Supernanny uusi kausi 2025
Katso lähetysajat : Supernanny Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (630)
Hyvin Pia pureutuu perheen ongelmiin. Isä todella hyvin mukana ja enne kaikkea kuuntelee.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusasiat hukassa nuorella äidillä. Onko hakenut apua ollenkaan masennukseen. Uskon, että syö lääkkeitä.
Hyvin heikosti saa mitään apua. Minulta ei koskaan tehty masennustestiä synnytyksen jälkeen vaikka olisi kuulunut, kuulemma oltiin niin ihanassa vauvakuplassa niin ei tarvinnut eikä ehtinyt. Jälkeenpäin mietittynä olin todella, todella masentunut (uskoin mm. että vauvan olisi parempi ilman minua). Toisen lapsen kohdalla synnytys oli traumaattinen, mutta synnytyksen läpikäynnissä todettiin vain että hienosti selvisitte hengissä. Kun itse lähestyin neuvolaa ahdistusoireista myöhemmin, sanottiin vain että ei hätää, olet mahtava äiti. Varmaan joo, mutta itse olin aivan tulessa pahan oloni kanssa. Perheneuvolassa oli ruuhkaa, niin ei hyvät äidit sinne mahtuneet.
Todella lääkkeitä vain tarjotaan masennukseen. Ja harva jaksaa taistella apua itselleen. Hienoa on kun on hakenut perhe apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusasiat hukassa nuorella äidillä. Onko hakenut apua ollenkaan masennukseen. Uskon, että syö lääkkeitä.
Hyvin heikosti saa mitään apua. Minulta ei koskaan tehty masennustestiä synnytyksen jälkeen vaikka olisi kuulunut, kuulemma oltiin niin ihanassa vauvakuplassa niin ei tarvinnut eikä ehtinyt. Jälkeenpäin mietittynä olin todella, todella masentunut (uskoin mm. että vauvan olisi parempi ilman minua). Toisen lapsen kohdalla synnytys oli traumaattinen, mutta synnytyksen läpikäynnissä todettiin vain että hienosti selvisitte hengissä. Kun itse lähestyin neuvolaa ahdistusoireista myöhemmin, sanottiin vain että ei hätää, olet mahtava äiti. Varmaan joo, mutta itse olin aivan tulessa pahan oloni kanssa. Perheneuvolassa oli ruuhkaa, niin ei hyvät äidit sinne mahtuneet.
Ilmeisesti pitää esittää, että ei pärjää vauvan kanssa ollenkaan tai aikoo jopa satuttaa jotakuta. Mutta sittenkin tulee vain sossut kärräämään vauvan pois.
Ihan sama kokemus nimittäin. Anelin apua, en pystynyt nukkumaan, syömään, itkin päivästä toiseen. Hoitaja antoi lapun rentoutusharjoitteisiin, ja sanoi, että jos ne eivät auta parin kuukauden sisään, niin katsotaan uudelleen. Vähän meni motivaatio avun hakemiseen. Haloo, parissa kuukaudessa voi tapahtua ihan mitä vaan kun hormonit heittelee. Synnytyksenjälkeinen psykoosikin voi laueta hetkessä.
Kiva perhe oli. Hyvä kun saivat apua.
Moni kehuu jakson isää ja aivan aiheesta, mutta mun mielestä myös perheen äiti on kultaa. Empaattinen, fiksu ja vastuuntuntoinen nuori äiti on onnistunut traumaattisesta lähtötilanteesta ja isän reissutyöstä huolimatta kasvattamaan aivan ihanan, tomeran tyttösen. Toivotan sydämeni pohjasta kaikkea hyvää Ronjalle perheineen!
Surku, lieneekö Ronja ja Heiki jo eronneet. Selvää on ,että Heiki katselee muita, valitettavasti.
Tietääkö kukaan, mistä tuo Pian pinkki leopardikuvioinen mekko on?
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, josta näytti että Aino nyökkäili lepohetkille, kunnes Piia sanoi et tykkää? ja sitten pudistelikin päätään :D
Huomasin saman! Kai näissä on käsikirjoitus, mutta kolmevuotias ei aina muista noudattaa 😄
Moneen muuhun perheeseen nähden tää pikku keskosena tyttö oli todella tasapainoinen lapsi, äiti tässä tarvitsi vaa vähän lisää tukea, ja hienosti otti apua vastaan.
Ikävää jos ovat eronneet. On haasteellista parille toisen masennus.
Ainon perheessä äiti selkeästi tarvitsi apua ja sitä onneksi sai. Ei pidä syyttää itseään siitä että lapsi on syntynyt ennen aikojaan.
Mun mielestä tuo Ainon äiti oli todella kivan oloinen ihminen, sellainen jonka voisi hyvin ottaa omaksi ystäväksi.
Mistä maasta isä on kotoisin/syntyjään?
Vierailija kirjoitti:
Surku, lieneekö Ronja ja Heiki jo eronneet. Selvää on ,että Heiki katselee muita, valitettavasti.
Ei tullut yhtään tuollaista vaikutelmaa. Isälle perhe näytti olevan hyvin tärkeä. Myös suhtautuminen toisen vanhemman masennukseen oli erittäin hyvä, ei syyllistävä, vaan positiivinen näkemys siitä että asiat perheessä alkavat sujua..
Taitaa olla jakso kuvattu muutama vuosi sitten. Ei ole tietoa mikä on nykytilanne perheellä.
Vierailija kirjoitti:
No huh huh, mene sinä jo vaikka nukkumaan.
Verratkaa suhtautumista jakson 1 ja tämän viimeisen välillä. Ensimmäisessä masentunut isä, ollut jo vuosia, ja neuvot on lähinnä, että voit sanoa suoraan kyllä tai ei, kun äiti pyytää tekemään jotain. Tässä viimeisessä selkeästi akuutimpi tilanne, masentunut, itkuinen ja ilmeetön, niin ei tule ohjeeksi miehelle ottaa vastuuta. Joo, tekee reissu töitä, mutta ei myöskään mitään, että kotona ollessaan hoitaisi kaiken ja voisi äidiltä kysyä, että voitko tänään hoitaa lapsen iltasadun, mihin äiti voisi vaan vastata että kyllä tai ei nyt jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo Ainon äiti oli todella kivan oloinen ihminen, sellainen jonka voisi hyvin ottaa omaksi ystäväksi.
Mulle tuli ihan sama ajatus! Oon ihan eri elämäntilanteessa ja eri ikäinen, mutta hän oli jotenkin tosi mukavan oloinen, tuli lämmin ja helposti lähestyttävä vaikutelma.