pakko katsoa useamman kerran.
Kyllä saa. Voisin kuitenkin perstuntumalta väittää, että siistillä pukeutumisella ja muutenkin huolitellulla olemuksella on jopa suurempi merkitys kuin kasvojen kauneudella tmv., jos ei nyt ihan ämpäriruma amerikanläski ole.
No eipä ole noin yksioikoista. Kaikenikäiset naiset vttuilevat usein kauniille naisille.
Minusta tuntuu, että osa superkauniista naisista jättäytyy ihan tahallaan ulkopuolelle. Muutama tällainen on tullut vastaan ja vaikka olen itse ollut heille ystävällinen, niin olen saanut takaisin vain ylimielistä ja tylyä käytöstä.