Supernanny uusi kausi 2025
Katso lähetysajat : Supernanny Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (630)
Joo, erikoisen monta perhetuttua käynyt täällä oikomassa asioita ontuvasti. Nyt vähän vastuuta omista valinnoista siellä "tv- julkimot"! Toivottavasti kameroiden poistuttua on käyty ihan oikeat kasvatuskeskustelut näiden vanhempien kanssa.
En ymmärrä miten Piia ei ollenkaan havainnut Martan tilannetta! Puhui kuin ihan pienelle lapselle, torui ja lateli sääntöjä. Kyse on sen verran isosta ihmisestä, että hän on tajunnut sekä äitinsä tilannetta, että perheensä. Martta tarvitsisi tukea myös. Ja aikuista jolle keskustella. Nyt meni todella pieleen. Oikein tuli paha mieli tytön puolesta.
Nää isät pelkkiä Touhutarkkeja!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten Piia ei ollenkaan havainnut Martan tilannetta! Puhui kuin ihan pienelle lapselle, torui ja lateli sääntöjä. Kyse on sen verran isosta ihmisestä, että hän on tajunnut sekä äitinsä tilannetta, että perheensä. Martta tarvitsisi tukea myös. Ja aikuista jolle keskustella. Nyt meni todella pieleen. Oikein tuli paha mieli tytön puolesta.
Aivan samat ajatukset tuli itselle ja todella paha mieli Martan puolesta. Miksi häntä ei esimerkiksi otettu mukaan leipomiseen? Hän jos joku tarvitsisi äitinsä kanssa yhteistä aikaa ja tekemistä, jotain kivoja tyttöjen juttuja. On jäänyt nuorempien poikien ja heidän haasteidensa jalkoihin. Tilanne pöydässä keksejä syödessä kummeksutti suuresti. Muut olivat leiponeet kivasti yhdessä. Martta tullee siihen syömään ja vielä oikein kysellään, huomasitko miten kivasti nämä leipoivat yhdessä. Sitten aletaan rummuttaamaan Marttaa hänen tulevaisuuden haaveistaan hyvin negatiivisen kautta, johon hän reagoi näyttämällä painamalla päänsä alas. Sitten vielä veli tästä naljaili ja Martta hermostui ja pekästään hän sai moitteet. Myös veljelle olisi tullut tehdä selväksi, että ei ole ok ivata toisen tunnetilaa. Piia ei suhtautunut yhtään myötäeläen Martan tunteisiin. Martta jos joku tässä perheessä tarvisi postiivista huomiota ja tukea. Teki pahaa katsoa jaksoa.
Uusimmassa jaksossa Lohjalle muuttamassa oleva nuoripari ja heidän 3-vuotias lapsi. Erityisesti ihailin perheen isän tapaa olla läsnä perheensä kanssa (ehkä siksi kun omalta mieheltäni en saanut tukea vastaavanlaisessa tilanteessa kun olin väsynyt ja masentunut). Itkin katsoessani tätä jaksoa, koska tuli niin mieleen omat kokemukseni. Ihana perhe ja tällä kertaa jaksossa kiltti ja normaali lapsi, ja kun ottaa huomioon lapsen lähtökohdat keskosena ja nyt häntä katsoo niin todella hyvin on kehittynyt kaunis, vilkas ja älykäs pikkuprinsessa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, erikoisen monta perhetuttua käynyt täällä oikomassa asioita ontuvasti. Nyt vähän vastuuta omista valinnoista siellä "tv- julkimot"! Toivottavasti kameroiden poistuttua on käyty ihan oikeat kasvatuskeskustelut näiden vanhempien kanssa.
Olen kyllä positiivisesti yllättynyt, jos perheen äiti osaa kirjoittaa noin hyvin! Jaksosta sai vaikutelman aika yksinkertaisesta ihmisestä, anteeksi ilmaus!
Viimeisessä jaksossa perheen äiti on vaan niin sairas, ettei hän jaksa superhyvin huolehtia edes itsestään, saati sitten olla kasvattajana. Jotenkin ihan katsoessa tarttui vähän semmoinen alakulo ja paha mieli itseenkin. Tässä perheessä on normaali lapsi ja muuten hyvin normaalit vanhemmat. Ovat fiksusti suunnitelleetkin auttavansa itse itseään eli muuttavat samalle paikkakunnalle missä miehen työkin on, ettei äidin tarvitse jatkossa enää olla lapsen kanssa kahdestaan työviikon ajan. (Edellisessä jaksossa taas perheen äiti voitonriemuisasti luetteli mitä kaikkia diagnooseja lapsilla on, että näin vaikeeta hällä on ja mitään en millekään voi.)
Taisi Pia pitää muutenkin äitiin yhteyttä tuon masennuksen takia. Surullista katseltavaa. Hienosti oli isä siinä tukena. Lapsella niin kauniit silmät.
Ihana perhe viimeisessä jaksossa. Ihailin sitä, miten isä jaksoi olla vaimonsa tukena vaikeassa elämänvaiheessa. Se ei ole itsestäänselvyys. Kun lapsen syntymään liittyvää traumaa saadaan käsiteltyä ja purettua, äidin vointi alkaa varmastikin kohentua. Ihanaa, että Pia otti tämän asiaksi ja jatkoi asioiden käsittelyä äidin kanssa. Uskon, että tällä perheellä on valoisa tulevaisuus.
Voi miten ihana se isä oli tuossa vikassa jaksossa. Respect! Ei äidissäkään mitään vikaa siis ollut, oli vain väsynyt ja masentunut, mutta ihanasti se mies kannatteli perhettä.
"Aivan samat ajatukset tuli itselle ja todella paha mieli Martan puolesta. Miksi häntä ei esimerkiksi otettu mukaan leipomiseen? Hän jos joku tarvitsisi äitinsä kanssa yhteistä aikaa ja tekemistä, jotain kivoja tyttöjen juttuja. On jäänyt nuorempien poikien ja heidän haasteidensa jalkoihin. Tilanne pöydässä keksejä syödessä kummeksutti suuresti. Muut olivat leiponeet kivasti yhdessä. Martta tullee siihen syömään ja vielä oikein kysellään, huomasitko miten kivasti nämä leipoivat yhdessä. Sitten aletaan rummuttaamaan Marttaa hänen tulevaisuuden haaveistaan hyvin negatiivisen kautta, johon hän reagoi näyttämällä painamalla päänsä alas. Sitten vielä veli tästä naljaili ja Martta hermostui ja pekästään hän sai moitteet. Myös veljelle olisi tullut tehdä selväksi, että ei ole ok ivata toisen tunnetilaa. Piia ei suhtautunut yhtään myötäeläen Martan tunteisiin. Martta jos joku tässä perheessä tarvisi postiivista huomiota ja tukea. Teki pahaa katsoa jaksoa."
Mulle tuli mieleen, että ehkä Martta ei itse halunnut osallistua leipomiseen. Normaalisti Pia ottaa mukaan kaikki lapset, mutta ei hän ketään pakota. Pikkuveljet olivat kuitenkin Marttaa nuorempia ja Martta oli jo teini. Enemmän kuin pikkuveljien kanssa yhteistekemistä hän varmasti kaipaisi kahdenkeskistä aikaa äidin kanssa, ja ymmärtääkseni heillä olikin yhteinen koiraharrastus, mikä ei jaksosta käynyt ilmi.
Tilanne siinä pöydässä oli kyllä kelju ja tarpeeton, varsinkin, kun ei näytetty, mitä sen jälkeen tehtiin. Äkkiseltään näytti, että Martta tuli keksien tuoksun houkuttelemana keittiöön maistelemaan poikien leipomuksia, mutta hermostui sitten Kallen naljailuun mököttämisestä ja Pia ajoi hänet muksaisun jälkeen pois pöydästä. Sattuiko Kalleen niin kovasti kuin miten reagoi - mene ja tiedä, voihan olla, että Kalle on oppinut reagoimaan isosti, jos sillä pääsee äidin kainaloon paijattavaksi. Tai sitten sisko oikeasti löi niin että sattui. Mutta joka tapauksessa Martta lähti pöydästä virnuillen ja meni samantien puhelimelleen.
Huomasitte varmaan kohdan, jossa Pia kysyi Martalta, mikä muuttuisi, jos tämä saisi heilauttaa taikasauvaa. Pia odotti vastauksen olevan tyyliin "Kotona ei huudettaisi niin paljoa, ei tulisi tappeluita, oltaisiin vähemmän ruudulla" tms., mutta Martta alkoikin kertoilla hevosjuttuja, eli ymmärsi Pian kysyvän, mikä olisi hänen lottovoittotyylinen unelmansa. Pian tokaisu siitä, ettei makoilemalla pääse eläinlääkäriksi, oli tyly, mutta hyvin realistinen. Hetki asian mainitsemiseen vain oli epäsopiva ja väärä.
no jopa on itse narsisti minä minä nanny tullut palstalle kehumaan itseään. toivottavasti naapurit muistavat häntä.
Siis sitä Marttaahan oli pyydetty leipomiseen mukaan, mutta neitä Näppärä mieluummin makas ja oli puhelimella.
Vikan jakson isä saa täältäkin pisteet! Itsehän se nainen jo alkoi ärsyttämään siinä itkusuudessa ja varmaan olisin sanonutkin jotain typerää, että "ryhdistäydy!", jos olisi mun vaikutuspiirissä ollut. Luojan kiitos, ettei.. Mies oli viikot pois, että ehkä sekin on auttanut jaksamaan pidempään yhdessä.
Toivottavasti äiti sai avun. Hyvältä tyypiltä vaikutti, mutta mä itse olen näissä jutuissa liian tyly.
Miten taas oli ruudussa äiti tukka likaisena. Jotain rotia tuotannolta kyllä odottaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kun ekaa kertaa supenannykin himmaili.
Mulle tuli sama tunne. Ihan kuin Pia olisi pitänyt tilannetta sellaisena, ettei se yhdellä käynnillä muutu mihinkään, eikä pureutunut samalla tavalla ongelmiin. Paljon jäi käsittelemättä ja takuulla myös näyttämättä. Oma mielipiteeni on, ettei tätä jaksoa olisi pitänyt näyttää katsojille, kun oli ihan keskeneräisen tuntuinen.
Sori vaan suorapuheisuus, mutta etäisesti perheenäidin nettiyhteisöistä tietävänä + tämän ohjelman perusteella vaikuttaa siltä, että suurin ongelma tuossa perheessä on perheenjäsenten yksinkertaisuus. Ja jos kognitiivinen kapasiteetti ei riitä terapeuttiseen työskentelyyn, niin psykoterapeutille ei silloin hirveästi työkaluja jää. Vaikutti siltä
Hohhoijaa, olipa surullinen jakso. Eikö heidän kotonaan ole pesutiloja, kun niin likaisen rasvaiset hiukset koko porukalla ja hammasharja ei taida kulua perheessä, kun niin surullisen huonot hampaat. Miltä he näyttävät arjessaan, kun tiedossa olevina kuvauspäivinäkin yhtä likaisia ovat? Kävi lapsia niin sääliksi, kun vanhemmat eivät pidä huolta.
Yhdyn kyllä muutamien jo sanomaan, että vanhemmat kyllä vaikuttavat tosi yksinkertaisilta, ja lapsilla ruudut korvaavat vanhempien läsnäolon. Ruutuajan suhteen lapset määräävät peliajan, tytär varmaan nukkuukin känny kädessään. Eikö yhtään vanhemmilla kellot soi, että vanhempien tulisi ohjata laivaa?
Lisäksi uskomatonta, että äiti sairastanut vuosia MS-tautia, mutta lapsille ei ole avattu sairautta yhtään, eikä äiti ole edes puolisonsa kanssa asiasta keskustellut. Kertoi "jotain linkkejä" sairaudestaan miehelleen lähettäneensä, what?! Eikö siellä keskustella lainkaan? Sairaus on etenevä, eikä katoa sillä, että siitä ei puhuta.
Olenko ainoa, josta näytti että Aino nyökkäili lepohetkille, kunnes Piia sanoi et tykkää? ja sitten pudistelikin päätään :D
Vierailija kirjoitti:
Siis sitä Marttaahan oli pyydetty leipomiseen mukaan, mutta neitä Näppärä mieluummin makas ja oli puhelimella.
Ihan tavallista käytöstä teinille ja esiteinille. Se miten siihen puututaan ja miten sen ikäisen kanssa kommunikoidaan on toinen asia.
Duudsonit oli parempia antamaan lasten kasvatusohjeita kuin täti Penttala.