Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka " helposti" panadolia?

09.03.2007 |

Eli missä vaiheessa tai missä tilanteessa annatte lapsellenne panadolia? Minkä ikäinen lapsi kyseessä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lapsi itkuinen&kärttyinen, epäilen että johonkin sattuu niin annan hyvällä omalla tunnolla lääkettä. Itsekin otan helposti buranaa särkyyn, joten lastakin lääkitsen tarvittaessa.

Vierailija
2/14 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos selvästi muuten kipeä kun masusta niin annan kyllä (esim hampaat tai yleisflunssainen olo). Mun mielestä on turha antaa kärsiä kipua tai kenkkua oloa kun hyviä lääkkeitä on olemassa. Ekan kerran sai 3kk vanhana flunssan aikana parasetamolia ja kunhan noudattaa annostuksia ja ohjeita paketissa niin turvallisia käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut kuumeiselle lapselle, hänellä on kerran ollut kuumetta ja hampaidentulo kipuun, joi

ta onkin riittänyt. Hampaiden tulo on tehnyt meidän poitsulle kipeää. Hän on nyt kohta vuoden, mutta ekat hampit tuli viiden kk: n iässä.

Vierailija
4/14 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on lääkäri neuvonut, että mieluummin antaa vaikka turhaan, kun rupeaa arvuuttelemaan, että pitäisiköhän antaa. Lasten Panadol ja muutkin lasten parasetamolia sisältävät lääkkeet ovat hyvin mietoja ohjeita noudatettaessa. Huoletta olen lapsiani lääkinnyt jo ihan pikkuvauvasta lähtien. =0)

Vierailija
5/14 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ohjeissa lukee esim kolme kertaa päivässä,oletteko aina odottaneet niin kauan että edellisestä lääkkeestä se 8h?

Vierailija
6/14 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kuumetta. Jos lapsi on flunssainen ja ärtyinen, annan lääkettä, jotta saisi yönsä nukuttua paremmin. Kun ei tuo pieni osaa kipuaan ilmaista =/ ei pieni määrä parasetamolia haittaakaan tee. Tottakai kuumeiselle sitten ihan säännöllisin väliajoin.

Vierailija
7/14 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä aika " helpostikkin" varsinkin yötä vasten kun olen huomannut että nyt itkee särkee/sattuu itkua tai on kärttyinen kun hampaita tulee. En tietenkään silloin jos on muuten vaan huono päivä ;) Mutta hampaiden tulo ja flunssan aikana olen antanut. Yhdyn myös siihen että antaa mielummin kun arvuuttelee että tarviiko nyt varmasti.. on ikävää kun särkee eikä saa sen vuoksi nukuttua ja parasetamoli on mietoa kun annostelee ohjeiden mukaisesti. Minä olen miettinyt sellasta joskus että kun hampaiden tulo voi kestää kauan ja tekevät vauvalle kipeetä kun tulevat niin kuinka monena iltana voi antaa lääkettä ennen kun käyttö on säännöllistä kun säännöllisestihän ei saa lääkitä särkylääkkeillä?? Näin usein ei ole siis tarvinnut antaa mutta mietin vaan jos joskus tarvitsee..

Vierailija
8/14 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

Minä olen juuri ollut melkein kuukauden reilu 3kk ikäisen kanssa sairaalassa kun lapsi kuumeili n.3 viikkoa. Siellä sanottiin, että Panadolia voi antaa 6h välein huoletta jos on tarvetta. Panadolia ja Buranaa voi sen sijaan käyttää sekaisin tiheämmällä aikavälillä vaikka ihan peräkanaakin jos on tarvetta (jo siis kuume ei laske Panadolilla). Panadol on kuitenkin se ykkösvaihtoehto ennen Buranaa. Samaten tuo 3kk ikäraja lääkkeissä on hiukan harhaanjohtava. Kiloista se on kiinni, ja toisekseen, jos on tarvetta niin kätilöt antava Panadolsuppojakin jo ihan vastasyntyneelle (jos esim.imukuppisynnytys ja lapsen pääs siitä syystä kipeä). Mutta alle 3kk ikäisellä vauvalla ei PITÄISI olla kuumetta.

Joten jos lapsi on kuumeinen ja kipeän oloinen, anna lääkettä:).

Vierailija
9/14 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän puolivuotiaalla on sellainen kausi (tai mikä lie) menossa, että yöllä saattaa herätä vaan huutamaan. Huutoa kestää jonkin aikaa, joskus rauhottuu tissille, joskus huuto jatkuu senkin jälkeen. Kaksi hammasta on jo tullut, en ole ainakaan huomannut että lisää ois tulossa mutta saattaahan niitä silti puskea. Mietin monesti öisin, että annanko panadolia vai mistäköhän tässä on kyse... Annanko " turhaan" jos ei ole varmuutta mistä itkut johtuu? Eihän lasten vaivojen syytä juurikaan aina pääse tietämään koska he eivät sitä itse osaa kertoa, pääteltävä vaan on mikä on hätänä... Eikä edes aina saa varmuutta, onko päätellyt oikein...

Vierailija
10/14 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-NeJa-:

Minä olen miettinyt sellasta joskus että kun hampaiden tulo voi kestää kauan ja tekevät vauvalle kipeetä kun tulevat niin kuinka monena iltana voi antaa lääkettä ennen kun käyttö on säännöllistä kun säännöllisestihän ei saa lääkitä särkylääkkeillä?? Näin usein ei ole siis tarvinnut antaa mutta mietin vaan jos joskus tarvitsee..

Kysyin tuosta asiasta poikamme pahimpaan hammasitku aikaan. Edellinen viikko ennen näiden eka hampaiden puhkeamista oli todella itkuinen ja kipeä.

Sain terveysneuvonnasta vastauksen, että ei ole jatkuvaa käyttöä, jos viikonkin antaa sen ohjeen mukaan. Ja suositteli juurikin tuohon hampaidentulo itkuun antamaan yötä vasten särkylääkettä, että saa pieni nukuttua. Emme kuitenkaan sitä kolmea kertaa päivässä viikkoa antaneet, vaan juurikin illlalla yötä vasten. Koska hammasitkuja oli iltaisin/ öisin.

Heti helpotti vaivat kun ne hampaat sitten puhkes, eli ihan selkeästi niiden tulo teki niin kipeää.

Vierailija
11/14 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on joku pakollinen annostusväli. Esim. mun lapsen astmalääkkeissä lukee max. 4 tunnin välein.

Kuitenkin kannattaa katsoa että et nyt ihan 1-2 välein anna. Mutta minä olen antanut noin 5 tunnin välillä nestemäistä Panadolia.

motherhood:

kun ohjeissa lukee esim kolme kertaa päivässä,oletteko aina odottaneet niin kauan että edellisestä lääkkeestä se 8h?

Vierailija
12/14 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaja on ollut alan ihmisiä, joilla on vähän eri tiedon taso kuin tavallisilla pulliaisilla. Aina pitää noudattaa pakkauksen ohjeita jos itse lääkitsee!!!!!

Driver1:

hei!

Minä olen juuri ollut melkein kuukauden reilu 3kk ikäisen kanssa sairaalassa kun lapsi kuumeili n.3 viikkoa. Siellä sanottiin, että Panadolia voi antaa 6h välein huoletta jos on tarvetta. Panadolia ja Buranaa voi sen sijaan käyttää sekaisin tiheämmällä aikavälillä vaikka ihan peräkanaakin jos on tarvetta (jo siis kuume ei laske Panadolilla). Panadol on kuitenkin se ykkösvaihtoehto ennen Buranaa. Samaten tuo 3kk ikäraja lääkkeissä on hiukan harhaanjohtava. Kiloista se on kiinni, ja toisekseen, jos on tarvetta niin kätilöt antava Panadolsuppojakin jo ihan vastasyntyneelle (jos esim.imukuppisynnytys ja lapsen pääs siitä syystä kipeä). Mutta alle 3kk ikäisellä vauvalla ei PITÄISI olla kuumetta.

Joten jos lapsi on kuumeinen ja kipeän oloinen, anna lääkettä:).

Vierailija
13/14 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut Panadolia vauvallekin herkästi, jos lapsi on kuumeinen tai kivuliaan oloinen.

En ehkä ihan 8 tuntia ole odottanut, varmaan jotain 6. Mutta jos kuume ei ole laskenut Panadolilla riittävästi, olen antanut Buranaa tai Pronaxenia päälle.

Vierailija
14/14 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että huoletta voi antaa panadolia jopa kaksi viikkoakin esim. hammaskipuihin, ne kun tulevat niin hitaasti ja kivuliaasti. Kuumeeseen suositteli annettavan kuuden tunnin välein, koska on parempi ettei kuume pääse nousemaan, koska siinä sitten riskinä kuumekouristukset.

Meillä annetaan särkylääkettä myös aika huoletta, jos on kuumeessa tai muuten kipeänoloinen esim. hampaiden tai flunssan takia. Meijän poika tuntuu olevan aika kipuherkkä kaveri.